اسفندیار خالقی، کارشناس ارشد بیومکانیک (دانشگاه بیرمنگام انگلستان) و مهندس سیستمهای ایمنی و راحتی صندلی، ب.ام.و آلمان است که مدیر و موسس انجمن ب.ام.و ایران نیز هست و وظایف و همکاریهایی با ب.ام.و آلمان دارد.

با او در این خصوص که به عنوان
یک ایرانی در شرکت بزرگ و بینالمللی بام و آلمان چه میکند گفتگویی کردیم
و بعد به سراغ سوالات جزئیتری رفتیم. به دلیل موقعیت شغلی که دارد، هم با
مسوولان بام و آلمان روابطی دارد و هم با تحولات فروشندگان ب.ام .و در
ایران آشناییهایی داشته و دارد. او درباره انواع نمایندگیها و مراکز فروش
ب.ام .و آلمان در سراسر ایران و از جایگاه این برند در ایران حال حاضر
سخن میگوید. گلهای از فعالیتهای گذشته پرشیاخودرو در صحبتهای او مستتر
است، بااینحال آیندهای امیدبخش را برای پرشیاخودرو به عنوان نمایندگی
ب.ام .و در ایران متصور است. او بر خلاف برخی که معتقدند بودن یا نبودن
ایران در بین نمایندگیهای ب.ام. و در سراسر دنیا تفاوت چندانی برای این
کمپانی عظیم ندارد، معتقد است ایران اتفاقا برای مسوولان ب.ام .و بازار
مهمی است که همواره ـ با وجود تحریمها ـ با امید به آن نگاه کرده است.
«همشهری ماه» با خالقی در مونیخ آلمان گفتوگویی انجام داده که در ادامه
ملاحظه میکنید.
چه سمتی در شرکت پرشیاخودرو داشته یا
دارید. چگونگی آغاز همکاری و سطح همکاریتان را برای ما بگویید و اینکه در
حال حاضر این همکاری به چه صورتی است؟
در سال 1388 بهعنوان مدیر روابط
ارتباط با مشتری CRM به بهانه پیادهسازی استانداردهای ب.ام.و در زمینه
ارائه هرچه بهتر خدمات و فراهمسازی بستر فعالیت انجمنهای ب.ام.و در ایران
مشغول به فعالیت بودم که بهدلیل ادامه تحصیل در خارج از کشور مجبور به
ترک شرکت شدم .البته شایان ذکر است بنا بر سفارش شرکت ب.ام.و آلمان، انجمن
ب.ام.و ایران مجبور به قطع همکاریهای خود با شرکت پرشیاخودرو در مرداد ماه
1389 شد و از آن پس انجمن ب.ام.و ایران بطور کاملا مستقل که تنها نماینده
رسمی وقت ب.ام.و در ایران بعنوان حافظ منافع ب.ام.و آلمان در ایران بود به
فعالیت خود ادامه داد که پس از مدتی قراردادهای لازم برای همکاری انجمن با
شرکت نوریانیخودرو تحت نظر ب.ام.و آلمان برای پیادهسازی بستر خدماتی نوین
ب.ام.و آلمان عقد شد که درحالحاضر نیز انجمن رابطه تنگاتنگ خود را با
شرکت نوریانی خودرو حفظ و دفتر خدمات سرویسدهی و رسیدگی به شکایات مشتریان
را بعنوان نماینده انجمنهای ب.ام.و در ایران افتتاح کرده است.لازم است
توضیح دهم انجمن ب.ام.و ایران در دیماه 1387 بنا بر اهمیت ماموریت جدید
ب.ام.و بر استراتژی نوین مشتریمداری خود و پیادهسازی فرهنگ رانندگی صحیح
به دستور ب.ام.و ایران و به مدیریت من آغاز بهکار کرد.این انجمن در
چارچوبی کاملا متفاوت با چارچوب بینالمللی خود که هدف ایجاد یک فقط کلوب
نبوده، به توصیه مدیران زمان ب.ام.و آلمان جهت پیادهسازی سیستم بینالمللی
CRM رسیدگی به شکایات و بازرسی به روش خدماتدهی نمایندگی رسمی ب.ام.و به
ایران تشکیل شد که میتوان یکی از دلایل این امر را که آن را برای مدیران
ب.ام.و آلمان مهم میگرداند فاصله موجود نمایندگی رسمی زمان خود با ب.ام.و
آلمان دانست.
شما کارمند شرکت ب.ام.و هم هستید. سمت، نوع و مدت همکاریتان در ب.ام.و آلمان چقدر است؟
بنده
افتخار همکاری با BMW Group آلمان بعنوان مهندس سیستمهای ایمنی و راحتی
در صندلی (Seat Development Biomedical Engineer) در دپارتمان تحقیق و
تکنولوژی (BMW Group Research and Technology ) بهمدت 18 ماه را داشتم که
این همکاری به بهانه رساله کارشناسی ارشد خود در دانشگاه بیرمنگام انگلستان
و تحت عنوان استخدامی (Master Final Degree Project) بوده است که موضوع
پروژه سیستمهای نوین صندلیهای ب.ام.و (emInnovative Seating Syst) بوده
که بخشی از آن در (BMW i8) نیز بکار گرفته شده است. اکنون نیز ضمن انجام
فاز پایانی پروژه در حال مذاکره و بررسی پیشنهادهای رسیده از ب.ام.و و چند
شرکت خودروسازی دیگر هستم.
گفته میشود ب.ام.و در ایران
نمایندگی ندارد و آنچه تحت عنوان نماینده رسمی ب.ام.و در ایران از آن یاد
میشود صرفا یک مرکز فروش است. نظر شما در این رابطه چیست و اصولا تفاوت
نمایندگی و مرکز فروش در چیست؟ (منظور نوع تسهیلات ارائه شده توسط این دو
است).
بهطور کلی نمایندگیهای گروه شرکتهای ب.ام.و به طبقهبندیهای ذیل تقسیم میشود
BMW Group: که دفاتر منطقهای ب.ام.و از قبیل
BMW Group Middle East هستند که مدیران آنها از سوی ب.ام.و آلمان انتخاب و تمام حقوق آن بر عهده شرکت ب.ام.و آلمان هستند .
BMW
Country ) Ex. BMW UK) : که دفاتر منطقهای ب.ام.و و زیرمجموعه دفاتر
منطقهای BMW Group آنها بوده که مدیران آن نه از سوی ب.ام.و بلکه تحت
نظارت ب.ام.و انتخاب و بخشی از حقوق شرکت بر عهده ب.ام.و آلمان است با
سیستمهای مدیریتی محلی کشوری که خود اینگونه نمایندهها میتوانند
نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش برای کشور خود تعیین کنند.اینگونه
نمایندهها هیچگونه حقی جهت فروش محصولات ب.ام.و نداشته و فقط درآمد آنها
از طریق اخذ حق نمایندگی نمایندگیها و پیادهسازی استانداردهای ب.ام.و در
کشور، شرکت در نمایشگاهها، بازرسی و... است.

BMW - Country )Ex. BMW - Cyprus) : اینگونه نمایندهها که اغلب با حذف نام اینچنینی به نام شرکتی میپردازند نظیر طریقه سابق و فعلی همکاری ب.ام.و در ایران که کاملا از هر لحاظ حقوقی و معنوی مستقل و فقط توسط بازرسین آلمان برای بررسی نحوه خدماترسانی و استفاده از نام و اعتبار ب.ام.و بررسی میشوند و بهطور کلی شرکتها مختار به پیادهسازی روشهای مدیریتی و استفاده از مدیران مورد توجه خود هستند ولی از آن جهت که فعالیتشان توسط بازرسین بررسی میشود استانداردها بسیار نزدیک به نام پر اعتبار ب.ام.و است .شرایط اخذ این نمایندگی به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که فقط بهطور کلی به مهم آن اشاره میکنم: وضعیت مالی خوب، تعداد سفارشها در سال، نمایشگاه مرکزی فروش، نمایشگاههای نمایندگان داخلی فروش، کارمندان فروش که باید توسط ب.ام.و دورههای کوتاه مدت فروش ب.ام.و را گذرانده باشند، مدیران فروش که باید توسط ب.ام.و دورههای بلندمدت فروش ب.ام.و را گذرانده باشند، خدمات پس از فروش، تجهیزات لازمه که باید از ب.ام.و آلمان خریداری شوند، کارشناسان و تعمیرکاران که باید توسط ب.ام.و دورههای کوتاهمدت خدمات پس از فروش، عیبیابی و تعمیر ب.ام.و را گذرانده باشند و...
به هرحال بنا به دلایلی که متشکل از دلایل درون شرکتی بین ب.ام.و آلمان و شرکت مذکور بوده، ب.ام.و آلمان تصمیم بر قطع همکاریهای خود با شرکت پرشیاخودرو گرفت که من علاوه بر مشکلات درون شرکتی بین دو شرکت، دلیل آن را وضعیت تحریمها میدانم که مشکلات درونشرکتی بین دو شرکت فقط بهانهای از سوی آلمان بوده .به هر حال استفاده از نام برند ب.ام.و و لوگوی آن مسوولیتی سنگین برای ب.ام.و آلمان دارد و از آنجا که همچنان پرشیاخودرو در حال استفاده از آن است دلیل ارتباط آن با ب.ام.و آلمان است. بهطور کلی ب.ام.و در این سالها تلاشهای بسیاری را برای عبور از حیطه تحریمهای کشورش کرده که از آن جمله آوردن انجمنهای بینالمللی ب.ام.و به ایران و سپس فعالیت انجمن بهعنوان حافظ منافع ب.ام.و آلمان در ایران بوده. همچنین اعلام نام شرکت نوریانی خودرو بهعنوان نماینده رسمی و انحصاری موتورسیکلتهای ب.ام.و در ایران در کریسمس امسال بهعنوان هدیه نوروزی به مردم ایران بخشی از آنهاست. (البته موسسه نوریانی که با نام جدید نوریانیخودرو فعالیت میکند از قبل انقلاب بهعنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش موتورسیکلتهای ب.ام.و بوده است.اما مدتی است که با توافقات و همکاریهای بهوجود آمده از سوی ب.ام.و آلمان، شرکت پرشیاخودرو، شرکت نوریانیخودرو و انجمن ب.ام.و ایران در حال شکلدهی جدیدی به شرکت پرشیاخودرو برای فعالیت کامل و رسمی از سوی ب.ام.و آلمان هستیم.البته اگر سال پیش این سوال را از من میکردند جواب دیگری میدادم ولی انشاءالله با مدیران جدید پرشیاخودرو و با باز شدن ثبت سفارشها از سوی مسوولان و مذاکرات انجام شده نمایندگی ب.ام.و در ایران را بهزودی خواهیم داشت که در چارچوبی جدید و متشکل از شرکتهای فوق است.بنابراین، اجازه بدهید پرشیا خودرو را همچنان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش ب.ام.و در ایران بنامیم.

سایر کشورها مثل امارات
متحده عربی که نمایندگی رسمی کمپانی ب.ام.و در آنها واقع شده نوعا خودروها
را مستقیما از آلمان وارد میکنند؟ این واردات مستقیم از آلمان چه مزایایی
دارد؟
ایران نیز مدت زیادی خودروهای خود را بهطور مستقیم از
آلمان وارد میکرد که دلیل آن تخفیف چند درصدی ب.ام.و آلمان و بهویژه
سفارشیسازی آن است. اگر شما بیش از 100 سفارش داشته باشید میتوانید سفارش
خاص خود را در مدلهای خود چون سیستم تهویه بهتر، سیستم جهتیابی خاص و...
داشته باشید. بهرغم اینکه سالهاست شما میتوانید ب.ام.و خود را سفارشی و
در قالب BMW Individual درآورید اما نمایندگیها اقدام به ثبت سفارش با
علایق کلی خود هستند که اغلب خودروهای اماراتی دارای ساختار منحصر بهفرد
تهویهای و جهتیابی خاص هستند . بهطور مثال در ایران شاهد دیدن خودروهای
بسیاری هستید که از سوی نمایندگی رسمی خود در کشور دارای قسمت خاص و مناسب
پلاک در سپر عقب خود هستند، حال آنکه سفارشهای اماراتی و غیررسمی آن در
سایز غیراستاندارد داخلی پلاک در کشور تردد میکنند که حاکی از سفارشی
بودن آنهاست. بله، کشورهای دیگر نیز بهطور کلی سفارشهای خود را از ب.ام.و
آلمان یا نمایندگی مرکزی منطقهای خود خریداری میکنند. کشورهای بزرگی چون
انگلستان اقدام به خرید مستقیم از ب.ام.و آلمان میکنند.
آیا
اطلاعاتی در ب.ام.و آلمان درخصوص ب.ام.و در ایران وجود دارد؟ برای ما
بگویید که طبق اطلاعات موجود، ایران در منطقه چندمین کشوری بوده که بهلحاظ
تاریخی ب.ام.و را وارد کرده؟
بله کاملا طبیعی است که هیچگاه
ب.ام.و علاقهمند به زیر سوال بردن نام برند خود و استفاده ناصحیح از
لوگوی آن که اعتبار شرکت آن است؛ نیست . نهتنها از تمام آمار فروش و
خدماترسانی قبل از انقلاب و بلکه فعالیت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در
ایران و فعالیت از سوی بنیاد مستضعفان و جانبازان، موسسه نوریانی،
پرشیاخودرو، نوریانیخودرو و انجمن ب.ام.و ایران در ب.ام.و آلمان موجود است
بهنحوی که در دعوت آخرم از سوی یکی از مسوولان مطرح ب.ام.و برای بررسی
همکاریهای ب.ام.و آلمان با ایران قرار ملاقاتی داشتم که ضمن بازدید از
موزه ب.ام.وهای کلاسیک بخشی که شاید کمتر کسی امکان بازدید از آن بخش خاص
را داشته باشد عکسی از شمال کشور ایران و چند هموطن همراه با خودرو ب.ام.و
2002 در قبل از انقلاب دیدم که حاکی از اهمیت ایران است. ب.ام.و آلمان
همیشه به دنبال بازارهای تشنه و با پتانسیل بالاست و این که بگوییم با خط
زدن ایران آمار فروش شرکت با توجه به فروش بالا در خاورمیانه بههم
نمیخورد کاملا طرز فکری باطل و بیهوده است. هم اکنون انجمن ب.ام.و ایران
با بیش از 6500 عضو رسمی و ثبت شده در خود که بعنوان بزرگترین انجمن
ب.ام.و در خاورمیانه است بیش از 2000 عضو ب.ام.و سوار دارد که حاکی از آمار
خوب فروش ب.ام.و در ایران بهرغم تمام مشکلات داخلی و بینالمللی و
تحریمهاست.

۳) استراتژی سوم:تفویض اختیار
یک بخش خاص اهرم
عبارت از تفویض اختیار است. یعنی بکارگیری افراد دیگر جهت انجام قسمتهایی
از کار شما تا وقتتان برای فعالیتهای سودآورتر آزاد شود. بیایید دوباره به
مثال فروشنده نگاهی بیاندازیم. اگر فروشنده خاصی در انعقاد قراردادهای
فروش متبحر باشد، ممکن است دست به تفویض و واگذاری امور اجرایی فروش زده
تا بتواند به عنوان یک فروشنده زمان بیشتری را برای قراردادها اختصاص دهد.
اگر سود حاصل از افزایش فروش بیشتر از هزینه واگذاری باشد پس شما سیستم
مناسبی دارید. همیشه شنیدن این نکته در بین شکایتهای صاحبان تجارت که
فروشندگان آنها از آینده نگری متنفرند و واقعا در مورد آن احساس بدی دارند
باعث تعجب من می شود. در فعالیتهای تجاری خودم من همیشه افراد آینده نگر
حرفهای را استخدام کردهام که در این زمینه قوی بودند و با این کار زمان
را برای تیم فروش آزاد کرده تا آنها کاری را که در آن توانمند هستند انجام
دهند. فروشندگی! البته این استراتژی سودآور است و همه خوشحال هستند.
۴) استراتژی چهارم: مدیریت زمان
من
اغلب میشنوم که صاحبان تجارت میگویند که تعداد کارکنان بخش خصوصی خیلی
زیاد است زیرا آنها همیشه ساعتهای زیادی را تلف میکنند تا کار را انجام
دهند. نظر من مخالف این موضوع است. اگر شما نمیتوانید در یک روز عادی
کاری، کارتان را انجام دهید پس شما احتمالا فاقد مهارتهای تمرکز، اهرم و
تفویض اختیار(واگذاری) هستید، یا یک مدیر که در استفاده از زمان ضعیف است.
مدیریت زمان هنر سازماندهی خودتان است تا بتوانید تمام کارهایتان را در یک
روز کاری استاندارد انجام دهید. اگر شما مدیریت زمان را با مهارتهای
دیگرتان ترکیب کنید(رئوس مطالب فوق الذکر) سپس شما میتوانید بهره وری
بالایی در یک روز کاری بدست آورید و نیازی به ساعات اضافی ندارید.
سازماندهی
یک روز از پایان روز قبلی شروع میشود. اگر شما اینکار را هنگام
استراحتتان انجام دهید مغزتان به شما کمک خواهد کرد که کارآمدتر باشید.
تخمین زده شده که ۵۰درصد از زمان استراحت وقف سازماندهی مغز و ساختار دادن
به دانش و تجربیات به دست آمده در طول روز میشود.
اگر شما کارهای روز
بعدتان را برنامهریزی کنید متوجه میشوید که فرایندهای طبیعی ذهن در زمان
استراحت با شما کار میکنند تا به شما در تحقق برنامههایتان کمک کنند.
مبانی مدیریت زمان را یاد بگیرید و هر روز از آنها استفاده کنید.
۵) استراتژی پنجم: تمایز قائل شدن بین فعالیتها
من
مطمئن هستم که شما قانون۲۰/۸۰ را میدانید; ۸۰% از نتایج کارتان از ۲۰%
تلاشهایتان بدست میآید. دلیل اینکه این مساله در مورد افراد زیادی صادق
است، این است که آنها نمیدانند که کدام تلاششان بهترین نتایج را به همراه
میآورد. اگر شما نتایج خوب را ثبت کنید، سپس شما می توانید قاعده ۲۰/۸۰ را
تغییر دهید تا برای شما به طور موثرتری کار کند. اگر شما میدانستید که
کدام ۲۰% از فعالیت شما بهترین نتایج را تولید میکند، میتوانستید خودتان
را سازماندهی کنید تا وقت بیشتری را صرف آن کارها بکنید و بنابراین سودتان
در هر ساعت افزایش مییافت. اگر شما خصوصیات ۲۰% از مشتریانتان را که ۸۰%
تجارت شما را پوشش میدهند میدانستید، میتوانستید آن گروه از مشتریان را
مورد هدف قرار دهید. فرانک بتگر با استفاده از قانون ۲۰/۸۰ از یک نماینده
بیمه ورشکسته به پردرآمدترین شرکت بیمه در آمریکا تبدیل شد. کتاب او هنوز
در دسترس است و ارزش زیادی برای خواندن دارد.
استراتژی شما قرار دادن این 5 استراتژی برای کار در تجارتتان است.
شما
الان 5 استراتژی دارید، همه کاری که شما باید انجام دهید این است که نگاه
کنید به راههایی که میتوانید این استراتژیها را برای خودتان و تجارتتان
به کار گیرید.
پروانه گودرزی - روزنامه دنیای اقتصاد
ادامه این روند طي روزهاي گذشته و افزايش بي رويه قيمت تخم مرغ نگراني
هايي را در ميان آحاد جامعه خصوصاً قشر آسيب پذير ايجاد كرده است.
جهش
قيمت هر شانه تخم مرغ از 5 هزار تومان به 9تومان آنهم در كمتر از يك هفته
سؤالي را در ذهن بسياري از مردم ايجاد كرد كه چرا بايد ظرف چند روز بيش از 3
هزار تومان هر شانه تخم مرغ افزايش قيمت پيدا كند؟
آيا مسئولان در اين زمينه اقدامات جدي نداشته اند يا اينكه دلالان و واسطه گران براي آشفته كردن بازار دست به اقدامات خاصي زده اند؟ يا توليدكنندگان مقصرند و باعث كمبود تخم مرغ و افزايش قيمت آن شده اند؟ هر چند در اين ميان نبايد از جو رواني حاكم بر جامعه نيز غافل شد.
البته برخی مسئولان اعلام کرده اند: كشور ما تحت تأثير بيماري فوق حاد پرندگان در ماههاي پاياني سال 89 بخش قابل توجهي از گله هاي مرغ تخم گذار را از دست داد و بر اين اساس بخشي از توان توليدي تخم مرغ كشور از چرخه توليد خارج شد که صد البته توجیه خوبی نمی باشد.
از سوی دیگر خبر های رسیده حاکی است، نوسانات قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر موجب شد تا فروش دانه ای تخم مرغ در مناطق مختلف گلستان کمتر مشاهده شود و تخم مرغ دانه ای تقریبا نایاب و طلا شده است.

البته دیوار حاشا همیشه بلند است, مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه فروش یک شانه تخم مرغ به قیمت 9 هزار تومان در سوپرمارکتها کلاهبرداری است، گفت: مردم تخم مرغ مورد نیاز خود را از میادین میوه و تره بار خریداری کنند!!
یاد جمله معروف همسر پادشاه فرانسه افتادم, زمانی به ماری انتوانت زیبا روی گفتند در کوچه خیابان های شهر نان یافت نمی شود مردم چه کنند؟
ایشان فرمودند:خوب بگویید شیرینی بخورند!!
رئیس محترم اتحادیه هم احتمالا خبرنداشته اند که در میادین تخم مرغ نایاب شده .
مسئولان پيش بيني كرده اند با افزايش واردات تخم مرغ و نيز كاهش التهاب ناشي از رشد بي رويه قيمت اين كالا در روزهاي آينده قيمت تخم مرغ كاهش بيشتري خواهد داشت.
البته از مزایای تخم مرغ تُرک هم غافل نشوید که طی چند روز اخیر در سطح وسیع و به مثابه شلوار جین تُرک وارد کشور می شود!!
مساله رقم سرسام آور واردات لوازم آرایش به کشور این سوال را در ذهن ایجاد می کند که سالانه با این مبلغ چه کارهایی می توان کرد؟
چند مدرسه می توان ساخت؟
چند کودک کار را می توان اطعام کرد؟
چند بیمار را درمان نمود؟
چند در راه مانده را به مقصد رساند؟
چند جوان را به خانه بخت فرستاد؟
و چند بیکار را صاحب کار نمود؟
گرد آورنده: شهرزاد کیافر
به گزارش بانکی دات آی آر، دوستداران آیفون در دنیا کم نیستند و علاقه خود به این گوشی را هم تنها با پول خرج کردن و خریداری آن نشان نمی دهند و گاهی این علاقه را با به خرج دادن ابتکار و خلاقیت نشان می دهند.
عکس هایی که خواهید دید، وسایلی است که با الهام از این نماد دنیای گوشی های مدرن ساخته شده است.
1. میز شگفت انگیز آی فونی

مهندسی آلمانی یک آی فون دیگر که 10 برابر بزرگتر از آی فون واقعی و دارای صفحه نمایش 40 اینچ است، را ساخته است. شگفتی این دستگاه این است که شما با داشتن آن در واقع یک تیر و دو نشان می زنید. هم آیفونی با 10 برابر حجم آیفون واقعی دارید و هم آیفون شما به راحتی به یک میز تبدیل می شود!
2. زیر استکانی آی فونی

این زیر استکانی ها هم که کنار هم قرار دادن شان هر دوستدار آی فونی را به یاد منوی اصلی این گوشی می اندازد، به دست یکی از علاقه مندان به این گوشی هوشمند ساخته شده است.
3. فلاکس آی فونی

تعجب نکنید! این واقعا یک فلاکس است، منتها به شکل گوشی آی فون! باور کنید که می شود با همین فلاکس هم یک چای دبش لب سوز لب دوز نوش جان کرد.
4. دفتر آی فونی

این دفتر هم که با الهام از آیفون ساخته شده، می تواند برای یادداشت ها و شماره های تماس شما مکان امن و خوبی باشد.
5. گوشواره های آی فونی

تنها دو دلیل را می توان برای استفاده از این گوشواره های عجیب تصور کرد، یکی علاقه بیش از اندازه به آی فون و سرگرمی هایش و دیگری نداشتن پول برای خریدن گوشواره طلا!
6. کوسن آی فونی

کوسن آی فونی می تواند بالشی راحتی برای سر شما باشد و حتی جایی مطمئن برای آی فون واقعی شما!
7. کاپ کیک های آی فونی

از ظاهرشان برمی آید که کاپ کیک های خوشمزه ای انتظار کسانی را می کشد که شانس خوردنشان را پیدا می کنند.
8. میز آی فونی

جالب ترین نکته در مورد این میز پذیرایی آی فونی این است که شما می توانید هر یک از آیکون ها را از جای خود حرکت داده و به عنوان زیر استکانی از آنها استفاده کنید!
9. ملحفه آی فونی

این ملحفه گرم و نرم آی فونی هم خواب راحت و شیرینی را به شما نوید می دهد!

در بساط ژندهاش رنگ پیدا میکنی. رنگ شادی که به زندگی کودکان میزند.
و در دستان پینه بستهاش خط و خطوط فراوان از پیچ و خم زندگی و یک معمای حل نشده هست: «امروز چگونه به فردا میرسد؟»

و خدا هنوز آن بالاست.

کاش با فروش همه بادکنکها، خستگیهایش کم شود!
اندی کیم نماینده رسمی ال جی در ایران با اشاره به اینکه هر ساله بالغ بر 200 نفر از مهندسین کره از واحد R&D شرکت ال جی برای آنالیز کردن مدل زندگی ایرانیان و بومی سازی محصولات خود به ایران می آیند گفت: برای موفقیت در بازار ایران باید نیاز مشتری ایرانی را با لوازم خود یکپارچه کنیم به همین علت تاکید مضاعف برای بهینه سازی و بومی سازی محصولات مطابق سلایق ایرانی از شعارهای ال جی در بازار ایران می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 40 درصد از بازار سولاردام و ماشین لباسشویی در ایران متعلق به ال جی است ،سهم این برند از بازار ماشین ظرفشویی را 34 درصد اعلام کرد.
نماینده رسمی ال جی در ایران با بیان این که تا کنون در برخی محصولات خانگی توانسته ایم رتبه اول را در بازار ایران به خود اختصاص دهیم گفت:در حال حاضر حفظ شرایط موجود و ثابت نگهداشتن موقعیتمان در ایران از مهمترین اولویت های ما می باشد.
کیم در پاسخ به این پرسش که ال جی به دنبال تصاحب چند درصد از بازار ایران است گفت: اینکه در آینده چند درصد از بازار ایران متعلق به محصولات ال جی خواهد بود بستگی به مصرف کننده ایرانی دارد که تا چه اندازه به کیفیت محصولات ما اعتماد و از آن استقبال می کنند.
منبع: ام بی آی نیوز
پسرم کف آشپزخانه نشسته بود و همسرم داشت با او صحبت می کرد. من آرام ایستادم و از پشت پرده به حرف های آنها گوش دادم.
ظاهراً چند تا از بچه ها در مورد شغل پدرشان لاف زده و گفته بودند که آنها از مدیران اجرایی بزرگ هستند و بعد از باب من پرسیده بودند که پدرت چه کاره است،
باب درحالی که سعی کرده بود نگاهش به نگاه آنها نیفتد، زیر لب گفته بود:
«پدرم فقط یک کارگر معمولی است.»
همسر خوب من منتظر مانده بود تا آنها بروند و بعد درحالی که گونه خیس پسرش را می بوسید، گفت:
«پسرم، حرفی هست که باید به تو بزنم.
تو گفتی که پدرت یک کارگر معمولی است و درست هم گفتی، ولی شک دارم که واقعاً بدانی کارگر معمولی چه جور کسی است، برای همین برایت توضیح می دهم.
در همه صنایع سنگینی که هر روز در این کشور به راه می افتند...
در همه مغازه ها، در کامیون هایی که بارهای ما را این طرف و آن طرف می برند...
هر جا که می بینی خانه ای ساخته می شود...
هر جا که خطوط برق را می بینی و خانه های روشن و گرم...
یادت نرود که کارگرها و متخحصصین معمولی این کارهای بزرگ را انجام می دهند! درست است که مدیران میزهای قشنگ دارند و در تمام طول روز، پاکیزه هستند.
این درست است که آنها پروژه های عظیم را طراحی می کنند... ولی برای آن که رؤیاهای آنها جامه حقیقت به خود بپوشند...
پسرم فراموش نکن که باید کارگرهای معمولی و متخصصین دست به کار شوند! اگر همه رؤسا، کارشان را ترک کنند و برای یک سال برنگردند، چرخ های کارخانه ها همچنان می گردد، اما اگر کسانی مثل پدر تو سر کارش نروند، کارخانه ها از کار می افتند. این قدرت زحمتکشان است. کارگرهای معمولی هستند که کارهای بزرگ را انجام می دهند.»
من بغضی را که در گلو داشتم، فرو بردم، سرفه ای کردم و وارد اتاق شدم. چشم های پسر من از شادی برق می زدند.
او با دیدن من از جا پرید و بغلم کرد و گفت:
«پدر! به این که پسر تو هستم، افتخار می کنم، چون تو یکی از آن آدم های مخصوصی هستی که کارهای بزرگ را انجام می دهند».
به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش که توسط شرکت اروپایی Ideal Standard ارائه شده، حمام های سال 2021 از نور کافی، دمای آب مناسب با انتخاب افراد و همچنین قابلیت نمایش اخبار بر روی پرده های دوش الکترونیکی برخوردار خواهند بود.

به گفته محققان، نسل آینده لوازم و اتصالات از دستشویی ها، لگن دستشویی و دوش ها گرفته تا کابینت ها و روشنایی در حال حاضر تولید شده اند. مجموعه سرویس بهداشتی استاندارد در آینده، بیشتر شبیه یک اثر یادگاری است. این حمام ها جدای از آرام بخش بودن، به فرد اجازه می دهند تا از طیف گسترده ای از فناوری ها که در سایر جنبه های زندگی در جریان هستند، استفاده کند.
در این میان، فناوری دیجیتالی با دیوارهای الکترونیکی و پرده های دوش نمایشگر تلویزیون و شبکه های اجتماعی که با صدا فعال می شوند، نقش بزرگی در این محیط ها ایفا خواهند کرد.
از دیگر قابلیت های این حمام ها، برخورداری از توانایی انجام مکالمات تلفنی از زیر دوش و آینه متصل به اینترنت است.
کابینت های موجود در حمام نیز به یادآوری موعد قرص ها برای فرد پرداخته و همچنین می توانند در زمان پایان یافتن داروها، از طریق آنلاین یک نسخه جدید سفارش دهند.
همچنین این حمام ها به صرفه جویی در آب و انرژی کمک کرده و آب پسماند دوش را بازیافت می کنند. این در حالی است که اتصالات حمام نیز حرارت اضافی را به انرژی تبدیل می کنند. از جمله اولویت های سرویس های بهداشتی آینده همچنین می توان به قابلیت خود تمیزشوندگی آنها اشاره کرد.
اما این روزها زنان دیگر تغییر کرده اند و در این بین تنها مردان هستند که با همان روش های قدیمی می خواهند ارتباط شان را یک جورهایی بهتر کنند اما توصیه ما به آقایانی که هنوز اصرار دارند می شود زن ها را با همان قوانین قدیمی قانع کرد، خواندن این مطلب است.
تا اطلاع ثانوی هیچ قولی به همسرتان ندهید
به کار
بردن جملاتی مثل «من تغییر کرده ام»، «دیگر نمی خواهم تحت کنترل باشم»،
«دیگر دروغ نمی گویم»، «دیگر خیانت نمی کنم» و از این قبیل درست نیست. این
که همه تلاش تان را بکنید تا به همسرتان تضمین دهید اصلا نتیجه نمی دهد. تا
مطمئن نشدید به همسرتان قولی ندهید که از عهده انجام آن برنیایید چون با
این کار اعتماد بین خود و همسرتان را از بین می برید.
زنان در مورد تعهداتی که به آن ها می دهید بسیار ریزبین هستند و به شما
توصیه می کنیم اگر نمی توانید کاری را به درستی انجام دهید اصلا قولش را
ندهید.
از این یک جمله دست بردارید
اگر مدام به همسرتان
بگویید که دوستش دارید این کار هم نتیجه ای که می خواهید را برای تان
نخواهد داشت. در زمان هایی مناسب و به موقع ابراز علاقه کنید
تا این کار شما تبدیل به یک موضوع تکراری و کسل کننده نشود اما یادتان
باشد که هرگز در موقع بحث و مشاجره از گفتن کلماتی مثل دوستت دارم استفاده
نکنید و در عوض سعی کنید، موضوع مورد بحث را با آرامش حل کنید و ابراز
علاقه را به زمان مناسب خود موکول کنید.
هیچ زنی با شما ازدواج نخواهد کرد اگر...
اگر
بخواهید در مورد اشتباه همسرتان صحبت کرده و آن را گوشزد کنید، این کارتان
باعث می شود که او بیشتر اشتباه کند؛ در عوض اگر شما به نقاطی از کارش
اشاره کنید که درست است اشتباهات او کمتر می شود. بعضی ها نمی دانند که اگر
با همسرشان هم عقیده و روراست باشند، دیگر نیازی نیست که از خودشان دفاع
کنند یا خود را برای همسران شان اثبات کنند؛ چون با این رفتار، این زنان
هستند که از آن ها دفاع می کنند و این کار موجب می شود شرایطی که در آن
قرار دارند تغییر کند. زنان با کسانی که در مقابل شان هرگز کوتاه نمی آیند ازدواج
نمی کنند. همسرتان را تحت فشار نگذارید. از سرزنش کردن و شکایت دست
بردارید. مبارزه بر سر این که چه کسی برنده می شود را کنار بگذارید.
* * * *
هرچقدر زن مستقل و با اعتماد به نفسی هم باشید، هرگز خودتان را از حمایت همسرتان بی نیاز ندانید. یاد بگیرید که به همسرتان تکیه کنید یا حداقل در اغلب اوقات به نصیحت های او عمل کنید. هر مردی دوست دارد که حس برتر بودن و خواستنی بودن را از سمت همسرش تجربه کند. وقتی زن برای کمک خواستن به مرد تکیه می کند، مرد با آغوش باز از او استقبال می کند.
.:: This Template By : web93.ir ::.