+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
مهدی باقربیگی در مجموعه «قصه‌های مجید» به نقش مجید در کنار یزدانیان به ایفای نقش می‌پرداخت.


   برچسب‌ها: عکس, مجید باقربیگی, مراسم, تدفین بی بی
   
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
این متخصص قلب می گوید: مرغ‎‎هایی که امروز در بازار هست، غده سرطانی انسانی است. ما مدارک مستند داریم که ژنش را گرفته‎اند با ژن خوک و با ژن مرغ محلی ترکیب کرده‎اند که مراجع ما نتوانند بگویند حرام است.
به گزارش افکارنیوز، دکتر حسین روازاده از شناخته شده‎ترین چهره‎‎های فعال در جریان طب اسلامی‎ست. متخصص قلب و فارغ‎التحصیل از دانشگاه تهران؛ ایشان سهم عمده‎ای در آگاهی‎بخشی به جامعه از دسیسه‎ها و توطئه‎‎های جریان استعمار در بحث طب و تغذیه داشته‎اند و نظر بسیاری از آحاد جامعه را به‎سوی خود جلب کرده‎اند. مطالب پیش رو حاصل گفت‎وگوی چند ساعته پنجره با ایشان است که به‎طور خلاصه به علاقه‎مندان این حوزه تقدیم می‎شود.

اگر شما بخواهید طب اسلامی را به‎طور خلاصه معرفی کنید، چه تعریفی ارائه می‎دهید؟
طب در مجموع به هرچیزی که بتواند در راستای سلامتی انسان مؤثر باشد، چه در درمان جسم و چه در درمان روح، گفته می‎شود که همگی توسط پروردگار تبارک و تعالی در طول قرون گذشته هدایت شده، گرچه به نام دانشمندان متفاوت ثبت باشد. در یک جمله ساده طب را در مجموع متعلق به پروردگار تبارک و تعالی می‎دانم و در زمان صدر اسلام هم چون تجمیعی از تمام علوم و ادیان شد، طب هم در این راستا مانند علم نجوم و علم‎‎های دیگر اسم اسلامی بر آن نهاده شد. البته در رابطه با علوم دیگر می‎شود شکل‎‎های دیگری هم مطرح کرد، اما در مورد طب ادله‎‎اي وجود دارد که انسان نمی‎تواند به هیچ‎وجه ادعا کند که می‎تواند علم طب را خودش ابداع و اجرا کند و بدون غلط، نتیجه خوبی بگیرد. در مجموع علم را آن‎چیزی می‎دانم که در جهت اهداف عالی بشر حرکت کند، اما در مورد علم طب نظرم بر این است که این علم فقط اگر الهی باشد در جهت اهداف عالی بشر حرکت می‎کند، در غیر این‎صورت حرکت نخواهد کرد.

پس آیا این درست است که اصل علم طب قدیم از الهامهاي وحیانی سرچشمه گرفته است؟
تا آن‎جایی که من به‎عنوان یک محقق، تحقیق کردم، هر چیزی که در حال حاضر در دنیا به‎عنوان علم نامیده می‎شود و مفید برای جامعه بشری در زمینه سلامتی روح و روان و جسم فرد است، هیچ‎کدام متعلق به علم غیرخدایی نیست و غیر از این هرچیزی که امروزه به‎عنوان طب امروز مطرح است قطعا برای بشر مضر است. به‎عنوان مثال دانشمندی به‎نام «ویلیام هاروِی» عنوان کرده که گردش کوچک خون را کشف کرده. خب به نام خودش هم ثبت کرده و برخی از کسانی‎که از طب نوین به‎شدت حمایت می‎کنند، به‎عنوان افتخار از این یاد می‎کنند یا فیزیولوژیست‎‎ها روی این موضوع خیلی مانور می‎دهند. دانشجویی مصری در تحقیقاتی که داشته، مشخص کرده که این متعلق به یک دانشمند مسلمان به‎عنوان «قَرَشی» است که ایشان هم به نوبه خود از دانشمندان ایرانی درس گرفته.

هرجا که بررسی می‎کنیم می‎بینیم که تماما این‎‎ها طریق بیان‎شان این است که از خودشان چیزی نداشتند و از جای دیگری الهام گرفته‎اند یا به هر حال علمی است خدایی؛ ولو گرچه‎کسی بیاید و این علم را به دیگری منتسب کند. یا زکریای رازی هر چیزی که عنوان می‎کند، از علومی که از گذشته به‎دست آورده یا در زمان صدر اسلام به‎دست آمده یا خودش شخصا روی آن کار کرده، از کلام او مشخص است که مطالب را متعلق به خودش نمی‎داند. حرکت‎‎هایی که این اشخاص در آن زمان انجام داده‎اند با علم امروز قابل‎تصور نیست. به‎عنوان مثال از حیرت‎آورترین مسائل در این زمینه این است که این‎‎ها از کجا می‎دانستند فرماندهی بدن که امروزه به آن «دی‎ان‎اِی» می‎گویند خوراک و غذایش به اصطلاح امروزی‎‎ها زینک یا روی است.

جالب توجه این است که آن‎ها می‎دانند برای این‎که به «آر اِن اِی» که زیر نظر این فرمانده پیغامبری می‎کند اگر از طرف فرمانده پیغامی داده شود نیاز به انرژی هست، که برای تأمین این انرژی بدن نیاز به یون مس دارد و یون مس به‎صورت کاتالیزور عمل می‎کند؛ به‎خصوص چرخه‎ای که امروزه در کبد کشف کرده‎اند كه در آن‎جا میلیارد‎ها یون مس به‎کار گرفته شده است. برای این‎که یک منبع انرژی ساخته شود. همچنین مطالبی را که بوعلی‎سینا در بحث آناتومی گفته وقتی که شما بررسی می‎کنید حیرت‎زده می‎شوید و برای‎تان غیرقابل‎باور است که واقعا این‎‎ها کار بشر بوده است و از میزان تسلط این‎‎ها بر فلزات تعجب می‎کنید. این‎‎ها انرژی هسته‎ای نداشته‎اند که تشخیص بدهند که در بدن انسان فلزات سنگین کجا اثر می‎کند. و الی ماشاءالله مثالهاي دیگر. این‎‎ها به‎نظرم علمی اتفاقی نیست.

از بین مباحثی که مطرح فرمودید چند سؤال دیگر قابل‎طرح است. یکی از آن سؤال‎‎ها این است که آیا مبانی معرفت‎شناسی طب اسلامی، چیزی متفاوت از آن مبانی است که امروزه طب مدرن بر اساس آن فعالیت خودش را سازماندهی می‎کند؟

مبانی طب اسلامی بر اساس یک چهارچوب بسیار مشخص و ساده تدوین شده است. طب اسلامی قدرت و عظمتش بیشتر به جهت مبنای مستحکمی است که دارد که این مبنا در قبل از اسلام هم به شکلی ضعیف وجود داشته است. برخی می‎گویند به اسلام ارتباطی ندارد؛ ما هم نمی‎گوییم که حتما به اسلام ارتباط دارد، بلکه می‎گوییم که به خدا ارتباط دارد. این مبانی را خدا بر اساس فهم ما از زمان خلقت بشر و به تناسب کشش و توان فهم ما در اختیار ما قرار داده است و وقتی به اسلام رسیده آن را کامل کرده. اگر ما بگوییم اسلام طب ندارد باید بگوییم که انسان طب نداشته است.

و اگر قرار باشد بگوییم دنیا طب نداشته، معنایش این است که از ابتدای تاریخ تا این یکی دو قرن پیش همه منتظر بودند که انگلیسی‎ها و غربی‎ها طب بیاورند و این منطقی نیست چون انسان از آغاز خلقت به‎دنبال این بوده که مشکلات خودش را حل کند. من همیشه گفته‎ام که اگر ۱۲۴ هزار پیغمبر ۱۲۴ هزار نکته گفته باشند، و به هر کدام از ایشان یک نکته از طرف پروردگار الهام شده باشد کار طب تمام است. یعنی طب تکمیل شده است و به کمال خود رسیده است. اگر بخواهیم مقایسه‎ای با طب جدید کنیم باید بگوییم طب جدید - به‎نظر من - پایه‎هایش را بر روی آب نهاده و بسیار لغزنده است به همین جهت هم کسانی‎که این طب را در جهان هدایت می‎کنند آن را بسیار متزلزل دانسته و بسیار دقیق و هدفمند مراقب عدم سقوط آن هستند.

به‎عنوان مثال امکان ندارد هر شب شما در تلویزیون مشاهده نکنید که یک هنرمند یا بازیگر به‎صورتی یک لیوان آب با یک قرص را بخورد و این یعنی اگر شما می‎خواهید رفع مشکل کنید راهش این است که از این قرص و از این یک لیوان آب جدا نشوید. زمانی‎که ما حجامت را بر اساس علاقه شخصی و فرهنگی خودمان شروع کردیم، به محض این‎که این موضوع مطرح شد رادیو‎ها و ماهواره‎‎ها به‎شدت به ما حمله کردند و گفتند که جمهوری اسلامی و روحانیت طب جدید ساخته است با وجود این‎که این موضوع هیچ ارتباطی با روحانیت و طلاب و مراجع نداشت. چون ما اولین استدلالی که در صحبت‎های‎مان می‎آوریم مبانی مستحکم است، اما آن‎‎ها مبانی ندارند. طب باید با ذائقه و روح انسان سازش و همخوانی داشته باشد.

شما وقتی مثلا در یک عطاری واقعی می‎روید بی‎دلیل می‎خواهید آن‎جا بچرخید و از هوای آن‎جا استفاده کنید و تنفس کنید و از آن‎جا لذت ببرید. ولی وقتی وارد یک داروخانه شیمیایی می‎شوید اصلا دوست دارید فرار کنید یعنی می‎خواهید هرچه زودتر دارو را بگیرید و بروید. اما در قدیم جهت معاینه نزد حکیم می‎رفتید و نزد حکیم کسی به هم نمی‎ریزد، بلکه آرامش قلبی پیدا می‎کند؛ چراکه همه مسائل را از منظر معنوی و مادی و علمی در نظر می‎گیرد.

شما مطرح کردید مبانی معرفت‎شناسی طب اسلامی متفاوت از معرفت‎شناسی طب مدرن است. سؤالی که این‎جا پیش می‎آید این است که چگونه ممکن است بین دو سیستم طبی که بر اساس مبانی معرفت‎شناسی کاملا متفاوت از هم تولید شده‎اند تلفیق برقرار کرد و سؤال دیگر این است که اگر اعتقاد دارید که تعامل صحیح می‎تواند برقرار شود این تعامل صحیح باید چگونه باشد که تبدیل به التقاط نشود؟
من یک بحثی را قبلا هم در یکی از محافل مهم عرض کردم و آن این‎که ما که انقلاب کرده‎ایم و باید در همه امور انقلاب کنیم. حضرت امام هم نظرش این بود. یکی از انقلاب‎‎های ما انقلاب طب است. اما راه رسیدن به این هدف برای این‎که ما دچار التقاط نشویم این است که حتما باید در کنار خودمان یک نرده‎‎هایی را به‎عنوان حفاظ از هر دو طرف قرار دهیم که از مسیر خارج نشویم. من اسم آن را گذاشته‎ام احیای طب اسلامی. این معنایش چه هست؟ ما اگر بخواهیم موفق شویم. اول باید آن ساختمانی را که خداوند تبارک و تعالی برای ما ساخته بوده و عده‎ای آمدند تخریبش کردند و یک مقدار صدمه‎اش زدند، از پایه و اساس بیاوریم بالا و برسانیم به آن‎جایی که بوده، و بعد از آن دانشمندان ما بر اساس آن پایه و اساس رشد پیدا کنند و تربیت شوند. اما اگر قبل از احیا شدن بنا، کسی بخواهد در این زمینه نظر‎های شخصی اعمال کند انحراف ایجاد می‎شود. این‎طور بگویم اگر یک‎ذره از این طب برداریم و یک‎ذره از آن طب برداریم و داخل همدیگر بگذاریم چیز خوبی به‎دست نمی‎آید.

با توجه به مباحثی که ارائه کردید سؤالی که پیش می‎آید این است که با وجود این تفاوت‎‎های مبنایی بین نگاه مدرن و نگاه اسلامی، آیا اساسا سیستم‎‎های نظارتی مدرن با رویکرد‎های امروزی صلاحیت نظارت بر طب سنتی و اسلامی را دارند یا خیر؟
این حرکت کاملا اشتباه است. چون حتی دو کارخانه تولیدی با دو نوع جنس تولیدی متفاوت هم دو متخصص متفاوت می‎خواهد که این‎ها را بررسی کند. چه برسد علم طب را با این گستردگی‎اش یک فردی بخواهد با یک دیدگاه خاص هر دو طب (سنتی و مدرن) را یا مؤاخذه کند یا بررسی کند یا نظر راجع به آن‎ها بدهد. کار اصولی آن است که سیستم‎ها باید از هم جدا باشند و کارشناسان آن‎‎ها هم جدا باشند. مثلا اگر می‎خواهند راجع به عطاری نظر بدهند، باید کارشناس داروهای گیاهی بیاید بالای سر عطاری یا اگر می‎خواهند در مورد داروخانه‎‎های شیمیایی نظر دهند کارشناس داروهای شیمیایی باید برود بالای سر داروخانه‎‎های شیمیایی و آن‎ها را جداگانه بررسی کند. اگر غیر از این باشد یک تداخل و یک تضادی ایجاد می‎شود که آن تضاد برای جامعه مضر است.

یکی از سؤالاتی که بین علاقه‎مندان جریان طب اسلامی مطرح است این است که چرا فعالان این جریان هنوز به تدوین طرح‎ها و دیدگاه‎‎های خود جهت ارائه به رهبر انقلاب نپرداخته‎اند تا از این طریق از حمایت‎‎های علنی‎تر ایشان برخوردار شوند. مثلا شبیه این کار را برخی از فعالان علمی مؤسسه رویان، انجام داده‎اند و مورد تأیید قرار گرفته‎اند. سؤال این است که چرا در طب اسلامی این رویکرد هنوز به‎وجود نیامده؟
شما وقتی‎که می‎خواهید یک جریانی را راه بیندازید دو شکل دارد. یا ابزارش را در اختیار دارید یا ندارید. مؤسسه رویان هم ابزارش را از قبل داشته، مؤسسه رویان هرچه که هست متعلق به همین طب جدید است و نمونه کار‎های این حرکت در کشور‎های دیگر نیز هست. افرادی که در این زمینه بخواهند تحقیق کنند و این حرکت را راه‎اندازی کنند همه امکاناتش در دنیا هست. شما باید فقط این را جمع‎آوری کنید. ولی آن چیزی که در طب اسلامی مطرح است این است که شما از کشور خودمان که خارج شوید هیچ سیستم حکومتی در دنیا این طب را ندارد و به‎طور عادی نمونه‎اش در دانشگاه‎‎های کشورهای دیگر نیست و هیچ حکومتی به‎طور سیستماتیک حمایت از این جریان نکرده و نمی‎کند. این یک انقلابی است که در ایران شده است.
و حضرت امام در سال ۱۳۵۸ به افرادی که می‎خواستند حرکت‎‎هایی در این زمینه انجام دهند فرمودند الان وقت این‎کار‎ها نیست و عین جمله‎شان در جلد نهم صحیفه نور موجود است که می‎فرمایند: زمانی‎که اساس مملکت برقرار شد شما بروید دنبال طب اسلامی حالا یا به قولی طب سنتی و آن‎‎ها بروند به‎دنبال طب وارداتی. حالا یک حرکتی آغاز شده. الحمد‎لله ‎که شما‎ها هستید و دوستان هستند و تا حدودی آشنا شده‎اند و از طب اسلامی و سنتی صحبت می‎شود. از طب ایرانی و پزشکی ایرانی صحبت و از طب جامع صحبت می‎شود و دوستان زیادی در تلویزیون در این‎باره سخنرانی دارند. خود وزارت بهداشت و درمان در مورد طب سنتی صحبت می‎کند و اساتیدی در دانشگاه و در رسانه‎‎ها صحبت می‎کنند و دانشکده‎‎هایی در این زمینه درست شده است. این‎ها خودش طلیعه پربار برای این جریان است. این‎که اشکالاتی دارد، وارد است. وقتی‎که یک نوزاد به دنیا می‎آید خب مشکلاتی هم دارد و خطا‎هایی هم دارد و خلاف‎‎هایی هم می‎کند. الحمدلله رهبر معظم انقلاب هم بیدار بیدار بیدار است. ما در رشته خودمان داریم می‎گوییم. من با دیگران هم که صحبت کردم دیدم همه دارند همین حرف را می‎زنند بچه‎‎های سینما هم همین چند روز پیش می‎گفتند که واقعا آقا در بحث سینما حرف اول را می‎زند در ایران. این نشان می‎دهد که در رشته‎‎های مختلف الحمدلله رهبری بیدار است. آن‎ وقتی که انقلاب واقعی این جریان صورت بگیرد می‎بینید که چطوری همه با هم یکی می‎شوند و آن‎موقع ما به رهبر عرض ميكنيم که بچه‎‎ها و شاگردان شما بی‎کار نبوده‎اند و ببینید که همه در صحنه بوده‎اند ولی صلاح در این بوده که طوری در صحنه باشند که مشهود نباشند.

من این اتحاد را در بین بچه‎‎هایی که در این زمینه‎‎ها دارند کار می‎کنند حس می‎کنم قطعا هم آقا نظرش این نیست که این کار الان بشود. آقا در مورد این زمان دارد صحبت می‎کند. یقین بدانید دو سال دیگر یک صحبت دیگری خواهد بود و پنج سال دیگر یک صحبت دیگری خواهد بود. من کلا این حرکت را مثبت می‎بینم و مطمئن هستم که در آینده‎ای نه چندان دور، مردم هم در سطح گسترده به حمایت این جریان می‎آیند. همان‎طور که تا حدودی می‎بینیم که مردم آشنا شده‎اند. انقلاب و دوست‎داران رهبري یقین بدانند که کارشان نتیجه داده که الان خیلی‎‎ها در این مورد دارند صحبت می‎کنند و از این به بعد هم بیشتر ثمر خواهد داد و به بار می‎نشیند. به قول یکی از دوستان، انقلاب ۵۷ این طب در حال نزدیک شدن و وقوع است.

آقای دکتر امروز صحبت‎‎هایی از برخی فعالان جریان طب سنتی کشور در رویکرد به این طب شنیده می‎شود که مورد سؤال است. به‎عنوان نمونه مطرح می‎شود که طب سنتی صلاحیت ورود به تمام حیطه‎‎های پزشکی را ندارد از این‎رو این طب را طب مکمل می‎نامند. یعنی طبی که فقط می‎تواند برخی ابعاد طب رایج را تکامل بخشد. آیا چنین رویکردی را درست می‎دانید؟
ما سؤال‎‎هایی در همین مورد می‎کنیم، مثلا وسایل و ابزاری که برای جراحی در زمان بوعلی‎سینا‎ها استفاده می‎شده که برخی الان عکسش هم وجود دارد، تفاوت آن‎چنانی با ابزار امروزی که در اتاق‎‎های عمل دارد استفاده می‎شود مثل پنس و امثالهم ندارد. چه‎کسی گفته که این جراحی را که امروز انجام می‎دهند در قدیم نمی‎توانستند انجام دهند؟ یا مثلا در مورد مسائل پیچیده قلبی، همین را می‎گویند. برخی از متخصصین قلب را هم حاضریم بیاوریم و نظر بدهند که خیلی از آن‎‎هایی که مثلا می‎خواهند الان باطری قلب بگذارند، که این یک جراحی امروزی است. ما بدون جراحی علم درمانش را پیدا کردیم و حالا بحث احیا کردنش است. ما به هرکدام از این‎‎ها که می‎خواهند این کار را انجام بدهند، می‎گوییم که آقا کتاب طب سنتی می‎گوید این دوایش است. او می‎رود همان شب می‎خورد و فردا صبح می‎رود پیش طبیبش، طبیبش می‎گوید جراحی نقدا لازم نیست. خود حضرت امام هم می‎فرمودند خیلی از این جراحی‎‎هایی که دارد انجام می‎شود زیر سؤال است. این‎‎ها فقط دارند جراحی را به رخ ما می‎کشند چون توانسته‎اند کلا جراحی ما را پاک کنند. می‎شود احیا کرد و خیلی هم راحت می‎شود احیا کرد. نظر ما اتفاقا این است که شدنی است و می‎شود در زمینه طب استقلال داشت.

نظرتان در مورد رابطه طب سنتی و اسلامی چیست؟
هرچند که برخی دوستان ما از واژه طب سنتی استفاده می‎کنند اما این‎که دشمنان ما علاقه دارند از این کلمه استفاده کنند، به‎خاطر آن است که اسم اسلام نیاید. البته به‎نظرم اگر در ایران به این طب، پزشکی ایرانی هم بگوییم، گفته‎ایم طب اسلامی، چرا؟ چون طب سنتی طبی است که قبل از اسلام بوده. آن سنت‎ها تجمیع شدند و به هر حال تبدیل شدند به طبی که در دورانی این طب توسط برخی به اروپا رفت و در یونان شکل دوباره‎ای گرفت و آن‎‎ها هم رویش کار‎های خوبی کردند و در یک عصر دیگر ایرانی‎‎ها به‎خصوص در دوران اسلام قدرتمند شدند و رفتند علم خودمان را از آن‎‎ها گرفتند و در دانشگاه جندی‎شاپور پروراندند و روح اسلام را در آن دمیدند و الان هم که صحبت می‎کنند، می‎گویند طب بوعلی و طب رازی. این‎‎ها همه از پیشروان دین اسلام بودند.

کتاب‎‎های همه‎شان را که می‎خوانیم از نوشته‎‎ها مشخص است که انسان‎‎های متدین و مؤمنی بوده‎اند و از بیانات این‎‎ها مشخص است که همه کارهای‎شان برای خدا بوده است. می‎توانیم بگوییم پزشکی ایرانی یا بگوییم طب جامع ایرانی. ولی در مجموع ما مدیون اسلام هستیم. اگر اسلام نیامده بود به‎نظر من اصلا ما شکوفایی‎ای در دوران صفویه در شاخه‎‎های مختلف نداشتیم. نه معماری اسلامی داشتیم، نه نجوم اسلامی به این قشنگی داشتیم، نه طب اسلامی و همه این‎ها را نداشتیم.

یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب روی آن خیلی تأکید دارند بحث کرسی‎‎های آزاداندیشی است. سؤال این است که سهم جریان طب اسلامی در این کرسی‎‎های آزاداندیشی چه می‎تواند باشد؟
شما این را در یک مقیاس بزرگ‎تر بگویید. بگویید مثلا سهم ورزش باستانی ما در ورزش جهانی، تا چه حد است؟ اگر قرار باشد یک چنین کرسی در جهان برقرار باشد باید چه امکاناتی داشته باشد؟ چه شرایطی باید ایجاد شود؟ ما الان در داخل کشور خودمان هنوز آن شرایط مناسب را نداریم. اما رهبر معظم انقلاب با موقعیت‎شناسی و زمان‎شناسی قشنگی که دارند مشاهده کرده‎اند که بچه‎‎ها در دانشکده طب سنتی رسیده‎اند به سال آخر و می‎توانند پاسخ‎گوی سؤالات باشند. الان هستند کسانی‎که حرف‎هایی برای گفتن دارند. کم‎کم در تلویزیون دارند در برخی از کانال‎‎ها از این مسائل صحبت می‎کنند.

اما از طرفی می‎بینیم که یک شورای سلامتی در تلویزیون ایجاد می‎شود و تا حدی ایجاد محدودیت می‎کند. البته این‎‎ها دارد کم‎کم برداشته می‎شود. بحث کرسیهاي آزاداندیشی که شما می‎فرمایید این دارد باز می‎شود و شرایطش فراهم می‎شود. چون به‎مرور زمان متوجه شده‎اند که ادامه مسير سابق مانع رشد می‎شود. این مسیر یک مسیری است که همه باید از آن آگاه شوند که اگر می‎خواهند زندگی سالم و جسم سالم داشته باشند و سلامتی خود را حفظ کنند و عمر طولانی کنند هیچ راهی جز این ندارند که در مسیر تغذیه سالم قرار بگیرند و تغذیه سالم هم وجود ندارد الا همان چیزی که اسلام به آن توصیه کرده است.

یکی از مسائلی که امروز در رابطه با موفقیت‎‎های طب مدرن مطرح می‎شود این است که می‎گویند از موقعی که طب مدرن توانسته خودش را سازماندهی کند، بیماری‎‎های همه‎گیر و مرگ و میر‎هایی که در قدیم وجود داشته دیگر پیش نمی‎آید و این را دلیل قوت طب مدرن و ضعف طب سنتی می‎دانند. نظر شما در این مورد چه هست؟

این‎‎ها هر کدامش استدلال می‎خواهد و زمان‎بر است و بحث را در چند کلام نمی‎شود عنوان کرد. بعد از هجوم انگلیس به ایران در دو قرن پیش، این‎ها در کشور ما یک حالت برزخ درست کردند. یعنی چه؟ یعنی این‎که ما قبلا یک دوره بهشتی داشتیم و این‎‎ها که آمدند یک دوران برزخ درست کردند. در این دوران برزخ بلا‎های زیادی بر سر ملت ایران آمد. ولی این دوران برزخ متعلق به که بود؟ متعلق به انگلیس بود. مثلا ما حمامی داشتیم به نام حمام گنجعلی‎خان. همان حمام‎‎های سنتی. این حمام‎‎های سنتی‎ قسمت‎‎های متفاوتی داشت که هر کسی با توجه به مزاجش به آن قسمت‎ها می‎رفت. یک قسمت حوضچه داشت، یکی کیسه‎کشی داشت، یکی دلاکی داشت و... این‎‎ها به‎جای خود بود، یک خزینه‎ای داشت که آن خزینه از یک دیگ بسیار بزرگ مسی درست شده بود که الان علم امروز دارد می‎گوید برای رفع خستگی‎‎های مزمن شما بیایید از وان‎‎های مسی استفاده کنید.

این‎‎ها می‎رفتند در این حمام‎‎ها خودشان را کامل می‎شستند و تمیز که می‎شدند در آخر باید می‎رفتند در آن خزینه و با آن حال در خزینه می‎ماندند؛ با توجه به این‎که مس حرارت کمی می‎خواهد برای گرم شدنش و میکروب‎زداست، یعنی شما هر بیماری‎ای که داشتید می‎خواستید از بدن شما خارج می‎شد، به‎نوعی وارد آب و تبدیل به واکسن برای نفر بعد می‎شد. به این دلیل است که رسول خدا در ۲۰ مورد در جا‎های مختلف در حدیث می‎گوید که شما از موارد مشترک هم استفاده نکنید ولی راجع به کاسه آب خوردن و کاسه مسی می‎‎گویند که مستحب است که خورده شود. چون به محض این‎که شما لبت را می‎زنید به یک کاسه ویروسی همان لحظه این ویروس تضعیف می‎شود و بعد هم می‎میرد این می‎شود واکسن برای نفر بعد. خب این‎‎ها آمدند این را تبدیل کردند به یک حمام‎‎های جدیدی که الان در سطح تهران هست. این‎‎ها سنتی نیستند، برای ۵۰ سال پیش یا ۶۰ سال پیش است. وقتی می‎روی وارد این حمام‎‎ها می‎شوی می‎بینی که می‎گویند این‎جا خزینه‎اش بوده و خزینه‎اش را خراب کرده‎اند از بس که مردم کچلی گرفته‎اند و از بس که بیماری گرفته‎اند و از بس که از لنگ‎‎های مشترک استفاده کرده‎اند. اما این برای طب اسلامی نیست، این برای دوران برزخ است.

بعد همکاران دانشگاهی این را که نمی‎دانند. این را می‎گذارند به حساب علم ما. می‎گویند آن‎طوری بود. الان آمده‎اند چه‎کار کرده‎اند؟ حمام را آوردند داخل منزل و بهداشت را آوردند داخل منزل. حمام‎‎های مدرن یا سونا درست کرده‎اند و هزاران تعریف از آن می‎کنند. حالا می‎رویم می‎بینیم که ای دل غافل در همین سونا‎ها هم همان‎چیزها اتفاق می‎افتد. حوله و لنگ‎شان زیرپا افتاده و لگد می‎کنند و آبش هم که ۱۰ نفر می‎روند در جکوزی؛ این می‎رود و آن می‎آید؛ اما دیگر الان مشکلی هم ندارد. آمارهای‎شان هم غلط است و علمی نیست. آیا الان شما در میان مردم انسان‎‎های ۱۲۰ ساله می‎بینید. الان با ذوق و شوق عنوان می‎شود که حد متوسط عمر خیلی خوب شده و رفتیم مثلا روی مرز ۷۰ سال؛ سن عمر ما که همه‎اش روی ۱۰۰ سال و ۱۲۰ سال و ۱۴۰ سال بود و یک بازمانده‎شان که تازگی‎‎ها فوت کرد ۱۴۶ سال سن داشت. یک دختر خانمی با ۱۴۶ سال ماشاءالله سر‎حال هم بود. ما بحث سر این‎‎ها داریم.

آیا این محصولاتی که به‎عنوان محصولات ارگانیک دارند به بازار‎ها می‎آیند، محصولات طبیعی هستند؟
ما خبر نداریم که ارگانیک به معنای «طبیعی» هست یا نه؟ اما برای ما طبیعی ترجمه کرده‎اند. طبیعی به زبان انگلیسی می‎شود نچرال (natural).

خب این مرغی را که الان شما در بازار می‎بینید این حالت برزخ تغذیه است. قبلش مرغ و خروس و غاز و اردک طبیعی بوده. همان نچرال. شما این را آورده‎اید تبدیل کرده‎اید به یک ژن، ژن هم سرطانی بوده. مرغ‎‎هایی که امروز هست، غده سرطانی انسانی است. ما مدارک مستند داریم که ژنش را گرفته‎اند با ژن خوک و با ژن مرغ محلی ترکیب کرده‎اند که مراجع ما نتوانند بگویند حرام است. این شده مرغ. حالا می‎گویند ما به شما مرغ طبیعی می‎دهیم. بفرمایید این را بهش می‎گویند طبیعی. مردم را قانع می‎کنند به این‎‎ها و می‎آییم و توضیح می‎دهیم می‎گوییم که نه آقا این ارگانیک نیست. این حالت برزخ است. ما را اول برده‎اند در یک دوران برزخی بعد از برزخ برده‎اند در جهنم، بعد از جهنم ما قانع شدیم، که برگردیم به برزخ. بعد می‎گویند وضع مرغ‎تان یادتان است که چه وضعی بود. آبله‎مرغان یادتان است. کچلی‎‎ها یادتان است. با یک آپاندیس می‎مردند یادتان است. خب این‎‎ها همه‎اش برای دوران برزخ است و هیچ ربطی به دوران شکوفایی ما ندارد.

استقبال نسل جدید از این مباحث چگونه است؟
نظر شخص بنده این است که نسل جدید همان نسل اول انقلاب است با این نقطه مشترک ‎که هردو بسیجی هستند. اما یک تفاوت ظاهری در عملکرد دارند. آن‎‎ها موقع نیاز کشور به جنگ رفتند. این‎‎ها روی مسائل فرهنگی کار می‎کنند.

   برچسب‌ها: مرغ, غده, سرطانی, خانواده سبز
   
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۸


   برچسب‌ها: عکس, اکبر عبدی و دخترش, اکبر, عبدی
   
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
در بخشی از این تحقیقات آمده است که شرایط بد مسکونی برای زنان و نبود حمایت های اجتماعی برای مردان از عواملی اصلی ابتلا به افسردگی در افرادی است که تنها زندگی می کنند.

سازمان خیریه مایند (Mind) که در زمینه سلامت روانی فعالیت می کند، می گوید که باید روزنه ای برای افرادی که تنها زندگی می کنند فراهم آوریم تا بتوانند مشکلات خود را بیان کنند.

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود بر این امر تاکید داشته اند که تعداد خانوارهای تک نفره در کشورهای غربی در طی 30 سال گذشته افزایش یافته است. از هر سه نفر در بریتانیا و آمریکا یک نفر تنها زندگی می کنند.

این تحقیقات در نشریه علمی "بایو مد سنترال" منتشر شده است و شامل تحقیق بر روی 1695 مرد و 1776 زن فنلاندی در سنین کاری است. آنها به طور متوسط 44 ممیز 6 سال سن دارند.

این افراد در سال 2000 در پرسشنامه ای به این سوال جواب دادند که آیا تنها زندگی می کنند یا با افراد دیگر.

آنها همچنین به سوال های دیگر در مورد شرایط کاری، درآمد، شرایط مسکونی، حمایت های اجتماعی، مقام کاری و جنبه های دیگر زندگی از جمله کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی جواب دادند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که افرادی که تنها زندگی می کردند در طول دوران انجام این تحقیقات بین 2000 تا 2008 ، هشتاد درصد بیشتر داروهای ضد افسردگی خریداری کرده اند.

دکتر لورا پولکی راباک، سرپرست گروه تحقیقات در موسسه "بهداشت کار" در فنلاند گفت که خطر بروز اختلالات روانی در افرادی که تنها زندگی می کنند، به مراتب بیشتر است.

دکتر راباک گفت:

"در این نوع تحقیقات معمولا خطر ابتلا به افسردگی دست کم گرفته می شود، زیرا همان کسانی که بیشتر در معرض این خطر قرار دارند کسانی هستند که در دوران تحقیقات از تکمیل کردن پرسشنامه های بعدی خودداری می کنند. ما همچنین نمی توانیم دقیقا اندازه گیری کنیم که عدم درمان افسردگی تا چه حد در بین افراد متداول است."

محققان می گویند که زندگی با دیگران پشتوانه عاطفی برای افراد فراهم می آورد و به ادغام شدن در جامعه کمک می کند.

در این تحقیقات آمده که تنها زندگی کردن احساس انزوا و عدم اطمینان به همراه دارد که می تواند در بروز اختلالات روحی موثر باشد.

بث مورفی، رئیس اطلاع رسانی سازمان خیریه مایند گفت که افزایش تعداد کسانی که تنها زندگی می کنند تاثیر واضحی بر سلامت روانی جامعه دارد.

او می گوید:

"تنهایی و انزوا باعث می شود که مردم کمتر روزنه ای برای ابراز احساسات خود پیدا کنند. ابراز احساسات امری است که ما قطعا می دانیم به بهبود و سلامت روانی کمک می کند. بنابر این ضروری است تا به جای آنکه فقط بر داروهای ضد افسردگی اتکا کنیم، برای افرادی که تنها زندگی می کنند شیوه های مناسب تر، مانند گفتار درمانی فراهم آوریم تا بتوانند در فضایی امن درباره مشکلاتشان صحبت کنند."


