همانطور که مجلهی «بیزنس ویک» اخیراً اشاره نموده، اپل تقریباً در میان تمام شرکتهای فناوری معاصر به خاطر انجام تمام طراحیهایش در خود شرکت، منحصر به فرد است. شرکتهای دیگر، بیشتر یا تمام کار طراحی خود را بیرون از شرکت انجام میدهند و از طراحانی که خارج از شرکتشان هستند، میخواهند طرحهایی را با تغییر و اصلاح و سرهمبندی و متناسب با خط تولید آنها ارائه دهند.
اما اپل این کار را نمیکند. این شرکت (بخوانید استیو جابز)، ظاهراً معتقد است که داشتن تمام کارشناسان در خود شرکت یعنی مهندسین مکانیک و برق، نرمافزار و الکترونیک، علاوه بر طراحان محصول، به دورنمای جامعتری در تولید محصول منتج میگردد. گرد هم آوردن استعدادها باعث میشود محصولات بهتری تولید شوند و دری به سوی محصولات کاملاً جدیدتری باز گردد.
به عنوان مثال وقتی روشن شد که آی پاد به برادر کوچکتری نیاز دارد، یعنی یک مدل کوچکتر با قیمت 100 دلار و بر اساس حافظهی فلش کار کند نه مدلهای 300 و 400 دلاری گران قیمت، طراحان اپل، راهی یافتند که صفحهی مدار الکتریکی آی پاد را نصف کنند و دو نیمه را روی یکدیگر قرار دهند. طرح ارتفاع قبلی را حفظ کرده، چون باتری به آن ارتفاع نیاز داشت، اما با نصف شدن اندازهی کلید گردان اصلی آن، پهنای آن به نصف تقلیل یافته بود. طرحی شسته و رفته که طراحان خارج از شرکت نمیتوانستند برای چنین محصولی ارائه کنند..:: This Template By : web93.ir ::.