+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
دو خودروی «كیااوپیروس» و «هیوندای آزرا» از جمله خودروهایی هستند كه در رده‌ قیمتی 50 تا 54میلیون تومان قرار دارند.

كیا اوپیروس كه از زمان ورود به كشورمان توانسته مشتریان بسیاری را جذب خود كند، در رده خودروهای 50 تا 100میلیون تومانی كه لكسوس ES350، انواع مرسدس بنز عرضه شده در ایران و حتی برخی از مدل‌های BMW را در بر می‌گیرد، از بالاترین قدرت موتور برخوردار می‌باشد. كیااوپیروس و هیوندای آزرا این دو سدان عرضه شده در ایران از امكانات مشابهی برخوردار هستند، هر چند كه اولی قیمتی برابر با 53میلیون و 700هزار تومان دارد و دیگری در حدود 49میلیون و 800هزار تومان به فروش می‌رسد. حال در ستون حق انتخاب امروز به تفاوت و شباهت‌های این دو خودرو می‌پردازیم. كیااوپیروس كه قدرت موتور آن 266 است در مقابل هیوندای آزرا كه 235 قدرت اسب بخار دارد در وضعیت بهتری از این لحاظ قرار دارد. حجم موتور كیااوپیروس 3800سی‌سی است این در حالی است كه آزرا حجم موتوری برابر با 3300 سی‌سی دارد. هر دو خودرو شتابی در حدود 5/7ثانیه را تجربه كرده اما در مقابل با كیااوپیروس می‌توانید تا محدوده 230كیلومتر در ساعت برانید و با آزرا تا محدوده 250كیلومتر. مصرف سوخت تركیبی در 100كیلومتر این دو خودرو نیز نشان‌دهنده آن است كه كیااوپیروس در هر 100كیلومتر 9/10لیتر بنزین می‌سوزاند در حالی كه آزرا 10لیتر سوخت در این محدوده مصرف می‌كند. مهم‌ترین آپشن‌های كیااوپیروس، ایربگ دو مرحله‌ای راننده و كروز كنترل است. در حالی كه هیوندای آزرا در كنار كروز كنترل از امكان دیگری نیز برخوردار می‌باشد كه می‌توان به صندلی راننده 8جهته قابل تنظیم اشاره كرد.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
ولید ماكسیما نسل جدید، ماكسیما فیس لیفت و خودروی تی‌ینا گزینه‌های در حال بررسی در شركت پارس خودرو است، چرا كه با توقف ماكسیما نسل قدیم كه تولید آن هم اكنون در كشور با چالش مواجه شده، یكی از محصولات مذكور جایگزین این خودرو در شركت پارس خودرو خواهد شد.

به گفته حامد بابایی معاونت فروش شركت پارس خودرو با حذف تولید ماكسیما در شركت نیسان تامین قطعات برای تولید این خودرو در كشور با مشكل مواجه شده به همین دلیل خروج این خودرو از خط تولید شركت در دستور كار قرار گرفته است، حال با توجه به مذاكراتی كه با شركت نیسان برای عرضه محصول جدید انجام شده این شركت تولید سه محصول ماكسیما نسل جدید، فیس لیفت و تی‌ینا را مطرح كرده كه هم اكنون شرایط تولید این سه خودرو در شركت توسط كار گروه استراتژی محصول در حال بررسی است و با خروج ماكسیما از خط تولید یكی از سه محصول فوق جایگزین ماكسیما خواهد شد.
نیسان ماكسیما كه در سال 1980 در خط تولید شركت نیسان قرار گرفت تاكنون در مدل‌های مختلفی به بازارهای جهانی عرضه و در سال 2004 نیز تولید آن در شركت پارس خودرو آغاز شد. اما هم اكنون خط تولید ماكسیما عرضه شده در نیسان متوقف و این شركت‌ تولید ماكسیمای نسل جدید را نیز به كارخانه آمریكایی خود واگذار كرده است.
این در حالی است كه این امر موجب عدم تولید ماكسیمای نسل جدید در كشور شده است.
همچنین تامین قطعات ماكسیمای قدیمی نیز به دلیل توقف تولید آن در شركت نیسان در آینده نزدیك با مشكل مواجه خواهد شد.
این در حالی است كه برخی از مسوولان شركت پارس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص حذف تولید این خودرو می‌گویند: هنوز قرارداد این شركت با شركت نیسان برای تولید ماكسیما به اتمام نرسیده و تا زمان پایان قرارداد مونتاژ این خودرو ادامه خواهد داشت و در صورت پایان قرارداد و عدم تمایل شركت نیسان برای ادامه همكاری ماكسیما از خط تولید شركت حذف و خودروی جدیدجایگزین آن می‌شود.
كمبود قطعه تولید ماكسیما را كند كرده است
اما حامد بابایی معاونت فروش شركت پارس خودرو در خصوص توقف خط تولید ماكسیما عنوان می‌كند: تولید ماكسیما هنوز متوقف نشده و تولید این خودرو با توجه به میزان تقاضای بازار ادامه دارد.
وی در پاسخ به این پرسش كه در صورت صحت عدم توقف تولید ماكسیما چرا این خودرو از جدول كیفیت مهرماه سازمان بازرسی حذف شده است، می‌گوید: بازرسان سازمان بازرسی كیفیت روزهای خاصی را برای ارزیابی در نظر گرفته‌اند و تنها در همان روز برای ارزیابی خودرو به شركت‌های خودروساز مراجعه می‌كنند و در صورتیكه تولید محصول در آن روز به هر دلیلی متوقف باشد ارزیابی صورت نخواهد پذیرفت.
وی در ادامه عنوان می‌كند: بازرسان تنها خودرویی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند كه از خط خارج شده باشد و از خودروهای موجود در پاركینگ برای ارزیابی استفاده نمی‌كنند.
وی در پاسخ به این پرسش نیز كه در صورت توقف یك روزه تولید یك خودرو آیا كارشناسان برای ارزیابی مجدد به شركت‌های خودروساز مراجعه نمی‌كنند،می‌گوید: حضور مجدد كارشناسان برای ارزیابی خودرو نیازمند نامه‌نگاری‌های بسیار است كه طی كردن این مراحل زمان بر بوده و شركت پارس خودرو نیز در آبان ماه برای ارزیابی مجدد ماكسیما اقدامی صورت نداد به همین دلیل این خودرو از جدول سازمان بازرسی حذف شد.
بابایی در خصوص دلایل عدم تولید ماكسیما در ماه‌های گذشته نیز عنوان می‌كند: تولید ماكسیما در مهرماه به دلیل كمبود قطعه با كندی بسیاری همراه بود، به همین دلیل در برخی از روزها تولید آن متوقف می‌شد. در آبان ماه نیز تولید مگان در شركت پارس خودرو شدت بیشتری گرفت و به دلیل اینكه تولید این دو خودرو در یك خط انجام می‌شود با توجه به نیاز بازار و انبار كارخانه روزهای تولید در خودروی مذكور تغییر می‌كرد، به همین دلیل در برخی مواقع با توقف تولید این خودرو مواجه بوده است.
وی در خصوص خبر جایگزینی‌ مگان به جای ماكسیما در صورت توقف ماكسیما در شركت پارس خودرو نیز اظهار داشت: خودرو مگان و ماكسیما در دو رنج قیمتی متفاوت قرار دارند به همین دلیل در صورت توقف تولید ماكسیما در شركت پارس خودرو این شركت، خودرویی در رده قیمتی ماكسیما را جایگزین خواهد كرد و امكان جایگزینی مگان با ماكسیما وجود ندارد.
نسل جدید ماكسیما شاید به پارس‌خودرو برسد
به گفته بابایی در شركت پارس خودرو كارگروهی به نام كارگروه استراتژی محصول شركت پارس خودرو متشكل از مدیریت استراتژیك، مدیریت بازرگانی، مدیریت بازاریابی و فروش و معاونت مهندسی محصول شركت سایپا تشكیل شده كه انتخاب خودروی جدید، فیس لیفت خودروها و حتی واردات محصولات جدید بر عهده این كارگروه است.
وی در ادامه می‌گوید،كارگروه استراتژی محصول شركت پارس خودرو هم اكنون در حال بررسی خودروی جایگزین است تا در صورت توقف تولید ماكسیما شركت با مشكل مواجه نشود.
وی در پاسخ به این پرسش كه در صورت توقف تولید ماكسیما شركت پارس خودرو چه برنامه‌ای در نظر گرفته است، عنوان می‌كند: دو برنامه در دستور كار شركت پارس خودرو قرار دارد، جایگزینی ماكسیمای جدید كه در آمریكا تولید می‌شود با ماكسیمای كنونی و فیس لیفت این خودرو با ماكسیمایی كه هم اكنون در شركت پارس خودرو تولید می‌شود.
بابایی در پاسخ به این پرسش كه آیا امكان تولید ماكسیمای نسل جدید با توجه به تولید و تامین قطعات آن در آمریكا وجود دارد یا خیر، می‌گوید: در صورت جایگزینی نسل جدید ماكسیما طرف قرارداد ما شركت نیسان است و ما هیچ ارتباطی با شركت آمریكایی نخواهیم داشت و تمام مراحل تامین قطعه و تولید از سوی شركت نیسان صورت خواهد پذیرفت كه این امر تولید این خودرو را در كشور امكان‌پذیر می‌كند. وی در خصوص فیس لیفت این خودرو نیز عنوان می‌كند: فیس لیفت این خودرو نیز توسط شركت نیسان انجام می‌شود و پس از انجام تمام مراحل، مونتاژ آن به شركت پارس خودرو سپرده می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش كه امكان اجرای كدام گزینه بیشتر است، می‌گوید: در حال حاضر تمام برنامه‌ها پیش‌بینی شده اما هنوز تصمیم قطعی مبنی بر حضور ماكسیمای جدید یا فیس لیفت این خودرو صورت نگرفته است.
بابایی در ادامه با اشاره به اینكه علاوه بر گزینه‌های مطرح شده احتمال حضور محصولی جدید نیز در شركت پارس خودرو وجود دارد، عنوان می‌كند: طی توافقاتی كه با شركت نیسان صورت گرفته این شركت پیشنهاد جایگزینی تی‌ینا یكی از محصولات جدید این شركت را مطرح كرد كه این خودرو نیز مورد تایید بخش مهندسی پارس خودرو قرار گرفته اما مشكل بر سر قیمت این خودرو است چرا كه محصول پیشنهادی قیمت بالاتری نسبت به ماكسیما دارد و در صورتی كه بتوانیم از لحاظ قیمتی به توافق برسیم احتمال حضور آن در پارس خودرو وجود خواهد داشت.



   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
طی یك سال گذشته خودروهای ژاپنی بیشترین سهم واردات خودرو را به كشور به خود اختصاص داده‌اند. به طوری كه در حال حاضر تردد خودروهای تویوتا در خیابان‌ها افزایش چشمگیر یافته و این شركت توانسته نظر متقاضیان بازار ایران را به خود
جلب كند.

از میان محصولات این شركت امروز دو خودروی كمری GL دستی و كرولا GLT اتومات را كه هر دو به صورت CBU وارد كشور می‌شوند را با یكدیگر مقایسه كرده و انتخاب را به شما واگذار می‌كنیم.
كمری GL از موتور 2300 سی‌سی بهره می‌برد كه به واسطه آن می‌تواند 157 اسب بخار قدرت تولید كند در حالی كه كرولا GLI دارای موتور 1800 سی‌سی است كه با این موتور می‌تواند 130 اسب بخار قدرت تولید كند.
از سوی دیگر با كمری 5/6 ثانیه طول می‌كشد تا به شتاب صفر تا صد برسید در حالی كه كرولا برای رسیدن به این شتاب نیازمند 8/11 ثانیه زمان است كمری به شما تجربه سرعت 215 كیلومتر در ساعت را می‌دهد اما شما با كرولا می‌توانید تا 180 كیلومتر در ساعت گاز بدهید، اما از لحاظ میزان مصرف سوخت كرولا وضعیت بهتری را نسبت به كمری دارد به طوری كه این
خودرو
با باك 50 لیتری در هر 100 كیلومتر تنها 5/7 لیتر بنزین مصرف می‌كند اما كمری با باك 70 لیتری برای طی كردن این مسافت نیازمند 8 لیتر بنزین است.
از سوی دیگر هر دو محصول از سیستم‌های ایمنی نظیر ایربگ و ABS بهره می‌برند اما كرولا علاوه بر آپشن‌های ایربگ و ABS به سیستم كروز كنترل و سانروف نیز مجهز است.هم‌اكنون كرولا دنده اتومات با قیمت 40میلیون و 100هزار تا 41میلیون و 100هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد و كمری دستی نیز با قیمت 40میلیون و 100هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.



   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
اعلام فروش خودرو از طریق SMS طی ماه‌‌های گذشته از سوی بخش خصوصی باب شده به طوری‌كه پس از ارسال SMS خرید كمری با 12میلیون تومان این‌بار شركت زاگرس خودرو نماینده پروتون مالزی در...

تهران طی SMS هایی اقدام به معرفی SAGA محصول جدید شركت پروتون مالزی كرد. این خودرو قرار است از طریق زاگرس‌خودرو به بازار عرضه شود. SAGA در سه مدل N-line، B-line و M-line و پنج تیپ كه در دو گروه MT و AT قرار گرفته‌اند تولید و با قیمت 17 تا 21میلیون تومان و براساس نوع آپشن وارد بازار خواهد شد.
هر سه مدل این خودرو دارای موتور 1300‌سی‌سی هستند كه با این موتور می‌توانند 70 اسب بخار قدرت تولید كنند.
از سوی دیگر هرچند این خودرو در تیپ‌های مختلف از یك موتور بهره می‌برد و میزان تولید قدرت آنها در تمام مدل‌های آن یكی است اما حداكثر سرعت این خودرو در تیپ‌های مختلف متفاوت است به طوری‌كه تیپ MT این خودرو در مدل‌های N-line، B-line و M-line حداكثر 160 كیلومتر در ساعت است كه برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند 13 ثانیه زمان است، اما تیپ AT این خودرو در مدل‌های B-Line و M-Line می‌توانند به سرعت 150كیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند 5/14ثانیه زمان هستند. همچنین N-Line را می‌توان كم آپشن‌ترین مدل SAGA نامید كه از آپشن‌های مانند ریموت درب، ایربگ راننده، كمربند ایمنی پیش كشنده، شیشه برقی جلو، آینه برقی، تنظیم ارتفاع صندلی، سنسور عقب و مه‌شكن جلو بی‌بهره است اما M-line در هر دو تیپ مختلف را می‌توان مدل فول این خودرو دانست به طوری‌كه این دو مدل علاوه بر داشتن تمام آپشن‌های مذكور از تجهیزات ایمنی مانند ایربگ و ABS نیز بهره‌مند است.
این خودرو قرار است به همراه جنتو جایگزین ویرا در شركت زاگرس خودرو شود و مسوولین این شركت برنامه تولید 30هزار دستگاه از این خودرو را در صورت استقبال مردم در برنامه كاری خود قرار داده‌اند.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
سه خودروی پژو روآ، پراید صبا و MVM110 در رده‌ خودروهای ارزان كشور و زیر 10میلیون تومان محسوب می‌شوند.

پژو روآ هم‌اكنون به صورت بنزین سوز 8میلیون و 300هزار تومان، پراید 8میلیون و 150هزار تومان و MVM110 سه سیلندر نیز 8میلیون و 550هزار تومان قیمت دارند. شنبه گذشته مشخصات فنی MVM110 چهار سیلندر را كه به زودی از سوی شركت مدیران خودرو عرضه خواهد شد در این ستون، به طور تفصیلی توضیح دادیم.
حال سه خودرو پژو روآ، پراید و MVM110 سه سیلندر را مقایسه می‌كنیم تا شاید در هنگام خرید كمی كمك حال متقاضیان باشیم.
پژو روآ ارزان‌ترین محصول شركت ایران‌خودرو می‌باشد و حجم موتورش 1600‌سی‌سی است كه نسبت به خودروی پراید كه حجم موتور آن 1400 و MVM سه سیلندر كه 812سی‌سی است از حجم موتور بالاتری برخوردار می‌باشد.
قدرت موتور پژو روآ 4/80اسب بخار در 5000 دور، پراید صبا 5/62اسب بخار در 5500 دور و MVM نیز 152اسب بخار در 6000 دور است. دو خودروی روآ و پراید 8 سوپاپ دارند این درحالی است كه MVMا، 6سوپاپه می‌باشد.
استاندارد سه خودرو از لحاظ حد آلایندگی، یورو دو بوده و حداكثر سرعت آنها نیز بدین‌ترتیب می‌باشد.
روآ، 200كیلومتر در ساعت، پراید 180كیلومتر و MVM نیز 145كیلومتر در ساعت. اما شتاب صفر تا صد این سه خودرو نیز با یكدیگر متفاوت است به‌طوری‌كه روآ در 14ثانیه به شتاب صفر تا صد می‌رسد اما پراید در
11ثانیه این مرحله را طی می‌كند، MVM هم در 17ثانیه به شتاب صفر تا صد خواهد رسید.
اما مصرف سوخت سه خودروی مذكور نیز متفاوت است. به‌طوری‌كه روآ با 6/8لیتر میانگین مصرف تركیبی در 100كیلومتر بیشترین مصرف را نسبت به پراید كه میزان مصرفش 8/6لیتر و MVM كه 5/6لیتر است، دارد.
همچنین از لحاظ ایمنی نیز نوع ترمز جلو روآ دیسكی با پره‌های خنك‌كننده است اما دو خودروی دیگر دیسكی است. نوع ترمز عقب سه خودرو كاسه‌ای و دو خودروی پژو روآ و MVM نیز از چراغ مه‌شكن عقب برخوردار می‌باشند در حالی‌كه پراید فاقد آن است.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
سانتافه را باید خودرویی محبوب در بین شاسی‌بلندهای وارداتی به كشور دانست. این محصول بیش از یك سال است كه به خیابان‌های كشور راه پیدا كرده و به رغم قیمت بالایی كه دارد در بین شاسی‌بلندهای موجود در كشور از بازار گرمی بهره می‌برد.

این خودرو كه جزو محصولات جدید و به روز هیوندایی به حساب می‌آید، دارای حجم موتوری 2700سی‌سی است كه به واسطه آن 188 اسب بخار قدرت تولید می‌كند. با سانتافه می‌توان رانندگی تا مرز 175كیلومتر در ساعت را تجربه كرد كه با توجه به وزن سنگین و حجم وسیعی كه دارد، سرعت چندان پایینی نیست.
پشت فرمان این شاسی‌بلند باید 7/11 ثانیه صبر كرد تا به شتاب صدكیلومتر رسید، این در حالی است كه همتایان سانتافه مانند كیاسورنتو و هیوندای توسان زمان كمتری را برای رسیدن به این شتاب نیاز دارند. سانتافه از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز قابل بررسی است.
این خودرو در هر صد كیلومتر سیكل تركیبی 6/10لیتر بنزین می‌سوزاند. ظرفیت باك این محصول 75لیتر می‌باشد. این نماینده هیوندایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مناسبی نیز بهره می‌برد كه از این بین باید به ترمز ABS (ضدقفل) و ایربگ اشاره كرد. با سانتافه همچنین می‌توانید بالای سرتان را نیز مشاهده كنید، چرا كه به سان روف (سقف متحرك) مجهز است. این محصول هم اكنون در دو مدل دنده‌‌ای و اتوماتیك به بازار ایران عرضه می‌شود كه نوع اتوماتیك آن با قیمت 52میلیون و 900هزار تومان به فروش می‌رسد و سانتافه معمولی نیز قیمتی برابر با 50میلیون تومان را دارا است.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
در سال 2004 میلادی همراه با فشار كارخانه جنرال موتورز به دوو كره، مبنی بر عدم صادرات كیت‌های CKD خودروی ماتیز به كرمان خودرو، این شركت با راه‌اندازی یك شركت تابعه به نام مدیران خودرو، و همچنین عقد قرارداد با چری چین، خودروی QQ یا MVM110 را كه كپی ماتیز شركت جنرال موتورز بود به بازار ایران عرضه كرد.

MVM110 كه با شرایط خوبی از سوی مدیران خودرو به مشتریان تحویل داده شد، توانست نظر بسیاری از مشتریان ایرانی را كه به دنبال خودرویی كوچك و كم مصرف بودند، جلب كند. به خصوص آن كه پس از سهمیه‌بندی بنزین این خودرو بیشتر مورد استقبال واقع شد.
MVM110 كه قرار بود ایران‌خودرو نسل جدید آن را تولید كند، حجم موتوری برابر با 1083 سی‌سی دارد و 16 سوپاپه می‌باشد. حداكثر توان موتور این خودرو 68 اسب در 6000 دور در دقیقه است.
حجم باك این خودرو كم مصرف 38و مصرف سوخت آن در 100 كیلومتر در سیكل تركیبی 2/5 لیتر می‌باشد. به طوری كه كم‌مصرف‌ترین
خودروی كشور شناخته شده است.
MVM110 همچنین از تجهیزاتی چون فرمان هیدرولیك، چراغ مه شكن جلو و عقب، گرمكن شیشه عقب، صندلی تاشو عقب و قفل مركزی برخوردار است.
این خودرو همچنان با شرایط مناسبی از سوی كرمان خودرو عرضه می‌شود این در حالی است كه به تازگی MVM110 به صورت چهار سیلندر نیز از سوی این شركت تولید شده است كه قیمتی بالاتر از MVM موجود در بازار دارد.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
شاید هنوز به اندازه گراندویتارا و هیوندایی توسان در خیابان‌های شهر دیده نشده، ولی به هر حال به عنوان شاسی بلندی كه تقریبا به تازگی به جمع شاسی بلندهای وارداتی پیوسته، قابل توجه است.

اسپورتیج كه از محصولات جدید شركت كیاموتورز كره به حساب می‌آید از موتوری 2700‌سی‌سی بهره می‌برد و به‌واسطه آن توانایی تولید 173اسب‌بخار قدرت را دارد. این خودرو در عرض 5/10ثانیه به شتاب صدكیلومتر می‌رسد كه با توجه به وزنش شتابی مناسب دارد. با شاسی بلند كیا می‌توان 179كیلومتر در ساعت گاز داد و چندان هم نگران سرعت نبود چرا كه اسپورتیج از سیستم‌های ایمنی ترمز نظیر ABS و ESP بهره می‌برد و به لحاظ ایمنی بالا نیز موفق به كسب پنج ستاره از NHTSA آمریكا شده است.
این شاسی بلند البته مصرف سوخت بالایی دارد به نحوی كه طی هر صدكیلومتر سیكل تركیبی 2/10لیتر بنزین می‌سوزاند این در شرایطی است كه مصرف سوختش در صدكیلومتر سیكل برون شهری كمتر از 2/10لیتر بوده اما در شهر بیش از این میزان، بنزین می‌بلعد.
اسپورتیج به لحاظ نوع طراحی داخلی و فضای حجیمی كه دارد خودرویی خانوادگی است و برای مسافرت مناسب به نظر می‌رسد. این
محصول شباهتی محسوس با سانتافه هیوندایی دارد اما باید با شاسی‌بلندهای دیگری مانند هیوندای توسان و سوزوكی گراند ویتارا به عنوان رقبایی جدی رقابت كند.
اسپورتیج هم‌اكنون به صورت خودرویی كامل (CBU) وارد كشور شده و با توجه به تعرفه 90درصدی واردات، با قیمت 38میلیون و 700هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
ایرانی‌ها با شنیدن نام سیتروئن، بی‌درنگ به یاد ژیان مهمان سال‌های دور خیابان‌های كشور می‌افتند و با مزدا نیز تصور وانت‌مزدای آبی‌‌رنگ در ذهن‌شان تداعی می‌شود.

این در حالی است كه هم‌اكنون زانتیا دیگر نماینده پژو سیتروئن در خیابان‌ها جولان می‌دهد و مزدا 3، خودروی لوكس گروه بهمن، وانت‌مزدای آبی‌رنگ زامیاد را از ذهن‌ها پاك كرده است. امروز قصد بر آن داریم كه دو خودروی زانتیا و مزدا 3 تیپ 2 تولیدی گروه بهمن را با یكدیگر مقایسه كنیم. این دو خودرو تقریبا در یك رنج قیمتی قرار دارند یعنی زانتیا هم‌اكنون قیمتی برابر با 30میلیون و 400هزار تومان دارد و مزدای 3 تیپ 2 نیز با قیمت 31میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد. مزدا 3 در سه تیپ مختلف قابل‌عرضه است كه تیپ 2 آن از لحاظ قیمتی با زانتیا تقریبا برابری می‌كند. اما زانتیا خودروی تولیدی سایپا كه این روزها صحبت از پایان سرخوشی آن است موتوری 2000سی‌سی داشته كه توان تولید 137 اسب‌بخار را دارد این در حالی است كه حجم موتور مزدا 3 نیز 2000سی‌سی بوده و 147اسب‌بخار قدرت تولید می‌كند.
شما با مزدا 3 در 9 ثانیه می‌توانید به شتاب صفر تا
صد دست یابید این در حالی است كه شتاب صفر تا صد زانتیا 12 ثانیه می‌باشد. حداكثر سرعت مزدا 3 به میزان 209 كیلومتر برآورد شده اما در زانتیا 220 است. اما میزان مصرف سوخت این دو خودرو با یكدیگر متفاوت است به طوری كه مزدا 3 در هر 100كیلومتر 4/8لیتر بنزین مصرف می‌كند این در حالی است كه زانتیا در سیكل تركیبی 9لیتر بنزین می‌سوزاند. اما از لحاظ امكانات ایمنی و مشخصات نیز جالب است كه بدانید مزدا 3 از كیسه هوا، ترمز ضدقفل ABS و EBD بهره می‌برد و زانتیا نیز ABS و ایربگ دارد.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
طی یكسال گذشته شركت هیوندایی بیشترین حجم واردات خودرو به كشور را به خود اختصاص داده است

. این شركت طی این مدت به منظور حفظ بازار و جذب متقاضیان بیشتر در كشور واردات انواع خودرو را در دستور كار خود قرارداد به طوری كه علاوه بر واردات خودروهای سدان و شاسی بلند اولین خودرو كوپه را نیز وارد بازار كشور كرد.
هیوندا كوپه كه در اروپا و آمریكا به نام تیبورن شهرت دارد هم‌اكنون با استقبال نسبتا خوبی از سوی متقاضیان مواجه است. امروز در ستون حق انتخاب دو خودرو و هیوندا سوناتا دنده‌اتومات و كوپه از خودروهای وارداتی هیوندا را هر چند با فاصله قیمتی 13میلیونی با یكدیگر مقایسه كرده و انتخاب را به شما واگذار می‌كنیم. هیوندا كوپه دارای موتوری 2700سی سی است كه توانایی تولید 164 اسب بخار قدرت را دارد، اما سوناتا از موتور 2400 سی‌سی بهره می‌برد و با وجود آنكه حجم موتور آن نسبت به كوپه كمتر است این خودرو با این موتور می‌تواند 174 اسب بخار قدرت تولید كند. از سوی دیگر شما می‌توانید با این دو خودرو حداكثر سرعت 220كیلومتر در ساعت را تجربه كنید. همچنین نگاهی به میزان مصرف این دو خودرو حكایت از بهینه بودن سوناتا دارد به طوری كه این خودرو در هر صد كیلومتر 1/8 لیتر بنزین می‌سوزاند اما كوپه برای طی كردن این مصافت نیازمند 3/10 لیتر بنزین است كه با توجه به اجرای طرح سهمیه ‌بندی بنزین و حذف سوخت یارانه‌ای خودروهای با حجم بیش از 2000 سی سی، سوناتا می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای متقاضیان باشد.
از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز هیوندا كوپه دارای چهار كیسه هوا (ایربگ) است در حالی كه سوناتا مجهز به شش كیسه هوا می‌باشد كه این امر موجب می‌شود سوناتا از لحاظ ایمنی شرایط بهتری داشته باشد همچنین هر دو خودرو به ترمز ABS مجهز هستند، اما سوناتا علاوه بر ترمز ABS از سیستم ترمز دیسكی جهت
چرخ‌های عقب نیز برخوردار است. این خودروها علاوه بر تجهیزات ایمنی به آپشن‌های دیگری همچون سان‌روف مجهز هستند با این تفاوت كه سوناتا از سان روف دو حالته بهره‌می‌برد. هم‌اكنون هیونداسوناتا دنده اتوماتیك با قیمت 49میلیون و هیوندا كوپه نیز با قیمت 36میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.


   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش