۱ـ اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی:
چنانچه قبل از عمل، بزرگی شاخکهای بینی یا انحراف تیغه بینی
وجود داشته باشد، جراح باید تلاش کند این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف
کند. با توجه به اینکه بینی با عمل جراحی معمولا کوچکتر میشود،
چنانچه مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده است را برطرف
نکنیم، وقتی بینی جمعتر شد این مانع به ظاهر بیاهمیت باعث انسداد مسیر
تنفسی میشود.
۲ـ تورم مخاط داخل بینی:
چنانچه به دلیل سینوزیت مزمن یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشد، ممکن است باعث انسداد تنفسی شود.
۳ ـ چسبندگیهای داخل بینی:
اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری کند، باعث زخمیشدن مخاط
بینی میشود. اگر مخاط زخمیشده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند هنگام ترمیم
به یکدیگر میچسبند و راه داخل بینی را تنگ میکنند.
۴ ـ تنگ کردن بیش از حد سوراخهای بینی.
۵ ـ برداشتن بیش از اندازه از غضروفهای نوک بینی:
این امر منجر به تنگی مدخل بینی میشود.
اگر جراح بینی از تجربه کافی برخوردار نباشد، علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی، این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی درآید. این شکلهای نامطلوب و دلایل آن عبارتند از:
غیرقرینه بودن سوراخهای بینی
اگر به سوراخهای بینی فردی که عمل نکرده بنگریم معمولا ۲ سوراخ بینی دقیقا عین هم نیستند، اما فردی که عمل میکند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخها کاملا قرینه باشند. جراح طی عمل باید تلاش کند که میزان غیرقرینگی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است آن را اصلاح کند.
کاهش حس بویایی
پایانههای اعصاب بویایی در سقف حفره داخل بینی قرار گرفتهاند. این ناحیه طی عمل زیبایی بینی معمولا دستکاری نمیشود، بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد، مگر در ۲ حالت:
حالت اول: اینکه فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است از قبل مبتلا به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده است و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی نیز قرار گرفته باشد. سایت پاتوق ۹۸ : با توجه به اینکه ممکن است پولیپها در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند، برداشتن آنها و دستکاری آن قسمت ممکن است منجر به آسیب دیدن پایانههای بویایی شود. اگر فردی مبتلا به پولیپ وسیع بینی باشد، بهتر است ابتدا در یک عمل مجزا پولیپها برداشته شوند و سپس با فاصله چند ماه بعد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند.
بهمن حاجعلی ر پاسخ به این سؤال که بالاخره بعد از کش و قوس فراوان آیا در سال جاری کالابرگی اعلام میشود یا خیر، گفت: بله کالابرگ شماره ۵۰۳ شهری ،۴۰۳ روستایی و ۳۰۳ عشایری برای استانهای ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد به ازای هر نفر ۹۰۰ گرم اعلام شده است که مدت زمان اعتبار این کالابرگ برای شهری تا ۱۵ مرداد ماه و برای عشایری و روستایی تا ۱۴ مرداد ماه است.
وی افزود: تا پایان خرداد ماه کالابرگ روغن نباتی برای سایر استانها نیز اعلام میشود.
پیش از این مسئولان وزارت بازرگانی اعلام کرده بودند که به احتمال زیاد امسال هیچ کالابرگی اعلام نمیشود.
برچسب: اعلام اولين سری كالابرگ اعلام اولين سری كالابرگ در سال 1390 اولين سری كالابرگ كالابرگ كالابرگ در سال 1390 کالابرگ کالابرگ 1390 کالابرگ 90
عدم اجازه ورود هواپیمای حامل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به حریم هوایی ایران از سوی مقامات ایرانی، سفر وی به دهلی نو را با دو ساعت تاخیر مواجه کرد.
به نقل از رویترز، به علت اجازه ورود ندادن به هواپیمای حامل مرکل، خلبان آلمانی مجبور به تغییر مسیر و انتخاب حریم هوایی ترکیه شد.
برچسب: بانو مرکل حریم هوایی ایران خارجي صدراعظم آلمان عدم اجازه ورود هواپیمای بانو مرکل عدم اجازه ورود هواپیمای بانو مرکل به حریم هوایی ایران هواپیما هواپیمای بانو مرکل
“موشه یالون” وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در گفتگو با رسانههای روسی خواستار حمله فوری این رژیم به کشورمان، با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای شد!
وی در ادامه سخنان ابلهانه خود، از تمامی دنیای متمدن خواست تا در حمله به ایران مشارکت کنند چرا که این کشور خطری برای تمام دنیای متمدن است!
قابل توجه اینکه همین شخص تا ۵ ماه پیش اهمیت چندانی برای حمله به ایران قائل نبود و مدعی بود که ایران از نظر فنی، سالها با دستیابی به سلاح هستهای فاصله دارد.
سیاستمداران اسرائیلی هر از گاهی برای انحراف افکار عمومی جامعه صهیونیستی از مشکلات داخلی، دست به طرح موضوع حمله به ایران میزنند، حال آنکه اسرائیل توان چنین حملهای را ندارد و آمریکا نیز به خاطر مشکلات گسترده در عرصههای اقتصادی و مشکلات بینالمللی، در موقعیتی نیست که بتواند دست به چنین اقدامی بزند.
این اظهارنظر از سوی مقام صهیونیست در حالی عنوان شده که اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه از حزبالله لبنان شکست خورد و ناتو، با آن همه توان نظامی، نتوانسته از پس رژیم رو به موت قذافی بر آید.
این معضل در کنار افزایش روزافزون مصرف سوختهای فسیلی و کمبود منابع
تجدیدناشدنی انرژی، سبب شده است تلاشهای فراوانی در زمینه استفاده از
انرژیهای جایگزین و کاهش مصرف سوخت انجام گیرد.
هم اکنون خودروهای هیبریدی و الکتریکی، نمایانگر یکی از جدیترین روشهای
بهره گیری از انرژیهای جایگزین در خودروها هستند که از مزایای آنها
میتوان به کوچک شدن اندازه موتور، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندههای
محیط زیست اشاره کرد. پرداختن به این موضوع خودروهای هیبریدی در کشورمان
با تأخیر فراوان و با جدیت کم آغاز شد، ولی با این حال، در یکی دو سال
اخیر، رخدادهای مهمی در این زمینه رخ داده.
به نقل از نشریه خودروی هیبرید و سایت پاتوق۹۸، اواخر زمستان سال گذشته بود که با خبر شدیم تاکسی هوشمند برقی و نخستین خودرو هیبرید الکتریک ـ پیل سوختی ایران با حضور رئیس جمهور رونمایی شد؛ دستاوردی افتخارآمیز که می تواند چشم اندازی نوید بخش برای آینده باشد. این پروژه که با حمایت مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و به مدیریت جمشید آرین اصل، مخترع و مبتکر این خودروها ساخته شده، خبر از آینده روشن بهره برداری از فناوری ها نو در کشور می دهد، به شرط آنکه در این راه حمایت کافی از این دست اتفاقات انجام گیرد.
