+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
پیتون از خزندگانی است که با کمین ، طعمه را به دام می اندازد. او ابتدا حیوان از همه جا بی خبر را با آرواره هایش محکم می گیرد و بعد دور او پیچیده و چنان فشارش می دهد که دیگر نتواند نفس بکشد. پیتون حتی در کشاکش غلبه بر طعمه ، رگ های او را می ترکاند! سر انجام نیز طعمه را درسته بلعیده و چند هفته ای را به هضم آن می گذراند.
پیتون در هند ، چین ، کشور های آسیای جنوب شرقی و در برخی مناطق آفریقا یافت می شود. در کشور های آسیای جنوب غربی اثری از پیتون نیست.
انواع مار های خانواده ی بوآ که در آمریکای جنوبی و ماداگاسکار زندگی می کنند نیز طعمه ی خودرا به شیوه ی پیتون از پا در می آورند.

 


کلیپ خوردن خیوان توسط مار پیتون:



دانلود با فرمت ?gpحجم ?MB




گروه مارهای پیتون با 26 گونه و 17 زیرگونه، در نقاط گرمسیر و مرطوب دنیا زندگی می کنند. البته از میان این تنوع 43 گانه، همه ی آنها حیوان خانگی نیستند و تنها چند گونه ی محدود بعنوان حیوان خانگی خرید و فروش می شوند. از محبوب ترین و مشهورترین این گونه ها می توان به پیتون مشبک- Reticulated python، پیتون توپی- Ball python، پیتون فرشی- Carpet python، پیتون درختی- Green tree python و پیتون برمه- Burmese python اشاره نمود. هریک از این گونه ها جذابیت و زیبایی و ویژگی خاص خود را دارند. مثلاً پیتون مشبک- از لحاظ طولی- بزرگترین مار دنیاست، پیتون درختی با جثه ای کوچک دارای رنگ های مسحورکننده ای است، پیتون توپی دارای بیشترین تنوع طرح و رنگ در تمام دنیاست که با حداکثر 2 متر طول، به محبوب ترین مار خانگی دنیا بدل شده و البته پیتون برمه که بنظر نگارنده تمام ویژگی ها و جذابیت های یک مار خانگی یکجا در این گونه جمع شده است.


در میان گونه هایی که ذکر شد، پیتون برمه از محبوبیت بیشتری برخوردار است و در سطح وسیع تری در جهان و البته ایران در منزل علاقه مندان نگهداری می شود. لذا به معرفی و تشریح زندگی این گونه پرداخته می شود.


پیتون برمه با نام علمی Python molurus bivittatus بزرگترین زیرگونه ی پیتون هندی و یکی از 6 گونه مارهای بزرگ جهان است که در جنگل های بارانی جنوب شرقی آسیا زندگی می کند. آنها اغلب اوقات در کنار آب یافت می شوند و گاهی بصورت نیمه آبزی زندگی می کنند؛ در عین حال بر روی درختان نیز قابل مشاهده اند. پیتون برمه یکی از بزرگترین مارهای جهان به حساب می آید که به طول متوسط 5.5 متر و وزن 70 کیلوگرم می رسد. این گونه در تمام طول زندگی به رشد خود ادامه می دهد که این رشد فوق العاده بخاطر وجود تعداد زیاد مهره های بزرگ در بدن جانور است. قابل ذکر است که ماده ها معمولاً از نرها بزرگترند.


یک مار پیتون برمه در پارک سفری خزندگان در ایالات متحده امریکا بعنوان سنگین ترین مار زنده ی دنیا در اسارت شناخته شد. این مار در اندازه گیری که در سال 2005 انجام شد، 8.2 متر طول و بیش از 180 کیلوگرم وزن داشت. نام این پیتون Baby بود.


 پراکندگی:


پیتون برمه در سرتاسر جنوب شرقی آسیا از برمه (میانمار) گرفته تا کامبوجیا، تایلند، ویتنام، چین و اندونزی یافت می شود. این پیتون شناگر بسیار ماهری است و همیشه به یک منبع ثابت آب احتیاج دارد. این گونه در علفزارها، مرداب ها، باتلاق ها، زیر صخره ها، بیشه زارها، کنار رودخانه ها و جنگل های باز زندگی می کند. پیتون های برمه دم قلاب وار دارند و بخوبی از درخت بالا می روند.


رفتار:


پیتون های برمه غالباً حیواناتی شبگرد هستند. هنگامی که سر از تخم بیرون می آورند، در لانه ی خود بر روی زمین یا روی درخت می مانند؛ اما به موازات رشد بدن، بیشتر اوقات را بر روی زمین می گذرانند. آنها همچنین شناگران ماهری هستند؛ بطوریکه می توانند تا نیم ساعت زیر آب بمانند. پیتون های برمه بیشتر زندگی خود را در زیر بیشه زارها و علفزارها پنهان هستند. این جانور در بخش های شمالی محل زندگی اش در فصول سردتر، ممکن است به مدت چند ماه در تنه ی خالی درختان، حفره های کنار رودخانه و یا زیر صخره ها به استراحت زمستانه بپردازد.


پیتون های برمه در اوایل بهار تولید مثل می کنند. حیوان ماده در این زمان بین 12 تا 36 تخم می گذارد. سپس به دور تخم ها چنبره زده و می پیچد تا دمای تخم ها را در حد مناسبی نگه دارد و از آنها محافظت کند. اما به محض اینکه بچه ها سر از تخم دربیاورند، دیگر خبری از مراقبت های والدینی نیست. بچه های تازه بدنیا آمده که چیزی حدود 40 تا 50 سانتیمتر طول دارند، تا زمانی که برای اولین پوست اندازی آماده شوند، درون تخم باقی می مانند و سپس به اولین شکار خود می پردازند.


پیتون ها هر چند ماه یکبار پوست اندازی می کنند و زمانی که دوره ی پوست اندازی آنها آغاز می شود، حیوان کم تحرک شده، میلش به غذا کم می شود و چشمانش رنگ مات و کدری بخود می گیرد. در این دوران توصیه می شود که مار بحال خود رها شود تا پروسه ی پوست اندازی آغاز شود. بعد از آنکه این مرحله آغاز شد، می توان با کَندن پوست های اضافه، به پوست اندازی مار کمک کرد.


 تغذیه:


مانند تمام مارها، پیتون های برمه گوشتخوار هستند. بخش عمده ی رژیم غذایی آنها متشکل از پرندگان، پستانداران و جوندگان است. پیتون با استفاده از دندان های تیز و رو به عقب خود طعمه را با سرعت برق آسایی در اختیار می گیرد، سپس به دور آن پیچیده و ماهیچه های خود را منقبض می کند و طعمه ی خود را با فشار خفه می کند. این مارها اغلب اوقات در نزدیکی سکونتگاه های انسانی دیده می شوند؛ دلیل این امر وجود موش ها و دیگر جانوران موذی است که طعمه ی اصلی پیتون ها به حساب می آیند. رژیم غذایی پیتون های برمه در اسارت عمدتاً از غذاهای بسته بندی شده ی تجاری تشکیل می شود که عبارتند از موش، خرگوش و مرغ. پیتون هایی که خیلی بزرگ می شوند نیاز به اقلام غذایی بزرگتر مثل خوک یا بز دارند. مشاهده شده که پیتون های بزرگ در فلوریدا حتی به کروکودیل ها هم حمله می کنند. مارهای بزرگ معمولاً با شکار طعمه های کوچک، بدون اینکه نیاز به فشار دادن و خفه کردن داشته باشند، انرژی خود را ذخیره می کنند.


 نگهداری پیتون ها در اسارت:


پیتون های برمه معمولاً بعنوان حیوان خانگی خرید و فروش می شوند و بخاطر شکل و رنگ جذاب بدن و همینطور طبیعت و خوی آرام، در میان علاقه مندان بسیار مشهور و محبوب هستند. این مارها سرعت رشد بسیار بالایی دارند و در صورت تغذیه و نگهداری صحیح، در یک سال تا 2.5 متر رشد می کنند. پیتون های برمه در 4 سالگی به سن بلوغ می رسند؛ اما تا آخر عمر- که ممکن است به 20 سال برسد- رشد خود را به آرامی ادامه می دهند.


با اینکه پیتون های برمه به طبیعت و خوی آرام شهرت دارند، اما حیوانات بسیار قدرتمندی هستند و می توانند با دندان های تیز و برنده خود گازهای دردناکی بگیرند و حتی نگهدارنده ی خود را با فشار دادن خفه کرده و بکشند. آنها همچنین به غذای زیادی احتیاج دارند و بسته به اندازه شان، نیاز به قفس ها و آکواریوم های مخصوص و مناسب به خود را دارند که می تواند هزینه های زیادی را در بر داشته باشد؛ به همین دلیل است که برخی از آنها توسط صاحبان خود در طبیعت رها می شوند. این مارها، همچون مارهای دیگر عادت به شکار دارند و این بدان معنی است که سعی می کنند از قفس خود خارج شوند. تمیز کردن قفس پیتون ها می تواند دشوار باشد؛ چراکه مدفوع این مارها بزرگ است، بطوریکه پیتون های بالغ مدفوع های بزرگی دفع می کنند که باید با بیلچه جمع شود.


هرچند که پیتون های برمه حیوانات آرام و سربه راه و قابل کنترلی هستند، اما توصیه می شود با توجه به جثه ی بزرگ و قدرت آنها، تازه کارهایی که علاقمند به خرید حیوان خانگی هستند، با این حیوان شروع نکنند. مشکلی که در رابطه با تغذیه ی پیتون ها وجود دارد، اینست که صاحبان آنها فکر می کنند هرگاه مار رفتار گرسنگی از خود نشان داد باید به او غذا بدهند. از آنجا که پیتون های برمه حیوانات فرصت طلبی هستند، هرگاه که به آنها غذا تعارف کنید آنرا می خورند؛ این مارها اغلب اوقات رفتارهای گرسنگی از خود بروز می دهند، حتی اگر تازه غذا خورده باشند. چنین رفتاری باعث چاقی حیوان می شود که در میان مارهای در اسارت بیماری شایعی است.


تنوع شکلی:


پیتون های برمه برای رنگ، طرح و اخیراً اندازه ی بدن شان در اسارت پرورش داده می شوند. شکل آلبینو یا زال (Albino) پیتون برمه بسیار مشهور و بیشتر از بقیه در دسترس علاقمندان است. رنگ پیتون های آلبینو سفید با طرح های زرد و نارنجی روی بدن است.


شکل دیگری از پیتون برمه بنام لابیرنت یا دهلیزی (Labyrinth) هم وجود دارد که طرح های پیچ در پیچ و گیج کننده ای بر روی بدن خود دارد. از دیگر فرم های پیتون برمه می توان به پیتون برمه ی سبز اشاره کرد که بر خلاف نامش رنگ خاکی به تن دارد؛ و همچنین پیتون برمه ای گرانیتی که نقاط زاویه دار ریز زیادی بر روی بدنش وجود دارد.


اخیراً پرورش دهندگان روی گونه ی دیگری از پیتون برمه کار می کنند. رنگ و طرح این گونه که پیتون برمه ی کوتوله نام دارد، اندکی نسبت به بقیه ی خویشاوندان خود متفاوت است و بیش از 2 متر هم رشد نمی کند. اما یکی دیگر از شکل هایی که بسیار طرفدار دارد، پیتون برمه ی تمام سفید (Leucistic) است. این گونه ی خاص بسیار کمیاب است و بتازگی (2009-2008) در اسارت پرورش یافته است. رنگ این مار تماماً سفید روشن و براق است و هیچ خط و خال و طرح خاصی روی بدنش وجود نداشته و چشم های مشکی دارد.


گونه ی دیگری که بتازگی در 15 می 2008 متولد شد، پیتون برمه ی کاراملی نام دارد که توسط مارک اندروز و جیسون هورنمن در شهر کانزاس ایالات متحده پرورش یافت. این مار طرح هایی به رنگ کارامل بر روی تن دارد و چشمان او برنگ شیر کاکائویی است. 


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸

توطئه فامیلی

«توطئه فامیلی» سریال پر بازیگری است. از سعیدپور صمیمی و گوهر خیراندیش گرفته تا امیر جعفری و آناهیتا همتی. این سریال 20 بازیگر اصلی دارد كه قرار است در طول داستان....
 
گزارشی از اولین سریال نوروزی در حال ساخت به روایت مجید اوجی نقشه‌ای كاملا خانوادگی
«توطئه فامیلی» نام جدیدترین سریال رامبد جوان است. سریالی مناسبتی برای شبكه اول سیما كه قرار است نوروزسال آینده از تلویزیون پخش شود. «توطئه فامیلی» اولین سریالی است كه تلویزیون برای پخش در نوروز سال90 آن را در نظر گرفته. رامبد جوان سریال جدیدش را در آرامش كامل و بی‌دغدغه‌ای ساخته است. سریالی كه ماحصلش با توجه به دقت وحوصله‌ای كه صرف آن شده و همچنین پربازیگر بودنش، می‌تواند از سریال‌های موفق نوروز باشد.
این سریال به اعتقاد عوامل خود بیش از آنكه فضای طنزی داشته باشد، فضای شیرینی دارد البته اگر خوب از آب در بیاید. با توجه به اینكه این روزها گروه تولید «توطئه فامیلی» آخرین روزهای تصویربرداری را پشت سر می‌گذراند به سراغ تهیه گزارشی از این سریال رفتیم.
 
بازگشت مجدد
رامبد جوان كارگردان سریال‌های «گمگشته»، «نشانی» و «مسافران» كه اخیرا فیلم «پسر آدم و دختر حوا» را با بازی وكارگردانی خود روی اكران داشت، این روزها برای دومین بار سرگرم ساخت مجموعه مناسبتی عید نوروز است. جوان بعد از سریال‌های «امشب» و «نشانی» سومین همكاری خود را با مجید اوجی می‌گذراند. مجید اوجی در رابطه با همكاری پیاپی خود با جوان می‌گوید: «من و آقای جوان به لحاظ فكری شباهت‌هایی با هم داریم. اوكارگردان دوست داشتنی است كه با عوامل بخصوص بازیگران چون خودش با بازیگری سر و كار داشته، ارتباط خوبی برقرار می‌كند» اوجی در رابطه با تكنیك خاصی كه جوان در كارهایش استفاده می‌كند، ادامه می‌دهد: «رامبد جوان در كار خودش تبحر خاصی دارد. او علاوه براینكه از لحاظ تكنیكی وفنی حرف‌های است، مفاهیم را هم خوب می‌فهمد و به موقع آن را به كار می‌گیرد».
اما جوان تنها گزینه انتخابی برای كارگردانی این مجموعه نبوده: «آقای جوان اولین كارگردان و اولین انتخاب ما برای كارگردانی این سریال نبودند. زمانی‌كه به ایشان پیشنهاد دادیم، درگیر پروژه دیگری بودند و نمی‌توانستند پیشنهاد ما را بپذیرند. من هم رفته رفته تصمیم گرفتم كه به كارگردانان دیگری فكر كنم. اما همچنان دلم می‌خواست خود جوان كارگردان سریال باشد». بعد از گذشت زمان وپیدا نكردن كارگردان مورد دلخواه برای این مجموعه شرایط همانطور كه اوجی می‌خواسته، پیش می‌آید: «بعد از اینكه رامبد جوان كم‌كم از گرفتاری‌هایی كه مانع او برای كارگردانی این سریال بود، رها شد، شرایط را مناسب دید و توانست كارگردانی اولین مجموعه نوروزی رابر عهده بگیرد».
 
طرح اولیه
طرح اولیه داستان این سریال، یك سال پیش در ذهن «فلورا سام» شكل گرفته. سام كه قبلا تجربه بازیگری در سریال‌های «روزهای زندگی»، «نشانی» و... را داشته، دراین سریال به عنوان بازیگر هم مقابل دوربین می‌رود.او پیش از این سریال‌های «ماه عسل»، «نشانی» و.. را برای تلویزیون نوشته است. اوجی در این رابطه می‌گوید: «زمانی‌كه پنج قسمت از این مجموعه آماده بود تصمیم گرفتیم كه در رابطه با ارائه این طرح صحبت‌هایی با آقای فرجی و اكبری داشته باشیم. پس از مشورت‌های متعدد با ایشان رایزنی‌ها برای ساخت این سریال در شبكه اول سیما انجام شد. اردیبهشت وخرداد ماه امسال بود كه این طرح به نگارش درآمد وپس از صحبت‌های فراوان، مجموعه تابستان امسال در مرحله پیش تولید قرار گرفت. اوجی به همرا گروه سریالش توانست «توطئه فامیلی» را پاییز امسال در لوكیشن‌های سرسبز مناطق شمالی كشور كلید بزند وتا اواخر دی ماه این كار به پایان می‌رسد. عید امسال سیروس مقدم سریال «چاردیواری» را برای شبكه اول ساخته بود و امسال، شبكه اول، كارگردانی مجموعه نوروزی‌اش رابه جوان سپرده. البته ناگفته نماند كه زمزمه‌هایی درباره اینكه سریال نوروزی امسال این شبكه را هم مقدم بسازد شنیده می‌شد، اما همه چیز در حد یك خبر و حرف بود.
 
داستانی خانوادگی
این سریال با توجه به گفته‌های اوجی، داستانی خانوادگی دارد كه در آن زمینه‌هایی مفرح و نه طنزگونه ایجاد می‌شود. در واقع طنز و قالب داستانی این سریال در ادامه سریال‌های قبلی تهیه كننده(نشانی و ماه عسل) شكل گرفته است.«با توجه به اینكه همه به خندیدن احتیاج داریم، اصولا خودم هم علاقه مند به تهیه سریال‌هایی هستم كه در كنار فضای شاد، پیامی هم داشته باشد. اغلب سریال‌هایی كه اخیرا در دفتر من تهیه می‌شود، باهمین فضا ساخته شده. خودم از این قضیه خرسندم كه این سریال لحظات عاطفی وانسانی را هم در كنار فضای شاد داستان خود گنجانده است». با توجه به اینكه سریال قبلی رامبد جوان (مسافران) از فضای فانتزی وتخیلی برخوردار بود، این سریال فضای كلی داستانش واقعی است و كاملا با سریال قبلی كارگردان تفاوت دارد.
«این سریال مثل دو مجموعه قبلی‌ام برای نوروز از طنز موقعیتی برخوردار است و به همان كارهای طنزی كه تا به الان خانم سام نوشته، شباهت دارد.» اما قصه این سریال 15قسمتی كه شب‌های نوروز در45دقیقه پخش می‌شود، از حال وهوایی كمدی و پلیسی برخوردار است. «توطئه فامیلی» داستان مردی به نام رحمانی را روایت می‌كند كه در آستانه مرگ قرار دارد.
رحمانی صاحب یك شركت بزرگ است و تصمیم می‌گیرد نیمی از اموالش را به پسر شریك سابقش بدهد و او را مدیر شركت خود كند. اما لادن نوه او و پوران عروسش (مریم امیر جلالی) با تصمیم رحمانی مخالف هستند و می‌خواهند به هر نحو ممكن مانع محقق شدن خواسته رحمانی شوند. نام قبلی این سریال «عملیات 135» نام ‌داشته كه به علت شباهت عنوان با دیگر سریال شبكه تهران، به «توطئه فامیلی» تغییر نام داده است.
 
سریال پر بازیگر
«توطئه فامیلی» سریال پر بازیگری است. از سعیدپور صمیمی و گوهر خیراندیش گرفته تا امیر جعفری و آناهیتا همتی. این سریال 20 بازیگر اصلی دارد كه قرار است در طول داستان شاهد نمایش شخصیت‌های گوناگون از آنها باشیم.
بازیگرهای این سریال بر اساس همفكری كارگردان و تهیه كننده انتخاب شدند. چون همه لوكیشن‌های این سریال درشمال كشور انتخاب شده؛ بنابراین باید با بازیگرانی مذاكره می‌شد كه شرایط آمدن به شهرستان را برای تصویربرداری داشته باشند.البته نزدیكی بازیگران به شخصیت‌های اصلی داستان و كنار آمدن با بودجه ودستمزدی كه برایشان در نظر گرفته بودند، از دیگر نكات انتخاب آنها بود.
 
كدام بازیگر، كدام نقش
امیر جعفری نقش اصلی این سریال را بازی می‌كند. او كه تابستان امسال با سریال «زیر هشت» بخش دیگری از بازی تكنیكی خود را نشان داد، در این مجموعه نقش رامین، پسر شریك سابق رحمانی را بازی می‌كند.
پیش از حضور جعفری، قرار بود مجید صالحی نقش اصلی این سریال را بازی كند اما بنا به دلایلی از بازی در این سریال انصراف داد ضمن اینكه وی قرار است مجموعه نوروزی امسال را به نام «سفر، كیش مات» را برای شبكه تهران كارگردانی كند.
رحمانی شخصیتی است كه جمال اجلالی ایفاگر نقش آن است. اجلالی قبلا در فیلم «آبی» و سریال‌های «درپناه تو»، «بامن بمان» و «برای آخرین بار» بازی كرده بود.
اتفاقا او در سریال «برای آخرین بار» هم نقش یك پدر متمول را برعهده داشت كه همه شخصیت‌های سریال بر سر مال وثروتش نقشه می‌كشیدند.
بازیگری كه اخیرا به سریال اضافه شده مجید مظفری است كه نقش راسخ، پدر سودابه (كمند امیر سلیمانی) را برعهده دارد.
سحر دولتشاهی بازیگری كه اخیرا در سریال‌های رامبدجوان او را می‌بینیم، درباره نقشی كه در مجموعه جدید همسر خود بر عهده دارد، می‌گوید: «دراین مجموعه نقش لادن نوه آقای رحمانی را بازی می‌كنم. جذابیت نقش و سریال به خوب از آب در آمدن آن و دیده شدنش در زمان پخش برمی‌گردد. بنابراین فكر می‌كنم هر زمان كه سریال پخش شد و مردم سریال را دیدند، می‌توانم درباره نقش صحبت كنم.
 
عوامل اصلی
عوامل اصلی این سریال عبارتند از: بازیگران: سعید پورصمیمی، جمال اجلالی، مریم امیرجلالی، گوهر خیراندیش، مجید مظفری، فلورا سام، آناهیتا همتی، سحر دولتشاهی، كمند امیرسلیمانی، خسرو احمدی، مرتضی كاظمی، فرحناز منافی‌ظاهر، محمدرضا عباس‌نژاد، آزیتا تركاشوند، داوود شیرعلی، خسرو فرحزادی، سعید چنگیزیان، نسرین خسروانی و... امیر جعفری، تهیه كننده:مجید اوجی،كارگردان: رامبدجوان، نویسنده: فلورا سام، مدیر تصویربرداری: محسن فلاحی، صدابردار: میرحسین رسولی، طراح گریم: كیان اولاد وطن، طراح صحنه و لباس: مهدی دیلمی، مدیر تولید: عباس دقاقی، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: رضا عاطفی، عكاس:فریال اوجی.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
دانشنامه ای دیگر ، دو روز پیش اهداف استراتژیک خود را برای ۵ سال آینده مشخص کرد.این اهداف ابتدا در سال ۲۰۰۹ و با همکاری بیش از هزار نفر از سراسر دنیا شکل گرفت،و در آن جلسه اهدافی که امید به تحقق آنها تا سال ۲۰۱۵ می رود مشخص گردید.که از جمله آنها می شود به افزایش ویراستارها، مقاله ها ، کاربران و غیره اشاره کرد.حال بعد از گذشت بیش از یک سال از آن جریان ، بنیاد ویکی مدیا نسخه نهایی این چشم انداز ها را تا سال ۲۰۱۵ اعلام کرد.

معیارهای موفقیت بنیاد ویکی مدیا ، طبق برنامه استراتژیک تعیین شده بر این قرار است:

  • افزایش تعداد بازدیدکننده به یک میلیارد در ماه.
  • افزایش محتوا به ۵۰ میلیون مقاله.
  • کسب اطمینان از کیفیت بالای محتوای ایجاد شده با بررسی های بیشتر ، به میزان ۲۵ درصد.
  • تشویق خواننده برای حمایت مالی از بنیاد ،با افزایش تعداد ویراستارهای دانشنامه که از ۵ تا ۲۰۰ هزار ادیت در ماه انجام می دهند.

و تعدادی دیگر که در این سند میتوانید مطالعه کنید.

تا به امروز ویکی پدیا ۴۰۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه داشته است .همچنین تعداد کل محتوای ایجاد شده  از ۱۸ میلیون مقاله فراتر نرفته است.هم اکنون در ویکی پدیا ۸۰ هزار ویراستار فعالیت دارند که به طور متوسط ۵ ویرایش یا بیشتر در ماه داشته اند.همانطور که میبینید ویکی مدیا درصدد است که به دوبرابر این آمار در ۵ سال آینده برسد.

برای رسیدن به آمار یک میلیارد بازدیدکننده در ماه ویکی پدیا نیاز به برپایی دیتا سنترهایی جدید در مکان های مختلف خواهد داشت.همینطور ویکی پدیا طرح هایی ابتکاری برای توسعه و تشویق کاربران و ویراستارها  را در نظر گرفته است. اما مهم تر از همه بنیاد ویکی مدیا برای تحقق این اهداف به سرمایه زیادی نیاز پیدا خواهد کرد.مقدار پولی که بنیاد برای توسعه بدان نیاز پیدا میکند ، ۳ برابر بیشتر از بودجه ۱۶ میلیون دلاری است که در سال ۲۰۱۰ جمع آوری شده بود.


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸

مدتی بود که در نرم افزار فتوشاپ قادر به نوشتن کلمات فارسی نبودم.مشکل آنجا بود که نرم افزار حروف را از هم جدا می کرد.حتما می دانید که این مشکل برای نسخه های معمولی فتوشاپ آنهم به خاطر پشتیبانی نکردن آن از زبان فارسی قضیه جدیدی نمی باشد.اما من این مشکل را در نسخه خاورمیانه که همواره در کنار نسخه اصلی و برای پشتیبانی از زبان های کشورهای خاورمیانه ای ارائه میشود تجربه کردم.برای حل مشکلم جستجوهای زیادی انجام دادم تا بالاخره به یک راه حل قطعی رسیدم و توانستم دوباره در این نرم افزار بدون هیچ مشکلی با زبان شیرین فارسی تایپ کنم.

برای حل مشکل جدا شدن حروف فارسی در فتوشاپ های نسخه خاورمیانه از این دستورالعمل به ترتیب پیروی کنید:

۱٫از منوی نرم افزار ، گزینه ی Window را انتخاب کرده و در آن لیست پنجره Character را فراخوانی کنید.

۲٫از پنجره کاراکتر ، روی تب Paragraph کلیک کنید.

۳٫طبق تصویر ، روی آیکون کوچکی که در تب پاراگراف وجود دارد کلیک کرده تا تنظیماتی برای شما نمایان شود. در این منو گزینه های Middle Eastern Every-line Composer و Right to Left را علامت بزنید.

۴٫مرحله ۴ ای وجود ندارد! دیگر با خیال راحت از تایپ فارسی لذت ببرید! :-)

 

پی نوشت : این آموزش بر مبنای فتوشاپ های نسخه خاورمیانه قرار دارد . اساساً نسخه های اصلی چنین گزینه هایی را در اختیار شما قرار نمی دهند.

پی نوشت : این راه حل ۱۰۰% جواب می دهد.


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
نکته تاسف برانگیز اینجاست که آقایان و احتمالا بانوان مسئولان ، نه تنها در این باره توضیحی نمی دهند و عذری نمی طلبند، بلکه از بیخ و بن ، وجود هر گونه اشکال و اختلال را هم تکذیب می کنند تا نمکی بر زخم های جامعه کاربران چند میلیونی اینترنت پاشیده باشند!
هر چند که مدت های مدیدی است که نظام اینرنتی کشور ، به سیستمی کاربر آزار تبدیل شده و کاربران ایرانی هم آن را به هر نحو ممکن تحمل می کنند ، اما در هفته های اخیر ، این وضعیت ، بغرنج تر شده است به گونه ای که بسیاری از سایت ها ، در زمان های متعددی از 24 ساعت شبانه روز ، در نقاط مختلف کشور بدون هیچ توضیحی از دسترس کاربران خارج می شوند و بدون هیچ شرحی باز می گردند و این چرخه همچنان ادامه دارد و این در حالی است که نه بخش های فنی و سرورهای این سایت ها مشکل دارند و نه اشکال از ISP هاست، بلکه مشکل، از دست کاری هایی است که در "زیرساخت" صورت می گیرد.

به گزارش آخرین نیوز نکته تاسف برانگیز اینجاست که آقایان و احتمالا بانوان مسئولان ، نه تنها در این باره توضیحی نمی دهند و عذری نمی طلبند، بلکه از بیخ و بن ، وجود هر گونه اشکال و اختلال را هم تکذیب می کنند تا نمکی بر زخم های جامعه کاربران چند میلیونی اینترنت پاشیده باشند!

از چند روز گذشته نیز مجددا به علت سوء مدیریت و تلاش برای آزمودن سیستم های فیلترینگ کشور ، اشکالات و اختلالات موجود در اینترنت به اوج خود رسیده و در وضعیتی بی سابقه ، عجیب و تامل برانگیز ، کاربران با کلیک بر روی لینک های سایت های فیلترنشده ایرانی به سایت های اپل و گوگل برای جستجوی کلمه های Ketab aval یا Kasra و غیره هدایت می شدند!

همچنین اختلال قدیمی باز نشدن یک سایت از بعضی از ISP ها یا مناطق جغرافیایی کشور نیز تشدید شده است ،به طوری که بنابر گزارش های مختلف کاربران ، ISPهای ایرانسل ، شاتل ، پارس آنلاین و داتک با بیشترین سطح اختلال مواجه بودند و پیگیری های صورت گرفته از ISP ها به پاسخ همیشگی یعنی" اختلال فیبر نوری در زیر ساخت " منتهی می شد.

هر چند مسوولان همچنان در صدد انکار و تکذیب موضوعی هستند که برای میلیون ها کاربر اتفاق افتاده ، اما از نظر فنی هم نتایج به دست آمده از Trace مسیر ارتباطی در لینکهای با اختلال بیشتر بوضوح نشان می دهد که ارتباط در یکی از IP های رنج 78.38.244.0 الی 255 دچار اختلال می گردد.
اینترنت


حال این سوالات جدی مطرح است که چرا کل کشور تبدیل به محل آزمایش مسئولان شده است و تا به کی جامعه میلیونی کاربران اینترنت باید به عنوان نمونه آزمایشگاهی هزینه آزمایشها و ابداعات! صورت گرفته در فیلترینگ کشور را بدهند؟ چرا بعضی از مسوولان هیج احترامی برای میلیون ها کاربر اینترنتی قائل نیستند و هر رفتاری که دوست داشته باشند با آنها می کنند؟ در فضای حساس کنونی اقدامات سلیقه ای و ناشیانه اینچنینی را چگونه باید تفسیر کرد؟ چرا در صورت ضرورت تغییرات ، آزمایش های خود را مقیاس کوچکتر آزمایش نمی کنند و کل اینترنت مملکت را دچار اختلال می کنند؟

اساساً چه کسی در مملکت پاسخگوی این مسایل است و آیا مسولین حقوقی را برای کاربران اینترنت قایل هستند؟ کسب رضایت عموم کاربران اینترنت که به دنبال استفاده درست از اینترنت هستند مهم تر است یا توجیه هزینه های فیلترینگ ناشیانه ؟ آیا این قبیل ناشی کاری ها ، خود مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و تضییع حقوق شهروندی و ایجاد بد بینی به ویژه بین جوانان و قشر تحصیل کرده نیست؟

و سرانجام این که نقش نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و به طور کل قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در این میان چیست و آیا وقت آن نرسیده که در این عرصه نیز ورود پیدا کنند و فکری به حال حقوق میلیون ها ایرانی نمایند؟

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دیشب با حضور در محل دفتر ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ریاست مجمع دیدار کردند. 

در این دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشکر صمیمانه از حضور اعضای خبرگان رهبری و سخنان محبت‌آمیز و ابراز لطف جمعی از اعضای مجلس خبرگان نسبت به ایشان گفت: «باید از آیت‌الله مهدوی‌کنی تشکر کنیم که با وجود کسالت، این مسئولیت را با محبت پذیرفتند».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به انتخاب ریاست جدید مجلس خبرگان، گفت: «هرچند ریاست مجلس خبرگان رهبری که جمعی از بزرگان در آن حضور دارند موجب افتخار است ولی مایل بودم پس از چندین دوره مسئولیت در هیئت رئیسه، فردی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی که شخصیتی مبارز و عالم و متقی هستند و هم‌رزم در مبارزه و زندان بودیم این مسئولیت را بپذیرند و امیدواریم امور خبرگان به نحو بهتری انجام شود».
 http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_015.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_013.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_017.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_021.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_023.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_024.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_03.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_04.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_06.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_07.jpg&w=600&h=0
http://ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-12-18/didar_ilna_011.jpg&w=600&h=0

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸

آخرین نیوز: مسعود کیمیایی به دلیل ناراحتی قلبی در بخش سی سی یوی یکی از بیمارستان‌‌های تهران بستری شد.

http://dayna.ir/Images/News/Larg_Pic/18-12-1389/IMAGE634352703450738750.jpg
وضعیت عمومی این کارگردان در روزهای اخیر چندان مناسب نبوده و وی از چند روز پیش در بیمارستان آراد بستری بوده و دیروز سه‌شنبه به بیمارستان دیگری در تهران منتقل شده است.

مسعود کیمیایی فیلم سینمایی "جرم" را در نوبت اکران دارد. خبرهای تکمیلی به زودی منتشر می‌شود.

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
آلوده شدن بی‌دلیل شجریان به بازی‌های سیاسی باعث شد تنها درصد کمی از رفقای همجنس‌اش باشند که به هنگام حضور وی در کنسرت همایون خرم از وی استقبال کنند.
اگر بخواهیم کارنامه هنری محمدرضا شجریان طی ده سال اخیر را مرور کنیم می‌بینیم این خواننده موسیقی سنتی طی سال‌های اخیر سیر نزولی نسبی را تجربه کرده است و اصلی‌ترین دلیل این نزول هم اصرار بیش از حد این خواننده بر سبک و سیاق قدیمی ارائه آثار خویش است.

به هر حال مخاطبی که تنها با یک کلیک می‌تواند جدیدترین آهنگ‌های روز را دانلود کرده و بهترین‌ها را در آرشیو خود ذخیره کند، حوصله شنیدن موسیقی‌های تکراری که حتی به لحاظ تنظیم آهنگ هم هیچ تفاوتی با همتایان دهه چهلی خود ندارند را نداشته و دقیقا به همین دلیل است که جز معدودی از طرفداران همیشگی شجریان، همواره حتی از بی‌کیفیت‌ترین آثار او هم استقبال می‌کنند، این خواننده موسیقی سنتی هیچ گاه نتوانسته طی سال های اخیر بر گستره مخاطبان خود بیفزاید.

اما شجریان به جای آن که بکوشد با دخالت دادن نظرات مخاطبان جوانتر و البته منتقدانش راهکاری برای رهایی از تکرار بیابد، روش‌هایی مثل اختراع سازهای جدید و اظهارنظر در حوزه‌هایی که هیچ تخصصی در آنها ندارد را به عنوان راهی برای مطرح کردن مجدد خویش انتخاب کرده است.


موضع‌گیری‌های نادرست این استاد موسیقی سنتی در دوران بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 و حمایت غلط از جریان فتنه از جمله فعالیت‌هایی بوده که شجریان برای خارج کردن انزوایی که گریبان هنرش را گرفته بدان متوسل شده اما وجه اسفناک ماجرا زمانی رقم می‌خورد که بدانیم حتی رسانه‌های بیگانه که زمانی با جوسازی‌های رسانه‌ای درباره اظهارات شجریان، راهی می‌جستند برای واقع‌گرایانه نشان دادن ایده‌های دروغین خویش نیز طی ماه‌های اخیر حتی حال استادشان را هم نمی‌پرسند تا این استاد مجبور شود برای مطرح کردن دوباره خویش به همراه همپالکی‌هایش سری به کنسرت‌های موسیقی سنتی زده و از برنامه‌هایی که دیگران برگزار می‌کنند به نفع خود استفاده کند.


در تازه‌ترین مورد از این دست شجریان به تازگی در کنسرت همایون خرم حاضر شده و در ردیف وی.آی.پی نشست تا بگوید همچنان صدرنشین مجالس موسیقی است اما بدبختانه رفتارهای غلط و آلوده شدن بی‌دلیل شجریان به بازی‌های سیاسی باعث شد تنها درصد کمی از رفقای همجنس‌اش باشند که به هنگام حضور وی در این کنسرت به احترامش از جای برخیزند و بقیه حاضران کنسرت که درصد زیادی از آنها هم جوان‌ها بودند، هیچ استقبال شایان توجهی از وی به عمل نیاوردند.

بله، این عاقبت به ظاهر هنرمندانی است که به جای قرارگیری در کنار مردم در برابر آنها قرار می‌گیرند!

شبکه ایران

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸

«حرکت از پله دوم» شگردی معروف در عملیات روانی است. برخی محافل سیاسی ، زمانی که در موضعی دچار خبط و مشکل می شوند
 

«حرکت از پله دوم» شگردی معروف در عملیات روانی است. برخی محافل سیاسی ، زمانی که در موضعی دچار خبط و مشکل می شوند ؛ با رقم زدن یک رخداد جدید و تبلیغات حول آن ، سعی می کنند تا اذهان عمومی را از خبط خود منحرف و به رخداد جدید معطوف کنند. ماجرای فیلم فحاشی به فائزه هاشمی و اقوام او که اخیرا" در اینترنت منتشر شده و سایت های منتسب به آقازاده آشوبگر تبلیغات عجیبی درباره آن به راه انداخته اند ، دقیقا" از همین زاویه قابل ارزیابی است.

روز اول اسفند ، در پی فراخوان منافقین و ضدانقلاب برای انجام فاز 2 پروژه آشوب اسرائیلی، فائزه هاشمی از معدود افرادی بود که در میعادگاه آشوب گران یعنی خیابان ولی عصر حضور یافت و ضمن لیدری چند دختر و پسر جوان ، در تلاش بود تا عابران خیابان ولی عصر را تحریک به شعار دادن و اغتشاش کند. وی در حین این اقدام غیرقانونی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس بنا به مصلحت مشهور(!) آزاد شد. سایت های آقازاده آشوبگر ابتدا تلاش کردن تا اصل ماجرا را زیر سئوال برده و مدعی شدند که بازداشت فائزه در نزدیکی محل زندگی اش(نیاوران) صورت گرفته است. اما شواهد و اسناد درباره بازداشت فائزه در خیابان ولی عصر(عح) آن قدر زیاد بود که این دروغ بزرگ را هیچ کس باور نکرد و به سرعت از صفحات سایت های آقازاده لندنی محو شد.

بدنبال این ناکامی ، فیلمی در اینترنت منتشر شد که در آن ، عده ای با ظاهر حزب اللهی در حال فحاشی به فائزه هاشمی و اقوام او هستند. سایت های مورد حمایت مالی آقازاده آشوبگر ، این بار فیلم مذکور را به ابزار سناریوی «حرکت از پله دوم» تبدیل نمودند تا با مظلوم نمایی ، ماجرای حضور فائزه در فاز 2 آشوب اسرائیلی را از افکار عمومی پاک کنند و حتی او را در موضع طلبکار بنشانند.

درباره این سناریو،رچند روز پیش مطلبی با عنوان چند می گیری منو کتک بزنی؟ درج شد .درآن مطلب با اشاره به نمونه ای با نام امیرفرشاد ابراهیمی ، توضیح داده شد که چگونه حزب کارگزاران و دوم خردادی ها به این فرد و چند تن از دوستانش پول می دادند تا با ظاهر حزب اللهی و با شعارهای به ظاهر مدافع ولایت و نظام ، به افراد حزب کارگزاران مانند عبدالله نوری و مهاجرانی حمله کرده و سپس نیروهای حزب اللهی را به خشونت ورزی متهم کنند.

آن روز که امیرفرشاد ابراهیمی با چهره برافروخته و محاسنی انبوه و با شعارهای انقلابی به مهاجرانی و عبدالله نوری حمله کرد ، این اقدام تا مدت ها سوژه خبری و تحلیلی رسانه های دوم خردادی بود تا نیروهای حزب اللهی و بسیجی را به خشونت ورزی متهم کنند و مهاجرانی و عبدالله نوری از زیر فشار روانی انتقادات متعددی که نسبت به آن ها وجود داشت، رهایی یابند. حتی برخی شخصیت ها و رسانه های اصولگرا نیز در آن مقطع به گمان آن که امیرفرشاد ابراهیمی واقعا" نسبتی با نیروهای حزب اللهی دارد ، با موضع گیری های خود ، سناریوی جریان کارگزاران را کامل کردند.

البته در همان مقطع برخی هوشمندان جریان انقلاب ، این سئوال جدی را مطرح کردند که آقایان عطاء الله مهاجرانی و عبدالله نوری که از اوایل دهه 70 به بعد هیچ گاه به نماز جمعه نیامده بودند ، چگونه بعد از سالیان طولانی نمازجمعه خوان شده و برخلاف عرف رایج که مسئولان کشوری در صفوف اول نماز و جایگاه ویژه حضور می یابند ، این دو نفر در خیابان قدس به نماز ایستادند و بعد از نماز هم مورد حمله و خشونت ورزی قرار گرفتند؟!

این سئوال و سئوالاتی از این قبیل ، زمانی پاسخ پیدا کرد که ماهیت واقعی امیرفرشاد ابراهیمی در پروژه موسوم به نوارسازان روشن شد و مشخص گردید که وی عامل نفوذی جریانات مخالف بوده و حتی برای برهم زدن تجمعات اصلاح طلبان و کتک زدن مهاجرانی و عبدالله نوری از حزب کارگزاران پول دریافت کرده است!

اکنون هم عطاء الله مهاجرانی و هم امیرفرشاد ابراهیمی در خارج کشور به سر می برند و از ارباب اصلی جیره می گیرند. آنها هر یک به نوعی در رسانه های ضدانقلاب ، علیه نظام و مردم مسلمان قلمفرسایی نموده و حرافی می کنند. در گذر زمان ، شاید هم خیلی ها فراموش کرده باشند که این دو مزدبگیر انگلیس ، روزگاری در یک سیاه بازی تاریخی ، چه نقش بامزه ای در برابر هم بازی کرده بودند.

ماجرای قتل های زنجیره ای را هم خیلی ها به خاطر دارند. پس از آن قتل ها ، تبلیغات سنگین سیاسی و رسانه ای شدیدی درگرفت تا کشتن چند مخالف بی خطر به گردن جمهوری اسلامی و نیروهای انقلابی بیفتد. حتی نامه و فتوای دروغین به نام بزرگان انقلاب و روحانیت جعل کردند.

اما گذر روزگار ثابت کرد که متهمین پرونده این قتل ها به کدام جریان سیاسی وابسته بودند.

به راستی آقای «الف . خ» از متهمین پرونده قتل های زنجیره ای در جریان انتخابات اخیر ، 15 ساختمان شخصی خود را – که معلوم نیست پول آن ها را از کجا به دست آورده – در اختیار ستاد کدام کاندیدا قرار داده بود؟ حسینیه حجت نازی آباد را همین فرد برای کدام کاندیدا مهیا کرد تا اولین سخنرانی انتخاباتی خود را از آنجا آغاز کند؟ این فرد رفیق گرمابه و گلستان کدام آقازاده آشوبگر بوده و هست؟

براستی بازجویان همسر سعید امامی که فیلم منتشره ازفجایع رخ داده از جانب  آن ها دل هر انسان صاحب وجدانی را به درد می آورد در انتخابات اخیر در کدام صف بودند و کدام نماد بر مچ آن ها خودنمایی می کرد؟ به راستی آن فیلم از دفتر کدام مسئول به بیرون درز داده شد و هدفش زیر سئوال بردن چه جایگاهی بود؟ آیا اگر افشاگری برخی دلسوزان نظام و انقلاب نبود ، آقای خاتمی آن بازجویان محترم(!) را تغییر می داد یا اجازه می داد همچنان به فیلم سازی خود برای ضربه زدن به دستگاه امنیتی ایران اسلامی ادامه دهند؟

با این سوابق ، به نظر می رسد سناریوی فیلم فحاشی به فائزه هاشمی نیز به شدت مشکوک باشد. ملت مسلمان و انقلابی ایران در طول سال در مقاطعی نظیر 22 بهمن و روز قدس به صورت میلیونی در خیابان ها حضور می بایند. در 2 سال اخیر در جریان این راهپیمایی ها علیه سران فتنه و حامیان آن ها بارها شعار سر داده شده است. در راهپیمایی تاریخی 9 دی ، دهها شعار خودجوش و صدها پلاکارد علیه سران فتنه به چشم می خورد . به رغم نفرت و خشمی که در این شعارها و پلاکارها علیه سران فتنه و حامیان آن ها موج می زد ، آیا کسی حتی یک صدا یا تصویر از شعار یا پلاکاردی با مضمون هتاکی غیراخلاقی یا فحاشی ، در میان این جمعیت میلیونی ، دیده یا شنیده است؟ قطعا" اگر حتی یک نمونه وجود داشت ، تاکنون رسانه های ضدانقلاب باها و بارها بدان اشاره و استناد کرده بودند.

بر این اساس ، شک نباید کرد که ماجرای فیلم فحاشی به فائزه هاشمی ، سناریویی از قماش سناریوهای گذشته است. ظاهر غلط انداز افرادی که در فیلم متعرض فائزه و اقوام او شده اند ، قطعا" یک آدرس عوضی است. اگر این ماجرا شکلی طبیعی داشت ، داستان فیلمبرداری آن چه توجیهی دارد جز این که بازیگر نقش فحش خور ماجرا و اطرافیان او از ابتدا آمادگی برای چنین سناریویی را داشته اند. تا پس از تهیه و تدوین فیلم ، آن را برای انتشار تحویل برارداران لندن نشین دهند!


جوان

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
انتشار فیلم توهین و ناسزا گويی به فائزه هاشمی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در فضای مجازی در یکی دو روز گذشته دریچه جدیدی برای تهاجم به بسیج و جبهه مدافعان انقلاب اسلامی باز كرده است.
انتشار فیلم توهین و ناسزا گويی به فائزه هاشمی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در فضای مجازی در یکی دو روز گذشته دریچه جدیدی برای تهاجم به بسیج و جبهه مدافعان انقلاب اسلامی باز كرده است.

به گزارش بولتن سيد محمد رضا اصنافي در رجانوشت:این اقدام، نابخردانه و عاری از هرگونه تقوا است و در این میان جز فتنه گران و رسانه‌های معاند کسي از آن بهره‌ای نخواهد برد. غلط بودن این اقدام نه تنها از این بابت که توهین، ناسزا و تهمت به انسانی بر فرض دشمن اسلام و مسلمین غلط است بلکه شان و حرمت کلام کسی که خود را متصل به انقلاب می‌داند نیز خارج از استفاده از چنین القابی است. در واقع با اين كار و سپس انتشار آن، جمع زيادي از ملت با بصیرت ایران اسلامی و بسیجیان مدافع انقلاب مظلوم واقع و اشتباه دو سه نفر توسط رسانه‌های بیگانه به پای آن‌ها هم گذاشته شده.

اما نكته اساسي، ريشه‌هاي اصلي اين واكنش اجتماعي است كه اعتراض‌هاي متعدد مشابه را در قبال موسوي، كروبي، خاتمي و حتي شخص هاشمي البته عمدتاً بدون به‌كارگيري چنين تعابير و الفاظي در مجامع مردمي موجب شده است.

به نظر مي‌رسد رعايت نكردن عدالت در برخورد با قانون شکنانی مانند خانم هاشمی که بارها چه در کلام و چه در عمل، بی پروا و بی ادبانه به محورهای نظام حمله برده، يكي از همين دلايل اصلي است و قوه قضائیه باید در این زمینه پاسخ گو باشد که چرا با نبود تساوی قضايی بین فتنه گران، منجر به چنین رفتارهایي در جامعه می‌شود.

اما این قبیل برخوردهای تند در یک نگاه جامعه‌شناسانه نه حقوقی بلكه یک اتفاق کاملاً طبیعی است. در تمام دنیا رابطه یک نظام با مردم و مشتاقان آن نظام در یک قالب حقوقی و منطقی تعریف شده. طرفداری یک ملت از یک حکومت در تمام دنیا ناشی از مناسبات سیاسی، اقتصادی و در یک کلام مناسبات منطقی است. اما آنچه که تا کنون اکثر تحلیل گران سیاسی بین‌المللی را از ارائه یک تحلیل نزدیک به واقعیت و یا یک پیش بینی دقیق ناتوان ساخته، شناخت نداشتن از رابطه مردم و نظام در انقلاب اسلامی است.

در واقع، نبود درک رابطه ولایت مدارانه یک ملت با ولی امر در نظام شیعی نقطه شکست اکثر تحلیل‌های بین‌المللی از رخدادهای ایران است. درک اینکه در یک کشور رابطه یک ملت با حاکم خود رابطه‌ای است که در عین عقلانیت، سرشار از محبت است، کمی برای تحلیلگران غربی مشکل است. از اين رو، رسانه‌های غربی در تحلیل‌های اغلب کمّی خود، کیفیت رابطه‌ی جوان بسیجی ایرانی را که در مقابل مقام ولایت اشک می‌ریزد، نمی‌توانند تحلیل کنند و يا مشت در خاک شلمچه کردن و به یاد خون‌هایي را که ۲۰ سال پیش ریخته شده، نمی‌توانند در ذهن‌های مادی خویش تجزیه و تحلیل کنند. رابطه‌ی بسیج و بسیجی با ولایت فقیه رابطه‌ای بر اساس محبت است. به قول حسین قدیانی بابای ماست خامنه‌ای!

از این منظر، رفتار خشن و این چنینی را می‌توان واکنشی به تهاجم علیه تمام آرمان‌ها و علایق یک ملت دانست که در عین حال که غیر منطقی و غلط است، طبیعی است. برخورد پلیس با فردی که توهین و حمله به خانواده‌اش را تحمل نکرده و فرد مهاجم را ضرب و شتم کرده، کاملاً قانونی است اما در عین حال، این رفتار دارای نوعی حمایت افکار عمومی نیز هست. خانم فائزه هاشمی آن روز که بی پروا شدیدترین توهین‌ها را به ارکان این نظام می‌کرد و هر چه در توان داشت برای ضربه زدن به نظام اسلامی و رکن اساسی آن بکار گرفته بود، باید فکر این را هم می‌کرد که اگر به پدر کسی توهینی کردی انتظار توضیح منطقی انتظاری خلاف قاعده‌ی اجتماعی خیابان است. جواب توهین به خانواده مردم مشت است نه استدلال!

فائزه هاشمي روز ۲۵ خرداد در حاشيه تجمع غيرقانوني ۲۵ خرداد بدترين اهانت‌ها را عليه ساختارهاي رسمي كشور و رهبري مطرح كرد. در روز ۳۰ خرداد پس از نمازجمعه رهبر انقلاب با اعضاي خانواده خود با آشوب‌گران همراه شد، در روز قدس، ۱۳ ابان، ۱۶ آذر و حتي هتاكي روز عاشورا همسو با ضدانقلاب، منافقين و بهايي‌ها به خيابان آمد و عليه نظام اسلامي شعار داد. ده‌ها اقدام آشكار و پنهان ديگر از فائزه در طول اين مدت كمتر از دو سال ثبت شده است. آيا به جوش آمدن خون مردم از اين رفتارها و واكنش نشان ندادن تبعيض‌آميز دستگاه‌هاي مسئول در برخورد با او، نمي‌تواند طبيعي باشد. از آنجا که ممکن است بعضی اين نوشته را بد تفسیر کنند، مجدداً تاکید می‌شود، الفاظي كه عليه فائزه استفاده شده مردود و غيرقابل دفاع است اما واكنش اعتراض‌آميز به او ديگران كه رفتار مشابه او داشته و با آن‌ها برخورد قانوني نشده، حق طبيعي جامعه است.

   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش