
این عکس را "آقای محمودزاده" برای خبرآنلاین ارسال است.
فرهیختگان آنلاین: مراسم رونمایی از خودرو "دنا " صبح امروز شنبه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن و جواد نجم الدین مدیر عامل شرکت ایران خودرو در کارخانه ساپکو برگزار شد.












ایسنا: جريمه تخلفات حادثهساز تا 100 هزار تومان افزايش يافت.
سرانجام قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي پس از كش و قوسهاي فراوان ابلاغ شد و بدين ترتيب قوانين رانندگي پس از 40 سال در كشور به روز شد.
بر اساس قانون جديد كه امروز ابلاغ شده است به افسران كادر و پيماني مورد وثوق راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كه براي تشخيص تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور تعيين شده و آموزش لازم را ديدهاند اجازه داده ميشود، تخلفات مربوطه را وفق قانون تشخيص داده و قبض جريمه صادر كنند.
بستن كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان خودرو و كلاه ايمني براي راكب و تركنشين اجباري شد
بر اساس يكي درگر از مواد قانون جديد بستن كمربند ايمني براي رانندگان و كليه سرنشينان انواع خودروهاي درحال حركت در كليه راهها و همچنين استفاده از كلاه ايمني استاندارد براي رانندگان و تركنشينان هر نوع موتورسيكلت اجباري است. از سوي ديگر كليه رانندگان خودروهايي كه تاكنون براي سرنشينان خود كمربند ايمني نصب نكردهاند موظفند ظرف ششماه از تاريخ تصويب اين قانون نسبت به نصب كمربند ايمني استاندارد در خودروهاي خود اقدام كنند.
از سوي ديگر تردد تمام يا بعضي از وسايل نقليه موتوري در ساعات و محدودههايي از شهر كه از سوي راهنمايي و رانندگي و يا محيط زيست و يا شهرداريهاي مربوطه منطقه ممنوعه پيشنهاد ميشود و مطابق ضوابط شوراي عالي ترافيك به تصويب شوراي عالي هماهنگي ترافيك استانها و در تهران به تصويب شوراي حمل و نقل و ترافيك شهر تهران ميرسد ممنوع است و نيروي انتظامي ضمن صدور قبض جريمه عبور ممنوع براي متخلف به او اخطار ميكند كه از محدوده طرح ترافيك خارج شود و در صورت ادامه تخلف براي هر يك ساعت يك برابر جريمه خواهد شد.
همچنين در راههايي كه براي عبور عابران پياده علائم، تجهيزات و مسيرهاي ويژه اختصاص داده شده است عابران مكلفند هنگام عبور از عرض يا طول سوارهرو با توجه به علائم راهنمائي و رانندگي منصوبه در محل از نقاط خط كشيشده، گذرگاههاي غيرهمسطح و مسيرهاي ويژه استفاده كنند. هرگاه عابران به تكليف مذكور عمل نكنند، درصورت تصادف با وسيله نقليه، راننده مشروط به اين كه كليه مقررات را رعايت كرده باشد و قادر به كنترل وسيله نقليه و جلوگيري از تصادف يا ايجاد خسارت مادي و بدني نباشد مسؤوليتي نخواهد داشت. عدم مسؤوليت راننده مانع استفاده مصدوم يا وراث متوفي از مزاياي بيمه نخواهد شد و شركت بيمه با ارائه قرار منع تعقيب يا حكم برائت راننده ملزم به اجراء تعهدات موضوع بيمه نامه به مصدوم يا وراث متوفي خواهد بود.
رانندگان نيز موظفند درصورت عبور عابر پياده از محلهاي تعيين شده، با فاصلهاي كه به وسيله خط كشي پشت مسير ويژه مشخص ميگردد توقف كامل كنند. در غير اينصورت براي آنها مبلغ 200 هزار ريال قبض جريمه صادر ميشود.
بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي رانندگان متخلف مأموران همزمان با صدور قبض جريمه به صورت تسليمي يا ثبت توسط دوربين، گزارش تخلفات مندرج در جدول تعيين شده را با ذكر شماره و نوع گواهينامه راننده به اداره راهنمايي و رانندگي مربوطه ارسال ميكنند كه بدين ترتيب چنانچه متخلف داراي 30 نمره منفي باشد گواهينامه او به مدت سه ماه ضبط و در پايان مدت مزبور با پرداخت 400 هزار ريال جريمه نقدي به نفع خزانه عمومي مسترد ميشود. پس از ضبط بار اول گواهينامه اين فرد، چنانچه در اثر ارتكاب تخلفات جديد 25 نمره منفي به متخلف تعلق گيرد، گواهينامه او به مدت 6 ماه ضبط و پس از انقضاء مدت مزبور و پرداخت 600 هزار ريال به نفع خزانه عمومي مسترد ميگردد. از سوي ديگر در صورت تكرار تخلف توسط فرد متخلف 20 نمره منفي به متخلف تعلق گيرد گواهينامه او ابطال ميگردد و بعد از يكسال ميتواند برابر مقررات و پس از طي دوره آموزشي و پرداخت يك ميليون ريال به نفع خزانه عمومي گواهينامه جديد اخذ كند.
بر اساس اين ماده كساني كه در مدت ضبط گواهينامه مبادرت به رانندگي ميكنند به مجازات مقرر براي رانندگي بدون گواهينامه محكوم ميشوند.
بدين ترتيب بيشترين امتياز منفي در جدول تدوين شده تخلفان رانندگي به ترتيب متعلق به تجاوز از سرعت مجاز و رانندگي در حالت مستي و مصرف داروهاي روانگردان و افيوني با 10 نمره و حركات نمايشي و عدم رعايت مقررات ايمني حمل و نقل جادهاي مواد خطرناك با 8 نمره خواهد بود.
جريمه تخلفات حادثهساز به 100 هزار تومان و مصرف راوانگردانها به 200 هزار تومان رسيد
به گزارش ايسنا، بر اساس يكي ديگر از مواد اين قانون، جريمههاي تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در كليه نقاط كشور و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي، با توجه به مكان و زمان وقوع و نوع تخلفات و ميزان تأثير آن در آلودگي محيط زيست و ايمني عبور و مرور و ساير عوامل موثر در جدول تخلفات اين قانون از يكصد هزار ريال تا يك ميليون ريال و در ساير موارد از 30 هزار ريال تا 500 هزار ريال است كه ميزان جريمههاي نقدي مقرر در مواد اين قانون متناسب با افزايش يا كاهش تورم هر سه سال يك بار قابل تعديل است.
همچنين چنانچه وسيله نقليه داراي عيب و نقص فني مؤثر بوده و احتمال ايجاد خطر يا وقوع تصادف وجود داشته باشد، وسيله نقليه مذكور به تعميرگاه اعزام ميگردد.
از سوي ديگر در مواردي كه قرائن و شواهد حاكي از حالت مستي يا استفاده راننده از مواد مخدر و روانگردان باشد مأموران با استفاده از تجهيزات لازم نسبت به تشخيص اين حالت اقدام ميكنند و در صورت اثبات حالت مستي و بيارادگي حاصل از مصرف مسكرات و مواد مخدر و روانگردان از رانندگي فرد موردنظر جلوگيري و ضمن صدور قبض جريمه به مبلغ دو ميليون ريال و ضبط گواهينامه به مدت ششماه توسط نيروي انتظامي جهت اقدام قانوني به مرجع صالح قضائي معرفي ميشود.
در صورتيكه راننده بدون داشتن گواهينامه مبادرت به رانندگي كند وسيله نقليه متوقف و راننده به مرجع قضائي معرفي ميگردد.
ضبط گواهينامه و پلاك خودرو در انتظار رانندگاني كه جريمه معوق خود را در مهلت قانوني نپردازند
همراه داشتن كارت خودرو، بيمهنامه شخص ثالث و برگه معتبر معاينه فني در حين رانندگي اجباري شد
بر اساس يكي ديگر از مفاد قانون جديد هرگاه راننده متخلف ظرف مهلت چهار ماه از تاريخ ابلاغ قبض جريمه متخلف، جريمه مربوطه را پرداخت نكند از سوي راهنمايي و رانندگي اخطاريه كتبي با مهلت يكماهه مبني بر پرداخت جريمه به وي ابلاغ ميشود و در صورت پايان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهينامه، پلاك وسيله نقليه تا زمان پرداخت جريمه در سامانه راهنمايي و رانندگي توقيف خواهد شد. همچنين در صورتيكه مبلغ جريمه خودرويي به ده ميليون ريال برسد راهنمايي و رانندگي موظف است مراتب را به مالك خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت يكماه از تاريخ ابلاغ، مالك خودرو نسبت به پرداخت جريمه يا اعتراض اقدام نكند، راهنمايي و رانندگي مكلف به توقيف خودرو تا پرداخت جريمه است. در صورت اعتراض، واحد مزبور موظف است درخصوص اين موارد ظرف يك هفته تعيين تكليف كند.
از سوي ديگر رانندگان موظفند هنگام رانندگي گواهينامه، كارت خودرو و بيمهنامه معتبر شخص ثالث و براي خودروهايي كه بيش از پنجسال از توليد آنان ميگذرد برگه معاينه فني را به همراه داشته باشند و در صورت مطالبه مأموران راهنمايي و رانندگي آن را ارائه كنند. در صورتي كه هيچيك از مدارك فوق به همراه راننده نباشد مأموران راهنمايي و رانندگي ميتوانند تا زمان ارائه مدارك، خودرو را متوقف كنند.
وزارت راه و ترابري و شهرداريها بنا به تشخيص و اعلام راهنمايي و رانندگي موظفند محلهايي را كه توقف وسايل نقليه در آنها به هر ميزان موجب بروز خطر و كاهش ظرفيت و انسداد راه ميشود با نصب علامت مخصوص مشخص كنند. در صورت توقف وسايل نقليه در اين قبيل محلها و ترك آن يا امتناع راننده از حركت و همچنين توقف خودرو در پيادهروها، مأموران مكلفند ضمن صدور قبض جريمه نسبت به انتقال وسيله نقليه اقدام كنند.
از سوي ديگر در تصادفات رانندگي كه فقط منجر به خسارات مالي مي شود رانندگان مكلفند در صورت قابل انتقال بودن وسايل نقليه، با امكانات موجود، محل استقرار چرخها را علامتگذاري كرده و بلافاصله وسايل نقليه خود را به منظور رفع سدمعبر به كنار راه منتقل و سپس عنداللزوم درخواست حضور كارشناس تصادفات كنند و در صورت امتناع از اقدام فوق مأموران راهنمايي و رانندگي به نحو مقتضي اقدام ميكنند.
چنانچه به علت وقوع تصادف منجر به جرح يا فوت، جسد يا اجسام ديگري مانع عبور وسايل نقليه يا اخلال در نظم شده باشد مأموران انتظامي مكلفند با علامتگذاري محل استقرار جسد و اجسام، آنها را از مسيرهاي حركت خارج و تا انجام تشريفات قانوني توسط مقامات مسؤول صحنه تصادف را حفظ كنند. مراكز فوريتهاي پزشكي و جمعيت هلال احمر و ساير دستگاههاي ذيربط نيز مكلف شدند طبق درخواست مأموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي نسبت به انتقال مجروحان و جسد حسب مورد به مراكز درماني و پزشكي قانوني اقدام كنند.
كارشناسان تصادفات راهنمايي و رانندگي رسيدگيكننده به تصادفات نيز مكلفند پس از پايان رسيدگي و انجام تشريفات قانوني با بهره گيري از امكانات مانند عكسبرداري و وسايل ديگر در اختيار خود يا ساير سازمانها و نهادها نسبت به مديريت، پاكسازي و برقراري ايمني عبور و مرور در محل وقوع تصادف اقدام كنند.
در صورتي كه براساس نظر كارشناسان تصادفات نقص راه يا وسيله نقليه مؤثر در علت تصادفات باشد حسب مورد متصديان ذيربط، مسؤول جبران خسارات وارده بوده و با آنان برابر قانون رفتار خواهد شد.
بر اساس يكي ديگر از مواد قانون جديد، كليه قوانين و مقررات عمومي مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسيكلتها نيز جاري است. حركت در پياده رو يا در جهت مخالف مسير مجاز، ايجاد عمدي صداي ناهنجار، حمل بار غيرمتعارف، حركت نمايشي مارپيچ، تكچرخ، حمل يدك، عدم استفاده از كلاه ايمني و تردد در خطوط ويژه اتوبوسراني با موتورسيكلت تخلف محسوب شده و مأموران موظفند ضمن صدور قبض جريمه نسبت به توقيف موتورسيكلت حداكثر به مدت يك هفته و در صورت تكرار يك ماه اقدام كنند. همچنين صدور گواهينامه رانندگي موتورسيكلت براي مردان برعهده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است.
وظيفه ساماندهي كليه فعاليتهاي مربوط به حمل و نقل كالا و بار و مسافر در محدوده شهرها به شهرداريها واگذار شد.
از سوي ديگر شهرداريها موظفند كليه فعاليتهاي مربوط به حمل و نقل كالا و بار و مسافر در محدوده شهرها را در قالب مؤسسات و شركتهاي حمل و نقل تعاوني و خصوصي ساماندهي و بر آنها نظارت كنند.
همچنين جريمه تخلف از مقررات حمل و نقل ريلي شهري و حومه از 40 هزار ريال تا 500 هزار ريال تعيين شده است.
به اعتقاد كارشناسان حمل و نقل اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گام بزرگي در تحقق عدالت اجتماعي، حفظ حقوق مردم و برخورد قاطع با متخلفان رانندگي است.
علی اسلامی پناه درباره آخرین تغییرات ایجاد شده در مواد ارجاع شده لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون قضایی به خانه ملت گفت: طبق آخرین تغییرات اعمال شده در لایحه حمایت از خانواده، ماده مربوط به تعیین سقف مهریه حذف و ثبت نکاح موقت نیز در 3 مورد الزامی شده است. در صورتی که ازدواج موقت منتهی به باردار شدن زن شود و یا طرفین برای ثبت ازدواج توافق داشته باشند و یا جز شرایط ضمن عقد باشد نکاح موقت می تواند ثبت شود.
وی درباره نکاح دائم و ازدواج مجدد مرد گفت: ازدواج مجدد مرد با رضایت زن ممکن شده است و همچنین در مواردی که زن نافرمانی کند و یا بیمار باشد و یا یکی از 9 شرطی که برای ازدواج مجدد مرد منظور شده را دارا باشد مرد می تواند پس از کسب مجوز از دادگاه، ازدواج مجدد داشته باشد.
نایب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که 2 ماده به این لایحه اضافه شده است گفت: داشتن حق طلاق برای زن در صورت ازدواج مجدد مرد یکی از موادی است که به این لایحه اضافه شده است.
اسلامی پناه درباره دیگر ماده اضافه شده به این لایحه گفت: در صورتی که یک مرد خارجی با یک زن ایرانی ازدواج کند فرزندان ناشی از این ازدواج ایرانی محسوب می شوند و می توانند تابعیت ایرانی و شناسنامه ایرانی داشته باشند.
البته از این عدد باید هزینه های ترافیک و... را کم کنیم که گردش مالی
نهایی این شرکت طی این سه ماه را به عدد ناقابل 6.54 میلیارد دلار می رساند
که 2.3 میلیارد دلار آن سود خالص محسوب میشود.
جالب است بدانید
این شرکت طی سه ماه گذشته 2000 کارمند جدید استخدام کرده و در این گزارش
آماری جالب در مورد اندروید هم دیده می شود.
در حال حاضر روزانه 350 هزار تلفن اندرویدی جدید فعال می شوند و تا اینجا حدود 3 میلیارد اپلیکیشن اندرویدی دانلود و نصب شده است.
میزان دانلود اپلیکیشن های اندرویدی هم نسبت به سه ماه گذشته 50 درصد رشد داشته است.
اگر همه این آمار و ارقام را کنار هم قرار دهیم می بینیم که فعلا اوضاع برای این غول دنیای فناوری خوب پیش می رود.
عصر از سر کار به خانه می آییم. فکر می کنم شاید دزد آمده است همه جا را به هم ریخته و به مقصود نرسیده رفته است.
آقای خانه اما وحشت از دزد ندارند در عوض به من چشم غره می روند و می گویند: تو باز هم برای این خانه قانون جدید گذاشته ای؟
در واقع دستآوردم از قانون جدید همین بوده که الان ریخت و پاشهایشان فقط به اطاق خودشان محدود نمی شود و تا اعماق مخفی ترین زوایای خانه نفوذ کرده است.
ماجرا این است که وقتی بیزبیز مسئول نظافت است بیزقولک تلاش می کند هر چه بیشتر بریز و بپاش داشته باش تا بیزبیز نمره اش بالاتر نرود و وقتی بیزقولک مسئول است بیزبیز پروژه مشابه را کلید می زند.
نتیجه گرفته ام به جای وضع قانونهای یک شبه و بی پشتوانه، بنشینم اخبار تماشا کنم و آرزو کنم در جنگ نافرجام میان ملتها و حکومتهای خودکامه ملتها پیروز میدان باشند.
1. اضطراب و عرق کردن:
شناخته ترین نشانه هایی که می تواند یک فرد دروغگو را لو دهد، عرق کردن و اضطراب اوست. زمانی که ما دروغ می گوییم همیشه می ترسیم لو برویم. به همین دلیل دچار اضطراب می شویم و اضطراب با افزایش ضربان قلب و عرق کردن همراه است. اما این موضوع در رابطه با همه مردم صادق نیست. برخی افراد به دروغگویی عادت دارند و دچار اضطراب نمی شوند!
2. صدای خیلی زیر یا خیلی بم:
روان شناسان معتقدند صدا، علامت خوبی برای شناسایی دروغگو است. چرا؟ در واقع این ما نیستیم که صدا را کنترل می کنیم. مغز بر اساس احساساتی که داریم آن را به شکل اتوماتیک تنظیم می کند. وقتی دروغ می گوییم، می ترسیم رسوا شویم. به همین علت معمولا تن صدا تغییر می کند و خیلی زیر یا خیلی بم می شود.
3. سخنان ضد و نقیض:
دروغگوها به دلیل ترس از رسوا و شرمگین شدن تعادل احساسی درستی نداشته و حتی حرف های آنها کم و بیش ضد و نقیض است. برای آنکه مطمئن شوید یک فرد دروغ می گوید از او بخواهید دقیقا حرفی را که در یک موقعیت خاص زده برای شما در مواقع مختلف تکرار کند، حتی سوالات متفاوت و مدام در مورد همان مساله می تواند ثبات فکری دروغگو را بر هم بریزد.
4. میمیک های غیرمعمول:
پلک زدن های مداوم، مالیدن پلک، نگاه های مبهم... همگی اینها نشانه میمیک صورت یک فرد حین دروغ گفتن است. صورت دقیقا احساساتی را که داریم نشان می دهد و کنترل عمقی آنها کمی سخت است. اگر فردی میمیک غیرطبیعی و غیرمعمول دارد و حین صحبت با شما دچار تیک خاصی مثل مالیدن پلک می شود، می توانید به حرف های او شک کنید.
5. ژست های مخصوص:
سرفه کردن درون مشت، بالا بردن دست روی سر و عقب بردن بالاتنه موقع حرف زدن از جمله ژست های آدم های دروغگو است. البته باید مراقب هم بود. برخی دروغگوها برای آنکه احساسات شان نمایان نشود حین حرف زدن کاملا خنثی عمل می کنند.
6. حرف زدن وسواسی:
دروغگوها معمولا در صحبت کردن وسواس به خرج نمی دهند و همه مسایل را رو نمی کنند. اگر شما حین صحبت ها از فردی بخواهید با دقت بیشتری مسایل را برای شما بیان کند و به عبارتی وسواسی تر از او سوال کنید، معمولا دروغگو چون حافظه خوبی ندارد و در دور بعد قادر به بیان همان جواب ها نیست. در نهایت می توانید از زبان او این جملات را بشنوید «به من اعتماد نداری؟» اگر فردی واقعا دروغگو نباشد، خیلی سریع از کوره درنمی رود و برای بار دوم هم به برخی سوالات شما پاسخ می دهد.
