+ ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
CV اولین و اثر بخش ترین سند ومدرکی است، که تمام پتانسیل یک کارمند را به ما نشان می دهد. پس باید نتیجه گرفت، تاثیری ،غیر قابل انکاردارد. اگر CV شما خوانا ،کامل ، دقیق ، ثلیث، و واضح باشد، اولین بخش استخدامی یک تجارت را پشت سر خواهید گذاشت.ویا اگر در مقام مسیول یک سازمان باشید ،اطلاعات نیروی استخدام شونده ی خودرا بدون هیچگونه سوالی ،بدست خواهید آورد .پس ، به عنوان دست راست کارشناسان نیرویابی عمل می کند.در این مقاله قصد داریم اصول اساسی و کاربردی را در این ضمینه برایتان ذکر کنیم.

اکثر کارشناسان کارمند یابی، معتقد ند که هر بار که به یک شرکتی درخواست استخدام می کنید و یا به آنجا مراجعه می کنید اول از همه CV خود را حتما" بررسی کنید و مطالب جدید خود ، و مهارتهای آموخته شده ای که در CV قبل نبود را بنویسید . و از کلمات کلیدی شرکت که می خواهید به استخدام آن در آیید در CV خود استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر شرکت مورد نظر می خواهد برای پست مدیریت استخدام کند سوابق مدیریتی و توانایی های مدیریتی خود را در CV خود واضح تر و برجسته تر کنید، و حتما" پستهای مدیریتی خود را از ریز تا درشت یادداشت کنید .

و مثلا" سوابقی چون :

سابقه رهبری تیمی، به مدت پنج سال در بخش فروش.

مدیریت کنترل به مدت چهار سال به عنوان ناظر فنی که باعث شد 5% افزایش رشد داشته باشد. را متذکر شوید .

● سازماندهی نگارش مطالب، در CV

مثلا" اگر در مورد بخش مدیریتی ، بخش خط تولید، کارمند می خواهد؛ حتما" فعالیت خود را در بخش خط تولید اول بنویسد . وبعدا" سایر سوابق مدیریتی و غیره را بیاورید منظور این است که حتما" کلمات کلیدی شرکت مورد نظر ، کلمات کلیدی CV شما باشد . ضمنا"CV شما بستگی به میزان و تجربه کاری شما دارد؛ یعنی اگر سوابق شما زیاد باشد، مسلما" تجربه کاری شما بیشتر از سوابق تحصیلی شما خواهد بود . ولی اگر به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید سوابق تحصیلی شما بیشتر خواهد بود و اکثر فعالیت های شما تحت الشعاع سوابق تحصیلی خواهد بود .

▪ معمولا" یکCV شامل اطلاعات ذیل است .

1) مشخصات فردی

2) هدفهای شغلی

3) خصوصیات فردی

4) تواناییهای کلیدی

5) سوابق شغلی

6) تحصیلات و مهارتها

7) علایق

البته ترتیب بالا ترتیب ثابت و پایداری نیست ، و بستگی به علایق و نیازهای شما ، می تواند جا به جا شود. و شما به هر طوری که دوست دارید می توانید اولویت بندی کنید؛ و این بخش اولویت بندی خاصی ندارد . و بیشتر بستگی به شغل و سابقه شغلی ، که شما داشته اید ؛ دارد.

● ترتیب تاریخی یا ترتیب وظایفی

حتما" CV شما باید از یکی ازعناوین زیر، پیروی کند: یا باید سوابق و پستهای شما بر حسب تاریخ باشد یا برحسب وظایف . بهتر است که اگر در یک فرصت شغلی ترفیع یافته اید، و جایزه ای گرفته اید، در همان بخش مربوطه ذکر کنید . از فرمت ترتیب زمانی ، وقتی استفاده می کنیم که، تجربه شغلی زیادی داشته باشیم. اما اگر تجربه شغلی و کاری کمتری را داشته باشید یا اینکه در منطقه شرکت ،زیاد، موقعیت شغلی نداشته اید و زیاد فعالیت نکرده اید ، بهتر است که از فرمت وظایفی استفاده کنید. یعنی وظایفی را که تا به حال داشته اید را بنویسید .