نمایشگاه خودرو ژنو
«آرین» که به تازگی در هشتاد و یکمین نمایشگاه بینالمللی خودرو ژنو شرکت کرده است و خودروهایی را که ساخته در این نمایشگاه به نمایش گذاشته، درباره دستاوردهای حضور در نمایشگاه و جایگاه ایران در توسعه فناوری خودروهای الکتریکی می گوید:
دلیل اصلی ما برای شرکت در نمایشگاه ژنو امسال (۲۰۱۲)، این بود که نام ایران در یکی از معروفترین نمایشگاههای دنیا و در هشتادویکمین سال برگزاری آن مطرح باشد و البته یک نام نباشد؛ افزون بر این که در کنارش محصولی باشد که بتواند عرض اندام کند. مطمئناً اگر محصول خوبی نداشته باشید، شما را در غرفههایی با جایگاه پایین قرار میدهند، در حالی که غرفه ما از نظر جایگاه و وسعت در فضای بسیار خوبی بود. از کمپانیهای شرکتکننده نزدیک هفتصد مورد، در قسمت خدمات یا قطعات خودرو فعالیت داشتند. دلیل شرکت کردن ما در نمایشگاه، حضور بینالمللی با ارایه فناوری همگام با فناوری روز دنیا بود.
از لحاظ مشخصات محصولات ارایه شده توسط ما در این نمایشگاه، باید گفت که از بین ویژگیهای یک خودرو الکتریکی، سه مشخصه برد، سرعت و وزن در معرفی کردن خودروهای دوستدار محیط زیست مهمند، که در مورد محصول ما بیشینه سرعت برابر ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، بیشینه برد ۲۵۰-۲۰۰ کیلومتر و البته بدون اضافه وزن نسبت به نوع بنزینی که در موقعیت عادی با آن میتوان رانندگی کرد؛ این ویژگیها سبب شده است خودرو ما در مقایسه با خودروهای آمریکایی همچون ولت جنرال موتورز، رنو و نیسان لیفت برتری داشته و چشمگیر باشد.
مهمتر از خودرو، دستگاه شارژ پرتابلی بود که ما معرفی کردیم. همه خودروسازان از جیام تا رنو، پژو و مرسدس بنز، تجهیزات ایستگاه شارژ ارایه کرده بودند، اما عمل شارژ به صورت پلاگ ـ این صورت میگرفت. پنجاه سال است این روش در دنیا متداول است؛ اما آنچه کار ما را متمایز میکرد، سیستمی هوشمند و اتوماتیک بود که از داخل دستگاه شارژ هوشمند خارج میشد و با بدنه خودرو تماس پیدا کرده و عمل شارژ انجام میشد.
ما از معدود شرکتهایی بودیم که از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه بینالمللی برای برگزاری کنفرانس خبری برگزیده شدیم. از سالن ما، تنها سه شرکت برای کنفرانس مطبوعاتی انتخاب شده بودند و مصلحت دیدیم که ایده ایستگاه شارژ را ارایه دهیم. مطمئناً سال بعد در این نمایشگاه، شرکتهایی با ایده ما محصولاتشان را عرضه خواهند کرد و این ضعف ماست اگر محصولی عرضه نکنیم؛ یعنی ما ایده و فناوری را داریم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این فناوری در کشورمان نوپاست و فناوریهای نوپا هم تا در جامعه جایگاه خود را پیدا کنند و به تولید انبوه و صنعتی برسند، زمانی طولانی خواهد برد، درباره پیشبینی روند توسعه این فناوری در کشور گفت: این روند دست خودمان است؛ در واقع، به دست دولت و این دولت است که سیاستگذاری کرده و امکانات را فراهم میکند تا هزاران دانش پژوه و محقق مثل من، راهی را پشت سر گذارند تا از ایده به محصولی برسیم و بتوانیم تحولی در سیستم حملونقل یا انرژی ایجاد کنیم.یازده سال پیش که پیشنهاد طرح را به دولت دادم، متأسفانه، همه جا مخالفت کردند؛ از ریاست جمهوری و وزیر صنایع که من با ایشان ملاقات داشتم بگیرید تا دیگران. در حقیقت این نگرش در آنها بود که خارجیها کاری را انجام دهند و ما از آنها خرید کنیم. خوشبختانه اکنون دولت ما چنین نگرشی ندارد و موافق است که خودمان بسازیم؛ به دنبال علم برویم، سرمایهگذاری کنیم و به خودکفایی برسیم.
باید گفت، نظر مثبت دولت لازم است، اما کافی نیست. این بینش دولت در مجلس هم ایجاد شده است. در ساختار دولتی ایران همه موافقاند که ما در علم به خودکفایی برسیم و میخواهند روی آن سرمایهگذاری کنند، ولی بنده با روند و نوع نظام آن موافق نیستم. ما دوست داریم این کار را با هم انجام دهیم، اما نحوه اجرای این کار مهمتر از خود ایده است. در این باره، فرایند به کندی پیش میرود؛ یعنی اگر قرار باشد ما این فناوری را در جایی شروع کنیم، در زمانبندی مشخصی مثلاً در یک سال شروع کنیم، این یک سال به پنج تا ده سال میکشد و آنموقع هم عقبتر از آنچه خواهیم بود که دیگران حرکت کردهاند. فضا مناسب است، دولت نظر مساعدی دارد، اما درباره راهکارها و روشها و مدیریت این فناوری جای بحث است!
تعامل با صنعت
آرین درباره تعامل خودروسازها با این دست فناوری ها و اینکه آیا تا کنون نتایج مثبتی در این زمینه گرفته شده، گفت: گاه به مصلحت اقدام میکنیم؛ منافع ملی را در نظر میگیریم و بر پایه آن حرکتهایی میکنیم. در آغاز ورودم به ایران، ما یعنی بنده و مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری که بخش مهم این قضیه است به این نتیجه رسیدیم که در اجرای اهدافمان، باید خودروساز را مهم بدانیم؛ یعنی اوست که در آینده میخواهد این محصول را در خط تولید قرار دهد و به تولید انبوه برساند و به این فناوری نیاز دارد. به همین دلیل، این پروژهها را از آغاز روی خودروهای آنها پیاده کردیم. در صورتی که من خودروهای ساخت خودم را داشتم. من یازده سال پیش، خودرویی را که با پلتفرم خودم طراحی کردم ساختم: آریانا ۷۹۲٫
نیازی نبود ما این فناوری را در خودرویی که سنگین است و مناسب این کار نیست پیاده کنیم. هدف این کار ملی بود.
احساس میکردیم ایرانخودرو و سایپا و ما یکی هستیم. در حقیقت اینجا
نام ایران مطرح بود. پاتوق۹۸ : به همین دلیل، وقت و هزینه گذاشتیم در چهار
پروژه که هر کدام بین سه تا پنج سال زمان می برد و هر کدام بین چهار تا
پنج میلیارد تومان هزینه داشت. ما این کار را انجام دادیم. اولین آنها
خودرو الکتریکی سمند بود؛ چیزی که در سمندالکتریک اهمیت داشت، مشخصات
خودرو بود، نه وزن و ظاهر آن. ما وزن خودرو را افزایش ندادیم، حتی در
مواردی کاهش دادیم.
سیستم محرکه آن را بیرون آوردیم و سیستم خودمان را جانمایی و نصب کردیم.