7. احساسات اغراق آمیز:
وقتی فردی فقط با دهان می خندد یعنی یا می خواهد رعایت ادب کرده باشد یا دروغگوی ماهری است. یک لبخند صادقانه با عقب رفتن لب ها و چین خوردن پلک ها در سمت خارج همراه است. یک دروغگو معمولا تنها با دهان می خندد تا احساسات درونی خود را مخفی کند.
آفتاب- امیدسلیمی بنی: اول نمی گذاشتند به ایران بیاید، 8 ماه مسئولان موزه ملی ایران باستان را سر دواندند و حالا دوباره منشور سفالی کوروش را از ایران می گیرند. بریتانیا که گفته بود این منشور را به دلیل سخاوتمندی ایرانی ها در برگزاری نمایشگاه های مختلف از آثار دوره شاه عباس و صفویان در لندن به ایران فرستاده، حالا حتی اجازه نمی دهد منشور کوروش برای دیدن مسئولان سیاسی کشورهای مختلف جهان به نیویورک برود.
طبق توافق قبلی، قرار بود منشور کوروش که از آن به عنوان اولین قطعنامه مکتوب حقوق بشر در تاریخ یاد می شود، پس از نمایش در ایران به سازمان ملل متحد برود، ولی با مخالفت موزه ملی بریتانیا، این منشور به لندن باز می گردد و تمام دردسرهایش نیز تمام می شود. دردسرهایی که باعث مطرح شدن عنوان "مکتب ایرانی" در کشور شد و مخالفت آشکار بسیاری از چهره های نزدیک به اصولگرایان را در پی داشت.
بدرقه منشور کوروش
اکنون که قرار است پس از 7 ماه نمایش عمومی، این سفالینه 23 سانتیمتری به بریتانیا منتقل شود، امروز آئین اختتامیه ای برای آن برگزار می کنند.
آزاده اردکانی، مدیر کل موزه ملی ایران به خبرنگار جامعه فارس گفته است: مراسم اختتامیه نمایش منشور کوروش در ایران، شنبه 27 فروردین با حضور اسفندیار رحیم مشایی، مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهوری، حمید بقایی، معاون اجرائی رئیس جمهوری و جمعی از دوستداران میراث فرهنگی در محل موزه ملی ایران برگزار می شود.
گفته می شود این منشور که امروز از کشور خارج می شود، معلوم نیست دوباره
چه زمانی به موطن اصلی خود باز گردد، زیرا آخرین باری که منشور کوروش در
خاک ایران بود، 37 سال پیش و در جریان برگزاری جشن های نوروزی پهلوی دوم
بود که به مدت 10 روز در برج میدان آزادی به نمایش عمومی گذاشته شده بود.
گفته
می شود در جریان امانت اخیر این شیء باستانی، مذاکرات برای انتقال منشور
حقوق بشر کوروش از حدود پنج سال پیش آغاز شد و سرانجام حدود دو سال پیش،
موزه بریتانیا با نمایش موقت آن در ایران موافقت کرد.
قرار بود این منشور در سال 1388 برای بار دوم در ایران به نمایش گذاشته شود، اما مسئولان موزه بریتانیا درباره زمان امانت دادن این اثر باستانی دچار تردید شدند.
پاییز سال 1388، رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران گفت که حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران باعث شده تا موزه بریتانیا، ایران را مکان مناسبی برای فرستادن منشور کوروش نداند و امانت آن را به فرصتی دیگر موکول کند.
اختلافات بر سر آمدن و نیامدن تا جایی بالا گرفت که ایران، مسئولان موزه بریتانیا را تهدید کرد پرونده ای مبنی بر درخواست 300 هزار دلار ضرر و زیان در دادگاه های آن کشور خواهد گشود. با این وجود پس از گذشت 2 ماه از این تهدید، انگلیسی ها تسلیم شدند و منشور را به طور موقت به ایران دادند.
.:: This Template By : web93.ir ::.