از یکی دو سال پیش تا به حال که عطر فروشیها از جرگه فروشگاههای کمیاب
خارج شده و به صورت قارچ گونه در سطح شهر رشد کردهاند در همه نقاط پرتردد
شهر میتوانی فروشندگان این کالای آرایشی را ببینید.
به نوشته «جمهوری» به نقل از جهان، این روزها به هر نقطه پرتردد شهر از
جمله میادین و ایستگاههای مترو و ... که سر میزنیم دائما با این
فروشندگان عطر مواجه میشویم و افرادی را میبینیم که با دعوت مردم به تست
عطر کار تبلیغات این فروشگاهها را انجام میدهند.
در اینکه تبلیغات مناسب و بازاریابی مهم ترین عامل موفقیت در فروشندگی
محسوب میشود شکی نیست اما نکته قابل تامل در مورد فروشگاههای عطر استفاده
از زنان جوان و زیبا با ظاهری کاملا آراسته برای دعوت مردم در تست کردن
عطرهاست.
این زنان و دختران که معمولا در گروههای سنی 20 تا 26 سال هستند با ظاهری
نامناسب در مترو و خیابانهای پرتردد تهران به پخش کردن اشانتیونهای عطر
مبادرت میکنند.
یکی از این فروشندگان جوان که دستمزد ماهیانه خود را 80 هزار تومان عنوان
کرده است، گفت: با اینکه یک سال با مدرک کاردانی کامپیوتر از دانشگاه علمی
کاربردی به دنبال کار گشتم، اما موفق نشدم کار مناسبی پیدا کنم؛ به همین
دلیل به عطرفروشی یکی از آشنایان آمدم و الان دو ماه است که این کار را
انجام میدهم.
او ادامه داد: اوایل از اینکه از مغازه خارج شوم و در پیاده روی به مردم
اشانتیون عطر بدهم خجالت میکشیدم اما الان برایم عادی شده است!
او در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا از شغلش راضی است یا خیر
گفت : بابت مدرک کاردانی که گرفتم هزینه زیادی بر دوش خانواده ام تحمیل شد
میخواهم با کار کردن قسمتی از آن را جبران کنم از کاری که دارم راضی نیستم
اما چارهای ندارم!
هر چند استفاده از زنان جوان برای فروشندگی انواع و اقسام کالاها موضوعی
است که به دلیل افزایش روبه رشد آن دیگر موجب تحیر و تعجب کسی نمیشود اما
جای تاسف است که اغلب این فروشندگان دختران جوان و تحصیلکردهای هستند که
به دلیل بی توجهی مسئولان در اشتغالزایی آنها به چنین شغلهایی روی
آوردهاند.