بهرغم این که شاید شاسی خودرو مناسب این کار نبود، این کار را به
گونهای انجام دادیم که صندوق عقب خودرو خالی بماند. همه کسانی که
خودروهایی از شرکتهای دیگر را برای هیبرید یا الکتریک کردن انتخاب
میکنند، چون خودرو برای این منظور طراحی نشده و فضا ندارد، اولین کارشان
این است که تجهیزات (باتری و دیگر قطعات) را در صندوق عقب میگذارند. از
نظر ظاهری، خودرو خوب است و کار میکند، اما استاندارد نیست چون معادلات
مباحث فنی خودرو به هم زده شده است. ما این کار را نکردیم، چون با این
کار مرکز ثقل خودرو به هم میخورد؛ ما با رعایت این استانداردها و با
سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت که خود من این سرعت را با رانندگی در اتوبان
تهران آ اصفهان (سرعت متوسط ۱۴۰ کیلومتر) در ساعت تجربه کردم و در این
آزمایش موفقیت آمیز ما همچنین برای نخستین بار در خاورمیانه مسافت بیش از
۵۰۰ کیلومتر را پشت سر گذاردیم. همه فکر میکردیم که محصولی ارایه
دادهایم، میتواند وارد میدان شود، اما متأسفانه نشد. موافقت تولید صد
دستگاه خودرو الکتریکی را از ریاست جمهوری گرفتیم، اما موانعی بود که
اجازه نداد تا امروز این دستور اجرایی شود؛ یعنی هنگامی که فکر میکردیم
چگونه هماهنگی لازم را ایجاد کنیم، به نظر میرسید برخی در فکر این
بودند، چگونه جلوی کار را بگیرند!
سه پروژه دیگر هم هست که من تنها به آنها اشاره میکنم. پروژه دوم خودرو سریر بود. این خودرو در ماههای بهمن و اسفند سال گذشته، هزار مسافرت شهری را انجام داد و از مسافرانی که سوار این خودرو شده بودند، با فرم نظرسنجی نظر خواهی شد. این فرمها برای ما ارزش میلیاردی دارد. نظرخواهی از مردم در این خصوص یک کار بزرگ فرهنگی بود که برای نخستینبار در ایران صورت گرفت، ما با مردم عادی صحبت کردیم. حتی یک مورد اشکال فنی هم در این هزار سفر درون شهری گزارش نشد؛ بنابراین، در نظر داریم وارد فاز دوم این پروژه شویم.
پروژه سوم ما خودرو تیبا بود، به این امید که نظر سایپا را به شرکت در پروژه جلب کنیم، ولی متأسفانه، آنها بیشتر به دنبال دستیابی به اطلاعات بودند و پس از تیبا هم پروژه خودرو هایبرید ـ الکتریک هیدروژن بود که در جریان آن هستید؛ اینها چهار پروژهای بودند که ما در شانزده ماه در ایران اجرا کردیم.
وی درباره آینده پروژه خود در ایران گفت: اگر خدا بخواهد، در سال جاری به دنبال اجرای فاز پروژه تاکسیهای هوشمند هستیم. پاتوق۹۸ : فاز نخسخت، انجام هزار مسافرت شهری بود. فاز دوم با سه خودرو صورت خواهد گرفت. یک خودرو الکتریک ـ هیدروژن و دو خودرو الکتریکی. برای فاز دوم ما نیاز به به یک ایستگاه شارژ در تهران داریم که امیدواریم با کمک شهرداری تهران، ستاد مدیریت سوخت و مرکز همکاریهای فناوری ریاست جمهوری، این محل را به ما بدهند؛ چون پروژه ما فقط به دلیل نداشتن مکان متوقف است.
پروژه سوم ما به تولید انبوه رساندن خودرو IEV2 است؛ همان خودرویی که تصاویرش را در ژنو منتشر کردیم و از آن بسیار استقبال شد. چندین کمپانی فرانسوی و آلمانی علاقهمند هستند برای خرید این خودرو مذاکره کنند.
مدیر پروژه E4 درباره استفاده از کارشناسان داخلی و خارجی در این طرح گفت: برای پروژههای علمی که تاکنون انجام شده ـ چه در ایران چه در خارج از کشور ـ یکسری شرکتها تأمینکننده قطعات یدکی و مواد اولیهاند. اینها یا در ایران یا در خارج از ایران هستند. کسانی هم هستند که در کنار پروژه با من کار میکنند. معمولاً در پروژهای که حساس است و هنوز به تولید انبوه نرسیده است، به دلیل اینکه از ایدههای اصلی محافظت شود، کارهای کلیدی را خودم انجام میدهم، ولی در بقیه موارد، نیروهایی هستند که گروهی و در کنار من مشغول به کار هستند.
همچنین طرح برخی قطعات خاص را هم که در ایران وجود ندارد، به شرکتهایی در خارج از ایران، میفرستیم تا ساخته شود.
تعامل با دانشگاه
آرین در مورد شرکتهای دانش بنیان که در ایران و بلژیک تشکیل داده تا
بسترهای مناسبی برای بومیسازی فناوری و آموزش افراد متخصص را ایجاد
کند، می گوید:
اینها بیشتر از دانشگاه مؤثر هستند. نقش شرکتهای دانش بنیان خیلی جدیتر و
مهمتر از دانشگاه است و البته این خوب نیست، چون وظیفه این شرکتها،
گسترش فناوری است و در کنار گسترش فناوری و نوآوری و تولید، آموزش هم
اتفاق میافتد، ولی مگر چند نفر را میتوانیم آموزش بدهیم؟
من در سیستم خودم ده، بیست یا پنجاه نفر را بتوانم آموزش بدهم، ولی میلیونها دانشجوی جوان وارد دانشگاه میشوند.
فرمودید هنوز فضای مناسبی برای تعامل شما با دانشگاه فراهم نشده؛ به عنوان کسی که منبعی از دانش فنی در این زمینه است، ولی فضایی برای انتقال دانشش به دانشگاه ایجاد نشده است، فکر میکنید چه باید کرد؟ آیا راهکاری دارید؟
بله، علاقهمندم سازمانی بیاید و همکاری کند و نه تنها برای موضوع شخص من، چون همان گونه که گفتم هزاران نفر مثل من هستند؛ در ایران یا خارج که سازمانیافته نیستند. باید نشستهای منظمی بگذاریم و راهی پیدا کنیم که چگونه این فناوری و دانش روز به دانش پژوهان انتقال پیدا کند. میتوان علاقهمندان هر رشته را در کلاسهای خاص با استادان واقعی به جایی رساند که دیگر کاری انجام ندهند که آخر سر متوجه بشوند این کار پیشتر انجام شده است. اینها باید تازه از آنجا به بعد جلو ببرند.
اکنون دولت علاقهمندی نشان میدهد و برای این کار هزینه میکند. من بر این باورم کسانی در این زمینه علاقهمندند و این خلأ را باور میکنند. مسلماً در دانشگاه هم استادانی از این نابسامانی رنج میبرند. این اساتید میتوانند به فرایند ما کمک کنند.
مزیت اقتصادی
آرین درباره اقتصادی بودن پروژه خود می گوید: گاه یک محقق موضوعی را انتخاب میکند یا به ایدهای میرسد که در شرایط اولیه، آن را صرفاً کاری تحقیقاتی میبیند، و به زمان طولانی نیاز دارد تا نتیجهگیری کند که این ایده میتواند به محصول تبدیل شود. این یک روند است و من چنین پروژههایی را انجام دادهام. امثال ما از ده، پانزده سال پیش میدانستیم که سرانجام، دولتها ـ چه آنها که نفت میفروشند و چه آنها که میخرند ـ به این نتیجه میرسند که باید تغییر ایجاد کنند.
به این ترتیب داریم وارد فناوری میشویم که قرار است بشر را حفظ کند و محیط زیستش را پاک کند و برای اینکه این کار را بکند، فناوریهای جدید لازم است. به این ترتیب انرژیهای پایدار و خودروهای دوستدار محیط زیست در نهایت به تولید انبوه منجر میشوند. سایت پاتوق ۹۸ : مثلا، همین تاکسی هوشمند الکتریک، نمونهای ساده است. این تاکسیها میتوانند از یک به ده، ده به صد و صد به صد هزار تا برسند؛ اما با توجه به روند فناوری، توسعه آن و امکانات، این سرعت و اینکه ما چند درصد سیستم حملونقل را امروز الکتریکی یا هیدروژنی کنیم، این بحث دیگری است؛ یعنی خودروساز باید وقت داشته باشد، بدون اینکه از نظر اقتصادی آسیب ببیند، روند تولیدش را تغییر بدهد و به مرور از بنزینی به الکتریکی سوق یافته و به جایی برسد که دیگر صد در صد جایگزین شود.