● چگونه CV بنویسیم

در نگارش CV به نکات مثبت و معلوم و لغاتی که به تواناییها و تجارت شما و پیشرفتها ی شما مربوط می شود، تاکید کنید. وآنها را بر جسته تر نشان دهید . آهنگ مناسب به CV خود بدهید؛ مثلا" به جای اینکه بگویید: من می توانم پروژه های چند میلیون دلاری را مدیریت کنم، بنویسید: توانایی و قدرت مدیریت در پروژه های چند میلیون دلاری . ازلغات کلیدی مدیریتی استفاده کنید . مثلا" در زبان انگلیسی داریم : manage, supervise, lead, organise, advise, negotiate, delegate increase, expand, develop, achieve, build, strengthen deliver, generate, establish, analyse create, solve, design, produce, streamline, devise ضمنا" توجه کنید که کوچکترین پیشرفتی که شما در آن شرکتی که کار می کردید باعث شده اید راحتما" ذکر کنید.

و تا کید کنید که: حضور شما یا پیشنهاد شما در آن بخش چقدر در آمد داشت؟ یا حضور شما در آن بخش چقدر صرفه جویی داشته است ؟

● بخشهای متفاوت CV

▪ هدفهای شغلی Career objective

این بخش به استخدام کننده این امکان را می دهد، که در یک نگاه تشخیص دهد که: آیا مراجعه کننده، به درد شرکت می خورد یا نه؟ ویا آیا سوابق و فعالیتهایی که داشته اید برای شرکت مفیدند یا نه؟

مثال : هدفهای شغلی:

پیشرفت تواناییهای بازاریابی در صنایع غذایی . خصوصیات فردی. Personal Profile این قسمت ممکن است، شامل دو سطر از توضیحی درباره شما و سبک کارتان باشد .

مثال :خصوصیات فردی :

سابقه اجرایی در بخش بازاریابی با بیش از پنج سال سابقه در بخش خرده فروشی، متخصص در بخش تجارت الکترونیکی و صفحات وب . مهارتهای کلیدی .Key Skills در این قسمت لیستی از تواناییهای حرفه ای و تکنیکی را که تا به حال داشته اید ذکرکنید .

به عنوان مثال ، مهارتهای کلیدی :

تشخیص و تجزیه وتحلیل بازار جدید . توسعه و بکارگیری استراتژیهای بازاریابی و ماکزیمم کردن ارایه های کالا در Web سوابق شغلی Career- History اخیرترین موقعیت شغلی شما باید اصولا" اول از همه باشد . شما باید در این قسمت اسم تمامی کمپانی ها و شرکتها را کاملا" با تاریخ دقیقی که در آنجا حضور دشته اید ذکر کنید .

▪ سعی کنید شکافهای زمانی را پر کنید

مثلا" اگر حدود یک سال بیکار مانده اید وهیچ شغلی نداشته اید بنویسید پروژه شغلی Personal-Project. تحصیلات و مهارتهاEducation & Qualifications. اخیر ترین مدرک تحصیلی خود را اول از همه ذکر کنید . شما باید زمان تحصیل خودتان را در هر مقطع، کامل به همراه اسم آنها، ذکر کنید . و هر مدرکی را که گرفته اید را حتما"نام ببرید .

مثال: 1987-1991 دانشگاه لندن لیسانس مدیریت اجرایی

بعضی از اختصارات دانشگاهی در اینجا ذکر شده است: BA (Bachelor of Arts) BSc (Bachelor of Science) Hons (Honours) MA (Master of Arts) MPhil (Master of Philosophy) PhD (Doctor of Philosophy) یا در بخش مهارتها باید مهارت گرفته کسب شده با زمان ونوع مهارت ذکر شود . 1993-1991 موسسه بازاریابی – دیپلم در مدیریت بازاریابی.

▪ اطلاعات اضافی

این بخش شامل یک سری اطلاعات و مهارتهای اظافی می شود که شما داشته اید مثلا"

1) من به اکثربرنامه های مایکرو سافت آشنایی دارم .

2) آشنایی کامل و مکالمه به زبانهای فرانسوی و اسپانیایی . زمانها را مطابقت دهید و آنها را اصلاح کنید . برای تجربه هایی که داشته اید، یا موقعیت هایی که بوده اید، از زمان گذشته ساده استفاده کنید .

به عنوان مثال : از سال 1992-1980 مدیریت شرکت NTC را داشته ام .

