
به گزارش آخرین نیوز به نقل از خانواده سبز، پيوند آسماني – ازدواج دخت پيامبر(ص)، حضرت فاطمه(س) با عليبنابيطالب امام علي(ع)، ازدواجي آسماني بود. امام خميني(ره) در صحيفه نور – جلد 16 – ص 192 فرمودهاند: «فاطمه(س) زني بود كه در حجرهاي كوچك و خانهاي محقر انسانهايي تربيت كرد كه نورشان از بسيط خاك تا آن سوي افلاك و از عالم ملك تا آن سوي ملكوت اعلي ميدرخشد.» هفتم آبانماه كه سالگرد ازدواج اين دو نور آسماني است روز «ازدواج و خانواده» نامگذاري شده است. به همين بهانه تصميم گرفتيم در اين دو صفحه به ازدواجهايي اشاره كنيم كه ويژگيهاي خاصي دارند.
شور عشق
با ديدن اين تصاوير كمي به خود ميآييم و براي چند لحظهاي تمام نداشتههايمان را فراموش ميكنيم.
ما هميشه به ديگران غبطه ميخوريم و تمام داشتههاي خود را ناديده ميگيريم، مگر اينكه گاهگاهي كسي را ببينيم كه از موهبتي محروم است آن موقع شايد كمي خدا را به خاطر داشتههايمان شكر كنيم.
ما فراموش ميكنيم كه نبايد به حال كسي غبطه بخوريم، از ياد ميبريم كه بايد از همان چيزي كه هستيم و داريم نهايت استفاده را بكنيم، شاد باشيم و خدا را شكر كنيم.
اين مقدمهاي بود براي تصاويري كه در زير آمده، تصاويري كه انسان را تكان ميدهد و باعث ميشود اگرچه براي چند لحظه اما به خود بياييم. با ديدن اين تصاوير افسرده ميشويم و احساس ميكنيم انسانهاي سالم چه دلايل محكمي براي شادي و خوشبختي دارند اما از آن بيخبرند!
اين دو چه زيبا معني زندگي را درك كردهاند و با هم شاد و خوشبختاند.
اين دو سالهاست كه در كهريزك زندگي ميكنند و مسئولين آنجا از اين دو به عنوان الگو هميشه نام ميبرند... حتي براي آنان يك ازدواج مفصل هم برگزار كردند.
ازدواج دوقلوها
سنت الهي ازدواج، از زيباترين سنتهاي خداوند و شنيدن خبر ازدواج دوستان وآشنايان بسيار خوشايند است. يكي از جالبترين ازدواجها كه معمولا به ندرت شاهد آن در سطح جامعه هستيم، ازدواجهاي دوقلويي است كه در آن، برادران دوقلو با خواهران دوقلو پيوند زناشويي ميبندند و دو زوج خوشبخت، زندگي جديد دوقلويي خود را آغاز ميكنند. قطعا برخورد افراد با اين گونه زوجها به نوبه خود جالب و ديدني است.
2 برادر، 2 باجناق، 2 خواهر، 2 جاري
اين دو برادر ميگويند، از آن جا كه همواره در كنار هم بوديم، تصميم گرفتيم با خواهران دوقلو ازدواج كنيم تا در زندگي، موفقتر و پر انرژيتر باشيم. من و برادرم علاوه بر اينكه دوست و همكلاس و هم رشته يكديگريم اكنون نيز دو باجناق خوب براي هم هستيم.
خواستگاري از خواهران دوقلو با پا فشاري ما از سال 1384شروع شد و سرانجام در سال 1388 با معرفي يكي از اقوام، به خواسته قلبي خود نايل شديم. نكته جالب اين بود كه مادرمان همان اوايل به منزل اين دو خواهر رفته بودند و ما از آنجا بيخبر بوديم. تا اينكه به منزلشان رفتيم و بعد از چند جلسه آشنايي و تطابق معيارها به نتيجه رسيديم. بد نيست بگوييم بعضيها ما را از ازدواج با دوقلو دور ميكردند و سعي در تغيير تصميممان داشتند ولي به هر حال خواستن توانستن است.
آنها در گوشهاي از صحبتهايشان ميگفتند دوقلوها براي افراد معمولا جذاب هستند و اين جذابيت با ديدن دو زوج دوقلو دوچندان ميشود. هنگام خريد، فروشنده از ديدن ما شگفت زده ميشد وبه اين ترتيب تخفيف خوبي ميداد.
يك ماشين عروس داشتيم
دو برادر ميگويند، ازدواج ما كاملا سنتي بود. مراسم در يك شب برگزار شد و لباس هر دو زوج مشابه هم بود. يك ماشين عروس داشتيم من و برادرم در جلو و خانمها در عقب نشستند. چهره مردم وقتي يك ماشين عروس را با دو عروس و داماد ميديدند ديدني بود.
خانوادههايمان مايل بودند تا قلهاي بزرگتر با هم و قلهاي كوچكتر با هم ازدواج كنند اما بعد از صحبت و آشنايي بيشتر، عكس قضيه اتفاق افتاد.
زماني كه هر چهار نفر به خريد و يا رستوران ميرفتيم اكثرا فكر ميكردند ما چهار نفر چهار قلو هستيم يعني برادر و خواهريم نه اينكه دو زوج. اين موضوع به دليل عينكي بودن هر چهار نفرمان تشديد ميشد.
منزلمان در دو ساختمان جدا اما به هم چسبيده است و به طور اتفاقي هر دو در طبقه سوم و با متراژ يكسان ميباشد. شماره تلفنهايمان هم به غيراز شماره آخر كه پشت سر هم است، يكي است.
هميشه با هم هستيم
محمدحسن ميگويد: ما برادران دوقلو به سال 1340 در تبريز به دنيا آمديم، بعد از 25 سال زندگي مشترك با همسرانمان از اين اتفاق زيبا، بسيار راضي هستيم. محصول اين زندگي براي ما، دختري به نام هليا بيست ساله و براي محمدحسين دو دختر به نامهاي الميرا بيست و سه ساله متاهل و ايلارسيزده ساله است.
از ابتدا قصد ازدواج دوقلويي نداشتيم واين كاملا اتفاقي بود. خواهرمان در مجلس ختمي حضور داشت و در آن جا بستگان، خانمها را معرفي كردند. به اين ترتيب اولين و آخرين تجربه خواستگاري به زندگي مشترك تبديل شد.
محمدحسين ميگويد: ما تا قبل از ازدواج دختر برادرم با هم در يك خانه زندگي ميكرديم و اين موضوع براي بچهها خيلي خوب بود. گويا داراي دو پدر و مادر بودند.
مثل تمامي دوقلوها ما هم براي مردم خيلي جالب هستيم. اين قضيه حتي در مسافرتهاي خارج از كشور نيز نمود دارد و افراد تمايل دارند باما عكس يادگاري داشته باشند.
نظر دختران آقايان عبدا...زاده را هم در مورد دوقلو بودن پدر و مادرشان بخوانيد.
هليا خانم ميگويد: از اين كه پدر و عمو و مادر و خالهام دوقلو هستند بسيار خوشحالم. حتي هنوز بعد از اين همه سال نميتوانم پدر و عمويم را از پشت سر تشخيص دهم.
الميراخانم هم ميگويد: همسرم هنوز تعجب ميكند كه چرا رنگ كادوهاي پدر و عمويم نبايد متفاوت باشد. به ياد ندارم مسافرتي رفته باشيم كه عمو و خالهام در آن همراه ما نباشند.
عشق زميني يا؟
در برنامه ماه عسل امسال يك زن و شوهر دعوت شدند كه عشق آنها داستان و فيلمنامه نبود. عشقشون زميني هم نبود. نميدونم ميشه گفت يه عشق آسموني؟
حاج غلام قصه ما طواف خانه خدا نكرده بود طواف خانه دل كرده بود. حاجي قصه ما واقعا حاجي بود. عاشق همسرش بود همسري كه ۲۰ سال تحمل كرد. همسري كه ۲۰ سال تا دم مرگ رفتن و آمدن شوهرش را ديد. همسري كه ۲۰ سال ديوانهوار عاشق مردي بود كه حتي از زور مواد مخدر نميدانست دل دارد يا نه. چه برسد به اين كه عشقش را درك كند.
تيك زمانه حاجي ما يادگاري از نه سال پيشش است. يادگاري كه با بوسيدن دست همسر پاك نميشود ولي زيبا ميشود. رنگ عشق به خودش ميگيرد.
جواب چراهاي غلام كاردي رو توي زندان هيچ كس نتونست بده. هيچ كس نتونست رنگ چشاي عاشق همسرش رو بفهمه. كسي نفهميد ۲۰ سال سر كردن با اين نوع زندگي چه حسي داره اما اگه ايمان به خداي اين زن و شوهر نبود. اگه دكتر اصلي جوابشون كرده بود. اون وقت غلام يا گوشه زندان ميمرد يا گوشه خيابون. اون وقت حاجي ما هيچ وقت نميتونست عشق همسر و فرزندانش رو روي قلبش خالكوبي كنه اون وقت...
در برنامه ماه عسل يه زن و شوهري رو آورده بودن يه سي سالي بود كه ازدواج كرده بودن! آقاهه 20 سال يه معتاد و دزد و خلافكار تمام عيار بوده! 18 سال توي زندان بوده! از بس شر و اوباش بوده همه ازش ميترسيدن حتي خلافكاراي تو زندان! اما ميگفت حالا 9 ساله كه پاكه پاكم! مكه هم رفته بود!!!! حاج غلام بهش ميگفتن! زنش را ميپرستيد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، اهالی شهر سریشآباد از توابع شهرستان قروه شامگاه شنبه با برگزاری مراسم شکرگزاری در خصوص شفای دختر چهار ساله در دهه کرامت امسال، ارادت خویش را به ساحت مقدس امام هشتم(ع) ابراز داشتند.
در ابتدای این مراسم، مهدی ابراهیمی پدر این دختر چهارساله در سخنانی اظهار داشت: فاطمه ابراهیمی دختر شفا یافته از بدو تولد از نعمت شنیدن و سخن گفتن محروم بوده و در طول این چهار سال نیز علیرغم مراجعات بسیار به متخصصین امر موفقیتی حاصل نشد.
وی افزود: طبق نظر متخصصین امور شنوایی و بر اساس آزمایشهای ادیولوژیستی، فاطمه کم شنوایی عمیق دو گوش داشت و برای دریافت فرکانسهای بالای یک کیلوهرتز نیز توصیه به کاشت حلزون شنوایی شده بود اما به فضل الهی و کرامات امام رضا(ع) دخترک چهارساله ما شفا یافته و هم اکنون هم میتواند بشنود و هم صحبت کند.
مهدی ابراهیمی با تقدیر از خدمات ارزنده سپاه بیتالمقدس کردستان در راستای نشر آموزههای دینی و فراهم کردن سفرهای زیارتی به حرم مطهر ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: خدا را شاکرم که نهادی انقلابی و اسلامی همچون سپاه پاسداران زمینهساز زیارت خانواده اینجانب و فراهم کردن این زیارت شفا بخش بوده است و تا آخرین لحظات عمر خویش این حرکت فرهنگی و عقیدتی را از این نهاد انقلابی فراموش نخواهم کرد.
مسئول نمایندگی ولیفقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم با اشاره به کرامات امام رضا(ع) و بزرگان دینی، اظهار داشت: اعتقاد به شفاعت ائمه اطهار(ع) و اولیاءالله از جمله عقاید راسخ همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی است و این مهم همواره در طول تاریخ پرافتخار اسلامی مردم ایران، نمودی عینی داشته است و برکات این فضل الهی را مردم مسلمان ایران از مذاهب مختلف اسلامی همواره درک کردهاند.
حجتالاسلام شیرمحمدی افزود: وجود مرقد مطهرامام رضا(ع) در ایران اسلامی مایه مباهات و دلگرمی ایرانیان مسلمان در طول تاریخ بوده و مردم مسلمان کردستان نیز از مذاهب مختلف اسلامی با شوق و ارادتی ویژه به این امام همام و دیگر ائمه به زیارت آنان شتافتهاند.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه این حادثه مهم از لحاظ پزشکی غیرقابل باور است اما آموزههای دینی و اسلامی ما این مهم را مورد تأیید داشته و این شفای عاجل را از برکات وجود معصومین و پاکان و انسانهای کاملی همچون ائمه اطهار(ع) میداند.
وی بر تأسی همیشگی اقشار مختلف مردم از آموزه های دینی، مکارم اخلاقی و سیره بزرگان دینی تأکید کرد و افزود: با اعتقاد و ایمانی راسخ میتوان در برابر ناملایمات و مشکلات روزانه سربلند بیرون آمد و در سالمسازی و تعالی روز افزون جامعه اسلامی نیز سهیم بود.
در ادامه این مراسم شکرگزاری نیز مردم متدین و ولایتمدار سریشآباد به همراه خانواده فاطمه ابراهیمی دختر چهار ساله شفا یافته در مهدیه این شهر سجده شکر به جای آورده و از خداوند منان شفای عاجل را برای جمیع مسلمین خواستار شدند.

او گفته که در آن موقع سه سوال برای من پیش آمده بود:
۱- او چطور از این صخره بالا رفته است؟
۲- چرا صخره کناری که امنیت بیشتری دارد را برای عکس برداری انتخاب نکرده است؟
۳- چطور قصد برگشن دارد؟
چند لحظه بعد عکاس فوق وسایلش را جمع کرد تا برگردد :

توجه داشته باشید که ارتفاع این صخره ۹۰۰ متر است!

او در حالی که وسایل خود را در دست چپ گرفته بود و با دست راست صخره را نگه
داشته بود، وسایل خود را به بالای صخره پرتاب کرد و بعد خود را بالا کشید!
او حتی کفش مناسب هم نپوشیده و صندل به پا داشت.

آهنگساز و نوازنده- معتقد است: كمبود كار تحقيقاتي در زمينهي موسيقي به شدت احساس ميشود و يكي از دلايل اين امر، كمبود خواننده براي اين تحقيقهاست چرا كه اگر خوانندهاي وجود داشته باشد ناشر هم تشويق ميشود و اين اتفاق چرخهي اقتصادي را به وجود ميآورد.
به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،شماره دهم و يازدهم كتاب سال «شيدا» كه به همت محمدرضا لطفي و محسن حجاريان گردآوري شده است، شامگاه گذشته - اول آبانماه - در خانهي هنرمندان ايران رونمايي شد.
در ابتداي اين مراسم، محمدرضا لطفي از كمبود كار تحقيق در موسيقي گلايه كرد و گفت: خانوادههاي ايراني بايد موسيقي را بدانند آن هم به اندازهاي كه وقتي يك مطلب تخصصي موسيقي را مقابلشان قرار ميدهيد توانايي درك آن را داشته باشند.
اين هنرمند ادامه داد: همانطور كه همه ما چهار عمل اصلي در رياضي را ميدانيم در هر كشوري بايد چهار عمل موسيقي را هم بدانيم تا پيشرفت حاصل شود. در چنين وضعيتي است كه محققان ميتوانند مطالب تخصصيتر در زمينهي موسيقي بنويسند.
اين آهنگساز و نوازنده در بخش ديگري از سخنانش تأكيد كرد: جلسات تخصصي موسيقي بايد ادامه پيدا كند. همهي استادان موسيقي اعم از رديفدان، تصنيفدان، پيش درآمددان و... بايد دور هم جمع شوند و يك كلوپ تحقيقاتي براي موسيقي ايجاد كنند.
اين نوازندهي برجسته تار همچنين به مقوله آناليز موسيقي پرداخت و يادآور شد: آناليز مسالهي علمي است و براي آن نياز به سواد و دانش داريم و در ادامه بايد روششناسي خط آناليز را براي دانشجو راه اندازيم تا پژوهش بيشتر در ميان نسل جوان جا افتد.
لطفي متذكر شد: براي اين كار بايد بودجهاي داشته باشيم تا بتوانيم آرام آرام به كار تحقيقاتي بپردازيم. موسسهي آواي شيدا نيز به زودي از علاقهمندان به تحقيق دعوت ميكند تا مطالبشان را براي انتشار در كتاب سال «شيدا» ارائه دهند.
به گزارش ايسنا،در ادامهي اين مراسم، بابك خضرائي - از نويسندگان كتاب شيدا- در سخنان كوتاهي گفت: بايد تلاش كنيم موسيقي دستگاهي به عنوان مبنايي براي آيندگان باقي بماند. در زمينهي موسيقي هزاران رساله داريم اما بايد با تحقيق بدانيم كسي كه اين رساله را نوشته اهل عمل بوده يا اهل نظر؟
او با اظهار تأسف از آنچه آن را وضعيت آشفته بازار كتاب ايران ناميد، گفت: تلاقي اين دو آشفته بازار اوضاع اسفباري را به وجود آورده است.
بهزاد توكلي - از ديگر نويسندگان كتاب سال شيدا - نيز در ادامه عنوان كرد: وقتي مدرنيسم در كشورهاي شرقي وارد ميشود، محققان ميتوانند يك تئوري را تعريف كنند. اما اين موضوع بارها به سمت آزمون و خطا رفته است. براي مثال اگر به هر يك از استادان موسيقي بگوييد، واژهي مقام را تعريف كنند، ممكن است هر يك تعريف جداگانهاي ارائه دهند.
به گزارش ايسنا، دهمين و يازدهمين كتاب سال شيدا شامل مجموعه مقالات موسيقي است كه به همت محسن حجاريان و محمدرضا لطفي گردآوري شده است .
بابك خضرائي، آروين صداقت كيش، فرزاد آموزگار، سروش شهبازي، احمد حسيني، مهشيد فراهاني و نرگس ذاكر جعفري نيز در اين شماره مقالات خود را ارائه كردهاند.
همچنين بررسي «غم در موسيقي دستگاهي ايران با استفاده از روش تصويربرداري مغز»، «جريان روشنفكري در ميان موسيقيدانان»، «زبان موسيقي رديف دستگاهي ايران» و ... موضوع برخي مقالات منتشر شدهي كتاب سال شيدا در اين شماره است.
.:: This Template By : web93.ir ::.