بنابراین، همه کارهای ما با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی صورت گرفته است. قیمتهای تمام شده در آغاز بالا هستند، اما همین طور که تیراژ تولید بالا میرود، این قیمت کاهش مییابد. ما همهچیز را در این روند دیدهایم.
وی که در هر دو زمینه هیبرید پیل سوختی و خودرو الکتریکی بر مبنای باتری فعالیت کرده، در مورد اقتصادی بودن هر یک از این دو بخش می گوید:
همین پرسشی که شما کردید، یازده سال پیش در تلویزیون مطرح شد. پاسخ من
این بود که خودروهای آینده، صددرصد خودروهای الکتریک هستند، حالا امروز
یک کلمه به آن اضافه میکنم، چون جزو اختراع ما شده است؛ میگویم
خودروهای هوشمند الکتریک.
نظر من تغییر پیدا نکرده و پایه همان خودرو الکتریک است؛ اما ما
نمیتوانیم به بهانه یک فناوری، راه را برای یک فناوری دیگر را ببندیم یا
روی آن سرمایهگذاری نکنیم. پیل سوختی یک فناوری بسیار مهم است.
اگر دولت امروز میخواهد روی آن میلیاردها ریال سرمایهگذاری کند، باید هزاران میلیارد ریال سرمایهگذاری کند و البته باز هم کم است. این فناوری میتواند در خود خودرو استفاده شود یا برای تولید توان باتری به کار رود. الان نمیخواهم وارد این بحث شوم هر چند تجربهی هر دو مورد را داشتهام و خودروی هیبرید ـ الکتریک هیدروژن ما توانست تجربه موفق اولین تست رانندگی داخل شهر را برایمان حاصل کند و در نظر داریم به زودی با این خودرو یک مسافت ۵۰۰ کیلومتری را نیز با استفاده از هیدروژن طی کنیم.
به نظرم بگذارید، نخست به فناوری پیل سوختی برسیم، چون کشور ما پنج سال وقت لازم دارد تا به فناوری تولید انبوه هیدروژن و پیل سوختی برسد. پس از این مراحل باید به صورت اصولی و با برنامهریزی عمل کنیم.
فرهنگ سازی و نگاهی به آینده
آرین درباره فرهنگ سازی لازم برای استفاده کردن از این فناوری ها و جا افتادن این فرهنگ در میان مردم و مسئولان گفت: از جمله کارهایی که پارسال انجام دادیم، این بود که در دو مدرسه ـ یکی دخترانه و دیگری پسرانه که اعلام آمادگی کرده بودند ـ همین خودرو تاکسی هوشمند الکتریک را با دو نفر از اعضای تیممان معرفی نمودیم.
دانشآموزان اول شلوغ میکردند، اما وقتی ما این فناوری را نشان دادیم و کمی در مورد محیط زیست و اینکه این تاکسی الکتریکی است که شما هم میتوانید بسازید و کافی است علاقه مند باشید و مطالعه کنید، با آنها صحبت کردیم، در نتیجه دانش آموزان ابراز علاقه و سوالات متعددی طرح کردند.
در مورد فرهنگسازی کاری که درباره تاکسی کردیم یا آنچه در مدرسه انجام دادیم، در واقع آغاز کار بود. سایت پاتوق۹۸ : امسال در مدرسهها این کار را دنبال خواهیم کرد. میخواهیم مدارس بیشتری را پوشش دهیم و این تورها را برای آنها بگذاریم؛ یعنی بچهها سوار خودرو دوستدار محیط زیست شوند و به کمک دیدن فیلم و… با مکانیسم علمی آن آشنا شوند. اینگونه آموزشها در سنین دبستانی و دبیرستانی، باعث میشوند بچهها زمانی که وارد دانشگاه میشوند با علوم و فنون و ایده ها و فناوری های روز آشنا شوند. این کار ساده است، چون هم مدیران علاقهمند هستند و هم از نظر وجدانی احساس میکنیم که خدمت میکنیم. ولی در بحث دانشگاه حتماً نیازمند مکانیزم و سیستم هستیم.
وی در مورد اهدافی که برای آینده E4 در نظر دارند، گفت: آینده E4 در ایران، تماماً به دولت بستگی دارد و بهتنهایی هیچ کاری نمیتوانم انجام بدهم. این پروژهای خصوصی نیست و فقط با پول اجرا نمیشود؛ بنابراین، نمیتوانم جواب شما را دقیق بدهم که این چشمانداز شش ماه دیگر یا یک سال دیگر اتفاق میافتد.
بخشی از E4 شهر پاک است؛ یعنی ما بیاییم شهر پاک را در ایران راهاندازی کنیم. در جلسهای که با رئیس جمهور محترم داشتیم، با کلیات موضوع شهر پاک موافقت کردند، اما برای اجرایی شدن این موضوع، مجلس و سازمانهای دیگر مانند وزارت مسکن و شرکت نفت در این موضوع دخالت و کمک بکنند؛ آنگاه میتوانیم این پروژه را انجام بدهیم. بهرغم اینکه دولت حمایت میکند و روابط دوستانهای بین من و مرکز همکاریهای فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، این روند کند است.
با کمک همه دوستانم در دولت و مجلس محترم تلاش میکنیم تا موانع را پشت سر بگذاریم. باید بپذیریم، وقتی که دغدغههای فراوانی درباره راه اندازی، ایجاد و گسترش و بهرهبرداری از فناوری داریم، بازدهی و سرعت عمل ما کاهش مییابد و در حقیقت این فرصت طلایی را به دیگران در کشورهای دیگر میدهیم تا با مدیریت درستی که دارند موفق شوند و بدین ترتیب مدیریت انرژی جهان را به دست گیرند.
برچسب: taxi taxi 2011 taxi tehran اخبار اطلاعات کامل درباره تاکسی برقی اطلاعات کامل درباره تاکسی برقی های تهران تاکسی تاکسی برقی تاکسی برقی های تهران
در تحقیق از مالباختگان معلوم شد، برخی از آنها نیمهشب با مشاهده سارقان هنگام سرقت اموالشان، از ترس خود را به خواب زدهاند.
از تابستان سال گذشته چند فقره شکایت در شعبه ۱۷ پلیس آگاهی تهران مطرح بود که نشان میداد ۳ سارق نیمهشبها با ورود به منازل در شمال و شمال غرب تهران، اموال مردم را سرقت کردهاند.
با تحقیق از مالباختگان معلوم شد آنها با وجود مشاهده سارقان هیچ واکنشی از خود نشان ندادهاند. در ادامه تحقیقات چهره فرضی سارقان در بخش رایانه پلیس آگاهی ترسیم و در بررسی محل سرقتها معلوم شد سارقان به یک شیوه وارد منازل مردم شده و اموالشان را سرقت کردهاند.
با تطبیق تصاویر چهرهنگاری با بانک اطلاعات مجرمان سابقهدار، ردپای ۲ برادر سارق به نامهای خداعفو و فرامرز در این سرقتها شناسایی و با بررسی سوابق اتهامی آنها مشخص شد این دو سارق از سال ۸۵ تا ۸۹ دارای چند سابقه کیفری بوده و تحت تعقیب پلیس آگاهی چند استان قرار دارند.سایت پاتوق۹۸ :با جمعبندی اطلاعات سرانجام اوایل این هفته مخفیگاه سارقان در اصفهان شناسایی شد و ماموران با دستور نیابت قضایی ۲ متهم تحت تعقیب را همراه یکی دیگر از برادرانشان دستگیر و برای تحقیقات به تهران منتقل کردند. از مخفیگاه این سارقان مقادیری از اموالی که از خانههای ویلایی تهران به سرقت رفته بود، کشف شد. با شروع تحقیقات، ابتدا یکی از برادران ۲ سارق که وی نیز در مخفیگاه آنها دستگیر شده بود، با دستور قضایی آزاد شد.
۲ برادر سارق در ادامه تحقیقات جرم خود را انکار کرده و گفتند، هیچ نقشی در سرقتها نداشتهاند، اما در ادامه وقتی توسط تعدادی از مالباختگان ـ که به دلیل وحشت هیچ واکنشی از خود نشان نداده بودند ـ شناسایی شدند، مشخص شد این دو متهم از ۱۱ خانه ویلایی در شمال تهران نزدیک به یک میلیارد تومان اموال باارزش را سرقت کردهاند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به پرونده اتهامی ۲ برادر سارق به «جامجم» گفت: در دستگیری این دو متهم، ماموران پلیس آگاهی اصفهان همکاری و مشارکت خوبی با پلیس آگاهی داشتند.
وی افزود: با توجه به کشف اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان و شناسایی آنها از سوی تعدادی از مالباختگان، این دو متهم همچنان سرقتها را انکار میکنند.
رئیس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: در این ارتباط بازپرس پرونده با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر ۲ برادر سارق بدون پوشاندن چهره، از مردم خواست در صورت شکایت از متهمان به اداره ۱۷ پلیس آگاهی یا شعبه ۶ بازپرسی دادسرای ناحیه ۴ مراجعه کنند.
محمدیان تاکید کرد: این دو متهم دارای سوابق کیفری متعدد در زمینه سرقت، شرارت و نزاع هستند و در حال حاضر یک تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی تحقیق در زمینه کشف دیگر جرایم ارتکابی این دو سارق را آغاز کردهاند.
محمد متوسلانی، علیرضا داودنژاد، رخشان بنیاعتماد، رضا میرکریمی و بهرام توکلی در چهارمین شب کارگردانان سینمای ایران تقدیر شدند.
به
گزارش خبرنگار مهر، مراسم چهارمین دوره شب کارگردانان سینمای ایران به همت
کانون کارگردانان خانه سینما و به دبیری مازیار میری دوشنبه شب نهم
خردادماه در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.
در این مراسم از پنج
کارگردان نسلهای مختلف سینمای ایران، محمد متوسلانی، علیرضا داودنژاد،
رخشان بنیاعتماد، رضا میرکریمی و بهرام توکلی تقدیر شد. عبدالحسن برزیده
کارگردان سینما با قرائت آیاتی از قرآن کریم مراسم را آغاز کرد.
داریوش
فرهنگ کارگردان سینما و تلویزیون اجرای این برنامه را برعهده داشت، وی در
ابتدای سخنانش با اشاره به ماهیت صنف کارگردانان گفت: شورای مرکزی کانون
کارگردانان سینمای ایران می کوشد با تبادل نظر و گفتگو در این فضای پرسوء
تفاهم اتهامها و تنگ نظریها را از بین ببرد، شورای مرکزی با هیئت مدیره
خانه سینما و سایر تشکلهای خانه سینما تبادل نظر و تعامل دارد.
وی
ادامه داد: ما از راه تبادل نظر به خود، حرفهمان و سینمای ایران اعتبار
میبخشیم، سینمایی که کارگردانها ستون اصلی آن هستند، اگر زمانی جهانیان
ایران را با نفت، فرش، پسته و ... میشناختند سالها است ایران با سینمایش
در جهان شناخته میشود و با فیلمهایش برای مردم غرور میآورد. شما
کارگردانها با فیلمهایتان برای مردم غرور آوردید، کمتر جشنوارهای در
جهان است که سراغی از فیلمسازان ما نگیرد. این موفقیتها به خاطر همت
چهرههای سازنده این سینما است.
این نویسنده و کارگردان در ادامه
برنامههای شب کارگردانان را اعلام کرد و از حاضران خواست برای این که مجلس
کسالت بار نشود کوتاه صحبت کنند. داریوش فرهنگ همچنین از حضار خواست به
احترام کارگردانهای درگذشته سینمای ایران یک دقیقه سکوت کنند.
در
این مراسم که با استقبال کارگردانها و اهالی سینما برگزار شد، هوشنگ
گلمکانی، مجید مجیدی، محمدمهدی عسگرپور، تهمینه میلانی، عبدالرضا کاهانی،
محمدعلی سجادی، احمد امینی، مهدی فخیمزاده، رویا تیموریان، مسعود رایگان،
جهانگیر کوثری، جعفر پناهی، رضا داودنژاد، مجید قاریزاده، مسعود کرامتی،
پرویز شهبازی، علیرضا امینی، رامبد جوان، مانی حقیقی، سعید اسدی، کامران
قدکچیان، عبدالحسن برزیده، رضا میرکریمی، رخشان بنیاعتماد، همایون
اسعدیان، سیروس الوند و... حضور داشتند.




















داریوش فرهنگ کارگردان سینما و تلویزیون اجرای این برنامه را برعهده داشت، وی در ابتدای سخنانش با اشاره به ماهیت صنف کارگردانان گفت: شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران می کوشد با تبادل نظر و گفتگو در این فضای پرسوء تفاهم اتهامها و تنگ نظریها را از بین ببرد، شورای مرکزی با هیئت مدیره خانه سینما و سایر تشکلهای خانه سینما تبادل نظر و تعامل دارد.
وی ادامه داد: ما از راه تبادل نظر به خود، حرفهمان و سینمای ایران اعتبار میبخشیم، سینمایی که کارگردانها ستون اصلی آن هستند، اگر زمانی جهانیان ایران را با نفت، فرش، پسته و ... میشناختند سالها است ایران با سینمایش در جهان شناخته میشود و با فیلمهایش برای مردم غرور میآورد.
شما کارگردانها با فیلمهایتان برای مردم غرور آوردید، کمتر جشنوارهای در جهان است که سراغی از فیلمسازان ما نگیرد. این موفقیتها به خاطر همت چهرههای سازنده این سینما است.
این نویسنده و کارگردان در ادامه برنامههای شب کارگردانان را اعلام کرد و از حاضران خواست برای این که مجلس کسالت بار نشود کوتاه صحبت کنند.
داریوش فرهنگ همچنین از حضار خواست به احترام کارگردانهای درگذشته سینمای ایران یک دقیقه سکوت کنند.
در این مراسم که با استقبال کارگردانها و اهالی سینما برگزار شد، هوشنگ گلمکانی، مجید مجیدی، محمدمهدی عسگرپور، تهمینه میلانی، عبدالرضا کاهانی، محمدعلی سجادی، احمد امینی، مهدی فخیمزاده، رویا تیموریان، مسعود رایگان، جهانگیر کوثری، جعفر پناهی، رضا داودنژاد، مجید قاریزاده، مسعود کرامتی، پرویز شهبازی، علیرضا امینی، رامبد جوان، مانی حقیقی، سعید اسدی، کامران قدکچیان، عبدالحسن برزیده، رضا میرکریمی، رخشان بنیاعتماد، همایون اسعدیان، سیروس الوند و... حضور داشتند.
تنباکوهای
میوه ای و عرضه قلیان در اماکن تفریحی و گردشی باعث رشد مصرف قلیان در
میان جوانان شده است و می تواند یکی از عوامل خطر مهم در ایجاد بیماریهای
قلبی و عروقیس و دیگر بیماریهای غیر واگیر باشد.
به گزارش سلامتستان به نقل از ایسنا، دکتر نادر نیک پرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این مطلب، گفت: طبق تحقیقات مصرف دخانیات و سیگار با افزایش شانس ابتلا به بیماری های مزمن و بالا رفتن میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به انواع سرطان رابطه مستقیم دارد.
وی با بیان اینکه هرنخ سیگار ۵ دقیقه از عمر کم میکند، افزود: تنها ۵۰ درصد از سیگاری ها به سن ۷۰ سالگی می رسند و برای ۸۰ ساله شدن آنها تنها ۸ درصد جای امیدواری وجود دارد. در حالیکه امید به زندگی افراد غیر سیگاری برای رسیدن به ۹۰ سالگی ، ۳۰ درصد است.
دکتر نیک پرست یادآور شد: علاوه بر مصرف دخانیات، فاکتور موثر دیگر در ابعاد عوارض آن طول زمان مصرف سیگار است و به طور حتم هر چه مصرف دخانیات در سن پائینتر آغاز شود، تاثیر منفی بیشتری بر بار بیماریهای ناشی از سیگار دارد.
مصرف چای سبز در تعداد انگشت شماری از خانواده ها رایج است اما این اطمینان وجود دارد كه افراد با آگاهی از فواید این چای بیشتر به سمت مصرف این نوشیدنی باارزش جذب می شوند. اخیرا از فواید بسیار چای سبز صحبتهای زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند. هم چای سیاه و هم چای سبز دارای رنگدانه هایی هستند که اثر کاهش ابتلا به سرطانهای مختلف در آنها دیده شده است. زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است. با این حال چای بدون کافئین هم وجود دارد.
مردم چین از دیرباز چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی دارویی مصرف کرده و می کنند و به دلیل اهمیت ویژه این گیاه، اصول خاصی نیز برای تهیه آن دارند. به تازگی علاوه بر مردم چین، چای سبز در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران فراوانی یافته است. دلیل اصلی این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با خواص درمانی این نوع نوشیدنی است. هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف برخی مواد غذایی یا نوشیدنیها است اما در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تایید کرده اند. نوشیدن روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز مانع از ابتلا به بسیاری از بیماریها می شود. پژوهشگران ۲۵ مورد را به عنوان دلایل اصلی مصرف چای سبز می دانند.
گیاه چای در آب و هوای گرم رشد می كند. برای تولید چای معمولا برگهای كوچكتر و جوانتر انتخاب می شوند. در مجموع سه نوع چای وجود دارد: چای سیاه، چای سبز و چای اولانگ (نوعی چای چینی). مزیت چای سبز بر چایهای دیگر این است كه كمتر تحت تاثیر فرآیند قرار گرفته و تركیبات موجود در آن پایدار باقی مانده است. چای سبز به عنوان یک ترکیب ضدسرطان و آنتی اكسیدان شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مرتب چای سبز می تواند در پیشگیری و درمان بیماریهای لاعلاجی مثل سرطان بسیار موثر باشد.
بسیاری از خواص چای سبز مربوط به ماده ای به نام كاتچین است كه فعالیت آنتی اكسیدانی آن بسیار بالا بوده و نسبت به آنتی اكسیدانهای معروفی چون ویتامینهای C و E بسیار قویتر عمل می كند. نوشیدن چای سبز می تواند احتمال ابتلا به بیماریهای مختلف را كاهش دهد؛ از بیماریهای ساده باكتریایی گرفته تا بیماریهای مزمنی چون بیماریهای قلبی، سكته، سرطان، مشکلات دهانی دندانی، و استئوپرز. گیاه چای گل بزرگی است که دارای برگهای همیشه سبز است و همانطور که اشاره شد، چای سبز بومی کشور چین است و در آن کشور بیش از پنج هزار سال مورد مصرف بوده است. امروزه چای در تمامی نقاط آسیا و بخشهایی از خاورمیانه و آفریقا نیز کشت می شود. چای سیاه تخمیر داده می شود و به اندازه چای سبز سالم نیست. چای سبز تخمیر داده نمی شود و چای اولانگ نیمه تخمیر شده است.
مروری بر خواص چای سبز:
پیشگیری و درمان سرطان:
چای سبز حاوی ترکیباتی بنام كاتچین، فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیبها نوعی آنتی اکسیدان (Antioxidant) محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلولهای سرطانی را داراست. این ترکیب می تواند از رشد سلولها و تومورهای سرطانی جلوگیری کند. میزان شیوع سرطانهایی چون پستان، كولون، پوست، پانكراس و معده در بین افرادی كه چای سبز می نوشند بسیار كمتر است. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که افرادی که روزانه چای سبز می نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.
همچنین اشخاص مبتلا به سرطانهایی نظیر سرطان خون، ریه، معده، سینه و روده که چای سبز می نوشند در درمان بیماری خود کمک عمده ای می کنند. محققیق نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند چراکه میزان آنتی اکسیدانهای موجود در آن ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند. به این ترتیب با نوشیدن چای سبز و دریافت آنتی اکسیدان، بدن در مقابل ابتلا به سرطان مصون می شود. تحقیقات نشان می دهد که در کشورهایی که مردم هر روز چای سبز مصرف می کنند موارد سرطان کمتر بوده است، هرچند بین این دو هیچ رابطه علت و معلولی تایید نشده است. اما چای سیاه فاقد چنین خاصیتی است. حتی اگر به مقدار زیاد چای سیاه مصرف کنید، احتمال ابتلا به سرطان روده، کیسه صفرا و مخاط رحم را افزایش می دهید. به افراد سرطانی نوشیدن دو یا سه فنجان چای سبز در روز پشنهاد می شود. در ژاپن با وجود بالاترین آمار در استعمال سیگار، كمترین مقدار سرطان ریه در آنها مشاهده شده است. مطالعات حاكی از آن است كه مصرف بیشتر چای سبز با كاهش بروز سرطان سینه ارتباط دارد.
جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی:
یکی از عوامل اصلی امراض و حمله های قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است. چای سبز علاوه بر ویتامینهای A و C خود، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می شود که این موضوع خطر حمله قلبی و امراضی از این دست را پایین می آورد. همچنین مصرف چای سبز می تواند از بروز بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری كند. مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز یا بیشتر می تواند تا 61 درصد از بروز بیماریهای قلبی بكاهد. وجود رادیكالهای آزاد در سرخرگ می تواند منجر به بروز بیماریهای قلبی عروقی شود. در حالیكه كاتچین موجود در چای سبز قادر است از پوشش درونی سرخرگ در برابر رادیكالهای آزاد محافظت كرده و به این وسیله از بروز بیماریهای قلبی جلوگیری كند. در ژاپن با وجود اینكه استعمال سیگار بسیار رایج و معمول است اما كمترین آمار بیماریهای قلبی در آنها گزارش شده است. عده ای دلیل این کاهش را مصرف زیاد چای سبز می دانند. همچنین از آنجاییكه چای سبز موجب كاهش كلسترول بد خون (LDL)، تریگلیسیرید و فیبرینوژن (پروتیینی در خون كه در شكلگیری لخته خون نقش دارد) می شود، به این وسیله قادر است از بروز آرترواسكلروز (سخت شدن سرخرگها) پیشگیری كند. با مصرف چای سبز کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به این ترتیب می توان با نوشیدن چای سبز میزان کلسترول خون که یکی از شاخصهای مهم ابتلا به بیماریهای قلبی است را کاهش داد. پژوهشگران معتقدند حتی پس از سکته قلبی نیز نوشیدن چای سبز باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده رگها و قلب می شود و روند ترمیم سلولها را تسریع می کند. نوشیدن روزانه حداقل سه فنجان چای سبز به بیماران قلبی توصیه می شود.
نكته دیگر این است كه معمولا بعد از حمله قلبی پروتیینهایی در بدن تولید می شود كه مرگ سلولی را به همراه دارد، درحالی كه كاتچین موجود در چای سبز فعالیت این پروتیین را متوقف كرده و به این وسیله سكته های مغزی و قلبی را به حداقل رسانده و سرعت بهبود را افزایش می دهد. یکی از عناصر فعال در چای سبز به اندازه آسپرین از تجمع پلاکتهای خونی جلوگیری می کند که این امر گردش خون را بهبود می بخشد.
کاهش تری گلیسیرید:
كاتچین موجود در چای سبز فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسوول هضم چربیها) پانكراس (لوزالمعده) را مهار می كند. در نتیجه، شكسته شدن چربی و تبدیل آن به اجزای قابل جذب با سرعت بسیار كمی صورت می گیرد. با توجه به اینكه افزایش تریگلیسیرید خون بعد از مصرف هر وعده غذایی یك ریسك فاكتور در بروز بیماریهای قلبی است، مصرف یك فنجان چای سبز در بین وعده های غذایی روشی مناسب در كاهش تری گلیسیرید خون است.
كاهنده فشارخون:
مصرف نیم تا 5/2 فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پرفشاری خون را تا 64 درصد كاهش می دهد. در حالیكه مصرف بیش از 5/2 فنجان در روز از بروز این بیماری تا 56 درصد می كاهد. بنابراین روزانه مصرف سه الی چهار فنجان چای سبز توصیه می شود.
جلوگیری از دیابت:
معمولا با افزایش سن، قندخون هم كم كم بالا می رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه كافی نداشته باشیم. وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می یابد. مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می تواند از بروز دیابت جلوگیری كند. چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماریهای كلیوی به طرز معجزه آسایی جلوگیری كند. اما چای سبز چطور قادر به كاهش قندخون است؟ به نظر می رسد اصلی ترین مكانیسم، مهار كردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسوول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته ای می شكند و در نتیجه قندخون با سرعت كمی بالا می رود. مصرف چای به همراه یك وعده غذایی سرشار از كربوهیدرات منجر به كاهش سرعت رها شدن گلوكز و كاهش جذب آن می شود و به این وسیله از ترشح انسولین جلوگیری می كند.
ضد انعقاد:
چای سبز خون را رقیق و از لخته شدن خون جلوگیری می كند. با مصرف گوشت و روغنهای غیراشباع گیاهی مثل روغن ذرت و سویا تركیباتی در بدن ایجاد می شود كه منجر به ایجاد پلاكهای خونی می شود، در حالی كه با مصرف چای سبز می توان از ایجاد لخته های خونی جلوگیری كرد.
چای سبز و جوانی:
چای سبز را به عنوان داروی ضدپیری (Anti - Aging) می شناسند. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در چای سبز به ویژه آنتی اکسیدانهای موثر در حفظ شادابی و جوانی است. آنتی اکسیدانها یکی از شاخصترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلولهای بدن اند که باعث به تعویق انداختن شروع روند پیری سلولها هستند.
کاهش وزن و چای سبز:
با نوشیدن چای سبز متابولیسم (سوخت و ساز) چربیهای بدن تسریع می شود و به این ترتیب چربی اضافی در بدن ذخیره نمی شود. پژوهشها نشان می دهد نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می تواند تا ۷۰ کالری انرژی ناشی از سوخت چربیها ایجاد کند. همچنین چای سبز قادر است جذب روده ای گلوكز و چربی را كاهش دهد و به این وسیله منجر به كاهش وزن در فرد می شود. ثابت شده که افرادی که چای سبز مصرف می كنند دارای وزن پایین تری نسبت به افرادی هستند که چای سبز مصرف نمی كنند. چای سبز مانع از ذخیره گلوکز در سلولهای چربی می شود. به این ترتیب می توان از نوشیدن چای سبز، کنترل میزان مصرف کربوهیدراتها (قندها) و ورزش مداوم به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندامها نام برد. چاى سبز و عصاره آن باعث افزایش سوخت كالرى و چربیهاى ذخیره شده بدن و در نتیجه باعث كاهش وزن مى شود. تحقیقات پیشین بر روى حیوانات نشان داده كه عصاره چاى سبز باعث افزایش فرآیند «ترموجنسیز» مى شود.
این فرآیند مربوط به تولید گرماى بدن است كه در اثر هضم، جذب و متابولیسم غذاها در بدن ایجاد مى شود. این تحقیقات مشابه این فرآیند را بر روى انسان نیز اثبات كرده است. كافئین چاى سبز همچنین باعث افزایش ۲۸ تا ۷۰ درصدى ترموجنسیز در بدن مى شود. وقتى كه «افیدرین» برگ به چاى سبز همراه با كافئین افزوده مى شود، این خاصیت دو برابر مى شود. در چاى سبز ماده اى به نام EGCG نیز وجود دارد كه تركیب این ماده و كافئین و افیدرین اثر بیشترى بر روى این فرآیند دارد. اما نكته اى كه وجود دارد این است كه مصرف چاى سبز و استفاده از كپسولهاى آن به تنهایی و به سرعت باعث كاهش وزن نمى شود و باید علاوه بر مصرف آن، از رژیم غذایى مناسب و ورزش متناوب و مداوم نیز استفاده كرد تا به نتیجه مطلوب رسید. چای سبز به عنوان فاکتوری که واقعا باعث افزایش سرعت متابولیسم می شود به اثبات رسیده و شما می توانید ۷۰ الی ۸۰ کالری اضافی دریافتی خود را نیز با نوشیدن فقط پنج فنجان چای سبز در روز بسوزانید. پس از یک سال شما قادر خواهید بود که چهار کیلوگرم از وزن خود را فقط با نوشیدن چای سبز از دست بدهید، یعنی اثری مشابه با حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی روزانه.
پوست و چای سبز:
آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز سلولهای پوست را در مقابل آسیبها به ویژه رادیکالهای آزاد که یکی از عوامل ایجاد سرطان و افتادگی و آسیب به پوست اند، محافظت می کند. به این ترتیب چای سبز مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست به ویژه پوست صورت می شود.
چای سبز و ورم مفاصل:
پژوهشگران چای سبز را به عنوان دارویی برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل ناشی از روماتیسم معرفی می کنند. این تاثیر با توقف فعالیت آنزیمهای تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل ایجاد می شود.
چای سبز و استحکام دندانها و استخوانها:
این نوع چای حاوی ماده ای بنام فلورین (flourine) نیز هست. فلورین سبب می شود تا ساختار داخلی دندانها محکم شود و از تضعیف مینا و پوسیدگی دندان جلوگیری بعمل آید. درصد بالای فلوراید چای سبز عمده ترین دلیل تاثیر مثبت آن بر دندان و استخوانها است. به این ترتیب، درصد بالای فلوراید در چای سبز می تواند استخوانها و دندانها را در مقابل آسیب، به ویژه پوسیدگی و پوکی محافظت کند.
آرامبخش و ضد استرس:
این نوشیدنی گیاهی نوعی آرام بخش نیز محسوب می آید. با نوشیدن این چای سیستم عصبی بدن شما مقاومتر شده، آرامش اعصاب و دوری از فشارهای عصبی را برای شما به ارمغان می آورد. از آنجایی که بسیاری از بیماریها ارتباط مستقیم با استرس و سیستم عصبی دارند، نوشیدن این چای را می توان به نوعی داروی تمام عیار بیماریها نام برد.
عملکرد مغز و چای سبز:
چای سبز فعالیت سلولهای مغز به ویژه بخشهای مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان استیل کولین در سلولهای مغز شده و با این عمل مانع از تخریب سلولهای مغز و بروز بیماری آلزایمر می شود. از طرفی آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز مانع از تخریب سلولهای مغز که عامل اصلی بروز بیماری پارکینسون است، می شود. به عبارتی، آنتی اکسیدانهای چای سبز با به تعویق انداختن قرار گیری سلولهای مغز در فاز پیری و فرسودگی، مانع از ابتلا به پارکینسون می شوند.
آسم و چای سبز:
تئوفیلین موجود در چای سبز در حکم داروی گشادکننده برونش (برونکودیلاتور) است که باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس (بافتهای آسیب دیده) می شود. از این رو نوشیدن چای سبز برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که به دلیل مشاغل ویژه ای که دارند (مثل کارگران کارخانه های سیمان) یا در مناطق خاصی زندگی می کنند (ساکنان مناطق سردسیر)، توصیه می شود.
دیگر فواید:
- چای سبز همچنین قادر است كبد را سمزدایی كرده و از تجمع چربی در كبد جلوگیری كند. چای سبز نقص و كمبود استروژن را در دوران یائسگی جبران كرده و از پوكی استخوان جلوگیری می کند. در نهایت اینكه چای سبز منجر به ایجاد آرامش روح و روان شما می شود و در نتیجه، مصرف عصرانه آن برای رفع خستگی توصیه می شود.
- از فواید دیگر چای سبز می توان به این موارد اشاره کرد: بالا بردن قدرت فکری و تمرکز، پیشگیری از امراضی مثل آلزایمر، درمان التهاب و آماس مفاصل، درمان و پیشگیری از بیماری MS (multiple sclerosis) . جالب است بدانید کاتچین موجود در چای سبز باعث از بین بردن باکتریهای مولد مسمومیت غذایی یا سم تولیدشده توسط این باکتریها شده و بدین ترتیب در مسمومیتهای غذایی هم به عنوان دارویی مفید استفاده می شود.
- ویتامین C موجود در چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن، بدن را در مقابل بیماریهای مختلف به ویژه بیماریهای فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در زمستان، اسهال و استفراغ در تابستان و حساسیتهای فصل پاییز مقاوم می کند. در چین باستان برای افرادی که دائما بیمار بودند چای سبز تجویز می کردند.
- نوشیدن چای سبز نه تنها گوش را در برابر عفونت و تورم محافظت می کند بلکه در صورت بروز این مشکل، نمدار کردن پارچه تمیزی با چای سبز و سپس تمیز کردن گوش با آن می تواند تا حدی از تورم و عفونت بکاهد.
- تبخال مشکلی است که عامل ویروسی دارد اما با چای سبز می توان بهبود آن را تسریع کرد؛ به این ترتیب که اگر محل مورد نظر را با چای سبز مرطوب کرده و صبر کنیم تا خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنیم، روند بهبودی و رفع محل زخم تسریع می شود.
- چای سبز بسیاری از عوامل بیماری زا را که بر سلامت دهان و دندان تاثیر منفی دارد از بین می برد. به این ترتیب می توان نوشیدن چای سبز را مکملی برای سلامت دهان و دندان دانست. علاوه بر این، چای سبز با از بین بردن باکتریهای نامناسب محوطه دهان، بوی بد دهان و تنفس بد بو را نیز مرتفع می کند. در چین باستان از چای سبز به عنوان داروی خوشبوکننده دهان پیش از حضور در مراسم رسمی و میهمانیها استفاده می کردند.
- ترکیبی موسوم به "ال تیانین" موجود در چای سبز که نوعی اسید آمینه است خاصیت آرام بخشی داشته و می تواند حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را از بین ببرد.
- پژوهشگران ژاپنی با بررسی ترکیبات موجود در چای سبز دریافتند ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) با عملکردی عایق مانند مانع از اتصال ویروس HIV روی سلولهای سیستم ایمنی بدن و ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می شوند. به عبارت دیگر نوشیدن چای سبز را می توان به عنوان عامل مکملی برای جلوگیری از ابتلا به ایدز (AIDS) با عایق کردن سلولهای سیستم ایمنی بدن دانست.
- چای سبز از تاثیرات مخرب اشعه ماورا بنفش روی DNA جلوگیری می كند.
نحوه استفاده:
برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت هفت تا هشت دقیقه بگذارید سپس آن را بنوشید. یادآوری این نكته ضروری است كه چای سبز مانند چای سیاه لزومی به دم كردن ندارد. چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند. تفاوت در این است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده، گرد (پودر) می کنند و سپس آنرا خشک می کنند ولی برای تهیه چای سیاه ابتدا برگها خشک و سپس تخمیر می شوند و در برخی اوقات مواد و رنگهای شیمیایی به آن اضافه شده و در انتها برشته می شود، یعنی فرآیند بیشتری روی چای صورت می گیرد.
میزان مصرف روزانه:
چای سبز به عنوان جایگزینی مناسب برای چای سیاه و قهوه توصیه می شود. نوشیدن روزانه سه لیوان چای سبز (حاوی سه گرم مواد حل شدنی) یا روزانه 300 تا 400 میلی گرم عصاره استاندارد چای سبز (عصاره ها باید حاوی 80 درصد پلی فنلها و 55 درصد اپی گالوکزچین) مفید است. انواع فرآورده های کپسولی و مایع چای سبز نیز قابل دسترسی اند.
روش نگهداری:
برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.
ترکیب شیمیایی برگ چای:
مواد متشکله برگ چای عبارتند از مواد سلولزی، مواد صمغی، دکسترین، پکتین، مواد چربی، مواد مومی، نشاسته، قند، اسید گالیک، اسید اگزالیک، کورستین، مواد پروتیینی، الیاف (فیبر)، مواد معدنی، تانن، کافئین یا تئین، ترکیبات معطر و دیاستاز. بررسیهای آماری نشان می دهد در حدود 80 درصد مردم ژاپن چای سبز می نوشند به طوری كه بیش از نیمی از آنها روزانه سه فنجان یا بیشتر از آن مصرف می كنند. نتایج یك بررسی جدید در ژاپن نشان می دهد كه اگر به طور مرتب چای سبز بنوشید، احتمال مرگ ناشی از بیماریهای قلبی- عروقی 25 درصد كاهش پیدا می كند. پژوهشگران همچنین از این مطالعات دریافتند فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر است. زنانی كه روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشیدند در مقایسه با كسانی كه یك فنجان یا كمتر مصرف می كردند 31 درصد كمتر با خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند. در نهایت اینکه به دلیل خواص فراوان چای سبز اکنون آن را در بسیاری از کشورهای جهان نه به عنوان یک نوشیدنی که به عنوان یک داروی گیاهی می شناسند و نوشیدن روزانه آن را توصیه می کنند./
.:: This Template By : web93.ir ::.