+ ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
حالا دیگر، یک ماه از زمان راه اندازی گوگل پلاس گذشته است و می توانیم نخستین ارزیابی خود را از میزان موفقیت این شبکه اجتماعی تازه انجام بدهیم و ببینیم ویژگی های جذاب گوگل پلاس یعنی حلقه ها، جرقه ها یا سیستم چت تصویری خاص اش یعنی Hangouts تا چه میزان توانسته است، جلب نظر کند و بر تعداد کاربران پلاس بیفزاید.


همان طور که احتمالا در اخبار خوانده اید، گوگل پلاس تنها در عرض 16 روز اول شروع کارش، توانست 10 میلیون کاربر پیدا کند. در این نمودار زیبا می توانید ببینید که در مقام مقایسه، توییتر بعد از گذشت 780 روز و فیس بوک بعد از گذشت 852 روز توانست این میزان کاربر پیدا کند.

مقایسه روند افزایشی کاربران فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس

البته باید قبول کنیم که این مقایسه چندان منصفانه نیست، نخست به خاطر آنکه دنیای آنلاین سال 2011 بسیار پررونق تر و پرکاربرتر از دنیای آنلاین سال های 2004 و 2006، یعنی سال های شروع به کار فیس بوک و توییتر است. در واقع این توییتر و فیس بوک بودند که مردم را از امکاناتی که عضو شدن در یک شبکه اجتماعی می تواند برایشان در بر داشته باشد، آگاه کرده بودند، پس آنها کنجکاو بودند که ببینند، عضویت در یک شبکه اجتماعی دیگر، می تواند چه چیزهایی خوبی برایشان به ارمغان بیاورد.

دلیل دوم را باید زیرکی گوگل در حفظ حریم خصوصی و اطلاعات کاربرانش دانست. گوگلی ها که می دانستند، خیلی ها از فیس بوک به خاطر مشکلاتی که در حفاظت از حریم خصوصی شان داشته، راضی نیستند، از همان ابتدا این شبکه را طوری طراحی کردند که کمتر از این مشکلات داشته باشد. حلقه ها یا circles، ویژگی درخشان گوگل پلاس است که از همان ابتدا به کاربر پلاس اجازه می دهند، دوستانش را در گروه های مختلف مرتب کند و هر مطلب را بنا به صلاحدید خود، تنها با حلقه خاصی به اشتراک بگذارد.

دلیل سوم توفیق گوگل، بسیار آشکار و بدیهی است. گوگل از قبل تعداد بسیار زیادی کاربر داشت و کشاندن آنها به یک شبکه اجتماعی، کار بسیار ساده ای برای آنها بود. در حالی که توییتر و فیس بوک مجبور بودند به صورت اولیه کاربر کاملا تازه جذب کنند، هر کاربری که اکانتی در گوگل داشت و به جی میل خود مراجعه می کرد یا جستجوی ساده ای می کرد، با دیدن سیاه شدن نوار گوگل، کنجکاو می شد که ببیند، چه اتفاقی روی داده است و به سرعت مشتاق می شد، عضو گوگل پلاس شود.

مقایسه روند افزایشی کاربران فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس

کمتر کسی است که موافق نباشد، گوگل پلاس گام اول را محکم برداشته است، اما باید دید که شتاب جذب کاربر توسط گوگل پلاس یا میزان اشتراک محتوا در این شبکه همچنان شتاب صعودی خود را حفظ خواهد کرد یا گوگل پلاس، صرفا تب زودگذری بوده است که برای مثال با سکون و عدم ارائه ویژگی های تازه، آتشش خاموش خواهد شد.

اعتقاد شخصی من این است که در صورت عدم ارائه زودهنگام API گوگل پلاس یا اضافه نشدن ویژگی هایی مثل متصل شدن پلاس به گوگل پلاس، توییتر یا شبکه های اجتماعی دیگر، شاهد کاهش شتاب جذب کاربر پلاس خواهیم بود.

  منبع : یک پزشک
  برچسب ها : اخبار اینترنت شبکه اجتماعی توییتر اینترنت فیس بوک گوگل


   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش