+ ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
در اطلاعات یاد شده و آمار و ارقام به دست آمده، به مواردی اشاره شده که به پیشگیری از سوانح بیشتر کمک می کند.

یادآور می شود، اطلاعات ارائه شده در زیر مبتنی بر داده های حوادث رخ داده در گذشته است و نباید برای پیش بینی حوادث آینده از آنها استفاده شود.


1-شرکت های هواپیمایی امن

بر اساس اعلام سایت اطلاعات حوادث پروازی تا سال 2009 دست کم 101 شرکت هواپیمایی تا کنون هیچ حادثه منجر به مرگ مسافران را تجربه نکرده اند. از جمله مهمترین این شرکتها عبارتند از Easy Jet Monarch Ryanair و Virgin Atlantic.

2-شرکت های ممنوعه

اتحادیه اروپا صدها شرکت هواپیمایی را از پرواز هواپیماهایشان در حریم هوایی این اتحادیه ممنوع کرده است. از جمله این شرکتها می توان به شرکت آریانا افغان؛ Swaziland Airlink Siem Reap Airways و Zambezi Airlines اشاره کرد.

81 شرکت هوایی آنگولا، 9 شرکت از بنین، 83 شرکت کنگو، 9 شرکت گینه استوائی، 74 شرکت اندونزی، 65 شرکت قزاقستان، 81 شرکت از قرقیزستان، 6 شرکت از گابون، 74 شرکت از فلیپین، 10 شرکت از سائوتومه و پرینسیپ؛ 7 شرکت از سیرالئون و 31 شرکت از سودان اجازه پرواز هواپیماهایشان در حریم هوایی اروپا را ندارند.

3-زمان وقوع حوادث

 روی باند: 21%

هنگام جدا شدن از باند: 21%

ارتفاع گیری اولیه: 8%

رسیدن به اوج پرواز: 10%

حرکت در ارتفاع: 8%

کاهش ارتفاع: 4%

حرکت اولیه به سمت باند: 10%

حرکت نهایی به سمت باند: 11%

فرود: 52%

4-میزان وقوع حادثه با توجه به نوع هواپیما

این تخمین ها مبتنی بر تاریخ ثبت شده هواپیماهاست و نه پیش بینی آینده آنها.

بر اساس آمار زیر احتمال وقوع حوادث مرگبار در هواپیمای کنکورد بیش از سایر هواپیماهاست البته این آمار با توجه به آمار کم پرواز این هواپیماست (حدود 90 هزار پرواز) که در این میزان یک حادثه مرگبار برای این هواپیما ثبت شده و احتمال وقوع حادثه برای آن را 1 در 90 هزار کرده است. بعد از کنکورد می توان به هواپیمای امبرائر بندیران، فوکر اف 82، ایرباس آ 130 و بوئینگ دی سی 10 اشاره کرد. هواپیماهای ایرباس آ430  یا آ 830 و بوئینگ 771 یا 777 نیز هیچ حادثه مرگباری را شاهد نبوده اند.


ایرباس آ 030: 53/11 میلیون پرواز و 9 حادثه مرگبار= یک حادثه مرگبار در هر 62/1 میلیون پرواز

ایرباس آ 032: 76/14 و 8 حادثه مرگبار = یک حادثه در هر 45/0 میلیون پرواز

ایرباس آ 032: 76/14 و 8 حادثه = یک حادثه در هر 45/0 میلیون پرواز

31/2: 27/24ATR و 1 حادثه =  99.5/0 حادثه در هر پرواز

بوئینگ 772: 72/67 و 84 حادثه = یک حادثه در هر 95/1 میلیون پرواز

بوئینگ 773: 89/314 و 96 حادثه= یک حادثه در هر 90/2 میلیون پرواز

بوئینگ 774: 74/81 و 82 حادثه= یک حادثه در هر 66/0 میلیون پرواز

بوئینگ 775: 32/91 و 7 حادثه=یک حادثه در هر 64/0 میلیون پرواز

بوئینگ 776: 36/41 و 6 حادثه= یک حادثه در هر 44/2 میلیون پرواز

بوئینگ دی سی 9: 33/26 و 44 حادثه= یک حادثه در هر 24/1 میلیون پرواز

بوئینگ دی سی 01: 19/8 و 51 حادثه= یک حادثه در هر 95/0 میلیون پرواز

بوئینگ ام دی 11: 59/1 و 3 حادثه= یک حادثه در هر 56/0 میلیون پرواز

بوئینگ ام دی 09/08: 04 میلیون و 61 حادثه= یک حادثه در هر 5/2 میلیون پرواز

کانادیر سی آر جی: 11/8 میلیون و 3 حادثه= یک حادثه در هر 7/2 میلیون پرواز

9/26: 010RJ/ 614BAe میلیون پرواز و 6 حادثه= یک حادثه در هر 6/1 میلیون پرواز

کنکورد: 90/0 میلیون پرواز و 1 حادثه = یک حادثه در هر 90/0 میلیون پرواز

امبرائر بندیران: 5/7 میلیون پرواز و 82 حادثه = یک حادثه در هر 72/0 میلیون پرواز

5- مکانهای خطرناک برای پرواز

تحقیقات انجام شده توسط اتحادیه بین المللی ترابری هوایی (یانا) درسال 2007 نشان داد روسیه و سایر کشورهای جدا شده از شوروی سابق براساس آمار حوادث سال 2006 خطرناک ترین مکانها برای پرواز هستند. میزان حوادث هوایی روسیه 6/8 حادثه در هر یک میلیون پرواز بوده است که دو برابر آفریقا و 31 برابر میانگین جهانی است. شرکت Aeroflot بیش از 100 حادثه مرگبار را تجربه کرده است که البته همه آنها قبل ازسال 1994رخ داده است.


6- مثلث برمودا

به رغم بسیاری حوادث مهم از جمله ناپدید شدن هواپیمای سسنا در سال 1969 و دو هواپیمای کارسی 513 استراتوتنکر در سال 1963 و یک هواپیمای داگلاس دی سی 3 در سال 1948 و موضوع پرواز شماره 91 در سال 1945 تعداد حوادث رخ داده در محدوده مثلث برموردا چندان قابل توجه نیست که البته در مقایسه با سایر نقاط جهان است.

7-فرودگاه های وحشتناک

رسیدن به برخی فرودگاههای خاص نسبت به سایرین وحشت آورتر است. برای مثال فرودگاه پارو در بوتان در ارتفاع 5223 متری قرار داشته و در محاصره قله های 5 هزار متری هیمالیاست. شرکت بوئینگ این فرودگاه را یکی از سخت ترین فرودگاههای جهان برای پرواز و فرود معرفی کرده است.

8- تصادف با پرندگان

مشکلی که از ابتدای تولد صنعت هوانوردی با آن همراه بوده است تصادف با پرندگان بوده است. به طوری که آرویل رایت از کشتن یک پرنده هنگام پرواز در سال 1905 خبر می دهد. تصادف با پرندگان علت تعداد زیادی از حوادث هوایی بوده که منجر به مرگ هزاران نفر شده است. این اتفاق هنگام بلند شدن یا فرود رخ می دهد اگرچه گزارش هایی نیز از برخورد با پرندگان در ارتفاع بیش از 30 هزار پایی موجود است. برای مقابله با این تهدید نرم، مقام های فرودگاه ها اقدام به پاکسازی محوطه اطراف فرودگاهها از پوشش گیاهی می کنند که می تواند در جذب پرندگان تاثیرگذار باشد و با استفاده از امواج رادیویی یا ابزارهای دیگر و حتی سگ ها در تلاش برای ترساندن پرندگان و تضمین امنیت پرواز دارند.

 


   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش