مرحله پیش تولید پروژه سینمایی «محمد(ص)» همچنان ادامه دارد و قرار است به زودی فیلمبرداری آن نیز آغاز شود.

طبق اعلام روابط عمومی این فیلم طی هفته گذشته سرپرست های گروه های مختلف فنی و هنری به همراه مجید مجیدی کارگردان فیلم، در آخرین سفر مرحله پیش تولید از لوکیشن های در نظر گرفته شده در حوالی بندرلنگه، عسلویه و کرمان بازدید کردند و در هر لوکیشن به ارزیابی نهایی محل و ثبت تصویری موقعیت پرداختند.
در پایان این مجموعه سفرها، جلسه ای با حضور متصدیان دپارتمان های مختلف فیلم برگزار شد. در این جلسه که نزدیک به شش ساعت به طول انجامید، گروه تهیه و تولید، گروه کارگردانی، گروه فیلمبرداری، گروه طراحی صحنه و گروه جلوه های ویژه حضور داشتند.
بخش عمده ای از مباحث این جلسه مربوط به ایجاد هماهنگی بین اسکات اندرسون طراح جلوه های تصویری با دیگر دپارتمان های فیلم بود که بر اساس بازدید مجدد از لوکیشن ها باید در مشاوره با کارگردان فیلم به تصمیم گیری نهایی در مورد شکل قطعی سکانس های مورد نظر و کیفیت اجرای جلوه های ویژه در آنها دست می یافتند.
اندرسون درمورد طراحی سکانس های فیلم، گفت:
«در میان حوادث اصلی فیلم، بخش مربوط به حرکت لشکر ابرهه و جمع شدن آدم ها پیش از حمله به مکه و حمله پرنده ها [ابابیل] خیلی عظیم است. هم چنین کار دهکده ماهی گیرها برای ما خیلی خیلی بزرگ است، چون کار با آب در هر نوع طراحی جلوه های ویژه دشوار است. هردوی این سکانس ها کار تکنیکی و کار خلاقانه زیادی می خواهد. در حال حاضر، این دو سکانس کارهای اصلی ما هستند.»

اسکات ای. اندرسون سابقه همکاری با فیلمسازانی چون استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون و پیتر جکسون را دارد.
او در ادامه در مورد باورپذیر شدن فیلم گفت:
«به مجیدی گفتم، به همه کارگردان هایی که تا کنون با آنها کار کرده ام هم گفته ام؛ باید با جلوه های ویژه همان طور کار کرد که با بخش های دیگر فیلم، یعنی کارگردان ها همان جور که یک بازیگر را کارگردانی می کنند، همان جور که از فیلمبردار یک حرکت دوربین را می خواهند، یا برای نورپردازی فکر می کنند، همان طور هم باید به ما بگویند چه می خواهند و بگذارند خودمان نگران اجرای آن باشیم.»
اندرسون درباره قابلیت های سینمای ایران برای رسیدن به کیفیت تکنیکی هالیوود، گفت:
«سؤال اصلی این است که چه جور داستانی می خواهید تعریف کنید؟ من تعداد محدودی فیلم ایرانی دیده ام؛ بیشتر آنها روی آدم ها تمرکز دارد و روابط شان و سبک روایی عاطفی ظریفی در آنها وجود دارد. آیا صنعت سینمای ایران، صنعتی است که به طور معمول «ترانسفورمرز» بسازد؟ منظورم این است که اصلاً دلیلی دارد؟ اولین چیزی که باید از خودتان بپرسید این است که واقعاً به چه هدفی می خواهید برسید.»
او توضیح داد:
«اگر مسئله این است که می خواهید توانایی ساختن فیلم های عظیم تری را پیدا کنید که داستان های پیچیده تری با آدم های بیشتری تعریف کنند، فکر می کنم چیزهایی هست که می توانید یاد بگیرید. اما این فقط در مورد سی. جی. آی. نیست؛ سی. جی. آی. فقط یک ابزار دیگر است، چون اگر کارهای دیگر را درست انجام دهید، سی. جی. آی. هم جای متناسب خودش را پیدا می کند. من معتقدم فیلمی مثل «محمد (ص)» صنعت سینمای یک کشور را تغییر می دهد.»
از سوی دیگر، ویتوریو استورارو فیلمبردار سرشناس ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار مدیر فیلمبرداری پروژه «محمد (ص)» است.
قرار است «محمد (ص)» به صورت سه گانه ای سینمایی و مستقل از هم تولید شود که به مقاطع مختلف حیات پیامبر اسلام (ص) بپردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت آغاز می شود و در 12 سالگی ایشان به پایان می رسد.
.:: This Template By : web93.ir ::.