● نکات مهم در نگارش CV

CV شما باید جذاب باشد و خواندن آن ساده باشد. شما می توانید ،لغات کلیدی آنها را برجسته کنید . این کار باعث می شود که خواننده CV شما در مدت زمان کمتر، بتواند اطلاعات مورد نیازش را بدست آورد . و باعث می شود که شما هر جمله را با کلمه من شروع نکنید چون کلمات برجسته، بیانگر ویژگیهای شما هستند .

ضمنا":

▪ در موردافتخارات، پیشرفتها و جوایزی که گرفته اید آنها رانیز،برجسته کنید .

▪ از طرفین حاشیه کافی را بگذارید زیرا خواننده ممکن است یادداشتهایی را در اطراف CV شما بنویسد .

▪ از فونتی استفاده کنید که برای خواندن ساده باشد .

▪ CV باید استاندارد باشد در یک یا دو صفحه ، کاغذ رسمی باشد

▪ در بالا شما باید نام و آدرس خود را بنویسد .

▪ CV شما باید اطلاعاتی را که شرکت می خواهد به طور برجسته شده نشان دهد.

▪ تمام اطلاعاتتان را چک کنید تا چیزی از قلم نیفتد .

▪ آیا تاریخها درست نوشته شده اند ؟

▪ فواصل تاریخی را پر کنید و سعی نکنید، فواصل زمانی، بی مدیریتی شما را نشان دهد .

▪ از لحاظ نگارشی و غلط املایی متنتان را چک کنید .

▪ حتما" از پاکت مناسب برای ارسال CV استفاده کنید .

● نتیجه گیری: کارمند یابی دروازه ورود افراد به شرکت است وشاید کمی دقت در این قسمت ،سرمایه گذاری زیادی برای شرکت محسوب شود. نوشتن CV مناسب برای هردو طرف اساسی است ، پس با پیروی از اصول ذکر شده در این بخش ، این مهارت را در خود کسب کنید.

محمد رضا نوروزی-مدیریت دولتی

منابع و ماخذ:

1.The English web Related articles:

2.Business English writing courses, editing services and tips for non-native English speakers




رزومه چيست؟

رزومه متني است چند صفحه‌اي حاوي اطلاعات و مشخصات فردي كه قبل از مصاحبه در اختيار كارفرمايان قرار گرفته و به آنان امكان مي‌دهد تا ارزيابي اوليه‌اي از توانايي‌هاي شغلي شما داشته باشند. در واقع رزومه بايد تصويري ذهني از شما و فعاليت‌هاي شغليتان به خواننده ارائه كند. از اين حيث رزومه جنبه‌اي تبليغاتي دارد بدين ترتيب كه ويژگيهاي مؤثر و مفيد خود را در اختيار كارفرما قرار مي‌دهيد و به نوعي سعي مي‌كنيد تا وي را متقاعد كنيد كه از بين چندين داوطلب، شما را براي شركت در مصاحبه انتخاب كند. رزومه بايد به طور مثبتي مهارتها و تواناييهاي شما را نشان دهد. رزومه در عين حال كه بايد كاملاً صادقانه باشد، در آن جايي براي تعارفات و شكسته نفسي نيست.

رزومه زندگينامه، شرح گذشته و يا حال شما نيست (هر چند كه قسمت عمده آن مربوط به سوابق كاريتان مي‌شود). اولين هدف رزومه جلب توجه كارفرماست. بنابراين در هر جمله‌اي كه مي‌نويسيد بايد سعي كنيد به نوعي علاقه و توجه خواننده را جلب كنيد. يك رزومه خوب مي‌تواند كليد موفقيت شما در امر كاريابي باشد. به آن از ديد انجام وظيفه نگاه نكنيد: نوشتن رزومه با پر كردن فرم ثبت نام فرق مي‌كند!

چگونه يك رزومه مناسب بنويسيم؟
روي نيازهاي كارفرما تأكيد كنيد نه نيازهاي خودتان:
كسي كه رزومه شما را بررسي خواهد كرد معمولاً خود نيز از نزديك با شغل مربوطه در ارتباط است و صحت انجام كار براي وي از اهميت بالايي برخوردار است. بنابراين بايد در نوشتن رزومه خود توانايي‌هاي خود را به خوبي نشان دهيد. از خود بپرسيد كه يك داوطلب خوب چه خصوصياتي بايد داشته باشد؟ چه تواناييهاي ويژه‌اي وي را در بين ساير داوطلبان متمايز مي‌كند؟ كارفرما حقيقتاً چه نيازي دارد؟ اين مرحله از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. اگر نتوانيد به نيازهاي آنان پاسخ دهيد، از رزومه خود جوابي نخواهيد گرفت. سعي كنيد تا خود را جاي كارفرما قرار دهيد تا بتوانيد ديد بهتري پيدا كنيد. اين ديد در تمام مراحل نوشتن رزومه كارگشاي شما خواهد بود.

ابتدا برنامه‌ريزي كنيد:
روي موضوع خوب تمركز كنيد. ببينيد كارفرما چه مي‌خواهد و شما چه چيزي براي ارايه به وي در دست داريد. پاسخ سؤالهاي مطرح شده در قسمت قبل را روي كاغذي يادداشت كنيد. سپس به ترتيب اهميت به آنها پاسخ دهيد. سعي كنيد هر آنچه را كه به نوعي در مطرح كردن شما به عنوان كانديداي مطرح مؤثر است لحاظ كنيد.
مسأله اصلي اينست كه بتوانيد با فكري باز بين آنچه كارفرما مي‌خواهد و آنچه كه تا كنون انجام داده‌ايد ارتباطي مناسب برقرار كنيد. لزومي ندارد كه خود را به مباحث شغلي محدود كنيد. از هر نكته‌اي در زندگيتان كه مي‌تواند براي كارفرما جالب توجه باشد، استفاده كنيد. اين يادداشتها هسته اوليه رزومه شما خواهد بود.



قالبهاي رزومه:
تصميم‌گيري نكته مهم ديگر در مورد نحوه نگارش، قالب و آرايش رزومه است. آرايش‌هاي معمول لزوماً بهترين راه حل براي شما نيستند، بلكه در وضعيتهاي مختلف آرايش‌هاي مختلف و يا تركيبي از آنها جواب مي‌دهند. در فرمهاي الكترونيكي رزومه معمولاً اين مسأله حل شده است. آنچه باقي مي‌ماند، ترتيب ذكر موارد مختلف (مثل سوابق كاري) است كه مي‌تواند به صورتهاي گوناگوني باشد:
يكي از قالبهاي معمول رزومه، رزومه زماني (Chronological) است. در اين شيوه سوابق كاري به ترتيب عكس زماني با ذكر نام شركت، تاريخ و عنوان كار آورده مي‌شود. كساني كه تجربه كاري طولاني و ممتد دارند معمولاً از اين نوع رزومه استفاده مي‌كنند.
نوع ديگر رزومه، رزومه عملكردي (Functional) است در اين روش نويسنده بر دستاوردها و تواناييهاي شغلي خود تأكيد مي‌كند و آنها را در دسته‌هايي مثل مديريت، رهبري، طراحي و ساير مهارتها و تواناييها مرتب مي‌كند. چنين رزومه‌اي براي كساني كه به تازگي فارغ‌التحصيل شده‌اند يا تجربه كاري زيادي ندارند و يا مي‌خواهند زمينه كاري خود را تغيير دهند، مناسب است.
مي‌توان از تركيب هر دو قالب نيز استفاده كرد. يعني هر دو بخش سوابق شغلي و تواناييها و تخصصها را در رزومه گنجاند.

قسمتهاي اصلي رزومه:
بخشهاي اصلي رزومه عبارتند از
• اطلاعات شخصي
• سوابق تحصيلي
• تجارب شغلي
• مهارتها
• زبان خارجه
• اهداف شغلي
• قسمتهاي ديگر شامل:
جوايز و تشويقها
عضويت در انجمنها و گروههاي حرفه‌اي
انتشارات
علايق جنبي
معرفين


طرز نوشتن نامه استخدامي
چگونه يك نامه استخدامي مناسب بنويسيم
نامه استخدامي اولين گام براي تصاحب شغل مي باشد. به ياد داشته باشيد كه كارفرمايان روزانه هزاران نامه استخدامي و رزومه دريافت ميكنند. هدف شما بايد پيشي گرفتن از بقيه باشد. يك نامه استخدامي خوب مي تواند شما را بهترين فرد براي شغل مورد نظر جلوه دهد.

در زير توصيه هايي جهت نوشتن يك نامه استخدامي موفق آمده است.
1 - نامه خود را قبل از فرستادن غلط گيري و اصلاح نماييد .
اگر بخواهيد كه به طور حرفه اي نامه را بنگاريد، حتماً بايد نامه شما خالي از اشتباهاتي نظير اشتباهات چاپي، املائي و دستوري باشد. بيشتر نامه هاي از اين دست به دليل چنين اشتباهاتي تاثير داده نمي شوند.
2 - نامه خود را به نام فردي كه شما را استخدام مي كند مثلا به مديريت استخدام و يا قسمت استخدام ارسال كنيد .
با شركت فوق تماس بگيريد و نام فردي كه در قسمت استخدام مسئول اين گونه امور است را گرفته و نامه خود را به نام ايشان ارسال نماييد. اين كار ابتكاري است كه تاثير مثبتي را بر روي خواننده نامه استخدامي شما مي گذارد.
3 - نامه خود را به نام شخص بفرستيد، نه به نام شركت.
در صورت امكان از اسم و سمت شخص فوق استفاده كنيد . تذكير يا تانيث ايشان را در صورت عدم آگاهي حدس نزديد . هدف شما اين است كه نامه را براي فردي ارسال كنيد كه قصد دارد شما را استخدام كند و شما نيز قصد همكاري در آينده را با ايشان داريد
4 - با كلمات دلخواه خود بنويسيد
نامه استخدامي شما مانند رزومه بايد كاملاً نشان دهنده و بازتاب انديشه و تفكر شما نسبت به شغل جديد باشد. كارفرمايان دنبال اطلاعات علمي و همچنين شوق و ذوق كاري شما هستند
5 -كتابهاي مرجع را براي برطرف كردن و احياناً كمك در نكات دستوري و املائي بكارگيري. اگر اشتباهات املائي و يا دستوري داشته باشيد ، واقعاً نكوهش آور خواهد بود. هرگز در استفاده از كتابهاي مرجع و لغت ترديد نكنيد و حتي از كتابهاي گوناگون كه در دستور، لغت و ادا كردن كلمات كمك مي كنند بهره بگيريد.
6 - در نامه خود نشان دهيد كه اطلاعاتي از سازمان يا شركت مربوطه داريد.
به اين ترتيب مي توانيد نشان دهيد كه درباره ايشان تحقيق كرده ايد و همينطور بدون اطلاع شماره تلفن شركت فوق را نگرفته ايد. شما مي دانيد كه در شركت مزبور چه كساني هستند و چه ميكنند و به همين دلايل انتخابشان مي كنيد
7 - از عبارات و جملاتي استفاده كنيد كه براي كارفرما قابل شناخت و معني دار باشد
نامه خود را تا جايي كه ممكن است مرتب و معني دار جلوه دهيد.سعي كنيد آن را طبقه بندي شده عرضه كنيد. وارد كلمات و اطلاعات تخصصي و حرفه اي خود كه به شغل مورد نظر مربوط نيستند، نشويد
8 - مطئمن شويد كه آدرس و شماره تلفن تماس خود را در نامه قيد كرده ايد
حتماً بايد آدرسي كه جواب نامه شما مي بايست به آن بازگردد را ذكر كنيد .كه اين آدرس مي تواند شامل كد پستي، شهر، تلفن و آدرس محل سكونت باشد
9 - حالت رسمي و اداري به نامه بدهيد تا خود را حرفه اي جلوه دهيد
در اين صورت نامه شما براي طرح مصاحبه نزديك شده در واقع ارزش نامه هنگامي آشكار مي شود كه براي مصاحبه دعوت شويد
10 - “من“ را كم ارزش جلوه دهيد و به “شما“ اهيمت بدهيدسعي كنيد عباراتي مانند “من انتظار دارم“ را به “شما مي خواهيد“ تبديل كنيد . در واقع عبارت “ شما مي خواهيد“ مربوط به خواسته هاي كارفرما مي باشد و بايد مشخص شود كه شما چه كاري مي توانيد براي شركت كارفرما انجام دهيد . در واقع هر چه بيشتر به خواسته هاي كارفرما بها دهيد، ميل انجام مصاحبه با شما افزايش مي يابد
11 - مطالب را با اطمينان بيان كنيد اما خود نمايي نكنيد
تمامي ملزومات انجام كار را شرح دهيد. سعي كنيد مسيري براي ارتباط مناسب بين توانايي ها و قابليتهاي خود و نيازهاي كارفرما پيدا كنيد. تاكيد كنيد كه مي توانيد خود را با شرايط كاري وفق دهيد ،چرا كه اين امر براي كارفرمايان بسيار مهم است
12 - مطئمن شويد كه كارفرما نامه شما را با بينش منحصر به فرد مربوط به شما مي خواند
موضوع اصلي تمامي موارد قابل ذكر در نامه را تجربه، توانايي، قدرت, هنر و نيروي كاري خود قرار دهيد و نيز شرح دهيد كه چگونه اين موارد در خدمت شركت قرار مي گيرد و در اين هنگام سعي كنيد از كلمات و جملاتي استفاده كنيد كه به گرمي حالات شما را بيان كند.
13 - نامه خود را به گونه اي طرح كنيد كه نشان دهد شما شايسته همكاري با ايشان هستيد.
توضيح دهيد كه شما كه هستيد و چه كاري را مي خواهيد براي كارفرما انجام دهيد. بيان كردن اين حالات در لغت زياد مشكل نيست و نيز نشان دهيد كه شما خود نيز درخواست همكاري داريد.
14 - ساختار نامه خود را به گونه اي تنظيم كنيد كه بيان كننده هدف ويژه شما باشد.
هدف اصلي نامه استخدامي خود را در پاراگراف ابتدايي شرح دهيد، تصميم بگيريد كه بر روي اين موضوع زياد بحث كنيد و مطمئن باشيد كه در عين حال اين كار شما انگيزه كارفرما را براي به جريان انداختن كار شما بيشتر تقويت مي كند.
15 - براي درجات علمي و مدارج تحصيلي خود در نامه اهميت قائل شويد .
مدارج علمي خود را به نحوي مشخص تر نماييد .مثلا نوع قلم آنها را عوض كنيد و يا زير آنها خطي بكشيد. حتي مي توانيد آنها را درليستي ارائه نماييد. فقط در تمامي اين حالات سعي كنيد خوانايي آنها از بين نرود.اين كار حتي وقتي كارفرما نامه شما را سطحي هم مي نگرد ، مي تواند بقدر كافي مؤثر باشد.
16 - نامه استخدامي را مختصر و مفيد و خلاصه ارائه كنيد.
نامه را ساده و تميز ارائه نماييد و نه در هم ريخته. در هر پاراگراف از هفت خط بيشتر ننويسيد حتي سعي كنيد در هر پاراگراف از پنج خط يا كمتر بهره ببرييد. طول جملات را تنوع ببخشيد، هيچ يك از جملات خود را طولاني عرضه نكنيد اما آنها را كوتاه هم قطع نكنيد. يك صفحه ،براي يك نامه استخدامي كاملا ً كافيست.
17 - توانايي هاي خود را با دليل اثبات كنيد.
براي هر شغل و سمتي دو نوع توانايي لازم است .1 - مهارت فني كه در واقع مهترين ارزش نيز مي باشد .2 –تجربه كاري كه براي كارفرمايان بسيار مهم است. داشتن اولين نوع مهارت به تنهايي كافي نيست ولي همراه شدن آن با مهارت نوع دوم كاملا موفقيت آميز است.
18 - فقط نامه اصلي را بفرستيد
هرگز كپي نامه اصلي را به تنهايي يا همراه آن نفرستيد .سعي كنيد از چاپگرهاي سوزني استفاده ننماييد. ارسال نامه دست نويس نيز كار درستي نمي باشد.
19 - كپي رزومه خود را نيز به نامه استخدامي پيوست نماييد.
به خاطر داشته باشيد كه هدف شما از نامه استخدامي اين است كه رزومه خود را به دست كارفرما برسانيد و شرايط مصاحبه را فراهم نماييد.
20 - عكس خود را به نامه خود الصاق نكنيد.
به جز مواردي كه نامه استخدامي براي شغلهايي مانند بازيگري و شغلهايي كه با چهره سر و كار دارند، نوشته مي شود ، اختصاص دادن فضايي به عكس در نامه استخدامي كاري بيهوده است. براي كارفرمايان صرفا دانستن قابليتها و توانهايي هاي شما در ارتباط با شغل مربوطه مهم است.
21 -نامه خود را با درخواست مصاحبه تمام كنيد .
اصلي ترين هدف از نگارش نامه استخدامي همانا رسيدن به مرحله مصاحبه است .بنابر اين در خواست مصاحبه در انتهاي نامه را فراموش نكنيد.


   برچسب‌ها: نوشتن CV پزشکی کامل
   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش