یکی از آداب عید نوروز ، جمع شدن تمام افراد خانواده بر سر سفره عید در لحظه تحویل سال نو موقع تحویل سال نو همه اهل خانه با لباس نو بر سر سفره می نشینند، مادر اسپند دود می کنند، یکی از بچه ها شمع روشن می کند، پدر قرآن می خواند و … هر کدام از این آداب و رسوم عید ، فلسفه خاص خود را دارد؛ مادر اسپند دود می کند برای دوری از چشم زخم حسود، با روشن کردن شمع، بر روشنایی خانه و زندگی تاکید می شود و از خانواده بزرگ افراد خانواده می خواهند تا در سال نو، خانه آنها را با شمع وجود پدر و مادر نورانی کند؛ قرآن خوانده می شود تا در آغاز سال نو دل ها به سوی خداوند بزرگ سوق داده شود و از صاحب قرآن خواسته شود که در این سال جدید نیز یار و مددکار اهل خانه باشد، حضور ثابت و گسترده قرآن نه تنها در سفر عید بلکه در تمام آداب اجتماعی نوروز نشان از مردم ایران زمین توجه به قرآن دارد و قرائت قرآن و بوسیدن آن در ساعات تحویل سال از جمله آداب سال تحویل است.
بر سر سفره عید، سکه، برنج، آب، ماهی قرمز، آیینه و … نیز دیده می شود که سکه نشان از خیر و برکت و رفاه؛ برنج، نشانی از خیر و برکت و فراوانی؛ آب، نشان صافی و پاکی و روشنایی و گشایش کار؛ ماهی قرمز، شگون دارد؛ آیینه، برای رفع کدورت و نشانی ازصفا و پاکی و یکرنگی است.افراد خانواده بعد از تحویل سال نو با هم روبوسی کرده و عید را به هم تبریک می گویند و برای هم سال خوب و پربرکتی را آرزو می کنند.
کارت پستال جدید تبریک نوروز ۹۴
کارت پستال جدید تبریک نوروز ۹۴
کارت پستال تبریک نوروز ۹۴
کارت پستال تبریک عید نوروز ۹۴
کارت پستال تبریک عید نوروز ۹۴
کارت پستال تبریک عید نوروز سال ۹۴
کارت پستال تبریک عید نوروز ۹۴
کارت تبریک عید نوروز ۹۴
کارت پستال , کارت پستال نوروز ۹۴ ,کارت پستال عید نوروز ۹۴
کارت پستال عید سال ۹۴ ,عکس های نوروز ۹۴ , نوروز ۹۴
کارت پستال , کارت پستال نوروز ۹۴ ,کارت پستال عید نوروز ۹۴
کارت پستال عید سال ۹۴ ,عکس های نوروز ۹۴ , نوروز ۹۴
برنامه های نوروز ۹۴ , اس ام اس نوروز ۹۴
تبریک نوروز ۴۳ , تبریک عید نوروز ۹۴ , مراسم عید نوروز ۹۴ , عید نوروز
کارت پستال , کارت پستال نوروز ۹۴ ,کارت پستال عید نوروز ۹۴
کارت پستال عید سال ۹۴ ,عکس های نوروز ۹۴ , نوروز ۹۴
برنامه های نوروز ۹۴ , اس ام اس نوروز ۹۴
تبریک نوروز ۹۴ , تبریک عید نوروز ۹۴ , مراسم عید نوروز ۹۴ , عید نوروز


بله هنوز هم نتونستن مشکلش رو حل کنن . من فقط چند مدل اطلاعات قدیمی و جدید داشتم که جمع کردم همه رو اینجا . امیدوارم مفید باشه .....
کلیات ...
در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند. این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.
اولین اتفاق ...
در حدود ساعت 5/10 شامگاه 29 ژانویه 1948 هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به « استار تایگر» هنگامی که با 26 مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.
چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود « هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد»
با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد. در ساعت 45/7 دقیقه بامداد روز 17 ژانویه 1949 کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره « برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در « جامائیکا» برود، ولی این هوایما نیز هنگام عبور از فراز « مثلث برمودا» به سرونوشت هواپیمای قبلی دچار گردید. کاپیتان 40 دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.
ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.
برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر
سطح آب که می توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده ای به عمل آمد، لیکن
این جستجو کاملا بی فایده بود. پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه
شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و
در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد.

وجه تسمیه «مثلث برمودا» ...
در روز 5 دسامبر 1945 پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره 19 نامیده می شد، از پایگاه نظامی « فورت لودردیل» واقع در « فلوریدا» به هوا برخاستند . طبق برنامه ، آنها می بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند.
قبلا چندین بار چنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادندم. و همه هواپیماها مجهز به بهترین دستگاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند.
در ساعت 10/2 دقیقه آن روز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود 200 مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند.
در ساعت 45/3 دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد:
- برج مراقبت ... وضع اضطراری پیش آمده ... انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم... تکرار می کنم ... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم.
مسئول برج مراقبت پرسید:
- حالا در چه موقعیتی هستید؟
- موقعیت خود را به درستی نمی دانیم ... اصلا نمی دانیم کجا هستیم . به نظر میرسد راه را گم کرده ایم.
مسئول برج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، با
سرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گم
کنند.
برج مراقبت گفت:
- طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید.
ستوان « تایلور» پاسخ داد:
- ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست... همه دستگاه ها از کار افتاده ... همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی توانیم تشخیص دهیم. حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است...
چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش ریسید که دیوانه وار فریاد زد:
- ما وارد آب های سفید می شویم ... خطر همچون دشنه ای به سوی ما می آید... کمک ... کمک ...
و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد. مسئولان فرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای « مارتین مرینر» با 13 سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد.
در ساعت 4/7 دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در « اوپالوکا» پیام ضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره 19 بود. عجیب آن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می بایستی تقریبا دو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود.
سپیده دم روز بعد، 242 فروند هواپیما و 18 فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند.
هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادم کرده اند، می بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادم پیدا می شد و از سوی دیگر هنگامی که ستوان«تایلور» وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می توانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک های بادی و جلیقه های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت . هواپیمای « مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه ای ساخته شده بود که می توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد.
واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس از این رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه مثلث برمودا ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با « مثلث برمودا» ارائه دهند.

نظریات دانشمندان ...
پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه ای به دنیای دیگر گشوده می شود و این کشتی ها و هواپیماها از آن دریچه به بعد دیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می شوند و گروهی دیگر گناه این حوادث را به گردن موجودات فضایی می اندازند و می گویند که ساکنان کرات دیگر، کشتی ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود می برند.
برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه ای آتلانتیس به زیر آب ، بر این باورند که در اعماق آب های مثلث برمودا، بلور عظیمی وجود دارد که اشعه ای قوی تر از لیزر از آن ساطع می شود و این اشعه کشتی ها و هواپیماها را ذوب می کند. در نقشه های قدیم یقاره ای به نام « آتلانتیس» به چشم می خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد، و دانشمندان حدس می زنند بر اثر وقوع فاجعه ای که ماهیت آن هنوز بر بشر معلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد.

موقعیت مثلث برمودا ...
مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایرهای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق میگردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمیشود.
وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف میکند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو میگذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر میگردد. »

مشاهدات و گزارشات ...
در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شدهاند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کردهاند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کردهاند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربههای قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بودهاند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.
این پیامها رفته رفته ضعیفتر و غیرقابل تشخیصتر شده و یا سریعا قطع شدهاند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شدهاند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.
در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شدهاند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایقهای ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کردهاند.
در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. "خطری همانند یک خنجر هم اکنون ... به سرعت میآید ... ما نمیتوانیم فرار کنیم ..." در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد.

علل واقعه ...
علل فرضی طبیعی
توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمولترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از:
جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در
اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب
انفجار هواپیماها میشود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث
سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب
میشود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج
الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها
و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست.
علل فرضی غیر طبیعی
دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرندههایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمدهاند، میتواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.
یکی از عجیبترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارائه شده است. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده میکردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها میگردد.
ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم و متخصص کره ماه است، در کتابش به نام « در مورد بشقاب پرندهها » ابزار میدارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است. وی مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربط میدهد. به عقیده جساپ یوفوها هر چه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد میکنند که دارای طرحی یونیزه شده است و میتواند باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد. او روی این سوال کار میکرد که چگونه نیروی مغناطیسی کنترل شده و میتواند باعث نامرئی شدن گردد. نظریه میدان واحد انیشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی میدانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرندهها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند.
گذشته و آینده برمودا
به نظر میرسد که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانهها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبرهها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده میشده است.
شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو 13 که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.
اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمیشود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمییابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه میدارد.
آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری میگیرد؟
آیا بشر موفق به کشف راز آن خواهد شد؟
و بسیاری آیاها و پرسشهای بی جواب دیگر که مسلما در ذهن شما هم وجود دارد.
ریشه ی این آداب هم از کجا سرچشمه میگیره خدا داند ..

سیاه کردن عروس در اسکاتلند
در اسکاتلند یکی از رسمهای قبل از مراسم اصلی ازدواج آن است که باید عروس را سیاه کرد. طبق این رسم؛ اطرافیان باید عروس را غافلگیر کرده و بدون اینکه خبر داشته باشد، روی سرش مواد کثیفکنندهای همچون آب کثیف، تخممرغ، سسهای مختلف، پر و موادی از این قبیل بریزند. سپس عروس آینده که کاملا کثیف شده، توسط همان اطرافیان دور شهر چرخانده میشود و حتی او را به چند قهوهخانه و رستوران شلوغ هم میبرند که همه او را ببینند.
سکههای کفش عروس در سوئد
یک رسم کهن در سوئد این است که عروس سکههایی را در کفش خود حمل میکند. یک سکه نقره از طرف پدر عروس در کفش چپ او قرار میگیرد و یک سکه طلا از طرف مادرش در کفش راست عروس گذاشته میشود و او باید در تمام مدت مراسم این سکهها را در جای خود نگه دارد. این کار نشانه احترام همیشگی عروس به پدر و مادرش و حمایت پدر و مادر از اوست.
ظروف شکسته، ربودن عروس و اره کردن درخت در آلمان
یکی از جالبترین رسمهای قدیمی آلمان این است که فامیل عروس و داماد قبل از مراسم، تعداد زیادی ظرف و ظروف را میشکنند و بعد عروس و داماد را مجبور میکنند تا آنها را جمع کنند. طبق سنن آلمانی وقتی عروس و داماد با کمک یکدیگر این ظرفهای شکسته را که با تلاش بسیار اطرافیان پخش شده جمع میکنند، در حقیقت خود را آماده میسازند که در کنار یکدیگر به جنگ مشکلات زندگی بروند و این کار برای عروس و داماد خوشیمن است.
در بسیاری از دهکدههای آلمانی دوستان عروس یا داماد، عروس را میدزدند و در جایی پنهان میکنند. سپس داماد باید عروس خود را پیدا کند. البته این جستجو همیشه از یک قهوهخانه شروع میشود و داماد، حاضرین در قهوهخانه را دعوت میکند تا پس از نوشیدن یک نوشیدنی به خرج او، در پیدا کردن عروس، وی را یاری دهند.اره کردن کنده درخت هم یکی دیگر از رسوم آلمانی است که به نظر میرسد به منظور ارزیابی مهارتهای جسمانی عروس و داماد طراحی شده است. پس از انجام مراسم عقد، عروس و داماد باید یک کنده بزرگ را دونفری اره کنند و البته باید این کار را تنها با دست راستشان انجام دهند. اگر آنها این کار را به خوبی و با همکاری یکدیگر انجام دهند، معلوم میشود که زندگی زناشویی خوبی خواهند داشت ولی اگر نتوانند از پس آن برآیند، حتما کارشان به مشکل برخورد خواهد کرد.
پرش عروس و داماد در بین سیاهپوستان
عروس و دامادهای سیاهپوست آمریکایی رسم جالبی برای خود دارند. منشا این رسم مشخص نیست ولی معنای جالبی دارد. پرش عروس و داماد پس از عقد انجام میگیرد و در آن عروس و داماد باید با یک پرش، زندگی تازه را آغاز کنند. این پرش بدان معناست که آنها تمام مشکلات و نگرانیهای زندگی مجردی را رها میکنند و با یک جهش بلند پا به زندگی زناشویی و ماجراهای تازه آن میگذارند. این پرش باید جلوی چشم خانوادههای عروس و داماد انجام گیرد

پی نوشت:هر چند از عحیب و غریب بودن مراسم عروسی جایی به پای ایران نمیرسه ..
| ابعاد : | 18.3-15.9×55.3×117.2 میلی متر |
| وزن : | 150 گرم |
| صفحه نمایش : | 3.5 اینچ ( 640×360 پیکسل ) |
| قابلیت نمایش : | 16 میلیون رنگ |
| دفترچه تلفن : | نامحدود بسته به حافظه داخلی |
| حافظه : | کارت حافظه حافظه داخلی Micro SD+32GB |
| ارتباطات : | GSM چهار بانده GPRS EDGE 3G Bluetooth |
| سیستم عامل : | Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5 |
| پردازنده : | نامشخص |
| وضوح دوربین : | 5 مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس |
| حداکثر وضوح فیلمبرداری : | VGA با 30 فریم در ثانیه |
| ظرفیت باتری : | 1500mAh |

N97 آمده است تا حرفی برای رقبا باقی نگذارد به همین علت علاوه بر تعبیه یک صفحه نمایش تمام لمسی 3.5 اینچی یک صفحه کلید QWERTY جانبی نیز به این دستگاه افزوده است تا تمامی کاربران را از خود راضی نگاه دارد. از تکنولوژی های موجود در صفحه نمایش گوشی می توان به سنسور تقارب برای خاموش کردن صفحه نمایش در حین صحبت کردن با گوشی، شتاب سنج داخلی برای گردش اتومانیک تصویر و تکنولوژی تشخیص دستخط اشاره کرد. اولین خبر بد برای دوستداران نوکیا این است که این گوشی همچنان از همان دوربین 5 مگاپیکسلی کارل زایس سنتی نوکیا استفاده کرده و متاسفانه خبری نیز از فلش زنون در آن نیست و فیلمبرداری VGA با 30 فریم در ثانیه حداکثر وضوحی ست که می توان از آن انتظار داشت.

کنترلرهای جانبی گوشی آنطور که از تصاویر آن بر می آید شامل شاتر دوربین و
Rocker تغییر حجم صدا در سمت راست همراه با اسلایدر قفل صفحه نمایش و پورت
Micro USB در سمت چپ می باشد بالای گوشی نیز محل حضور پورت 3.5 میلیمتری
اتصال هدست و کلید Power دستگاه است پائین گوشی المان خاصی به چشم نمی
خورد. بر بالای صفحه نمایش دوربین دوم تماس های ویدئویی سنسور تقارب، حسگر
تنظیم نور صفحه و البته اسپیکر برقراری تماس جای گرفته اند و در پائین صفحه
نمایش نیز کلیدهای ظاهرا لمسی برقراری و رد تماس همراه با دکمه (ظاهرا)
Multimedia Key دیده می شود. اولین نکته منفی در این قسمت عدم حضور کلید
D-Pad در ابن مچموعه است. با گشودن دستگاه رو به سمت راست صفحه کلید QWERTY
آن با یک شیب ملایم نسبت به بدنه که آن را مناسب کارکرد بروی سطوح صاف می
نماید، ظاهر می شود که یک نمونه نسبتا کوچک سه ردیفه و 33 کلیدی است که
کلید D-Pad احتمالا لمسی دستگاه را در سمت چپ خود می بیند. نکته منفی در
رابطه با کلیدهای این قسمت ترتیب افقی کلیدهای عددی ست که البته بدلیل سه
ردیفه بودن این صفحه کلید امکان چینش این کلیدها به فرم استاندارد همیشگی
وجود ندارد.

سیستم عامل بکار گرفته شده در N97 مشابه نمونه موجود در 5800 و از نوع Symbian OS v9.4 می باشد که اینترفیس لمسی با آیکون های درشت و بسیار مناسب برای کارکرد با دست را در اختیار کاربر قرار می دهد. پردازنده استفاده شده در این مدل همچنان مشخص نگردیده است اما حافظه داخلی آن بر طبق همان جدول معرفی محصولات که قبلا گفتیم 32 گیگابایت است که بکمک کارت حافظه Micro SD تا 16 گیگابایت دیگر قابل افزایش است. راه های ارتباطی N97 در قیاس با 5800 هیچ تغییری نکرده است و در اینجا نیز علاوه بر چهار فرکانس GSM همراه با HSDPA در ارتباطات تلفنی، از EDGE، HSCSD، GPRS و 3G تا سقف سرعت 3.6Mbps در ارتباطات پرسرعت تحت شبکه پشتیبانی می گردد. Wi-Fi همراه با بلوتوث نسخه 2.0 ارتباطات بی سیم را در گوشی برقرار می کنند و پورت Micro USB نیز برای ارتباطات سیمی کاربرد دارد. دیگر موارد سخت افزاری دستگاه نیز در مقایسه با 5800 تغییری را نشان نمی دهد و از گیرنده داخلی GPS با پشتیبانی از A-GPS و نرم افزار Nokia Maps 2.0 Touch همراه با اسپیکرهای استریو و خروجی TV در آن استفاده شده است. دیگر مشخصات اصلی N97 پشتیبانی از Flash Lite 3.0 و قطب نمای داخلی ست.

این گوشی زیبا قرار است تا سه ماهه دوم سال 2009 در دو رنگ قهوه ای و سفید و با قیمتی در حدود 550 یورو به بازار ارائه شود ...




دکتر ساموئل مارتین جردن (به انگلیسی: Samuel M. Jordan) از سال ۱۸۹۹ تا
سال ۱۹۴۰ ریاست کالج آمریکایی تهران (دبیرستان البرز) را به عهده داشت. او
بانی و سازنده دبیرستان البرز و مدرسه دخترانه آمریکایی تهران است.
جردن در سال ۱۸۷۱ میلادی در نزدیکی شهر یورک در پنسیلوانیا بدنیا آمد. پس
از تحصیل در دبستان و دبیرستان در سال ۱۸۹۵ میلادی از کالج لافایت درجه B.A
(لیسانس) گرفت. در سال ۱۸۹۸ درجه استادی علوم الهی (ام.ا) از دانشگاه
پرینستون را دریافت کرد. در سال ۱۹۱۶ کالج لافایت او را با درجه D.D (دکتر
در حکمت و فلسفه) شناخت و در سال ۱۹۳۵ میلادی از کالج واشنگتن و جفرسون
بدرجهٔ دکترای حقوق نائل شد.
دکتر جردن در سال ۱۸۹۸ میلادی (۱۲۷۸ خورشیدی) به ایران آمد و یک سال بعد
ریاست مدرسه را به عهده گرفت .در سال ۱۹۱۳ میلادی (۱۲۹۲ خورشیدی) با
راهاندازی کلاسهای باقیمانده دوره دوازده ساله دبیرستان تکمیل گردید. در
سال ۱۹۱۸ میلادی (۱۲۹۷ خورشیدی) اولین ساختمان شبانهروزی که در آن زمان،
مک کورمیک هال (Maccormick Hall) نامیده میشد و یک ساختمان دیگر پایان
یافت.
به پاس خدمات فرهنگی وی در کالج البرز، دو مدال و نشان به او عطا کرد
دکتر جردن، در سال ۱۳۱۹ هجری خورشیدی از ایران رفت.
دکتر جردن پس از بازگشت به آمریکا، در سال ۱۳۲۳ هجری خورشیدی، دوباره به ایران آمد و مورد استقبال شاگردان و مریدانش قرار گرفت. او ایران را وطن دوم خود می نامید و همواره از آن به نیکی یاد میکرد. وی در سال ۱۳۳۳ هجری خورشیدی، در ۸۱ سالگى در آمریکا در گذشت.
در سال ۱۳۲۶ هجری خورشیدی، مراسمی به یاد او و برای بزرگداشت او در تالار دبیرستان البرز برگزار شد و نیم تنه سنگی وی را که استاد ابوالحسن صدیقی تراشیده بود، در کنار در ورودی آن نصب کردند. این پیکره بعدا به کتابخانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتقل گردید.
بزرگراه آفریقا در شمال تهران، در زمان رژیم گذشته، به یادبود وی خیابان جردن نام گرفته بود، نامی که هنوز هم بطور غیر رسمی کاربرد دارد.
کتابی به نام "روش دکتر جردن" به قلم شکرالله ناصر در دیماه ۱۳۲۳ در تهران منتشر شده که در آن به شیوه کار وی و اداره دبیرستان پرداخته است.
از خاطرات و کلمات دکتر جردن
"من میلیونر هستم زیرا هزارها فرزند دارم که هر کدام برای من، برای ایران و برای دنیا میلیونها ارزش دارند."
"بچهها مملکت شما سابقهٔ درخشانى داشته است. بازگشت به آن روزگار درخشش بستگى به همت و شجاعت و کوشش شما دارد. امیدوارم حرف من در گوش و قلب شما باشد و براى ملت و کشورتان مفید واقع شوید."
برای دروغ ده شاهی کفاره تعیین کرده بود.
اگر در جیب کسی سیگار پیدا میشد یک تومان جریمه داشت.
اگر از دانشآموزى سئوالى مىکرد و او بلد نبود، مىگفت: "کله به کار، کدو کنار."
لوطى را در معنایى منفى ـ در مایهٔ الواط ـ به کار مىبرد و مىگفت: "غیرت، همت، زحمت، کار، کوشش: اینها به آدمآباد مىرسد. سستى، بىحالى، کارنکردن، بارى به هرجهت بودن به لوطىآباد مىرسد."
قبر مرا نیم متر کمتر عمیق کنید تا پنجاه سانت به خدا نزدیکتر باشم.
بعد از مرگم، انگشتهای مرا به رایگان در اختیار اداره انگشتنگاری قرار دهید.
به پزشک قانونی بگویید روح مرا کالبدشکافی کند، من به آن مشکوکم!
ورثه حق دارند با طلبکاران من کتک کاری کنند.
عبور هرگونه کابل برق، تلفن، لوله آب یا گاز از داخل گور اینجانب کیدا ممنوع است.
بر قبر من پنجره بگذارید تا هنگام دلتنگی، گورستان را تماشا کنم.
کارت شناسایی مرا لای کفنم بگذارید، شاید آنجا هم نیاز باشد!
مواظب باشید به تابوت من آگهی تبلیغاتی نچسبانند.
روی تابوت و کفن من بنویسید: این عاقبت کسی است که زگهواره تا گور دانش بجست.
دوست ندارم مردم قبرم را لگدمال کنند. در چمنزار خاکم کنید!
کسانی که زیر تابوت مرا میگیرند، باید هم قد باشند.
شماره تلفن گورستان و شماره قبر مرا به طلبکاران ندهید.
گواهینامه رانندگیم را به یک آدم مستحق بدهید، ثواب دارد.
در مجلس ختم من گاز اشکآور پخش کنید تا همه به گریه بیفتند.
از اینکه نمیتوانم در مجلس ختم خودم حضوریابم قبلا پوزش می طلبم !
Nareepol نام درختی عجیب در تایلند است که میوه های آن هر ساله به شکل اندام یک دختر می روید! این نام از دو واژه ی Naree به معنای دختر و pol به معنای درخت گرفته شده است.

این درخت عجیب به این جهت که ثمره اش کاملا به اندام زنان شبیه است مورد توجه اکثر گردشگرانی قرار گرفته که به این کشور سفر می کنند خاصه این که صدور میوه ی آن به خارج از تایلند ممنوع است!
محل رویش این درخت در روستای Pechaboon واقع در شمال بانکوک، پایتخت این کشور است.
جالب این که اهالی روستایی که این درخت در آن قرار گرفته به هیچ عنوان رویش این میوه را عجیب ندانسته و اعتقاد دارند که دلیل شکل خاص این میوه به افسانه ای باز می گردد که بنابر آن سال ها پیش دختری بی گناه و معصوم در محل رویش این درخت به قتل می رسد که البته بعدها بی گناهی او به اهالی روستا ثابت شده و این درخت با رویاندن چنین میوه هایی همچنان به بی گناهی آن دختر شهادت می دهد.

ترجمه: نوشین
در نهایت برایند 4 تصویر به دست آمده از این 4 گروه پدید آورنده زیبا ترین زن جهان میباشد.
به تصاویر دقت کنید.
گروه اول





گروه دوم





گروه سوم





گروه چهارم





نتیجه ادغام 4 گروه





زیبا ترین زن جهان
عجب حساب و کتاب سختی بود هـــــــا
البته این غربی ها خیلی واسه خودشون پپسی باز کردن ..زنهای شرقی 100 برابر اینا خوشگلن 
حالا نگین حسودیش شد و این حرفا ها 
ولی مثلا این هندیه کی بود؟؟آهان آشواریا ..خودشون میگن زیباترین ..
پس چی شد این وسط؟؟
یا کی بود اون یکی؟؟؟
اه فعلا یادم نمیاد ....
مقدمه
گاهی اوقات، حتی زمانی که خیلی مراقب هستید، متاسفانه رنگ موی جدیدی که استفاده می کنید، رضایت شما را جلب نمی کند. این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که چگونه می توانید رنگ مویی را که دوست ندارید به طور کامل یا نسبی از روی موهای خود پاک کنید.

دستورالعمل طرز پاک کردن رنگ موی روشن:
مرحله یک
اگر شما رنگ موی خود را در سالن آرایش گذاشته اید و از رنگ مورد نظر راضی نیستید، هر چه سریعتر باید آرایشگر خود را در جریان قرار دهید. او موظف است یک وقت جدید برای شما هماهنگ کند و دلیل نارضایتی شما را جویا شود و رنگ را ترمیم نماید. باید توجه داشته باشید که او هیچ مبلغ اضافی را بابت این کار نباید دریافت کند.
مرحله دو
زمانیکه رنگ موی شما از رنگ طبیعی موهایتان روشن تر باشد، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که موهایتان را مجدداً رنگ کنید. زمانی هم که رنگ موها را تیره تر از رنگ اصلی موهای خود می کنید، می توانید آن را از بین ببرید، البته باید به خاطر داشته باشید که از بین بردن برخی از رنگ ها چندان ساده نبوده و هر کاری که کنید باز هم آثار آن بر روی موها باقی خواهد ماند.
مرحله سه
زمانیکه رنگ موها روشن تر از رنگ مورد نظرتان می شود، می توانید با استفاده از رنگی که یکی دو درجه تیره تر است، آنرا درست کنید. رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و با توجه به دستور العمل روی جعبه از آن استفاده کنید.
مرحله چهار
اگر رنگ موی شما از آن چیزی که در نظر داشتید خیلی روشن تر شد، و یا اینکه اصلاً احساس کردید موهای روشن، مناسب شما نیستند و ترجیح می دهید همان رنگ موی تیره و طبیعی خود را داشته باشد، باید یک نکته جانبی را مد نظر قرار دهید. همه رنگ ها شامل چیزی به نام "رنگ دانه پایه" هستند. رنگ دانه پایه موهای بلوند، زرد است؛ قهوه ای روشن، نارنجی است؛ و قهوه ای تیره، قرمز می باشد. به این معنا که شاید بتوانید رنگ اصلی را از بین ببرید، اما رنگ دانه پایه تا مدتی بر روی موها باقی خواهد ماند. پس کاری که می کنید این است که باید رنگی را روی موهای خود قرار دهید که رنگ دانه پایه را کمرنگ کرده و یا از بین ببرد. برای این کار باید از رنگ سبز استفاده کنید، چرا که این رنگ ضد رنگ قرمز است. اگر می خواهید موهایتان هیچ گونه قرمزی نداشته باشند، باید مقداری رنگ سبز بر روی موها استعمال کنید. این کار برای مدت زمان کوتاهی موهای شما را خاکستری کرده و کمی تن سبزی به آن می دهد.
مرحله پنج
این مرحله قدری مهارت لازم دارد و به افراد غیر حرفه ای توصیه نمی شود. به شدت توصیه می شود که اگر قصد اصلاح رنگ موهای خود را دارید نزد یک آرایشگر بروید. اگر هم اصرار دارید که این کار را خودتان انجام دهید، حتماً با شرکت تولید کننده رنگ تماس گرفته و توضیحات لازم را از آنها دریافت کنید. به شخص مورد نظر توضیح دهید که از چه رنگی استفاده کرده اید و همچنین او را در جریان بگذارید که چه رنگی مد نظرتان بوده. نماینده خدمات پس از فروش اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد.
مرحله شش
اگر موهای شما قهوه ای تیره است و قصد داشتید که آنها را بلوند کنید اما نتیجه رنگی که روی موهای خود گذاشته اید، نارنجی از آب درآمده، باید یک مرحله تصحیح رنگ را نیز انجام دهید. معمولاً افرادی که در خانه این کار را انجام می دهند، امکانات کافی در اختیار ندارند که بتوانند موهای خود را به یک رنگ بلوند زیبا در بیاورند و این کار سبب می شود که رنگ پایه نارنجی برای مدت ها روی موهای آنها باقی بماند.
مرحله هفت
زمانیکه یک چنین اتفاقی برای موهایتان می افتد دو کار می توایند انجام دهید: یا اینکه آنها را مجدداً تیره کنید یا اینکه روشن تر کنید تا رنگ نارنجی به طور کلی از میان برود. به هر حال در صورت بروز هر دو مورد به شما توصیه می کنیم که یا به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید یا از خدمات پس از فروش کارخانه رنگی که از آن استفاده کرده اید کمک بگیرید.
هشدار و توجه
* استفاده مکرر از رنگ موهای مختلف در مدت زمان کوتاه می تواند به موها آسیب وارد کرده و آنها را خشک و شکننده کند. اگر موهای شما از انواع موهایی است که در حالت طبیعی هم خشک می باشد، باید پیش از رنگ کردن مجدد موها، یک دوره آنها را تقویت کرده تا دوام و زیبایی خود را از دست ندهند.

طرز پاک کردن رنگ موی تیره:
مرحله یک
اگر تصمیم داشتید که موهای خود را قدری تیره تر کنید، اما با یک فاجعه مواجه شدید، مطمئن باشید که راههای وجود دارد که می توانید این اشتباه خود را جبران کنید. برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید هر چه زودتر اقدام کنید. از بین بردن رنگ مو زمانی راحت تر است که از گذاشتن آن بیش از چند روز نگذشته باشد.
مرحله دو
می توانید از پاک کننده رنگ L'OREAL استفاده کنید. این پاک کننده اثر بسزایی داشته، رنگ را از روی موها پاک می کند، به رنک اصلی مو آسیبی وارد نساخته، و آنرا آماده رنگساژ مجدد می کند. این محصول حتی بر روی رنگ های دائمی نیز تاثیر گذار واقع خواهد شد.
مرحله سه
اگر احساس می کنید که رنگ دلخواه شما تنها چند درجه با آن رنگی که در نظرتان بوده اختلاف دارد، باید به شما اطمینان دهیم که به راحتی می توانید آنرا به دلخواه خود درآورید. اگر رنگی که مورد استفاده قرار داده اید، از انواع رنگ های موقتی باشد که به خودی خود از روی مو پاک می شود. این فرآیند را می توانید با شستن بیشتر موها تسریع بخشید.
مرحله چهار
اگر رنگ موی تیره ای که استفاده کرده اید، دائمی باشد، می توانید با استفاده از شامپوهای رنگی آن را از بین ببرید. می توانید از انواع محصولاتی که برای از بین بردن کلر از روی موهای شناگرها نیز تولید شده، استفاده کنید. این محصولات هر گونه پوششی را از روی رشته های مو پاک می کنند و این مطلب شامل رنگ دانه های پایه نیز می شود.
مرحله پنج
شامپوهای رنگی نمی توانند شما را به نتیجه دلخواه برسانند؟ از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. از قدیم این نوع شامپوها به عنوان ضد رنگ مورد استفاده قرار می گرفتند، همچنین اگر می خواهید هایلایت های روی موی خود را از بین ببرید باز هم می توانید از این نوع شامپوها استفاده کنید.
هشدار و توجه
* اگر می خواهید موهای خود را تیره کنید، اما مطمئن نیستید که از نتیجه آن رضایت خاطر پیدا خواهید کرد یا خیر، بهتر است که در ابتدا از یک رنگ موقتی استفاده کنید. این محصولات رنگ های بسیار زیبایی را در اختیار شما قرار داده و در عین حال دائمی هم نیستند. می توانید با شستن در طی 4 تا 6 هفته آنها را به طور کامل از بین ببرید و اگر هم از آنها خوشتان آمد، از انواع دائمی شان استفاده کنید.
هم سفر!
در این راه طولانی - که ما بی خبریم و چون باد می گذرد- بگذار خرده اختلاف هایمان با هم باقی بماند. خواهش می کنم!
مخواه که یکی شویم، مطلقا یکی!
مخواه که هر چه تو دوست داری ، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم و هر چه من دوست دارم، به همان گونه مورد دوست داشتن تو نیز باشد!
مخواه که هر دو یک آواز را بپسندیم، یک ساز را، یک کتاب را، یک طعم را، یک رنگ را و یک شیوه نگاه کردن را.
مخواه که انتخابمان یکی باشد، سلیقه مان یکی و رویاهامان یکی.
هم سفر بودن و هم هدف بودن ، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست و شبیه شدن دال بر کمال نیست، بل دلیل توقف است...
عزیز من! ...
دو نفر که سخت و بی حساب عاشق هم اند و عشق آنها را به وحدتی عاطفی رسانده است؛ واجب نیست که هر دو صدای کبک، درخت نارون ، حجاب برفی، قله ی علم کوه ، رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند...ه اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت که یا عاشق زائد است یا معشوق. یکی کافیست. عشق، از خودخواهی ها و خود پرستی ها گذشتن است اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست.
من از عشق زمینی حرف می زنم که ارزش آن در "حضور" است نه در محو و نابود شدن یکی در دیگری.
عزیز من! ...
اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یکی نیست، بگذار یکی نباشد. بگذار در عین وحدت مستقل باشیم.. بخواه که در عین یکی بودن ، یکی نباشیم. بخواه که همدیگر را کامل کنیم نه ناپدید..... بگذار صبورانه و مهرمندانه در باب هر چیز که مورد اختلاف ماست بحث کنیم اما نخواهیم که بحث ، ما را به نقطه ی مطلقا واحدی برساند. بحث، باید ما را به ادراک متقابل برساند نه فنای متقابل...
اینجا سخن از رابطه ی عارف با خدای عارف در میان نیست، سخن از ذره ذره ی وافعیت ها و حقیقت های عینی و جاری زندگیست...
بیا بحث کنیم! بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم! بیا کلنجار برویم! اما سرانجام نخواهیم که غلبه کنیم...
بیا حتی اختلافهای اساسی و اصولی زندگی مان را ،در بسیاری زمینه ها، تا آنجا که حس می کنیم دوگانگی، شور و حال و زندگی می بخشد، نه پژمردگی و افسردگی و مرگ، حفظ کنیم. من و تو حق داریم در برابر هم قد علم کنیم و حق داریم بسیاری از نظرات و عقاید هم را نپذیریم بی آنکه قصد تحقیر هم را داشته باشیم...
عزیز من! بیا متفاوت باشیم ...
.:: This Template By : web93.ir ::.