+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
راز اول: قدرت مرطوب کننده 


«اگر فقط قدرت خرید یک محصول بهداشتی را دارید، یک مرطوب کننده خوب و مناسب بخرید.» دکتر روانارین، استاد دانشگاه نیویورک و رییس انجمن جراحان پوست آمریکا، پس از این توصیه می گوید: «گاهی وقت ها پوست شما تنها چیزی که لازم دارد، یک مرطوب کننده مناسب و یک شوینده ملایم است. پوست وقتی خشک است، چروک ها را بیشتر و واضح تر نشان می دهد و باعث می شود آدم پیرتر به نظر برسد.»

به نظر بیشتر متخصصان پوست، اگر شما ۰۲ تا ۰۳ ساله باشید، مرطوب کننده ها می توانند از پوست شما در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. در این سن و سال، مرطوب کننده ها قادرند جایگزین بسیاری از محصولات بهداشتی و محافظتی پوست شوند. 




● مرطوب کننده خوب چه ویژگی هایی دارد؟ 


دکتر چارلز کراچ فیلد، استاد دانشگاه پزشکی مینه سوتا و متخصص پوست، در پاسخ به این سوال می گوید: «مرطوب کننده ها محصولاتی هستند که با داشتن ترکیبات مفید برای پوست، در تامین رطوبت مورد نیاز به پوست کمک می کنند. این که چه مرطوب کننده ای برای شما مناسب تر است، به مشخصات پوستتان بستگی دارد. اگر پوستتان معمولی یا خشک است، بهتراست از مرطوب کننده های حاوی آلفاهیدروکسی اسید استفاده کنید که در تولید رطوبت بیشتر به پوست کمک می کنند.» 


دکتر کراچ فیلد همچنین توصیه می کند که مرطوب کننده ها را وقتی روی پوست تان بمالید که پوست تان کمی مرطوب است؛ چون این کار موجب می شود رطوبت در داخل پوست تان محبوس نشود. 


بنا به توصیه او، اگر پوست شما خیلی خشک باشد، باید از محصولاتی استفاده کنید که با روش امولسیون کیسه ای تهیه شده اند. در این تکنیک، سلول های میکروسکوپی جایگزین لایه های رطوبت می شوند و با آبی که به تدریج در طول روز آزاد می کنند، پوست را مرطوب نگه می دارند. 


اگر پوست شما چرب است، توصیه می شود دنبال یک مرطوب کننده ملایم باشید و به هیچ وجه، استفاده از آن را پشت گوش نیندازید؛ چون به گفته دکتر کراچ فیلد، چربی اصلا رطوبت بخش نیست و حتی اگر پوست شما دارای چربی اضافی باشد، این چربی جایگزین رطوبت نخواهد شد. 




● راز دوم: آرایش و مدل مویتان را لااقل هر ۲ سال یک بار عوض کنید 


اگر آخرین باری که مدل مو و آرایش خودتان را تغییر داده اید، به خاطر نمی آورید، وقتش رسیده که سراغ نزدیک ترین سالن زیبایی که می شناسید، بروید. نیک چیویز، کارشناس مو در بلورلی هیلز، می گوید: «تصویر شما که شامل مدل مو و آرایش تان است، باید حداقل هر ۲ سال یک بار تغییر کند. با تغییر دادن مدل مو و آرایشتان، جوان تر و شاداب تر به نظر می رسید.» اگر زمان زیادی است که دست به چنین تغییراتی در ظاهرتان نزده اید، از مشاوران زیبایی و چهره پردازی در موسسه یا آرایشگاه مورد اعتمادتان کمک بگیرید. اگر حوصله مشاوره ندارید، به فروشگاه های عرضه کننده کلاه گیس مراجعه کنید. این یک راه حل سریع، آسان و بامزه برای تجربه و انتخاب مدل جدید مو است. 




● راز سوم: حتما ضدآفتاب بزنید 


قبل از آن که سراغ جراحی های زیبایی بروید و پیش از آن که پول فراوانی برای کِرِم های ضدچروک هزینه کنید و خلاصه قبل از هر اقدام دیگری، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنید. 


همه ما کم وبیش از تاثیر ضدآفتاب در کاهش خطر سرطان پوست آگاهیم. ولی آیا شما می دانستید که ضدآفتاب، یک راز بزرگ زیبایی است که می تواند پوست را جوان تر نشان بدهد؟ 


کارشناسان می گویند ضدآفتاب علاوه بر آن که مانع ورود تشعشعات خطرناک خورشید به پوست می شود، از تاثیر آفتاب در پیر کردن پوست هم جلوگیری می کند. 


براساس تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اگر به طور مرتب و روزانه و بدون استفاده از ضدآفتاب باشد، موجب ایجاد تغییرات فاحشی در پوست می شود؛ که نه فقط چین و چروک زودهنگام، بلکه لک و چین و چروک و شلی پوست را هم به دنبال خواهد داشت. پس چاره چیست؟ 


متخصصان پوست می گویند ضدآفتاب می تواند پوست را در مقابل اشعه های خطرناک خورشید محافظت کند. به این ترتیب، اگر شما حتی ساعات طولانی را در فضای آزاد سپری کنید، تاثیر آفتاب روی پوستتان کمتر ظاهر می شود. 


دکتر کراچ فیلد توصیه می کند از ضدآفتاب هایی استفاده کنید که دارای اس پی اف (SPF) ۱۵ به بالا باشند و اگر قرار است مدت زمانی نامشخص و طولانی در معرض مستقیم نور خورشید باشید، هر ۲ ساعت یک بار ضدآفتاب بزنید؛ چون نور خورشید باعث از بین رفتن تاثیر کِرِم های ضدآفتاب می شود. 


راه حل دیگر برای کسانی که مدت زمانی طولانی در معرض تابش مستقیم نورخورشید هستند، این است که ضدآفتاب را پیش از هر گونه آرایشی روی پوست بمالند و بعد، برای محافظت بیشتر، کِرِم پودر سبک و نیمه شفافی را روی ضدآفتاب اضافه کنند. در ساخت اغلب این کِرِم پودرها هم از ضدآفتاب استفاده شده است. 




● راز چهارم: پوستتان را زیاد نشویید 


اگر به شستشوی مکرر پوست خود عادت دارید، بهتر است این عادت را تغییر دهید. متخصصان پوست می گویند یکی از بهترین روش ها برای داشتن پوستی زیبا، استفاده از یک پاک کننده ملایم و کاربرد اندک و محدود آن است. 


دکتر کراچ فیلد در این باره می گوید: «اگرچه بیشتر افراد علاقه دارند روزی چند بار پوست خودشان را شستشو بدهند، اما شستشوی زیاد نه تنها کمکی به پوست نمی کند، بلکه اگر از شوینده های سختی مانند صابون استفاده شود، به پوست آسیب خواهد رساند.» 


شستن بیش از ۲ بار در روز، باعث از بین رفتن محافظ های طبیعی پوست می شود که در حفظ سلامت پوست، نقش عمده ای دارند. به گفته دکتر کراچ فیلد، وقتی پوشش های طبیعی پوست از بین بروند، پوست خشک خواهد شد و این به معنی ترک خوردن، پوسته پوسته شدن، به خارش افتادن، سوختن و... پوست است؛ و در نتیجه، پوست پیرتر به نظر خواهد رسید. 


راه حل پیشنهادی پزشکان این است که پوست خود را بیشتر از ۲ بار در روز نشویید و پاک کننده خود را به دقت انتخاب کنید. 




● راز پنجم: وسایل مناسب 


هالی موروینی، گریمور مشهود هالیوود، می گوید: «استفاده از قلم موهای مناسب، کلید رسیدن به ظاهری مطلوب است.» برای این استاد چهره پردازی، وسایل به اندازه محصولات مهم اند. 


قلم ها باید نرم و ملایم باشند و در عین حال، استحکام لازم برای جابه جا کردن مواد روی سطح پوست را هم داشته باشند. از نظر متخصصان، اگر قلم مو را داخل سایه فرو ببرید و پیش از برخورد با پوست، رنگ ها بریزد؛ قلم مویتان قلم موی خوبی نیست. 


موروینی درباره خرید قلم موی مناسب می گوید: «اگر نمی دانید چه بخرید، بروید سراغ مارک های تجاری شناخته شده تا دچار اشتباه نشوید. 


فراموش نکنید قلم های مناسب همان طور که کار آرایش را بسیار ساده می کنند، باعث می شوند آرایش خانم ها حرفه ای تر به نظر برسد.»


   برچسب‌ها: رموز ساده برای زیباتر شدن
   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
 پرنده‌های آوازخوان نر وقتی گل‌های شکوفا شده را می‌بینند،‌ رفتارشان تغییر می‌کند و گرایش بیشتری نسبت به ماده‌ها از خود نشان می‌دهند. برخلاف باور بسیاری، بوی گل بی‌تاثیر است و دیدن گل مهم است.
پرنده‌ها با دیدن گل عاشق می‌شوندبا گرم شدن هوا و باز شدن گل‌ها،‌ فصل جفت‌گیری و تولیدمثل پرنده‌های آوازخوان شروع می‌شود. بسیاری از محققین بر این عقیده‌اند که پرنده‌ها از روی باز شدن گل‌ها می‌توانند زمان به بار نشستن گیاهان را پیش‌بینی کنند. بر همین اساس می‌توانند پیش‌بینی کنند که چه زمانی دانه کافی برای تغذیه خود و فرزندانشان وجود خواهد داشت. اما آن‌ها چه‌طور این موضوع را می‌فهمند و دقیقا چه اتفاقی برایشان می‌افتد؟

به گزارش وایرد،‌ آن‌چه محققان دانشگاه کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار داده، این است که با باز شدن گل‌های بوته‌های خار،‌ فنچ‌های طلایی آمریکایی نر گرایش بالایی نسبت به ماده‌ها از خود نشان می‌دهند. محققین دانشگاه اونتاریو در لندن هم به این نتیجه رسیده‌اند که این پرندگان هنگام شکوفا شدن گل‌ها تغییرات روانشناختی در رفتار خود نشان می‌دهند،‌ درست انگار که پیام حالا وقت بچه‌دار شدن است را از ترکیبی از گرمای تابستانی و گل‌های شکوفا شده دریافت کرده باشند.

فنچ‌های طلایی از گل‌ها تغذیه نمی‌کنند،‌ بلکه دانه‌خوار هستند. دریافتن این که این پرنده‌ها چه‌طور زمان مناسب برای تغذیه‌ بهتر از دانه‌ها را می‌فهمند، ‌با توجه به تغییرات آب‌وهوایی و گرمایش زمین،‌ برای کمک به بقای این موجودات می‌تواند بسیار مهم باشد.

اغلب مطالعات قبلی بر طول روز و دمای هوا به عنوان نشانه متمرکز شده بود، ‌اما به نظر می‌رسد پرنده‌های آوازخوان نشانه‌های دیگری هم از محیط دریافت می‌کنند.

محققین برای درک بهتر،‌ گروهی از پرنده‌ها را در محیط آزمایشگاه قرار دادند که نور و گرما قابل کنترل بود. گروهی از این پرنده‌ها در برابر گل‌های شکوفا شده قرار گرفتند. گروهی دیگر را کنار گل‌های شکوفا قرار دادند به نحوی که بین آن‌ها و گل‌ها،‌ یک پرده حمام کشیده شده بود و آن‌ها گل‌ها را نمی‌دیدند. گروهی دیگر هم در مجاورت گیاهی قرار گرفتند که هنوز گل نداده بود.

نتیجه قابل توجه بود: میزان هورمون جنسی تستوسترون در پرنده‌های نری که گل‌های شکوفا را می‌دیدند،‌ دوبرابر سایر گروه‌ها بود. برخی بر این باورند که پرنده‌ها از دیدن گل تاثیر نمی‌گیرند،‌ بلکه این بوی گل‌ها است که روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد، ‌اما محققین این مطالعه معتقدند که پرندگان بخش بویایی پیچیده‌‌ای ندارند که بتواند چنین پردازشی داشته باشد. به علاوه،‌ بوی گل از پرده حمام عبور می‌کنند و اگر قرار بود تاثیری داشته باشد، ‌باید میزان هورمون جنسی در پرندگانی که پشت پرده بودند و گل‌ها را نمی‌دیدند هم افزایش می‌یافت.


   برچسب‌ها: پرنده‌ها با دیدن گل عاشق می‌شوند
   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
بزرگترین آدم برفی جهان المپیا اسنو (Olympia Snowe) نام دارد که به افتخار المپیا اسنو یک سناتور آمریکایی و نمایده مین یکی از ایالت های نیوانگلند در شمال شرقی آمریکا نامگذاری شده است.

المپیا اسنو - آنگس کینگ

این آدم برفی غول پیکر ۳۷ متر بلندی آن میباشد و برای ساخت چشمهای آن از دسته گلهای ۱٫۵ متری استفاده شده است. همچنین شال گردن قرمز رنگی ۹ متری دارد. برای مژه های آن از چوب های اسکی و برای دستانش از درختان کاج استفاده شده. برای لب های آن از ۵ تایر رنگ کرده به رنگ قرمز و برای کلاهش از پارچه ای چهار گوش استفاده شده است.


المپیا اسنو: Olympia Snowe

برای ساخت و کار بر روی آن از جرثقیلی که همیشه در حال کار بوده استفاده شده و از ۲۴ داوطلب مجهز به بیل نیز برای پایان شکل دهی به این آدم برفی استفاده شده است.


المپیا اسنو:: Olympia Snowe

رکورد قبلی برای بزرگترین آدم برفی جهان نیز متعلق به همین شهر بود که در سال ۱۹۹۹ توسط گروهی از مردم این شهر ساخته و۳۴٫۵ متر بلندی آن بود. نام آدم برفی، آنگس پادشاه کوهستان (Angus, King of the Mountain) بود که به افتخار فرماندار وقت این ایالت یعنی آنگس کینگ Angus King نامگذاری شده بود.


آنگس پادشاه کوهستان :: Angus, King of the Mountain

برای ساخت این آدم برفی از دو دسته گل ۱٫۲۰ متری برای چشمهایش،۶ تایر خودرو برای دهانش، یک پارچه برای شال گردنش، پارچه ای ۶ متری برای کلاهش، ۲ درخت ۳ متری برای دستانش و ۳ تایر خودرو نیز برای دکمه هایش استفاده شده بود.

  منبع : فردانیوز

   برچسب‌ها: بزرگترین آدم برفی جهان
   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸

قبل از عمل

 “مولی” سگی از نژاد “شارپای” که به دلیل وجود چین و چروکهای زیاد پوست به شهرت رسید با اختلالی به نام برگشتگی پلک به درون چشم متولد شد، اختلالی که لایه های پوست به چشم فشار آورده و درد فراوان و نابینایی دائم را در پی دارد.

اما این توله کوچک پس از دو جراحی که به منظور برداشتن پوست های زائد و پیوند زدن آنها به پس سرش انجام گرفت اکنون می تواند بخوبی ببیند.

به گفته ریچارد مارک، جراح “مولی” این حیوان از بدترین نوع این اختلال در عذاب بوده است. وی می گوید با انجام جراحی زیبایی کشش پوست، بخش بزرگی از پوستهای سر این سگ را برداشته و باقیمانده آن را برای جلوگیری از مسدود ساختن دید وی، به پشت سرش بخیه زده است.

به گفته مارک در صورتی که این کار انجام نمی گرفت “مولی” برای همیشه نابینا می شد. مارک می گوید چنین اختلالاتی معمولا به واسطه تولید مثل نادرست در میان سگها به وجود می آید، پدیده ای که به منظور تامین خواست معیارهایی که تنها ظاهر سگها و نه سلامت آنها را مهم می دانند، به وجود آمده است.

بعد از عمل

 

 

  منبع : چپق

   برچسب‌ها: نتیجه جالب جراحی زیبایی روی یک سگ
   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸

فال با نخود بسیار به واقعیت نزدیک میباشد و باور کنید ردخور ندارد.

برای گرفتن فال با نخود ابتدا 41 عدد نخود که هم اندازه باشند را جدا میکنند سپس آنها را روی قالی یا مکانی صاف میگذارند.

سپس توسط دو تا دست آنها را جدا میکنند بطوری که مقداری توسط دست راست و مقداری توسط دست چپ و مقداری هم در وسط بماند آنها را به سه قسمت مساوی تقسیم میکنند ...

سپس نخود های هر قسمت را 4 تا 4 تا از هم جدا میکنند ... مثلا قسمت سمت راست را همینطور 4تا 4تا جدا میکنند.

چند حالت امکان دارد اتفاق بیفتد ... یا یکی باقی میماند یا دو نخود یا سه و یا 4 نخود باقی میماند که نخودهای باقی مانده را در بالا قرار میدهند و سپس به سراغ نخودهای وسطی رفته و آنها را نیز 4 تا 4 تا جدا میکنند و هرچه باقی مانده بود را در بالا و جدای از نخودها مقابل نخودهای باقی مانده از ستون اول قرار میدهند و سپس به سراغ نخودهای قسمت سوم که توسط دست چپ جدا شده رفته و آنها را جدا میکنند و هرچه باقی مانده بود در برابر دیگر نخودها قرار میدهند در یک ردیف ...

چند حالت اتفاق می افتد که بهترین آن اگر در ردیف سمت راست یک نخود و در ردیف وسط دو تا و در ردیف سوم هم دو تا باقی بماند که جمعا 5 تا میباشند که این فال را  5 تن آل عبا میگوبیند که بهترین نوع فال است و مرادش حاصل میشود و اگر از هر دیف 4 تا بماند که در مجموع 12 تا می باشند نیز به آن 12 امام میگویند که خوب است.

در حالتی دیگر از هرکدام سه تا میماند که به آن نوح نبی اله میگویند و یا حالی از ستون اول یکی ستون دوم سه تا و ستون سوم هم یکی که این هم خوب است ...

خلاصه افراد حرفه ای تر باقی مانده نخودها را باهم قاطی و مجددا به سه قسمت و سپس 4 تا 4 تا جدا میکنند و نخود های باقی ماده را بازهم قاطی و 4 تا 4 تا جدا میکنند و سپس به تفسیر و تجزیه و تحلیل آن می پردازند و خلاصه انگار حرف دل شما را میزنند و بسیار واقعیت دارد ...
 


   برچسب‌ها: فال, نخود ایرانی
   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا دائمی با اشاره به بارش در روزهای اخیر گفت: کاهش بارش ها در پاییز جبران نخواهد شد.

دائمی با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی و نیز دفتر مطالعات پایه منابع آب وزارت نیرو، گفت: پیش بینی می شود بارش ها در سه ماهه دوم سال آبی جاری به شرایط نرمال نزدیک شود.

وی از کاهش 80 درصدی بارش ها در پاییز خبر داد و پیش بینی کرد وضع بارش های سه ماه دوم سال آبی نیز 20 درصد زیر نرمال باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو افزود: بارش ها در شمال کشور به حد نرمال خواهد رسید اما در فلات مرکزی، شرق و جنوب کشور وضع همچنان نامطلوب خواهد بود.

دائمی کاهش افزون بر 40 سانتی متری آب دریاچه ارومیه را در سال گذشته یکی از آثار خشکسالی شدید چند ساله اخیر کشور برشمرد و افزود: دریاچه ارومیه در سال آبی 80 - 79 افزون بر یک متر و 20 سانتی متر افت سطح آب را تجربه کرد و با بحران مواجه شد.

وی افت 40 سانتی متری آب دریاچه ارومیه در سال گذشته را نیز یک بحران آبی شدید ذکر کرد.

دائمی تصریح کرد: بر اساس بارش های دوره دراز مدت می بایست نزدیک به 100 میلی متر بارش را در سه ماهه نخست سال آبی در این حوضه شاهد می بودیم که 10 میلی متر بارش ثبت شده است.

وی اضافه کرد: کاهش آب در این دریاچه بسیار شدید است و بارش های پراکنده نمی تواند این کمبودها را جبران کند.

سال آبی از مهر آغاز می شود.


   برچسب‌ها: خشک ترین پاییز, امسال ثبت شد
   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
مطلب کاملا واضح است در میدان بسیار گسترده مربوط به احضار روح هرگز تایید وجود مدیوم انکار و تکذیب نشده است.

مدیوم همیشه از نقش خود آگاهی ندارد و چه بسا خودش در جمع کسانیست که در جلسه احضار ارواح حضور دارند و کمترین اطلاعاتی در این زمینه ندارد.

ایوون کاستلان در کتاب اسپریتیسم ترجمه آقای دکتر محمد حسین سروری اشاراتی واضح و روشن در تایید این مطلب ارائه میکند و بطور مثال در سال 1860 که دوران آغازین و شروع شکوفایی علم اسپریتیسم (احضار روح) است، خانه ای در پاریس و در کوچه دنوایه (des Noyers) محل نمایش اختلالات و بی نظمی هایی بود مثل، بهم ریختن وسایل خانه ظروف غذاخوری، مبلها و صندلیها، پخش و پلا شدن وسایل و پرتاب سنگهایی که پنجره ها را میشکست و دیگر کارهای زیان آور.

آلن کاردک از یک روح مافوق اجازه میگیرد تا روح مزاحم را احضار کند و اطلاعاتی از وی بدست آورد.

در خلاصه ای از گفتگوی او با روح مزاحم مشخص میشود این روح آشوبگر و موذی قصد تفریح داشته و از دختری که پیشخدمت همان خانواده بوده بعنوان مدیوم استفاده میکرده و  پاسخ سوال که در مورد آگاهی پیشخدمت نسبت به کمکی که به او میکرده است میگوید:

بلی، دختر بیچاره از همه بیشتر ترسیده بود.

مدیوم ها این استعداد عجیب و بالا را مرهون و مدیون ساختار وجودی خودشان هستند، بی آنکه نیاز به هیچگونه کلاس و آموزشی نسبت به این موضوع داشته باشند. خود ارواح نیز میگویند که این استعداد مدیون جنبه و کالبد اثیری وجود آنها میباشد.

جنبه و کالبد اثیری ارواح زیربنای احضار روح بشمار میرود.

انسان در این زمینه میتواند دارای سه جنبه مختلف باشد.

میتوان فرض کرد که موجودات انسانی و زنده نیز مانند مرده ها دارای استعداد تجزیه شدن باشند و همچنین میشود پذیرفت انسانهایی هم باشند که استعداد توزیع خصلتهای «جان بخشی» جنبه اثیری را دارا باشند، که معمولا در ماده بیحرکت و بیجان بدن جسمانی تعبیه شده است، که در نتیجه آن دو گروه بزرگ مدیوم ها را خواهیم داشت که آنها را مدیوم های «دو وجهی» و مدیوم های «هاله ای» نامگذاری کرده اند.

 مدیوم های دو وجهی ؛

این مدیوم از قابلیت تجزیه شدن برخوردار است.

در بعضی شرایط روح و جنبه اثیری وجود انسان از کالبد جسمانی که بی حرکت و برخوردار از نوعی زندگی آرام است و خود بوسیله رشته محکمی به چند غشاء بسیار ظریف (رشته حیاتی) پیوند خورده جدا میشوند.

این رشته که از بند ناف است و انرژی حیاتی از طریق آن به تدریج در کالبد فیزیکی و جسمانی سر ازیر و مانع مرگ می شود، در صورت قطع رشته حیاتی همین انرژی می تواند به حیات خود ادامه دهد. معروفترین اینگونه مدیومها، مدیوم حلولی است.

این مدیوم معمولا تحت تاثیر یک هیپنوتیزور قوی یا عامل و مسلط به دو وجه تقسیم میشود. در کالبد جسمانی بیحرکت به نوعی که میتوان گفت در خلا بسر میبرد، روحی حلول میکند که حرف میزند، حرکت میکند، جابجا میشود، غذا میخورد و به صورت انسان کاملی در می آید.

وقتی ارتباط پایان یافت و قطع شد روح از کالبد خارج بکنار ی می رود و عامل نیز فرد مورد آزمایش را با رعایت احتیاط کامل از هیپنوز یا خواب هشیارانه اش بیدار میکند این نوع مدیوم همانیست که امکان آزمایشهای مهم را در حضور دیگران فراهم میکند.

در اثر تمرینهای مداوم نوعی آشنایی و پیوند بین عامل و سوژه که مطیع هیپنوتیزور بوده است بوجود می آید و به این ترتیب نتایج حیرت انگیزی به دست می آید که میتوان با قدرت روی آنها حساب کرد و بر عکس مدیومی که دارای استعداد کشف مستقیم و بدون واسطه باشد خیلی نادر است. گاهی در حالت هیپنوتیزم، گاهی در کمال آگاهی، فرد مورد آزمایش از دو وجه برخوردار میگردد و این همان پدیده نادریست که اشاره کردیم در حالی که جسم و تن آدمی با ضعف به سیر خود ادامه میدهد عناصر دقیق درونی به کشف مسائلی میپردازند که برای انسان ممنوع میباشد. برخی اوقات مدیوم به خواب فرو میرود و در خواب به دو قسمت تقسیم میشود، در حالی که هنوز در خواب است شروع به صحبت میکند. و گاهی با لحنی غیر از صدای همیشگی خودش، در اصل روحی در بدن او وارد میشود و شروع به برقراری ارتباط میکند.

از مثالهای معروف دنیای احضار روح در کتاب اسپیریتیسم:

 مری مدیوم ژنرال روشا مسئول تحقیقات سیارات فضایی میباشد. این مدیوم در حالی که به خواب رفته است حرف میزند.

«الآن دو قسمت شد، در فضاهای بین سیاره ای شناور است. به سیاره مریخ نزدیک میشود.» گویی ناگهان از هوش میرود.

ژنرال روشا او را به هوش می آورد ولی او هنوز در خواب است با صدایی کاملا متفاوت، صدای مردانه و بم  صحبت را ادامه میدهد. (صدای روح متجلی شده در درون مری) «از خطر نجات پیدا کردی. او خیلی کنجکاو است اگر من در آنجا نبودم کار از دستمان خارج شده بود».

ژنرال روشا از صدای بم مردانه میپرسد، پس شما کی هستید؟ و از گلوی مری همان لحن پاسخ میدهد: من وینسان (Vincent)  هستم و به خاطر مری (مدیوم) در تمام آزمایشهای شما که مورد علاقه من باشند شرکت میکنم .

ژنرال روشا از آن لحن وینسان میپرسد، مری چکار کرده است؟ حالا در کجاست؟ و وینسان (روح) با همان لحن پاسخ میگوید: «میخواست با عبور از طبقه مغناطیسی، در جو کره مریخ وارد شود که ناگهان بیهوش شد شتابان دنبالش رفتم و او را دوباره برگرداندم. روحش را در وسیله نقلیه ای که خود برای آمدن به جو زمین از آن استفاده میکنم قرار دادم و جسم مثالی (اتری) او را گرفتم تا در بدن جسمانی او وارد شوم و بتوانم با شما رابطه بر قرار کنم.»

ژنرال میپرسد: میخواهید حال او را به من برگردانید؟ و وینسان میگوید: «بلی. برای کمک به من دستهایش را بگیرید و کمی مایع سیال در او بدمید تا خود را از کالبد او خلاص کنم و روح او بتواند مجددا" به کالبدش باز گردد.» و این کار هم انجام شد.

و به این ترتیب طرح مریخ بصورت کشف مستقیم با همکاری مری، وینسان و ژنرال روشا آغاز شد.

همین تجربه جالب و حیرت انگیز بالاخره به حلول انجامید و در روح وینسان متجلی و مریخ کشف شد.

به نقل از همان کتاب: از جمله افرادی که به کشف مستقیم طرحهای ظریف میپردازد دختری به نام سوفیا میباشد که در زمینه روح بکار تحقیق و پژوهش مشغول است و تجربه شخصی خود را چنین تعریف میکند:

« پس از مدتها تمرین تکنیکهای مدیتیشن و ممارست در یوگا که با موقعیتهای طبیعی هماهنگ شده بود موفق شد به میل و ارداه خود بدون آنکه به خواب برود در نهایت وضوح و روشنی به دو بخش مجزا تقسیم شود. پوسته های ظریفی از بدن جسمانی او جدا میشوند چون بنظر سوفیا در اطراف روح علاوه بر جسم اثیری پوسته ظریفتر دیگری هم وجود دارد (امروز این نظریه با شناخت کامل هاله اطراف کالبدهای متعدد بدن به اثبات رسیده است) بعد جسم اثیری و پوسته که به اصطلاح جمعی همزاد نیز گفته میشود در فاصله کمی از بدن در چند متری از کالبد جسمانی باقی می ماند و روح، عریان به کرات و سیاره هایی میرسد که هیچ روحی با هرگونه پوسته و کالبدی قادر به نفوذ در آنجا و انجام چنین عملی نیست.

در آنجا فرد کشف کننده (سوفیا که نقش مدیوم را بر عهده دارد) یا کسی که از خود ارواح میباشد دستور العملهای «صاحبان حکمت» را به طور قابل توجهی دریافت میکند. (دستورالعملهایی را از کائنات دریافت می کند.)

اگر هر امری غیر عادی پیش آید مثل قطع ارتباط احتمالی، یا بروز صدای شدید، همچنین دخالت بی موقع فردی که از حالت کشف کننده در چنین لحظه ای بیخبر است، چون کالبد جسمانی را به صورت فردی که در خواب است مشاهده میکند و بصورت عصبانی با او برخورد کند یا  هر موقعیت پیش بینی نشده ای که در چنین حالتی برای مدیوم خطرناک میباشد در روی زمین اتفاق بیافتد، پوسته های ظریفی که در کنار جسم نظارت میکنند روح را مطلع میسازند تا مجددا و سریعا به کالبد خود برگردد.

روش فوق الذکر هر نوع هبوط روح را (هر روحی که باشد) در مدت تنهاییش، در بدن کالبد جسمانی سبب میشود.

این عمل نوعی تماس با جوهای فوق زمینی بشمار میرود.

در اصطلاح علم سحر، شکل قابل روئیتی که دارای بعضی خواص فیزیکی و جسمانیست و گاهی بوسیله مدیوم در حالت ارتباط با روح صادر میشود مدیوم اکتو پلاسمی است.( در دنیای اجنه نیز گاه با چنین مقوله ای برخورد میکنیم.)

این نوع مدیوم در نوع خود بی نظیر و منحصر بفرد میباشد.

این نوع مدیومها در نتیجه انتقال انرژی و نیروی مخصوصی که از شبکه حیاتی بدست می آید، از خاصیتی برخوردارند که ماده لطیف اثیری ساکنان فضا و موجودات ماوراء الطبیعه را به تناسب احساسات ما متراکمتر، محسوستر و قابل لمستر میکنند.

متخصصین علوم روح و متافیزیک این اعمال شگفت انگیز و حیرت آور را تحت عنوان « تجسم و تجسد» میشناسند.

این اعمال از نوعی اکتو پلاسم بوجود می آیند که ظاهر آنها هرچند به جز یک نسج، یک پرده نازک حریر مانند و ظریف، یک عضو بدن مانند دست یا زبان و گاهی شکلی پیچیده و مرکب چیز دیگری نیست. ظهور این اشکال غالبا از راه دهان مدیوم صورت میگیرد. بطوری که مشاهده کننده خیال میکند این شکل از سقف دهان، قسمت داخلی گونه ها و لثه ها بوجود می آید.

تمام ارگانیسمهای مدیومی برای یک نوع فعالیت خاص تربیت و آماده نشده اند. معمولا این ارگانیسمها جنبه تخصصی دارند.

آلن کاردک با توجه بکار مدیوم ها آنها را بشرح زیر طبقه بندی میکند:

* مدیوم های جسمانی:

 به معنی واقعی کلمه به جابجایی اشیاء، بلند کردن جسمی با نیروی مغناطیسی بدن یا قوای سیاله، شرکت در اعمال احضار روح زدن ضربه و غیره میپردازند.

 * مدیوم های حسی یا تاثر پذیر:

حضور روح را با احساس و تاثر شخصی بدست می آورند. در صورتی که روح نیکوکار و خیر باشد. ملایم، و در صورتیکه روح بدکار و شرور باشد، خشن هستند.

 * مدیوم های سمعی:

صدای ارواح را گاهی درون خودشان و گاهی بیرون از خودشان میشنوند. گاهی نیز قادرند روح را از صدایش بشناسند.

 * مدیوم های ناطق:

این مدیوم ها، مانند یکی از انواع قبلی نمی باشند. مدیوم های ناطق مثل یک مدیوم رونویسی کننده با دست و بازو، دستور ارواح را که از طریق اعضای صوتی روی آنها تاثیر میکنند و اثر میگذارند، میشنوند.

 * مدیوم های بصیر یا بینا؛ که گاهی بیدار و گاهی خوابند:

این نوع مدیوم ها از نوعی حس بصری برخوردارند ولی در واقع از طریق جنبه اثیری خود با جنبه اثیری ارواحی که از جسم خود جدا شده اند، رابطه برقرار میکنند. بهترین دلیل این امر آنست که این مدیوم ها با چشمان بسته هم میتوانند بخوبی ببینند.

 * مدیوم های شفابخش:

مدیوم های شفابخش که نیروی حیاتی آنها با نیروی اثیری ارواح ترکیب شده، در جسم بیمار یا بیماران جریان پیدا میکنند و به زندگی حیوانی او مجددا جان تازه ای میبخشند.

 * مدیوم های نویسنده یا پسیکوگراف:

این نوع مدیوم انگشتها یا دستش را روی میز گردی که حروف و علائم و یک عقربه نگارش روی آن تعبیه شده است قرار میدهند میز به نوسان در می آید و حروف و علائم را روی کاغذی رسم میکند. یا اینکه مدیوم در برابرش صفحه ی کاغذی گذاشته و قلمی در دست میگیرد، به این ترتیب خیلی زود در برابر نگارش خود بخود و بیواسطه قرار میگیرد. این نوع دریافت از ارواح بسیار شایع است.

 * مدیوم های ویژه:

مدیوم های ویژه یعنی متخصص در بعضی انواع ایجاد رابطه و احضار روح، همچون پزشکی، اخلاقی، علمی، به طرز شاعرانه، از لحاظ موسیقی، هنری و ...

 مدیومها در آزمایش استعداد خود ممکن است به صورتهای زیر باشند:

 * تازه کار و بی تجربه، تربیت شده یا غیر مثمر ثمر.

* به اختصار پردازنده یا با صراحت و رک گو.

* انعطاف پذیر (قابل استفاده به طرق مختلف)، یا انحصاری.

* آرام، تند یا تشنج آور باشند.

هر قدر مدیوم ها بین مردم عجیب و غریب باشند، باز نمیتوانند عاری از عیوب و نواقص باشند. بعضی از این معایب مختص همان مدیومهاست، ولی برخی دیگر در این مورد با ما یکسان هستند.

این معایب به شرح زیر میباشند:

* مدیوم های وسواسی:

 مدیوم هایی هستند که نمی توانند یک روح مزاحم را از سر خود دفع کنند.

* مدیوم های مجذوب:

مدیوم هایی که به وسیله یک روح فریبکار گول خورده اند.

* مدیوم های رام شده:

مدیومهایی که تسلط اخلاقی یا مادی روح شروری را تحمل میکنند.

*  مدیوم های جلف:

مدیوم هایی که از استعداد خود در هیات بازیگری استفاده میکنند.

*  مدیوم های مغرور:

مدیوم هایی که به استعدادها و روابط خود میبالند.

* مدیوم های حساس و زودرنج:

مدیوم هایی که قدرت تحمل انتقاد را ندارند.

* مدیوم های پرمدعا و از خود راضی:

مدیوم هایی که خودرا عاری از خطا. اشتباه تصور میکنند و چنین میپندارند که تنها با ارواح والا مقام یا موجه در ارتباط هستند.

* مدیوم های مزدور و نفع پرست:

مدیوم هایی که برای کار خود مزد و بهای گرانی خواهانند.

* مدیوم های بد دل و شرور:

مدیوم هایی که بسیار متقلب و شرورند.

* مدیوم های خودخواه:

مدیوم هایی که استعداد و روابط خود را برای خودشان نگه می دارند.

* مدیوم های حسود:

مدیوم هایی که نسبت به همکاران تواناتر از خود و هر نوع نارسایی های دیگر انسانی چه مادی و چه معنوی حسادت میورزند. 
 


   برچسب‌ها: منظور از مدیوم چیست
   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۸

کوتاه ترین داستان کوتاه جهان توسط ارنست همینگوی نوشته شده:

For Sale: Baby Shoes, Never Worn.
برای فروش: کفش بچه، هرگز پوشیده نشده .

 گفته می شود ارنست همینگوی این داستان ۶ کلمه ای را برای شرکت در یک مسابقه ی داستان کوتاه نوشته است و برنده ی مسابقه نیز شده است. همچنین گفته میشود که وی این داستان کوتاه را در یک شرط بندی با یکی از دوستانش که ادعا کرده بود که با ۶ کلمه نمیتوان داستان نوشت، نوشته است.

کوتاه ترین داستان ترسناک دنیا نیز داستان زیر میباشد که نویسنده ی مشخصی ندارد!

The last man on earth is sitting alone in his room and all of a sudden a Knock on the door.
آخرین انسان زمین تنها در اتاقش نشسته بود که ناگهان در زدند!

 


   برچسب‌ها: کوتاه ترین داستان کوتاه
   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
بر روی ما نگاه خدا خنده می زند
هر چند ره به ساحل لطفش نبرده ایم
زیرا چو زاهدان سیه کار خرقه پوش
پنهان ز دیدگان خدا می نخورده ایم

پیشانی ار ز داغ گناهی سیه شود
بهتر ز داغ مهر نماز از سر ریا
نام خدا نبردن از آن به که زیر لب
بهر فریب خلق بگوئی خدا خدا
ما را چه غم که شیخ شبی در میان جمع
بر رویمان ببست به شادی در بهشت
او می گشاید … او که به لطف و صفای خویش
گوئی که خاک طینت ما را ز غم سرشت
توفان طعنه، خنده ی ما را ز لب نشست
کوهیم و در میانه ی دریا نشسته ایم
چون سینه جای گوهر یکتای راستیست
زین رو بموج حادثه تنها نشسته ایم
مائیم … ما که طعنه زاهد شنیده ایم
مائیم … ما که جامه تقوی دریده ایم
زیرا درون جامه بجز پیکر فریب
زین هادیان راه حقیقت، ندیده ایم!
آن آتشی که در دل ما شعله می کشید
گر در میان دامن شیخ اوفتاده بود
دیگر بما که سوخته ایم از شرار عشق
نام گناهکاره رسوا نداده بود!

بگذار تا به طعنه بگویند مردمان،
در گوش هم حکایت عشق مدام ما

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است در جریده عالم دوام ما

+ ۱۳۸۹/۱۰/۲۷

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرآنلاین، کتاب التصریف دارای 30 مقاله است که 29 مقاله آن اختصاص به بیماری های مختلف، کیفیت درمان آنها و هم چنین شناخت ادویه و عقاقیر دارد و آن چه که بیش از همه مورد توجه قرار گرفته و ترجمه های مکرر از آن شده همان مقاله سی ام است که اختصاص به جراحی دارد و خود این مقاله دارای سه باب است.

کتاب التصریف

تصویری که می‌بینید مربوط به یکی از صفحات دستنویسی از التصریف لمن عجز عن التألیف اثر ابوالقاسم خلف بن عباس زهراوی (نسخه 397 کتابخانه سنا ، مورخ 710 ق) است. دستنویس مورد گفتگو حاوی مقاله سی‌ام از سی مقاله کتاب التصریف می‌باشد که به دستکاری (جراحی) و ابزارهای آن اختصاص یافته و خوشبختانه ترجمه فارسی همین بخش با مشخصات التصریف لمن عجز عن التألیف (بخش جراحی و ابزارهای آن)، ابوالقاسم خلف بن عباس زهراوی، ترجمه احمد آرام و مهدی محقق، تهران، مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه تهران و مؤسسه بین‌المللی اندیشه و تمدن اسلامی کوالالامپور، 1374 خ در دسترس قرار دارد.

میراث مکتوب گزارش داده است که این بخش از التصریف یکی از کهن‌ترین نوشته‌های دوره اسلامی درباره فنون و ابزار دستکاری است. این بخش دارای ده‌ها تصویر از ابزار مربوط به این فن است و خوشبختانه نسخه کتابخانه سنا هم کامل بوده و هم تصاویر آن با کیفیت خوبی ترسیم شده است.

کتاب التصریف

ابوالقاسم ابن عباس زهراوی یکی از پزشکان مسلمان و از مفاخر جهان اسلام است و در قرن ۴ هجری که ابن سینا و علی ابن عباس اهوازی در شرق تمدن عظیم اسلامی طلوع کردند او در غرب تمدن اسلامی و سرزمین اندلس منشأ بسیاری از پیشرفت های علمی و عملی به خصوص در زمینه جراحی شد و سالیان سال دانشمندان سراسر دنیا از خرمن دانش او خوشه چینی کردند. زهراوی که در زمان خود در رشته جراحی سرآمد بود و به آن درجه از برجستگی رسید که کتاب او به نام التصریف لمن عجز عن التألیف در تمامی دانشگاه های اروپا تا قرن ۱۷ میلادی تدریس می شد. در زمان ابوالقاسم زهراوی کار کردن در رشته های جراحی میان پزشکان در جامعه اروپا کاری پسندیده و مورد قبول نبود و روی آوردن به جراحی در اروپا بسیار محدود بود. اما این رشته میان پزشکان عرب و مسلمان پسندیده و مورد قبول بود و رنسانس اروپا از تألیفات علمی دانشمندان مسلمان از جمله تألیفات زهراوی به عنوان مراجع و منابع اصلی استفاده کرد.


   برچسب‌ها: ابزار جراحی در قرن چهارم هجری, عکس
   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش