قصه اصلی این سریال حول محور جوانی بود که روح از بدنش خارج شده و می تواند وارد خواب زنده ها شود.
وی تصریح کرد:
ایده اصلی سریال از دو سال پیش شکل گرفت، قصه روحی که می تواند وارد خواب زنده ها شود، به هزاران شکل قابل اجرا بود. ما در این ژانر مشکل داستان گویی نداشتیم، این قصه جای کار زیادی داشت و می شد پیچ های عجیب و غریبی به آن افزود.
ابوالحسنی در پاسخ به این سوال که چرا قصه با ورود روح های دیگر ادامه پیدا نکرد، یادآور شد:
قصد ما این بود که مخاطب با شخصیت های اصلی داستان پیش برود و درگیر شخصیت های دیگر و یا به عبارتی روح های سرگردان دیگر نشود.
وی همچنین در پاسخ به این که ادعا می شود قصه «پنج کیلومتر تا بهشت»، برگرفته از فیلم «روح» است، خاطرنشان کرد:
فیلم روح با کارگردانی و بازیگری درخشان بازیگران مطرح دنیا، یکی از فیلم های برجسته در این ژانر است، اما من با قاطعیت می گویم که این سریال کپی برداری از فیلم روح نیست. هرچند که در مواجه با بن بست در داستان سریال از این فیلم الگوبرداری شده و من باید اعتراف کنم که شباهت این سریال با فیلم روح غیر قابل انکار است.
نویسنده سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» ادامه داد:
نوع ارتباطی که در سریال وجود دارد با آنچه در فیلم روح به آن پرداخته شده، بسیار متفاوت است، ما در این سریال از قراردادهایی استفاده کردیم که برای مخاطب ایرانی قابل درک و پذیرش باشد. به طور مثال نحوه ورود روح به خواب نیز با ذائقه مخاطب ما تطبیق داده شده است.
وی افزود:
سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» مانند بسیاری از سریال ها یکباره به پایان نمی رسد، همه شخصیت ها در قسمت های پایانی با پیچیدگی هایی مواجه می شوند و آنچه برای مخاطبان جذاب خواهد بود، این است که سریال در چند قسمت به پایان می رسد نه فقط در قسمت پایانی.
.:: This Template By : web93.ir ::.