شرح اين آزمايشات در مجله ايمونولوژي چاپ آمريكا منتشر شده است.
زعفران-ایرانی-درمان-ام اس-
|
برنامه هفت جمعه شب با بحثهای داغ برخی اهالی سینما در خصوص اظهارات تند فرجالله سلحشور درخصوص زنان سینمای ایران همراه بود. در ابتدای این برنامه که «مریلا زارعی» به عنوان عضوی از انجمن بازیگران سینمای ایران میهمان تلفنی برنامه بود، بعد از ارائه گزارشی از وضعیت یکی از پیشکسوتان سینمای ایران و همچنین آخرین وضعیت «شهلا ریاحی» از فریدون جیرانی برای بیان مطلبی، چند دقیقه وقت خواست.
وی گفت:«اهالی سینما از شما توقع دارند همانطور که برنامه نود به برخی معضلات فوتبال کشور با نگاهی انتقادی و صریح میپردازد شما هم در این برنامه به موضوع مشابهی که برای سینمای ایران اتفاق افتاده و بانوان سینمای ایران را مورد هجمه و اهانت قرار داده، میپرداختید.»
زارعی البته از محدودیتهای رسانه ملی در این باره گفت اما ادامه داد: «با وجود واکنشهای بسیاری که در شرف رسانهای شدن درباره اظهارات کارگردانی که خودش فیلمهایی از متن قرآن را در کارنامه کاری دارد، بود، ما تصمیم گرفتیم که در این باره سکوت کنیم اما وقتی دیدیم برخی از این نجابت سوء استفاده میکنند اقدام حقوقی کردیم و تا آخر هم می ایستیم.»
این بازیگر سینمای ایران در خصوص برنامه هفت در هفته گذشته که با حضور حمید رسایی به برخی مسائل سینمای ایران پرداخت، نیز گفت: «من واقعم متاسفم که آقای رسایی فیلمی را به عنوان فیلم مورد علاقه خود در این سی سال یاد کردهاند که کارگردانش همین فرد بوده که در همین روزها جنجال سخنان او در رسانهها بازتاب داشته است و هیچ اشارهای به آن سخنان نداشتهاند. چقدر خوب شد که شما سرماخوردهبودین و نمی شد با ایشان در این باره بحث کنید...جامعه مظلوم سینما و بویژه بانوان سینمای ایران نیازمند حمایت مسئولان در مقابل این سخنان موهن هستند.»
بنابرگزارش «۲۴»، دقایقی بعد که «مهناز افشار» میهمان برنامه هفت شد تا درباره بازیگری و بازی در فیلم «سعادت آباد» سخن بگوید، حمید رسایی روی خط تلفن برنامه هفت آمد و نسبت به سخنان مودبانه و متین مریلا زارعی واکنش نشان داد و گفت: «ایشان با بیان این نکته که خوب شد آقای جیرانی سرماخورده بودند، به بنده توهین کردند و ای کاش همانطور که از توهین دیگران ناراحت میشوند ادبیات خود را نسبت به دیگران درست کنند. بنده فیلم یوسف را دوست دارم چون مضمون قرآنی دارد و تخیلی نیست و...نمیشود که فیلمی را که دوست دارم نگویم چون شما از کارگردانش خوشتان نمیآید و یا کارگردانش حرفی را زده است.»
وی ادامه داد: «برنامه هفت بهتر است شفاف سازی کند و آقای سلحشور را دعوت کند و با حضور ایشان این موضوعات را بررسی کند شاید اصلا ایشان اینطور نگفتهاند و شاید هم اظهارات ایشان بد منعکس شده. ضمن اینکه انتقاد ایشان به همه افراد نبوده بالاخره همه اهالی سینما که طاهر نیستند در قشر ما نیز در حوزه های علمیه نیز افرادی هستند که لباس روحانیت را دارند اما مشکلات و مسائلی هم دارند.»
رسایی ضمن دفاع ضمنی از اظهارات سلحشور درباره سینما و سینماگران زن ایران، به دو موضوع حاشیهای دیگر هم اشاره کرد و گفت:«چرا برنامه هفت به خودکشی دختر ۲۰ سالهای به خاطر بیاخلاقی یکی از بازیگران مشهور سینمای ایران که خبرش را همه سایتها زدند، نمیپردازد. و یا اصلا به خود خانه سینما که این خانم _ منظور مریلا زارعی _ خود در زیر مجموعه این نهاد است، اشاره نمیشود که شاید از اساس خانه سینما و فعالیتهایش مشکل قانونی داشته باشد...چرا دوستان در انجمن بازیگران از این خانم جوان حرفی نزدند و دفاع نکردند؟»
رسایی در خلال حرفهای خودش از جیرانی هم انتقاد کرد که چرا وقتی او در برنامه زنده حاضر نیست، این سخنان مطرح نمیشود(!) و در خصوص انتقاد مسعود فراستی درباره آمار مطالعه و تیراژ کتاب که هفته قبل به او انتقاد کرده بود، گفت: اگر تخصص شما سینماست، اجازه بدهید در حوزه کتا من حرف بزنم که ۲۰ عدد کتاب دارم و کتابهایم حداقل به چاپ دوم رسیده است.
مجری برنامه هفت از حضور رسایی در برنامه هفت برای مناظره با مهدی عسگرپور سوال کرد که رسایی گفت: «من البته حاضرم حضور داشته باشم اما سینماگران و صاحبنظران دیگری هم هستند که در این مناظره شرکت کنند از معاونت سینمایی چرا دعوت نمیکنید و یا کارگردانهایی که در این باره میتوانند بحث کنند بنده هم به عنوان ناظر یا حاضر در این برنامه خواهم آمد.»
بنابراین گزارش، بعد از اظهارات رسایی که بیش از ۳برار وقت مریلا زارعی آنتن را به خود اختصاص داد، مهناز افشار پیش از آنکه بحث قبلی را ادامه دهد، با هوشمندی یک نکته را به رسایی متذکر شد و گفت: «بد نیست آقای رسایی بدانند که انتقاد اگر همراه احترام باشد و بدون توهین و بیحرمتی، ما هم آن را با فروتنی میپذیریم نه اینکه همراه با تهمت و توهین باشد که اسمش دیگر انتقاد نیست.»
به گزارش «۲۴»، در ادامه برنامه هفت وقتی همایون اسعدیان و مازیار میری _ تهیه کننده و کارگردان فیلم سعادت آباد _ همراه با مسعود فراستی برای نقد فیلم «سعادت آباد» به استودیوی برنامه هفت آمدند، قبل از آغاز بحث، به حرفهای رسایی واکنش نشان دادند. اسعدیان گفت: «من به نوبه خودم وظیفه میدانم از اظهارات خانم زارعی تشکر کنم که با متانت و ادب از نجابت سینمای ایران دفاع کردند.»
مازیار میری هم با انتقاد از رسایی گفت: «من هم از خانم زارعی تشکر میکنم به خاطر دفاع از خانواده مظلوم سینما و متاسفم برای اینکه پیش خودم فکر می کردم اگر برای فعالیتهایم مشکلی پیش بیاید باید خودم را به کمیسیون فرهنگی مجلس برسانم اما دیدم عضوی از این کمیسیون خود را پای مناظره درباره موضوعی می داند که اصلا هیچ حرفی درباره آن تا بحال در میان نبوده است. (به احتمال زیاد منظور وی در خصوص غیرقانونی اعلام شدن فعالیت خانه سینما از زبان رسایی بود.)
مسعود فراستی هم از این نماینده مجلس انتقاد کرد و گفت: «ماهیت برنامه هفت با برنامه نود متفاوت است و افتادن به دام افشاگری و پیگیری اخبار روزنامهها برای این برنامه و سینما سم است.»
همایون اسعدیان هم از رسانهای شدن خبر خودکشی دختر ۲۰ساله توسط این نماینده مجلس انتقاد کرد و آن را اقدام درستی ندانست و گفت: این خبر قبلا منتشر شده بود اما نه در این محدوده و این گستره.
وی همچنین یک پیشنهاد برای برنامه هفت داشت که چندبار آن را تکرار کرد؛ اینکه هر فیلمی نباید در برنامه هفت نقد و بررسی شود. که جیرانی نیز پذیرفت که چند برنامهاش این اتفاق افتاده که فیلمهای غیراستاندارد و ضعیف به نقد و بررسی گذاشته شده است.
به
گزارش خبرنگار «نیمرخ» برنا، در زندگى مشترک، محبت و صفا و صمیمیت و
یكرنگى لازم است و صدا زدن همسر به نامى كه مطلوب و محبوب اوست میتواند
در بوجود آمدن صمیمیت بین همسران نقش داشته باشد. هر یك از زن و شوهرها
باید همسر خود را به نامى صدا كند كه او بیشتر دوست دارد و خوشترش مىآید،
چه اسم كوچك باشد و یا نام خانوادگى ، یا القاب مذهبى و عناوین اجتماعى .
بهتر است پیش از آنكه زن و شوهر لقب و عنوانى پیدا كنند؛ یعنى سالهاى اول
ازدواج كه هنوز دكتر و مهندس و حاجى نشدهاند و یكدیگر را به اسم كوچك یا
نام فامیل مىخوانند، چاشنى محبتى بر آن بیفزایند و مثلا « حسین جان و مریم
جان» بگویند یا «على آقا و زهرا خانم» صدا زنند. صدا زدن به اسم تنها توهین آمیز است و توهین آمیزتر آنكه همسران تنها نیمی از اسم همدیگر را صدا کنند.
برخی تصور میکنند اگر میان زن و شوهر خلوص و صفا باشد،
این نامها توهین به حساب نمىآید و مانعى ندارد. درست است در آن صورت
توهین نیست و مانعى ندارد، ولى نمیتواند مانند «آقا جان» و «خانم جان» ،
ایجاد محبت كند. اسلام به همه مسلمین مخصوصا به زن و شوهر سفارش مىكند:
مخاطب را به نامى بخوان و با كلمهاى صدا بزن كه او را خوشتر و دوستتر
آید. شاید بعضى از مردان كه داراى عنوان حاجى و رئیس و دكتر و مانند آن
هستند از همسرشان شنیدن این عناوین را دوست نداشته باشند و كلمه « احمد جان» را مثلا از او بهتر بپسندند؛
در آنصورت همسر باید همان كلمه ایى را بگوید كه او بیشتر دوست دارد،
همچنین نامها و عناوین از لحاظ زشتى و زیبایى و خوش آمدن و بد آمدن همسر،
در خلوت یا پیش مردم با هم فرق میکند.
بعضى از آقابان عناوین شعرى جالبى انتخاب كرده و همسر خود را به آن عنوان
صدا میاز جنس زندزنند، مانند «امانت خدا» و این در حالی است که پیغمبر و
امیرالمومنین فرمودهاند كه زنان امانت خدا هستند نزد مردان . پیداست كه زن از شنیدن این عنوان احساس افتخار مىكند و مرد هم به وظیفه سنگین خود كه نگهدارى امانت الهى است متوجه مىشود.
بعضى از مردان عارف و ظریف همسر خود را به عنوان « ولى من ، سرپرست من»
صدا میزند، یا زنى شوهرش را به عنوان «خداى من» مىنامد. همه مىدانند و
خود زن و شوهر هم مىدانند كه این عناوین پوششى از مزاح و ظرافت ، روى واقع
و حقیقت دارد. با وجود این شنونده احساس افتخار مىكند و میان زن و شوهر
گرمى و صفا و محبت و وفا ایجاد مى شود البته بهتر است این القاب و ظریفتر و
لطیف تر از آن در خلوت همسران بیان شود. پبامبر اکرم یكى از همسرانش را كه
جوانتر بود «حمیرا» مىنامید. حمیرا را مىتوان به «گل سرخ» ترجمه نمود،
اگر چه لطافتى را كه در كلمه «حمیرا» است با هیچ تعبیرى در فارسى نمىتوان
بیان كرد.
ازدواج-مسایل-نکات-مهم-روشن-
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آمارهای منتشر شده در نیمه نخست سال جاری بالغ بر شش میلیارد تومان آدامس بدون قند به صورت قانونی وارد كشور شد. در این مدت از سه كشور امارات، تركیه و لهستان انواع آدامس بدون قند به صورت رسمی وارد كشور شد كه سهم لهستان در این واردات ۷۵درصد، تركیه ۲۱ درصد و امارات چهار درصد بود. ارزش دلاری این میزان واردات نیز به بیش از ۵.۶ میلیون دلار رسیده است.
از سوی دیگر شركت آمریكایی تولیدكننده اوربیت یعنی شركت ریگلی ۱۴ كارخانه در كشورهای مختلف جهان از جمله لهستان دارد. بنابراین می توان حدس زد كه آدامسهای آمریكایی اوربیت از طریق كارخانه ریگلی در لهستان به كشورمان صادر شده اند.
در همین حال بررسیهای انجام شده نشان می دهد كه با وجود كاهش واردات رسمی آدامس به كشور، مصرف این محصول در بین مردم ایران همچنان رو به افزایش است. در این بین برخی گزارشهای منتشر شده نشان می دهند كه آدامس آمریكایی اوربیت همچنان بیشترین سهم را در بازار ایران به خود اختصاص داده است. آدامسهای موزی، شیك، اولیپس، ریلكس و آیدین هم از دیگر برندهای مطرح موجود در بازار آدامس ایران هستند.
براساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط مرکز مشاوران اقتصاد توسعه، ایرانیان سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان آدامس مصرف می كنند. این رقم اگرچه مربوط به سال گذشته است، اما بعید به نظر می رسد در این مدت بازار ایران دستخوش تغییرات شدیدی شده باشد. از سوی دیگر به نظر می رسد واردات شش میلیارد تومانی آدامس در نیمه نخست امسال تنها بخش اندكی از نیاز را تامین كرده و مابقی نیاز بازار داخلی از طریق تولید و قاچاق تامین می شود.
مصرف بالای آدامس در ایران باعث شد تا در سال ۱۳۸۸ بزرگترین خط تولید آدامس بدن قند خاورمیانه در شركت پارس مینو به بهره برداری برسد. در مراسم افتتاح آن كارخانه اعلام شد كه سالانه مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان صرف واردات رسمی آدامسهای بدون قند به كشور می شود. همچنین اعلام شد كه با افتتاح این خط تولید كشور در زمینه تامین آدامس بدون قند موردنیاز خود به خودكفایی خواهد رسید.
این كه كشور در زمینه تامین آدامس بدون قند به خودكفایی رسیده یا خیر دقیقا معلوم نیست، اما واضح این است كه واردات رسمی این نوع آدامس به كشور كاهش قابل ملاحظه ای یافته است. باید دید آیا قاچاق جای واردات رسمی را گرفته یا تولید داخل؟
البته آمار تازه ای درباره سهم تولیدات داخل از بازار آدامس بدون قند كشور منتشر نشده، اما آخرین آمارهای منتشره در این باره حاكی از آن بوده كه تولیدات خارجی سهمی ۸۰ درصدی در بازار آدامس بدون قند ایران دارند.
همچنین اهمیت اقتصادی بازار آدامس آن قدر بالا بوده كه براساس برخی گزارشهای منتشر شده، گردش مالی بازار آدامس ایران ۵۰ برابر گردش مالی كیوسكهای مطبوعاتی، حدود ۵۰ درصد حجم بازار لوازم آرایش و بهداشتی، حدود ۸ برابر بازار تورهای گردشی داخلی، حدود چهار برابر بازار آب معدنی و یك چهارم گردش مالی سالانه ی بازار سیگار كشور می شود.
اوربیت از كجا آمد؟
اوربیت یكی از برندهای آدامس بدون قند بوده كه محصول شركت آمریكایی ریگلی است. در آمریكا این آدامس در سال ۲۰۰۱ با بسته بندی جدید دوباره وارد بازار شد. این تغییر بسته بندی با هدف رقابت با محصولات دیگر شركتها مانند آدامسهای شركت كدبوری انجام شد.
تاریخچه آغاز تولید آدامس اوربیت به سال ۱۹۴۴ در آمریكا بر می گردد. در جریان جنگ جهانی دوم مواد تشكیل دهنده آدامس اوربیت شامل قند، شربت ذرت، نرم كننده و طعم كننده های میوه مصنوعی می شد. شركت آمریكایی ریگلی نیز كه تولیدكننده آدامس اوربیت است، به طور كلی در حوزه صنایع غذایی فعالیت می كند. این شركت در سال ۱۸۹۱ پایه گذاری شد و در ابتدا اقدام به فروش محصولاتی مانند صابون و بیكینگ پودر می كرد.
این شركت هم اكنون محصولات خود را در بیش از ۱۸۰ كشور جهان می فروشد و ۱۴ كارخانه نیز در كشورهای مختلف مانند آمریكا، مكزیك، استرالیا، انگلیس، كانادا، اسپانیا، نیوزلند، فیلیپین، فرانسه، كنیا، تایوان، چین، هند، لهستان و روسیه دارد.
آدامس-آمریکایی-در-ایران-جنسی-زناشویی
«مژگان شكري» به مناسبت سالگرد درگذشت همسرش حسين حاجيان در منزل نوساز جديدي كه به تازگي نقل مكان كرده بودند، مراسم يادبودي گرفت و پنجشنبه گذشته از دوستان و اقوام نزديك دعوت به عمل آورده بود تا در اين مراسم شركت كنند، از اين رو اقوام غروب پنجشنبه خود را به منزل مژگان شكري رساندند... گفتني است، از آنجا كه اين ساختمان چند طبقه، نوساز بود، اهالي اين ساختمان با كپسولهاي گاز به امور آشپزي و گرمايشي ميپرداختند و از شركت گاز خواستند كه گاز اين منزل وصل شود... از اين رو در 10 صبح روز پنجشنبه گذشته مامور شركت گاز دماوند به اين منزل كه در منطقه گيلاوند بود، مراجعه كرد و گاز شهري اين خانه را وصل كرد... و حالا اين ساختمان مسكوني چند طبقه آماده پذيرايي از گاز شهري بود!!
از غروب پنجشنبه مهمانان يكييكي به اين آپارتمان 170 متري كه در طبقه آخر ساختمان بود مراجعه كردند، سه نفر از نزديكان براي گرفتن شام لحظاتي قبل از ساعت 8 شب بيرون رفتند و ساعت 8 شب يك اتفاق شوم افتاد. در حالي كه 6 نفر از اقوام از جمله «مژگان شكري» ميزبان مراسم در آشپزخانه بودند، شعلهاي مانند گرداب از منطقه آشپزخانه بلند شد و ثانيهاي بعد منزل را فرا گرفت، انفجاري كه در ورودي ساختمان را از جا كند و 47 نفر را به كام گرفت... بله 47 نفر، آنهايي كه نزديك در ورودي بودند... به راه پله دويدند و آتش به دنبال آنها... چهار نفر از مهمانان ازجمله يك كودك شيرخوار در اتاق خواب انتهايي ساختمان بودند كه با باز شدن در اتاق آتش به آنجا هم سرايت كرد و 6 نفري كه در آشپزخانه بودند، پرت شدند به اتاق نشيمن... و بقيه مهمانان هم، هر كدام به قسمتي از ساختمان برخورد كردند... اين آتش تنها 15 ثانيه طول كشيد و سقف ساختمان را از جا كند، خيلي از لوازم خانه به كوچه پرت شد...
تمامي 47 نفر تا اين لحظه جز يك نفر در بيمارستانهاي مختلف تهران بستري هستند... آن 6 نفري كه در آشپزخانه بودند، بالاي 90 درصد سوختگي شديد پيدا كردند... حدود 30 نفر بالاي 50 درصد و همين طور بقيه مهمانان كه در كام آتش فرو رفتند... يكي از آقايان كه نزديك در ورودي بود، و در حالي كه ميتوانست صحبت كند به يكي ديگر از نزديكانش گفت: تصور كنيد در يك آن، كل خانه به رنگ آتش در آمده بود، انگار كه زير آب ميرويد و اطرافتان آب است، تمام محوطه منزل آتش بود، يك موجي از آتش پيدا شد و همه چيز را به هم ريخت...
اما بشنويد بعد از حادثه... خيلي از مجروحان توسط همسايهها به بيمارستانهاي اطراف انتقال داده شدند... و بعد هم اورژانس و آتشنشاني آمد اما اتفاق نادر اينجاست كه در همان شب علمك گاز توسط شركت گاز كنده شد، در حالي كه بستگان و آشنايان به اين مسئله اعتراض كردند، خانه توسط نيروي انتظامي پلمپ شد. شركت گاز ميگويد به دستور نيروي انتظامي ما علمك را برداشتيم (به نقل از يكي از بستگان)... (در صورتي كه در چنين مواقعي دادگستري و مقامهاي قضايي بايد در اين رابطه دستور بدهند)... به هر حال با گذشت چند روز از اين حادثه تلخ، هيچ كدام از نهادهاي مربوط به اين حادثه، اطلاعرساني نكردند... اين در حالي است كه اهالي شهر دماوند، با شنيدن صداي انفجار يك آن فكر كردند شهر دچار بمباران هوايي شده است...
انفجار-خانگی-گاز-نشت گاز-خطر-انفجار گاز-ایران-حادثه


.:: This Template By : web93.ir ::.