این فرنگی ها هم گاهی عجب تحقیقات عجیب و غریبی می کنند:
حتما دوستانی دارید که به شیوه وسواس گونه ای علاقه مند به خرید چیزهای نو و مدل های تازه اجناس هستند. اگر هم اهل مرور خبرهای فناوری باشید، حتما بارها تصاویری مردمی را دیده اید که شب قبل از عرضه همگانی یک گجت تازه یا کتاب تازه، بیرون فروشگاه اردو می زنند، تا نخستین کسانی باشند که آن چیز را تصاحب می کنند.
چه چیز باعث می شود که بعضی از افراد چنین خلق و خویی پیدا کنند. آیا نوع شخصیت و یا عشق به یک نویسنده یا شرکت فناوری، تنها عوامل دخیل هستند؟
ژورنال Consumer Research بتازگی نتایج یک تحقیق را منتشر کرده که بر اساس آن ادعا کرده است که یک همبستگی بین حرف اول نام خانوادگی افراد و عادات خریدشان یافته است.

بر این اساس، کسانی که نام خانوادگی شان با حروفی شروع می شود که در انتهای فهرست حروف الفبا قرار دارد، به صورت معنی داری، بیشتر احتمال دارد که مشتری های مشتاق خرید اجناس باشند.
محققان تصور می کنند که از آنجا که نام این افراد در دوران کودکی و دبستان در فهرست اسامی در آخر، قرار می گرفت و آنها مجبور می شدند که همیشه برای خوانده شدن اسمشان یا هر کار دیگری در دبستان، بیشتر از بقیه انتظار بکشند، دچار نوعی حالت بی صبری و ناشکیبایی می شوند که آثارش در بزرگسالی و در هنگام خرید، نمایان می شود!
.:: This Template By : web93.ir ::.