1-بلوغ جنسي و دردسرهاي آن
بلوغ جنسي!
درايّام
بلوغ بطور طبيعي دو صفت مطبوع و جذّاب در جوانان نورس بروزميكند:
يكي شكفته شدن غريزة جنسي و ديگري طراوت و زيبائي ايّامجواني.
گرچه تمايل جنسي خود بتنهائي عامل مؤثّري براي جلب جنسمخالف و
حفظ نسل بشر است، ولي خداوند اين تمايل آتشين را با زيبائي وجمال
دختران و پسران آراسته و از اين راه رغبت آميزش را در آنان
سوزانتركرده و ميل پيوستگي آنها را به يكديگر تشديد نموده است.
امّا غريزة جنسي!
آغاز
بلوغ جنسي از موقعي است كه غدد جنسي از خواب بيدار ميشوند
وفعاليت پنهاني خود را با همكاري ساير غدد داخلي شروع
ميكنند.هورمونهاي جنسي را در خون ميريزند و تحول و انقلاب همه
جانبهاي رادر مزاج آنان بوجود ميآورند. در تمام دوران چند سالة
بلوغ، عوامل فعّالبلوغ همچنان بكار خود ادامه ميدهند تا نوجوان
تازه بالغ را به رشد نهائي وبه عاليترين مدارج قوّت و شدّت جواني
برسانند و كلّية مميّزات يك مرد يايك زن كامل را در وي ايجاد و
مستقر نمايند.
اولين نشانة بلوغ، رشد سريع بدن مخصوصاً
استخوانها است. ارتباط رشداستخوان با هورمونهاي جنسي آنقدر زياد است
كه ميشود با عكسبردارياز استخوانها، تاريخ شروع بلوغ جنسي را پيش
بيني نمود. روئيدن مو برصورت پسران يكي از نشانههاي بلوغ آنان
است ولي در دختران بالغ، موينميرويد و اين خود يكي از تفاوتهاي
آشكار زن و مرد است. بلوغ، عاملنموّ سريع استخوانها و عضلات و كلية
اعضاء داخلي است. بلوغ، كودكانضعيف را به رشد نهائي بدن و كمال
نيرومندي جسم ميرساند وآنان را دررديف افراد بزرگ و كامل اجتماع
قرار ميدهد.
عوامل انقلابي بلوغ، نه تنها بر روي بدن اثر
ميگذارند و باعث رشد سريع وهمه جانبة جسم ميشوند بلكه در روان
نوجوانان نيز مؤثرند، افكار واخلاق آنان را دگرگون ميسازند و انقلاب
عميقي در روحشان پديدميآورند، بهمين جهت طرز فكر و خُلقيات
نوجوانان، با اطفال نابالغ تفاوتبسيار دارد. و براي همين است كه
هيچگاه بين خواجهها، فلاسفه ودانشمندان بزرگ پيدا نشده است. در
بين غددِ بدن، بيضهها نفوذ و تأثيربيشتري روي قدرت و حالت روحي
انسان دارند! و معمولاً هنرمندان وشعراي بزرگ و مقدسين و فاتحين،
تمايل جنسي شديدي داشتهاند! و اگركسي اين غدد را از دست بدهد، دچار
بحران روحي شده و قسمتي ازفعاليتهاي فكري و حتّي حسّ اخلاقي خود
را از دست ميدهد.
غريزة جنسي مانند آتش سوزاني است كه از
اعماق وجود جوان زبانهميكشد و اگر از حدّ طبيعي تجاوز نمايد و اگر
بدرستي مهار نشود، قادراست ريشة فضائل اخلاقي، دين و مذهب و سعادت
انسان را بخشكاند!عمل اين غريزه آنقدر قوي است كه در واقع مركز
تحريكات مستقيم برايتمام آرزوهاي اعضاء مختلف بدن ميگردد.
بزرگترين پرتگاهي كه در راه زندگي جوانان وجود دارد و اغلب
باعثسقوط آنان ميشود، افراط در اِعمال بعضي از غرائز و اِرضاء
پارهاي ازشهوات نفساني است. هدف برنامههاي ديني و علمي در تربيت
جواناناين است كه آنان را در عمل به غريزهها هدايت كرده واز
افراط و تفريطبركنارشان دارد. اگر غريزة جنسي محدود گردد و در جاي
خود بكار بردهشود، با ساير تمايلات انساني اختلاف و تضادّي نخواهد
داشت و جوانانميتوانند با عمل به غريزه جنسي، ساير تمايلات طبيعي و
خواهشهايفطري خود را ارضاء نمايند. ولي در جائي كه كنترلي بر اين
غريزه نباشد وجوانان بخواهند آن را آزادانه و به هر صورتي كه مايل
باشند عمل كنند،ناسازگاري بين تمايلات شروع ميشود و چون غريزه
جنسي از سايرتمايلات قويتر است، اين نبرد به پيروزي غريزه جنسي و
شكست سايرتمايلات فطري ميانجامد. تمايلات فطري مانند ميل به
پاكدامني، راستي ودرستي، امانتداري و وفاي به عهد كنار ميروند و
فقط اطفاء غريزه جنسيبه صورت هدف در ميآيد. چيزي كه الا´ن در
دنياي غرب به صورت يكمسئله طبيعي و عادي درآمده است! دختران و
پسراني كه بندة شهوت واسير هواي نفسند و در راه جلب لذّت و ارضاي
غريزه جنسي به همةپستيها و نكبتها تن ميدهند و سرانجام در منجلاب
فحشاء و بيعفّتيسقوط ميكنند. لذا اميرالمؤمنين علي(ع) ميفرمايد:
بندة شهوت، از غلامزرخريد پَستتر است!
انحرافاتي كه احياناً
دامنگير جواني بشود را ميتوان يكي از اقسام زيردانست. استمناء و
استشهاء، لواط (درپسران)، مساحقه (در دختران)، و زنا،كه همة اينها از
نظر اسلام حرام و مجازات دنيوي و اخروي دارد. امّا استمناء واستشهاء
كه دربعضي نوجوانان و جوانان ديده شده اولين پلة انحرافجنسي
است، مخصوصاً اگر بصورت عادت و اعتياد در بيايد. كساني كه بهاين
عمل مبادرت ميكنند از آثار بد و ضرربار آن نميتوانند رهايي يابند.
ازجمله آثار آن، ضعف چشم و بينائي، انزجار از ازدواج، خميدگي
پشت،يأس روحي و عوارض ديگر ميباشد.
راه درمان و يا
مبتلا نشدن به اين عمل زشت چند چيز است: تنهانبودن،زود ازدواج
كردن، در صورت توانائي روزه گرفتن، فاصله گرفتن از افراد مبتلابه
آن و شركت فعال در نماز جماعت و ارتباط معنوي.
زنان هرزه در لشكر
«در تاريخ بني اسرائيل آمده است كه وقتي لشكر حضرت موسي(ع)
بهفرماندهي يوشع بن نون(ع) تصميم به تصرف شام را گرفتند. حاكم
آن ناحيهاز بلعم باعورا، كه دانشمندي قلاّبي بود درخواست كرد كه
راهي برايشكست لشكر بنياسرائيل به او نشان دهد. بلعم به آنان
گفت كه تنها عاملشكست اين لشكر زنا! است. شما زنان هرزه را به
عنوان خريد و فروش،ميان لشكر بنياسرائيل بفرستيد و به آنها اجازه
بدهيد كه خود را در اختيارمردان لشكر بگذارند.
دستور بلعم اجرا
شد و زنان هرزه در بين لشكر يوشع رفت و آمد مينمودندو به فسق و
فجور با لشكريان مشغول شدند. طولي نكشيد كه در اثر اينتماسهاي
نامشروع، مرضي خطرناك در بين لشكريان پيدا شد و در فاصلةچند روز
هزاران نفر را كشت! اين وضع ادامه داشت تا اينكه يكي از
افرادغيرتمند لشكر، نيزة خود را بدست گرفت و به زن و مردي كه درحال
زنابودند، حمله كرد و آنان را كشت و اعلام كرد هر كه را در حال عمل
نامشروعبيابم، او را ميكشم! لشكريان از ترس جان، از زنان مذكور
فاصله گرفتند و درنتيجه آن مرض مهلك از ميان رفت و لشكر
بنياسرائيل توانست شام را فتحو تصرف كند.
عوامل تحريك جنسي
عواملي است كه بلوغ جنسي را زودتر فراهم ميكند و يا باعث بيدار شدنآن و تحريك آن ميشود. از جمله اين عوامل:
الف: فضاي منزل «مشاهدة عمل زناشوئي والدين، پوشش نامناسب محارمو...».
ب: لباس «لباسهاي چسبان مخصوصاًشورت و مايو».
ج: غذا «غذاها و ميوههايي چون موز، پياز، سير، فلفل، شيريني، زعفران،وانيل محرّك ميباشند».
د: ديدنيها «فيلمها، عكسها و تصاوير شهوت برانگيز و نگاه به
جنس مخالف».
ذ: شنيدنيهاي محرّك «شوخي دو زوج، موسيقيهاي محرك، صحبت ازمسائل جنسي».
خود ارتباط برقرار نمايد؟
2-چگونه يك دختر يا پسر مسلمان ميتواند با جنس مخالف خودارتباط برقرار نمايد؟
براي ارتباط يك پسر با دختري نامحرم دوراه توسط اسلام پيشنهاد شدهاست وغير از اين دو، هيچ راه ديگري نيست.
1-ازدواج دائم
ارزش ازدواج در اسلام
* پيوند زناشوئي و رابطة قانوني زنان و مردان، از نظر آيات و روايات،داراي ثمرات و فوائد مهمّي است از جمله:
1ـ زناشوئي و توالد:
آميزش زن و مرد، وسيلة طبيعي توليد نسل است، با پيوند
ازدواج،فرزندان پاك و قانوني متولد ميشوند و خلائي را كه بر اثر
مرگ نسل سابقبوجود ميآيد، پر ميشود.
«خداوند براي شما از خودتان، همسراني قرار داد كه از اين همسران،پسران ونوهها متولد ميشوند.»
2ـ زناشوئي و محبت :
در ازدواج، علاوه بر ارضاء غريزه جنسي، بين زن و مرد محبّت ايجادميشود.
«وَ
مِنْ آياتِهِ اَنْ خَلَقَ لَكُم مِنْ اَنْفُسِكُمْ اَزْو'اجاً
لِتَسْكُنُوا اِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْمَوَدَّةً وَ رَحْمَةً».
«واز
جمله آيات الهي اين است كه براي شما از جنس خودتان همسرانيقرار
داد تا آرامش بيابيد و بين شما محبت و دوستي ايجادنمود.»
3ـ زناشوئي و عفت:
درايام
بلوغ جنسي، دختران و پسران در فشار جاذبة نيرومند جنسي
قرارميگيرند. اين غريزه، ارضاء خود را به هر صورت ميطلبد و ممكن
استجوانان در معرض ناپاكي وبي عفتي قرار بگيرند. ازدواج دائم يا
موقت، راهطبيعي و شرعي و قانوني است كه ميتواند خواهش آنان را
برآورد و ازتباهي و فساد، مصون نگه دارد.
پيامبر6 فرمود:
«اي گروه جوانان! هركه نياز به ازدواج دارد، ازدواج كند كه باعث ميشودچشم و عورتش از حرام مصون بماند».
و فرمود:
«اي
مردم! جبرئيل از طرف خداوند لطيف و دانا نزدم آمد و گفت:
دخترانباكره به منزلة ميوههاي درخت هستند كه وقتي رسيدند بايد
چيده شوند والاّ گرما و باد اين ميوههارا از بين ميبرد. دختر هم
وقتي بالغ شد بايدازدواج كند و الاّ از فساد آنان نميتوان ايمن بود
زيرا دختران هم انسانهستند.»
4ـ زناشوئي و لباس:
قرآن
زناشوئي را به لباس تشبيه كرده است. زيرا همانطور كه لباس
عيوببدن را ميپوشاند، ازدواج هم انسان را از بسياري از زشتيها
ميپوشاند ودور ميكند.
«هُنَّ لِب'اسٌ لَكُمْ وَ اَنْتُم لِب'اسٌ لَهُنَّ».
«زنان لباس شمايند و شما هم لباس آنها هستيد.»
پيامبر6 فرمود:
«هركس ميخواهد كه خدا را با پاكي و پاكيزگي ملاقات كند، بايد بوسيلةهمسرش طلب عفت نمايد.»
درصفحات قبل مطالبي پيرامون ازدواج، آورده شد. اكنون روايات وسخنان بزرگان دين را در اين مورد مرور ميكنيم.
پيامبرخدا6 فرمود:
«در اسلام محبوبترين بناء در نزد خداوند،بناي ازدواج است»
و فرمود:
«ازدواج سنّت من است و هر كه ازدواج نكند از من نيست.»
و فرمود:
هرگاه جواني در ابتداي جوانيش ازدواج كند، شيطان ناله ميكند: اي واي!دينش را از من حفظ نمود.»
و فرمود:
«هرگاه انسان ازدواج كند، نصف دينش رابدست آورده و در نصف ديگربايد تقوا را رعايت كند.»
و فرمود:
«ازدواج كردة در خواب، در نزد خداوند از مجردِ روزهدار و مشغول نمازبرتر است».
«امام
رضا7 فرمود: زني به امام باقر7گفت: من متبّتلة هستم! حضرتفرمود:
درنزد تو تبتّل به چه معني است؟ گفت: يعني تصميم دارم كههيچگاه
ازدواج نكنم.
امام فرمود: چرا؟ گفت: ميخواهم به اين وسيله
داراي فضيلت بشوم. امامفرمود: از اين تصميم برگرد! زيرا اگر در
ازدواج نكردن فضيلتي بود، حضرتفاطمه3 هم قبل از تو اين كار را
ميكرد! زيرا هيچكس نميتواند درفضيلتي از فاطمه3 پيشي بگيرد.»
آسان بودن ازدواج در اسلام
«زني
نزد پيامبر آمد وگفت من خودم را بشما بخشيدم!(مرا بازدواج
خودتدربياور!)پيامبر فرمود:من (در اين سن)ميلي به زنان
ندارم.گفت:پس مرا بههريك از اصحابت ميخواهي دربياور!ناگاه مردي
ايستاد وگفت اورابه عقدمن دربياور.
حضرت فرمود:آيا چيزي
بعنوان مهريه داري؟گفت فقط يك عبا دارم!فرمود:اگر آن را بدهي
براي خودت چيزي نميماند.آيا از قرآن چيزيبلدي؟گفت:آري
سورةفلانوفلان!فرمود:اورا در مقابل آنچه از قرآنبلدي(وبايد به زنت
ياد بدهي)بتو تزويج كردم.»
گفت بانويي به نزد مصطفيجسم وجان خويش بخشيدم تورا
گفت مارا نيست ميلي برنساءگفت«زوّجني لمَنْ انتَ تشاء»
روي با اصحاب كرد وگفت كيستكه برايش،فور جز تزويج نيست؟
گفت مردي يارسول الله منليك هيچ نيست جز اين پيرهن
گفت پيغمبر كه آنَتْ ساتراستچيزي از قرآن حقّت،از براست؟
تا كه كابينش كني در اين نكاحگفت آري،اين بود عين فلاح
غريزه جنسي قويترين غريزه يك انسان بالغ ميباشد كه بايد از
راهدرست ارضاء گردد والاّ ممكن است شخص طغيان كرده وبه
انحرافكشيده شود.بهترين راه براي اشباع اين غريزه،ازدواج است كه
فطرت انسانهم آن را تأييد ميكند.وغير از ازدواج از هر راهي كه
بخواهد اين غريزه راسير نمايد،منجر به اختلالات وبيماريهاي جسمي
وروحي ميگردد.
«امام ششم(ع):چهار چيز از چهار چيز سير نميشوند:زمين ازباران،چشم از نگاه،زن از مرد وعالم از علم!»
«پيامبر اسلام(ص):هركه ازدواج كند،نصف دين خود را حفظكرده است ودر نصف ديگر بايد تقوا پيشه كند.»
«پيامبر اسلام(ص):بدترين مردان شما، عزبانند(مجردان)!»
«امام محمدباقر(ع):دوست ندارم كه دنيا وآنچه در دنياستداشته باشم ولي يكشب بي همسر بخوابم.»
«آمده است كه سه نفرزن نزد پيامبر اسلام (ص) آمدند.يكي ازآنها
گفت:شوهرم گوشت نميخورد! ديگري گفت:شوهرم بويخوش استعمال
نميكند! سومي گفت:شوهرم با زنش نزديكينميكند.
رسولخدا(ص) از خانه بيرون رفت واز روي غضب عبايخودرا برزمين
ميكشيد.وقتي وارد مسجد شد،برمنبر بالا رفتوپس از حمد وثناي
الهي،فرمود:چرا عدهاي از اصحاب منگوشت نميخورند وبوي خوش استعمال
نميكنند ونزديك زناننميروند؟من گوشت ميخورم.بوي خوش استعمال
ميكنموبنزد زنان ميروم وهركه سنّت مراعمل نكند از من نيست.»
«رسولخدا(ص):دوركعت نماز ازدواج كرده برتر است ازهفتاد ركعت نماز فرد مجرد!»
«رسولخدا(ص):كسيكه ازدواج كرده وخواب است در نزد خدااز مجرديكه روزه بوده وشبهابه عبادت مشغول است،برتراست.»
اگر اسلاماز زنا وروابط نامشروع نهي كرده است براي جلوگيري
ازعواقب خانمان برانداز آن است.زنا پردههاي حيا را بخصوص در زنان
از بينميبرد.محبتهاي زن وشوهري ووفاداريهارا به خيانت نسبت
بهم،تبديلميكند.وقت شريف وباارزش را در افراط گريهاي جنسي
صرفمينمايد.زن ومرديكه از راه قانوني باهم ازدواج كنند،درغير از
سالهاي اوليهازدواج،با هفتهاي دويا سه بار نزديكي اشباع ميشوند
وبا
خيال راحت وآرامش كامل به انجام وظايف خود ميپردازند.ولي
زنويامرديكه ارتباطات نامشروع دارند،اوقات زيادي را صرف اين
حسسيريناپذير ميكنند وگاهي علاقه موقتي به يك نفر پيدا ميكنند
وليهمينكه پاي نفر ديگري بميدان آمد از اولي دل ميكنند كه
بقولمعروف«لكل جديدٍ لذة!»براي هر جديد وتازهاي لذت خاصي است.
اين افراد آرامش خيال ندارند زيرا زنا برخلاف فطرت پاك
آدمياست.والبته از اثرات زيانبار آن كه متلاشي شدن
كانونهايخانوادهها،بچههاي نامشروع،ناآراميهاي ذهنيواز همه مهمتر
ميل افرادزناكار به ايجاد فساد درجامعه وميل به ظلم وستم ودروغ
وكجرويها مصوننخواهند ماند.فردزناكار از نظر اسلام صلاحيت قضاوت،شهادت
دردادگاه،امامت جماعت،مرجعيت واجتهادو...ندارد.
در
روايات آمده كه از علامتهاي دشمني با اهلبيت زنازادگي است
وآمدهكه كسي با اهلبيت دشمني نميورزد مگر اينكه بچة زنا ويا
بچهحيض!باشد.
چه پولهاي هنگفتي كه انسانهاي جامانده
از حقيقت صرف ارضاءجنسي نامشروع خود نميكنند.چه پولهايي كه به
زنهاي فاحشهميپردازند مثلا شخصي ميگفت كه درسال دوياسه بار به
تركيه رفته وچندشبي در هتل مانده ومبالغي را صرف هتل
ومادام!!نموده وسپس بادستخالي!به كشورمراجعت مينمايد درحاليكه اگر
اين پولهارا صرف ازدواجقانوني وشرعي ميكرد ميتوانست همواره از
همسري كه فقط متعلق بهاوست وشريك زندگي اوست بهره هاي فراواني
در مسائل مختلف زندگيببرد.
وچه پولهايي كه اين
افرادصرف خريد ماهواره وفيلمهاي مبتذل برايفقط لذت
چشمها!نميكنند.درحاليكه ميتوانند با اين پولها كارهايي كه بدردخود
وخانواده وكشور ودنيايشان بخورد انجام دهند.
طبق آمار
يكسوم كودكان انگليس حرام زاده هستند!وبقيه كشورهاياروپائي
وكشورهايي كه درآنها بي بند وباري بعنوان يك عمل بد تلقينميشود
نيز كم وبيش همين آمارهارا دارند.
اين كودكان در آينده
در سراسر كشور هركدام در جايگاه خود زندگيخواهند كرد.بعضي در كارهاي
سياسي وبعضي پستهاي حساس را بدستخواهند گرفت وبعضي در بازار وتجارت
وعده اي درآموزش وپرورش ودرطبابت ودرجاهاي ديگر مشغول بكار
ميشوند.
كشوريكه مسئولينش از فرزندان حرام به عمل آمده
باشند آيندة سالمينخواهد داشت.بلكه كساني مثل شارون وجرج بوش
وبيل كلينتون وامثال اوقدرت را بدست ميگيرند كه از كشتار مردم
مستضعف ومحروم ومخصوصاملتهاي مسلمان لذت ميبرند.كسانيكه فاقد ترحم
نسبت به انسانهاهستند وفقط خود ومردم خودرا ميبينند وبراي هيچ كس
ديگري ارزشواحترام قائل نيستند.