   برچسب‌ها: روانشناسی, خانواده, افسردگی, سلامت روان
   
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
داشتن چنین پوستی، تاثیر زیادی در کاهش اعتماد به نفس هر جوانی خواهد داشت، این اثرات روانی منفی به حدی آزاردهنده است که بسیاری افراد حاضرند برای رفع جای جوش ها به خصوص در ناحیه صورت، تن به روش های سخت و پرهزینه بدهند تا شاید رویای داشتن پوستی صاف و زیبا را به واقعیت تبدیل کنند.

در حالی که بنا به گفته متخصصان پوست نه تنها درمان جای جوش نسبی است، بلکه رسیدن به نتیجه مطلوب درمانی به عمق فرورفتگی، میزان بازسازی پوست شخص و البته انتخاب درمان مناسب بستگی دارد.

دکتر سعید کشاورز، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله گفت: جای جوش اگر به معنای ایجاد فرورفتگی در پوست باشد، به هیچ وجه و در هیچ شرایطی صددرصد درمان نمی شود، بلکه تنها می توان با بهره گیری از یکی از روش های نوین درمانی، شدت و آثار منفی آن را کاهش داد.

جوش هایی که آثارشان محو نمی شود

دکتر کشاورز نیز با تاکید بر این که معمولا جوش های بزرگ و چرکی آثاری از خود بر پوست به جا می گذارد، می گوید: البته باقی ماندن جای جوش به چند عامل بستگی دارد که یکی زمینه های ژنتیک پوست برای ترمیم و بازسازی است که در برخی افراد، این زمینه بسیار ضعیف است.

از سوی دیگر دست کاری زیاد و فشار دادن جوش های چرکی به باقی ماندن جای آنها روی پوست منجر می شود، پس توصیه می شود که در هر شرایطی از دستکاری جوش ها پرهیز شود.

جای جوشی که محو می شود

متخصصان پوست معتقدند پیشگیری از ایجاد جای جوش بسیار ساده تر از درمان آن است، به همین دلیل در اکثر موارد، این متخصصان بر درمان طبی زودرس و طولانی جوش ها یعنی تا محو شدن کامل آنها تاکید می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله تاکید می کند: اگر جای جوشی به شکل لکه های قرمز روی پوست دیده شود، نیاز به درمان نداشته و پس از مدتی به خودی خود محو می شود، اما اگر جای جوش به شکل لکه های قهوه ای باشد، با لیزر قابل درمان است. از سوی دیگر لکه های تیره و قهوه ای رنگ با لایه برداری یا پیلینگ های پوستی نیز قابل رفع است.

دکتر کشاورز می افزاید: درمان میکرودرم نیز نوعی از روش های لایه برداری محسوب می شود که در آن از روش های فیزیکی برای از بین بردن جای جوش استفاده می شود، اما رفع جای جوش های عمیق بسته به قابلیت بازسازی پوست و روش درمانی انتخابی، قابلیت درمان نسبی دارد.

روش های درمانی متنوع

متخصصان پوست روش های مختلفی را برای درمان اسکار یا جای جوش صورت پیشنهاد می کنند که عمده ترین آنها لیزر است و آثار تهاجمی کمی چون زخم و قرمزی را روی پوست به جا می گذارد.

البته از روش های درمانی دیگری چون پانچ یعنی بریدن یا برآمده کردن جای جوش نیز استفاده می شود که در هر دو مورد خون ریزی ایجاد شده به پر شدن جای جوش تا حد قابل قبولی منجر می شود.

دکتر کشاورز اضافه می کند: استفاده از فیلرها یا پرکننده ها که می تواند از نوعی ژل یا چربی خود بدن باشد، نیز از روش های رایج درمان جای جوش محسوب می شود، اما این روش به دلیل عوارضی که دارد، شیوه مطلوبی نیست.

تراشیدن پوست، روشی تهاجمی و موثر

این متخصص پوست با اشاره به تهاجمی بودن روشی تحت عنوان «درم ابریژن» که با تراشیدن، لایه سطحی پوست برداشته می شود، می گوید: به دنبال انجام این روش لایه زیرین پوست که ظاهر صاف و شفاف تری دارد، جایگزین لایه ناصاف و پر از اسکار قبلی می شود.

اما میزان قرمزی و لکه های ناشی از انجام این روش نه تنها تا چند ماه روی پوست می ماند، بلکه برای این که به لکه های ماندگاری تبدیل نشود به مراقبت زیادی نیاز دارد.

وی ادامه می دهد: بعضی مواقع جوشگاه های عمیق پوست صورت را می توان با عمل جراحی برداشت و محل را بخیه کرد، در برخی بیماران نیز لازم است اسکارهای عمیق توسط تزریق کلاژن پر شده یا در بعضی موارد که پیوند پوست از پشت گوش به ناحیه فرو رفته انجام شود.

اما لیزرهای کم تهاجمی که میزان التهاب و قرمزی کمی را به جا می گذارد، یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن جای جوش محسوب می شود.

  منبع : افکار نیوز

   برچسب‌ها: از بین بردن, جای, جوش, درمان
   
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
در یک ماه گذشته خبرهای زیادی مبنی بر انتشار نسخه جدید بازی محبوب پرندگان خشمگین منتشر شد و هم اکنون انتظار ها برای طرفداران این بازی فوق العاده به پایان رسید؛ دقایقی پیش کمپانی Rovio نسخه جدید این بازی را با نام Angry Birds Space در اختیار کاربران قرارداد.

در قسمت اصلی این بازی شما با 60 مرحله هیجان انگیز در فضا روبرو هستید!

نوع پرتاب پرندگان نسبت به نسخه های قبلی بازی متفاوت شده است چرا که شما در فضا دیگر جاذبه ندارید !

پرندگان جدیدی نیز به بازی اضافه شده اند، برای مثال نوعی از پرندگان این قدرت را دارند که سنگ ها را به یخ تبدیل کنند تا شکستن آن برای پرندگان دیگر آسان شود. در قسمتی به نام Danger Zone، سی مرحله بسیار سخت برای شما طراحی شده است که قطعا ساعت ها درگیر آنها خواهید بود.

اگر از علاقه مندان به فضا هستید در منوی بازی به برخی از مقالات مفید در ناسا لینک داده شده است که میتوانید به مطالعه آن ها بپردازید. از لحاظ گرافیکی هم تیم طراحی تلاش زیادی کرده است تا جزییات فضایی را به خوبی رعایت کند و تا حد زیادی هم در این امر موفق بوده است.


این بازی هم اکنون برای سیستم عامل اندروید با قیمت 0.99 $ ، برای آیفون و آیپاد تاچ با قیمت 0.99 $ ، برای آیپد با کیفیت HD و قیمت 2.99 $ ، برای MAC با قیمت 4.99 $ و در نهایت برایPC نیز با قیمت 5.99 $ آماده دانلود است.

البته اندروید داران نسخه همراه با تبلیغات این بازی را به رایگان از فروشگاه گوگل پلی نیز می توانند دانلود کنند.

و البته همچون سایر نرم افزار ها ، این نرم افزار را نیز میتوان از بازار تهیه نمود

  منبع : نارنجی
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
یک دختر ایرانی به نام مهدیه آذری که خود را زیباترین انسان در جهان می داند، با حضور مقابل دوربین یک عکاس اروپایی، نام خود را به عنوان زیباترین دختر جهان ثبت کرد ...

مهدیه آذری دختر 10ساله از ایران که به عنوان زیباترین،جلوی دوربین حاضر شد گفت: من زیباترین دخترم چون نماز می خوانم .

میشل شولتس کرزیزانوفسکی، عکاس اهل هلند به دنبال یافتن پاسخ این سؤال که زیبایی چیست؟ پنج قاره جهان را زیر پا گذاشت و از مردمان مختلف پرسید: آیا تو از همه زیباتری؟ وی گرچه با پاسخ هایی متفاوت در این زمینه روبرو شد اما عجیب ترین و شاید گفت منحصر به فرد ترین پاسخ را در ایران شنید وقتی مهدیه به او گفت "زیباست چون نماز می خواند اما حتی این عکاس هم درک نکرد.

عکس های او که در 10 کشور مختلف گرفته شده به صورت کتابی به نام زیباترین شخص جهان انتشار یافته است. در این کتاب پیش از هر عکس، اول علتی که شخص برای زیباترین بودن خود ذکر کرده آمده و سپس عکس او در پشت صفحه درج شده است. روزنامه هلندی تراو مصاحبه و نوشتاری داشته با آقای کرزیزانوفسکی که در آن چند و چون کار او این گونه توصیف شده است:

زیباترین دختر ایران مقابل دوربین عکاس اروپایی + عکس

شولتس کرزیزانوفسکی برای انجام این پروژه عکاسی خود در کشورهای مختلف آگهی هایی به این مضمون در روزنامه ها چاپ کرد: هر کس خود را زیباترین زیباها می داند به این آگهی پاسخ دهد.

در کنار این آگهی ها، او برای مطرح کردن این سؤال، به همراه تیم خود به مناطق مختلف از کوچه پسکوچه های ایران گرفته تا حلبی آبادهای هند، نیز سر زده است.

از کتاب شولتس کرزیزانوفسکی چنین برمی آید که زیبایی، ابعاد گوناگون زیادی دارد. بیشتر پاسخ دهندگان دلیل ویژه ای برای زیبا دانستن خود ذکر نکرده اند ولی دسته ای نیز علت این حس را بیان کرده اند.

یکی حفره های کوچکی که به هنگام خنده بر روی گونه هایش می افتد را نشان زیباترین بودن خود دانسته و دیگری چشمان درشتش ، و شخصی دیگر لب های قیطانی اش را . یک زن نابینای هندی به کرزیزانوفسکی گفت: هر کس من را دیده می گوید که تو زیبایی.

مهدیه آذری، دختری 10ساله از ایران که به عنوان زیباترین، جلوی دوربین کرزیزانوفسکی حاضر شد در باره دلیل زیبا بودن خود گفت: من زیباترین دخترم چون نماز می خوانم.

البته شولتس کرزیزانوفسکی که درکی درست از ارزشها و آثار نماز و نقش آن در سلامت روحی و جسمی و معنوی مسلمانان ندارد در واکنش به حرف این دختر و خیلی ساده و سر سری می گوید که این حرف نشانه یک ششتشوی مغزی کامل است. در وب سایت شولتس کرزیزانوفسکی می خوانیم که حجت الاسلام محسن ترک زاده، روحانی اهل اصفهان نیز گفته است که تمام تلاش خود را می کند تا به خدا برسد بنابراین او زیباترین مرد جهان است.

در کشور آفریقایی نامیبیا او و افراد تیم کرزیزانوفسکی به روستاها رفتند و پس از اهدای برنج به افراد محلی و برگزاری مراسم یک ساعته سنتی، سؤال خود را با روستاییان مختلف مطرح کردند. روستاییان با دیدن این که چندین فرد بالغ از اروپا به راه افتاده و برای پرسیدن این سؤال به آن جا آمده اند همگی از خنده بر روی زمین غلت می زدند.

شولتس کرزیزانوفسکی، افرادی را که برای عکس های کتابش انتخاب کرده با دقت گلچین کرده است. برای مثال در جریان عکاسی ها مردی به او رجوع کرده و گفته است از سیاره دیگری به زمین آمده و قرار است به زودی به سیاره خود بازگردد و به این دلیل زیباترین فرد روی زمین است، ولی این فرد توسط کرزیزانوفسکی برای پروژه عکاسی مناسب تشخیص داده نشد.

این عکاس 61 ساله هلندی پنج سال به دنبال معنی زیبایی بود ولی در پایان پروژه به این نتیجه رسید که به پاسخی نرسیده است. او در این مورد می گوید: هر کس کتاب من را مطالعه کند می تواند پاسخی را برای خود تصور کند. کار من، تنها این است تا میان مردم تعامل و ارتباط ایجاد کنم. موضوع اصلی این است که بدانیم این افراد در مورد زیبایی چه نظری دارند. فکر و نظر آن ها می تواند بر حس ما هم تأثیر بگذارد.

کرزیزانوفسکی می افزاید که بر عکس انتظاراتش کسی تا به حال پروژه و کتاب او را مسخره نکرده و منفی ندانسته است. وی می گوید که کتاب مثبت گرای من شاید بتواند حس کوچک مثبتی باشد در میان موج اخبار منفی که هر روزه رسانه ها به سوی ما می فرستند.

او می گوید که اخبار فاجعه و جنگ تبدیل شده به تفریح روزانه مردم و این باعث شده تا دید ما به دنیای اطراف تبدیل به دیدی نادرست بشود.

یکی از روزنامه نگاران از کرزیزانوفسکی پرسید که آیا او خود را زیباترین فرد می داند؟ شولتس کرزیزانوفسکی در جواب گفت:

اوایل از این پرسش فرار می کردم ولی الان می گویم، بله، من خودم را زیباترین حس می کنم. در جریان این پنج سال فهمیدم که همه به دنبال سازگار شدن با دنیای پیرامون خود هستند و ما خود می توانیم بر این سازگاری ها و هماهنگ شدن ها تأثیر بسزایی بگذاریم.

کرزیزانوفسکی ادامه می دهد:

اگر بگویی بله، من زیباترینم، با گفتن همین جمله همه چیز دلپذیرتر، زیباتر و جالب تر می شود تا وقتی که بگویی نخیر من زیبا نیستم. زیبا بودن یک امر انتخابی است.

  منبع : پارس ناز

   برچسب‌ها: عکس, دختر, ایرانی, زیبا
   
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
کارگردان و نویسنده سریال قصه های مجید در مورد فوت پروین دخت یزدانیان گفت: مادرم خانه را سوت و کور کرد و شاید با رفتنش دل عده زیادی را لرزاند، چرا که وی مادربزرگ همه بچه های ایران زمین بود.

کیومرث پور احمد دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره ویژگی های شخصیتی و زندگی خصوصی پروین دخت یزدانیان معروف به بی بی قصه های مجید گفت: مادرم 65 سال در آشپزخانه بود و دوازده بچه را بزرگ کرد و سر و سامان داد و همانند زنان ایرانی که خانواده دوست بودند بیشتر وقت خود را به خانه داری و آشپزخانه مصروف کرده بود.

بی بی قصه های مجید درگذشت

وی افزود:

مادرم به کتاب کتاب خوانی و تماشای سریال های تلویزیون علاقه داشت و با تمام گرفتاری هایش بافندگی با ماشین را یاد گرفت و برای بچه هایش پلیور می بافت.

مادرم همیشه نمونه واقعی یک انسان فعال و سرزنده بود و حتی برای خود معلم نقاشی گرفته بود تا آلزایمرش که از 10 سال پیش به آن مبتلا بود را درمان کند.

پروین دخت یزدانیان زنی خیرخواه و مثبت اندیش بود و هر کمکی که از دستش بر می آمد برای دوستان و آشنایان و همسایه گان انجام می داد.

از زمانی که آلزایمر مادر آغاز شد تا زمان فوتش 10 سال طول کشید و در سه چهار سال آخر زندگی نباتی و سختی را می گذراند.

شاید مادرم به دلیل شرایط سخت بیماری راحت شد، اما خانه ما رو سوت و کور کرد و با رفتن ایشان همدلی که از وجود مادر در بین بچه ها بود کم رنگ می شود.

کارگردان سریال قصه های مجید در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که زنده یاد یزدانیان در جلوی دوربین و پشت صحنه ها چگونه بودند، اظهار کرد:

وی همانند دیگر کارها، مسئولانه در سر صحنه حاضر می شد و حتی در زمان تولید سریال قصه های مجید که پدرم هنوز زنده بود کارهایش را به گونه ای برنامه ریزی می کرد که پس از ضبط برنامه در خانه حاضر شود و برای پدرم غذا بپزد.

از ویژگی های بارز بی بی، بداهه گویی متناسب با سکانس ها در زمان ضبط بود و طوری بازی می کرد که تنها یک برداشت در بیشتر سکانس ها کافی بود.

مادرم در زمان پخش سریال قصه های مجید ستاره تلویزیون ایران شده بود و به نوعی مادربزرگ همه بچه های ایران زمین بود.

در پاسخ به این سوال که مادرتان کدامیک از کارهایشان را بیشتر دوست داشتند، تصریح کرد:

برای او فرقی نمی کرد، اما خاطره جالبی که از او دارم اینکه بعد از فوت پدرم ما سر کار خواب نما بودیم، من به مادر گفتم تا 40 روز کار را تعطیل می کنیم اما ایشان به من گفتند تو خیلی ضرر می کنی، و کار را پس از هفته پدرم آغاز کردیم.

به گزارش فارس، پروین دخت یزدانیان یا همان بی بی مشهور قصه های مجید که هنوز یاد و خاطره آن در ذهن های کودکان و نوجوانان دهه 70 ماندگار است ظهر امروز در سن 89 سالگی در نجف آباد اصفهان دار فانی را وداع گفت.

وی که چند سالی بود بر اثر بیماری و کهولت سن در بستر بیماری بود، توسط دخترش پرستاری می شد.

پروین دخت یزدانیان که در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد، دارای 12 فرزند، 25 نوه و پنج نتیجه است که از میان این تعداد فرزند کیومرث و منوچهر پور احمد کارگردان و نویسنده نام آشنای سینما و تلویزیون هستند.

حضور یزدانیان مقابل دوربین از سال 1370 با مجموعه «قصه های مجید» آغاز شد و ایفای نقشش در سینما از سال 1371 با «صبح روز بعد» و «شرم» که هر سه به کارگردانی پسرش بود ادامه یافت.

وی در فعالیت کوتاه مدت خود در سینما، حضور در فیلم های «نان و شعر» (1372)، «خواهران غریب»(1374) و «شب یلدا»(1379) را به کارگردانی فرزندش کیومرث پور احمد و ایفای نقش در فیلم مهریه بی بی(1373) ساخته اصغر هاشمی تجربه کرد.


   برچسب‌ها: سینما, کیومرث پوراحمد, بی بی, قصه های مجید
   
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای استان اصفهان گفت: استان های قم و مازندران هم به ترتیب رتبه دوم وسوم را به خود اختصاص دادند.

آقای جهانیان افزود : میزان مسافران ورودی به استان های مختلف نسبت به پارسال 5/55 درصد و بازدید از جاذبه های گردشگری 106 درصدرشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 3 میلیون و 235 هزار نفر در کشور دارای سفر کارت هستند گفت: دارندگان سفر کارت ها در ایام نوروز از خدمات 1500 مرکز پذیرایی و اقامتی بهره مند می شوند .

وی توسعه صنعت گردشگری بویژه درآمد صنعت توریسم و ورود گردشگر به کشور را از اهداف سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی دانست گفت:

مسئولان امسال برای سفر 7 میلیون و 500 نفر در ایام نوروز تسهیلات فراهم کرده اند.

  منبع : برترین ها

   برچسب‌ها: اصفهان, شهر شلوغ, نوروز, تعطیلات
   
+ ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
زوج هنری مهدی هاشمی و گلاب آدینه 31 سال پیش در مجموعه «سلطان و شبان» با هم هم بازی بودند.

«سلطان و شبان» یکی از مجموعه های تلویزیونی موفق دهه شصت است که تولید آن سال 1360 آغاز شد و سال 61 نیز به پایان رسید.

همکاری موفق داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی در این مجموعه توانست یکی از بهترین سریال های تلویزیون را در خاطر مردم ماندگار کند.

هاشمی و فرهنگ با همکاری یکدیگر فیلمنامه این افسانه تاریخی کمدی را نوشتند و داریوش فرهنگ نیز آن را کارگردانی کرد. این مجموعه بلافاصله بعد از اتمام تصویربرداری، سال 61 از شبکه اول سیما پخش شد.

سیاوش طهمورث در نقش مقام کشوری «سلطان و شبان» اولین و آخرین مجموعه ای بود که مهدی هاشمی و گلاب آدینه در آن رو به روی هم قرار گرفتند. این زوج هنری بعدها در هیچ مجموعه تلویزیونی کنار هم بازی نکردند.

مهدی هاشمی و گلاب آدینه در سریال سلطان و شبان علاوه بر مهدی هاشمی در نقش سلطان و شیرزاد شبان و گلاب آدینه در نقش سلطان بانو، محمد مطیع در نقش وزیر اعظم، محمدعلی کشاورز در نقش خوابگزار اعظم، حسین کسبیان در نقش تلخک، احمد آقالو در نقش کاتب و سیاوش طهمورث در نقش مقام کشوری در این مجموعه ایفای نقش کردند.

موسیقی خاطره انگیز «سلطان و شبان» را مرحوم بابک بیات ساخته است. این مجموعه روزهای نوروز از شبکه آی فیلم در حال پخش است.

  منبع : خبر آنلاین

   برچسب‌ها: سینما, زوج هنری, فیلم, سلطان و شبان
   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش