|
(در جامعه
یهود) اجرای سنتی مراسم ازدواج در زیر یک سایبان، کنایه از آن است که
ازدواج بیشتر برای ایجاد یک خانه و کاشانه است تا برقراری یک رابطه. از نظر
سنتی، ازدواج تنها به دو نفر مربوط نمی شود، بلکه اتحادی است که در میان
دو خانواده به وجود می آید بنابراین جشن ازدواج مستلزم حضور خانواده ی
گسترده ی دو طرف است. این نکته دلیلی است بر کثرت تعداد شرکت کنندگان در
جشن های ازدواج، که معمولا با حضور 300 نفر میهمان یا بیشتر برگزار می
شود. الف- ازدواج یهود با غیر یهود یهودیان سنتی همواره مخالف سرسخت ازدواج یهودی با غیر یهودی بوده اند. هنگامی که انسان محوریت خانه را در یهودیت مورد توجه قرار می دهد، این امر آن قدرها تعجب آور نیست، اما اغلب دلیل این نکته را درست درک نمی کنند. علت آن که یهودیان نمی خواهند فرزندانشان با غیر یهودی ازدواج کنند آن نیست که احساس می کنند یک همسر غیر یهودی به قدر کافی خوب نیست ، بلکه بدان دلیل است که یک همسر غیر یهودی هر چقدر هم که خوب باشد قادر نیست به یک فرزند یهودی کمک کند تا سرنوشت و نقش اساسی خود را که گسترش ملت یهود و زنده نگهداشتن میراث یهود است ، ایفاء نماید. یهودیان مترقی، که موضعی نسبتا آزادمنشانه نسبت به آینده دارند، دریافته اند که بسیاری از همسران غیریهودی به یهودیت رو می آورند، و در گذشته، والدینی که فرزندشان با غیر یهود ازدواج می کرد، لباس عزا به تن می نمودند و کم نبودند والدینی که دیگر هرگز با فرزندشان صحبت نمی کردند. ب- مسائل جنسی در جهان یهود، موضوعات جنسی لزوما از محرمات نیست و هرگز چنین نبوده است . مثلا ، احکام مربوط به روابط جنسی را کودکان بسیار جوان مطالعه می کنند، حیض، مضاجعت و شرمگاه مرد و زن جنبه-های ضروری زندگی محسوب می گردد، که در محاورت از آنها اجتناب نمی شود. ج – روابط جنسی در طول زمان و حداقل تا همین اواخر، تعداد فرزندان حاصل از روابط غیر زواجی در جامعه یهود در مقایسه با ارقام جوامع وسیع تری که یهودیان در آن زندگی می کنند، معدود بوده است . دلیل آن که پذیرش فرزند برای والدین یهودی سنتی بسیار دشوار بوده است. شایان ذکر است که یکی از ده فرمان، حرمت زناست و یکی از سه قانونی که مجازات آن اعدام است زنا و زنای با محارم می باشد به نظر می رسد که این قانون نشان دهنده ی آن است که قداست خانواده به حدی است که نقض آن برابر می باشد با فدای جان |
.:: This Template By : web93.ir ::.