+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲


هر فرد نا مسلمان منصفي با خواندن مطالب زير ايمان ميآورد كه قران كلام خدا است
چه رسد به افرادي كه مسلمان هستند

جمله ”بسم الله الرحمن الرحيم“ 19 حرف است، و در آيه 74:30 سوره مدثر آمده است كه نگهبانان جهنم 19 فرشته هستند
و هر كس كه بگويد قرآن سخن انسان است خداوند او را وارد جهنمي ميكند كه 19 فرشته نگهبان آن هستند.
ما ميدانيم كه عدد 19 عدد اول ( prime number ) است. عدد اول عددي است كه فقط بر خودش و بر يك قابل تقسيم باشد.
افراد مختلفي در گذشته و حال سعي كرده اند كه به رمزهاي معجزات رياضي قرآن پي ببرند.
در گذشته، يكي از اين افراد پيگيري هاي زيادي در اين مورد انجام داد و به موفقيت هاي زيادي "در اين مورد" رسيد.
در سالهاي اخيرآقاي كورش جم ‌نشان كه در زمان حاضر در تهران زندگي ميكند با يك ماشين حساب كوچك به نتيجه‌اي رسيد
كه شما ميتوانيد آن را امتحان كنيد. او شماره هر سوره را با تعداد آيات آن بصورت زير جمع كرد:

جمع تعداد آيه شماره سوره
زوج 8 = 7 + 1
زوج 288 = 286 + 2
فرد 203 = 200 + 3
زوج 180 = 176 + 4
فرد 125 = 120 + 5
... ... ... ...
... ... ... ...
زوج 118 = 5 + 113
زوج 120 = 6 + 114

جمع زوج ها جمع فردها جمع آيه ها جمع سوره ها
6236 6555 6236 6555

قابل توجه است كه تعداد زوج‌ها 57 عدد و فردها نيز به همان تعداد يعني 57 عدد ميباشد كه اين خود به تنهائي يك معجزه است.
اما معجزه ديگر اينست كه اگر حاصل جمع‌هاي زوج را با هم جمع كنيم 6236 بدست مي ‌آيد كه مساوي است با تعداد كل آيه‌هاي قرآن.
و معجزه ديگر اينكه اگر حاصل جمع‌هاي فرد را با هم جمع كنيم 6555 بدست ميايد كه مساوي است با جمع كل شماره سوره‌هاي قرآن.
و معجزه ديگر اينكه اگر رقم‌هاي 6555 را با رقم‌هاي 6236 جمع كنيم، عدد 38 بدست ميآيد كه خود ضريب 19 دارد:
2 X 19 = 38 = (6+2+3+6) + (5+5+5+6)
همانطور كه تعداد سوره‌هاي قرآن ضريب 19 دارد: 6 X 19 = 114
لطفا توجه كنيد كه اگر تعداد آيه‌هاي قرآن را كم يا زياد كنيم يا فقط جاي سوره‌ها را با هم عوض كنيم
ديگر چنين روابطي وجود نخواهد داشت،
و اين نشان دهنده اينست كه تعداد آيات قرآن همين اندازه و ترتيب سوره‌ها نيز به همين ترتيب بوده
و در نتيجه قرآن نميتواند كار دست انسان باشد.
________________________________________
آقاي عبدالله اريك متوجه شدند كه
در چهار كلمه "بسم" و "الله" و "الرحمن" و ”الرحيم“ 18 رابطه رياضي وجود دارد.
و يك رابطه ديگر را آقاي مهندس جواد رحماني بدست آورده اند كه روي هم 19 رابطه ميشود.
كه با محاسبه ارزشهاي عددي حروف الفباي عربي (كه در قديم به آن ابجد ميگفتند) به آن رسيد.
حروف ابجد 28 حرف عربي را نشان ميدهد كه بترتيب از يك تا هزار بترتيب زير شماره گذاري شده:

ارزشهاي عددي حروف ابجد
ا = 1 ك = 20 ق = 100
ب = 2 ل = 30 ر = 200
ج = 3 م = 40 ش = 300
د = 4 ن = 50 ت = 400
ه = 5 س = 60 ث = 500
و = 6 ع = 70 خ = 600
ز = 7 ف = 80 ذ = 700
ح = 8 ص = 90 ض = 800
ط = 9 ظ = 900
ي = 10 غ =1000


لازم به تذكر است كه اين ارزشهاي عددي حروف الفباي عربي
مانند ارزشهاي عددي حروف لاتين (Roman Numerals) قرن‌هاست كه مورد استفاده بوده است.

19 حرف بسم الله الرحمن الرحيم و ارزشهاي ابجدي مربوطه:

شماره حرف عربي ارزش ابجدي بسم
1 ب 2
2 س 60
3 م 40


4 ا 1 الله
5 ل 30
6 ل 30
7 ه 5

8 ا 1 الرحمن
9 ل 30
10 ر 200
11 ح 8
12 م 40
13 ن 50

14 ا 1 الرحيم
15 ل 30
16 ر 200
17 ح 8
18 ي 10
19 م 40


معجزه رياضي ”بسم الله الرحمن الرحيم“

چهار كلمه و 19 حرف ( بسم الله الرحمن الرحيم ) چنان با يكديگر، بنابر يك سيستم رياضي متشكل گرديده است
كه با دانش و احساس بشري غير قابل انجام ميباشد. اين سيستم قابل تعمق، بر اساس ارزشهاي ابجدي اين حروف بدست ميايد
كه اطلاعات مورد نياز براي شرح آن بطور خلاصه در زير نشان داده شده است.
________________________________________
چهار كلمه ”بسم الله الرحمن الرحيم“ شماره حروف عربي هر كلمه و ارزشهاي ابجدي آنها:

شماره كلمات تعداد حروف ارزشهاي ابجدي جمع ارزشها
1 ب س م 3 2/60/40 102
2 ا ل ل ه 4 1/30/30/5 66
3 ا ل رح م ن 6 1/30/200/8/40/50 329
4 ا ل ر ح ي م 6 1/30/200/8/10/40 289
جمع 19 جمع ارزشها 786


________________________________________

1- بسم الله الرحمن الرحيم 19 حرف است.
________________________________________
2- اگر شماره ترتيب هر كلمه را بنويسيم، بعد از هر شماره تعداد حروف آن را بنويسيم
عدد 13243646 بدست ميايد كه قابل قسمت به 19 است.
(شماره ترتيب هر كلمه براي تشخيص بهتر قرمز نوشته شده):
19 X 19 X 36686 = 13243646
________________________________________
3- اگر ترتيب كلمات را با شماره آن از آخر بنويسيم باز ضريب 19 دارد:
46362413 = 19 X 2440127
________________________________________
4- اگر بجاي تعداد حروف هر كلمه جمع ارزش ابجدي آن را پس از شماره ترتيب آن بگذاريم باز قابل قسمت به 19 است:
110226633294289 = 19 X 5801401752331
________________________________________
5- اگر ارزش ابجدي هر حرف را پس از شماره ترتيب كلمه بگذاريم، باز قابل قسمت به 19 است:
1260402130305313020084050413020081040 =
19 X 66336954126595422109686863843162160
________________________________________
6- اگر پس از شماره ترتيب هر كلمه حاصل جمع تعداد حروف هر كلمه را با مجموع ارزش‌هاي ابجدي آن كلمه بگذاريم
باز ضريب 19 دارد. يعني:
110527033354295 = 19 X 5817212281805
(3 + 102 = 105), (4 + 66 = 70), (6 + 329 = 335), (6 + 289 = 295)
________________________________________
7ـ اگر پس از شماره ترتيب هر كلمه تعداد حروف هر كلمه را به اضافه مجموع حروف كلمات قبل از آن بگذاريم باز ضريب 19 دارد
1327313419 = 19 X 69858601
(0 + 3 = 3), (3 + 4 = 7), (3 + 4 + 6 = 13), (3 + 4 + 6 + 6 = 19)
________________________________________
8- اگر پس از شماره ترتيب هر كلمه حاصل جمع ارزش ابجدي هر كلمه را باضافه مجموع ارزش‌هاي ابجدي قبل از آن بگذاريم
باز ضريب 19 دارد يعني:
1102216834974786 = 19 X 58011412367094
چون (102 + 66 + 329 + 289 = 786), (102 + 66 + 329 = 497), (102 + 66 = 168)
ميباشد.
________________________________________
9- اگر ارزش ابجدي هر حرف از 19 حرف (بسم الله الرحمن الرحيم) را قبل از شماره ترتيب آن حرف بگذاريم
( عدد 62 رقمي بدست ميايد) باز ضريب 19 دارد يعني:
21602403 1430530657 183092001081140125013 11430152001681710184019 =
19 X 113696858647 ...)
زير اعداد مربوط به هر يك از چهار كلمه )بسم الله الرحمن الرحيم( خط كشيده شده است. اين خط ‌كشي براي درك نكات بعد مفيد ميباشد.
________________________________________
10- اگر شماره ترتيب هر كلمه (4 و 3 و 2 و1) را در آخر هر عددي كه زير آن خط‌ كشيده شده است اضافه كنيم
عدد جديدي بدست ميآيد (عدد 66 رقمي) كه باز هم ضريب 19 دارد.
216024031 14305306572 1830920010811401250133 114301520016817101840194 =
19 X 113696855849 …)
________________________________________
11- اگر پس از هر كلمه بجاي شماره ترتيب (1 و2 و 3 و 4) مجموع ارزش‌هاي ابجدي هر كلمه (102 و 66 و 329 و 289) را بگذاريم،
يك عدد 73 رقمي بدست خواهد آمد كه باز هم ضريب 19 دارد.
21602403102143053065766183092001081140125013329114 30152001681710184019289 =
19 X 111369685843 …)
________________________________________
12- در اين مرحله ارزش‌هاي ابجدي هر كلمه 102 و 66 و 329 و 289 را در ابتداي هر كلمه ميگذاريم، باز هم عدد 73 رقمي جديدي بوجود ميآيد كه ضريبي از 19 است.
10221602403661430530657329183092001081140125013289 11430152001681710184019 =
19 X 5379790738 …)
________________________________________
13- براي هركلمه (بسم الله الرحمن الرحيم) نكات زير را مينويسيم:

1- تعداد حروف هركلمه، مثلاً كلمه " بسم " از 3 حرف تشكيل شده (براي تشخيص برنگ قرمز نوشته شده).
2- جمع ارزش ابجدي هر كلمه، مثلاً كلمه " بسم " جمع ارزش حروف آن 102 ميباشد.
3- ارزش ابجدي هر حرف در هر كلمه، مثلاً كلمه " بسم " از حروف (ب، س، م) تشكيل گرديده
كه ارزش هر حرف به ترتيب ( 2 و 60 و 40 ) ميباشد.

اگر پس از تعداد حروف هر كلمه جمع ارزش ابجدي هر كلمه و بعد ارزش ابجدي هر حرف آن كلمه را بگذاريم
يك عدد 48 رقمي بوجود ميآيد كه باز ضريب 19 دارد.
310226040466130305632913020084050628913020081040 =
19 X 1632768634 …)
________________________________________
14- در اين مرحله پس از تعداد حروف هر كلمه ارزش هر حرف آن كلمه و بعد جمع ارزش حروف آن را مينويسم
كه اين بار هم عدد 48 رقمي بدست مي آيد كه باز هم ضريبي از 19 ميباشد.
326040102413030566613020084050329613020081040289 =
19 X 1716000539 …)
________________________________________
15- اگر شماره ترتيب حروف هركلمه را با شماره ترتيب حروف كلمه‌‌‌‌‌هاي بعد جمع كنيم
عددي 12 رقمي بدست ميآيد كه باز هم ضريبي از 19 ميباشد.
123 + 4567 + 8910111213 + 141516171819 =
150426287722 =
19 X 7917173038
________________________________________
16- اگر شماره ترتيب هر كلمه را پس از شماره ترتيب حروف هر كلمه بگذاريم عدد 23 رقمي بدست ميآيد
كه باز هم ضريبي از 19 ميباشد
123145672891011121331415161718194 =
19 X 648135120479 …)
________________________________________
17- اگر تعداد كلمات "بسم الله الرحمن الرحيم" (4) را اول بنويسيم و تعداد حروف (19) آن را بعد از آن بنويسم
و بعد حاصل جمع ارزش ابجدي (786) آن را بنويسيم عدد 6 رقمي بوجود ميايد كه ضريبي از 19 ميباشد.
(براي تشخيص زير آن اعداد خط كشيده شده است).
4 19 786 = 19 X 22094
________________________________________
18- اگر رقم هاي رابطه 17 را برعكس بنويسيم ضريب 19 خواهد داشت.
36206 x 19 = 4 91 687
________________________________________
19- اگر شماره آيه )بسم الله الرحمن الرحيم( كه اولين آيه قرآن است بنويسيم و بعد تعداد حروف آن (19) را بنويسم
و بعد تعداد حروف هر كلمه را بنويسيم باز ضريبي از 19 ميباشد.
174 X 19 X 19 X 19 = 3466 19 1

بايد توجه داشت كه هر يكي از اين رقمها اگر بخواهد درست سر جاي خود قرار گيرد احتمال آن يك به 10 ميباشد.
چون احتمال بين صفر تا 9 را دارد.

براي مثال: در شماره 4 عدد 102 شامل رقم هاي 1 و 0 و 2 مي باشد و عدد 66 شامل رقم هاي 6 و 6 مي باشد
و عدد 329 شامل رقم هاي 3 و 2 و 9 مي باشد و عدد 289 شامل رقم هاي 2 و 8 و 9 مي باشد، لذا امكان
درست كردن آن يك ميليون ميليارديم يعني ( 10 به توان 15 - ) يعني 1000000000000000 / 1 مي باشد.

اگر چهار كلمه اي كه در "بسم الله الرحمن الرحيم" وجود دارد براي اينكه ارقامش مطابق حساب ابجد 19 بار قابل تقسيم به 19 باشد،
امكان آن 19 بار 19 / 1 ضرب در 19 / 1 است.
يعني 37589973457545958193355601 / 1
آيا فكر ميكنيد اين روابط رياضي تصادفي است ؟

اگر اينطور فكر كنيد خيلي بي ‌انصافي كرده‌ايد و خواسته‌ايد با كمال بي ‌انصافي اين حقيقت بزرگ را
كه قرآن كلام خدا است و نه تنها كار محمد (ص) و تمام مردم آن زمان نيست،
بلكه حتي مردم اين زمان هم با وجود كامپيوتر نميتوانند چهار كلمه پيدا كنند كه اينهمه روابط رياضي داشته باشد.
چون بيشتر اين روابط بايد در قالب 1?2?3?4? = 19 X … باشد.
يعني بجاي علامت سؤال پس از شماره ترتيب بايد عدد خاص آن چهار كلمه وجود داشته باشد.
________________________________________
مطابق محاسبه‌اي كه با كامپيوتر شده، احتمال مرحله 2، برابر يك در 189753 ميباشد
و احتمال مرحله 2 و 4، كمتر از يك در 36 ميليارد ميباشد
و احتمال مرحله 2 و 4 و 5، كمتر از يك در 6.832 كاترليون ميباشد.

در نتيجه احتمال تصادفي بودن اين 19 رابطه تقريباً صفر يعني محال است.
________________________________________
اندكي فكر كنيد و منصفانه قضاوت كنيد كه آيا محاسبه اين روابط كار مردم 14 قرن پيش عربستان است؟ چه رسد به يك شخص.
آيا اين روابط نشان ‌دهنده يك وجود بسيار بسيار دانا و حسابگر كه خدا باشد نيست و پيامبري محمد (ص) و الهي بودن قرآن را نشان نميدهد؟

حالا كه معلوم شد قرآن واقعاً كلام خدا است،
آن را با دقت هر چه بيشتر بخوانيد و در آيات آن انديشه و فكر كنيد تا راه درست زندگي را پيدا كنيد.


چند معجزه رياضي ديگر




كلمه اسم 19 بار در قرآن آمده است
• كلمه (الله) بدون حساب الله كه در ”بسم الله الرحمن الرحيم“ اول سوره‌ها است، 2698 بار يعني 19 X 142بار آمده است.
• كلمه (الرحمن) كه يكي از صفات انحصاري خدا است، 57 بار يعني 19 X 3 بار
• و كلمه (رحيم) كه بصورت صفت خداوند آمده 114 بار يعني19 X 6 بار آمده است
(كلمه رحيم 9:128 سوره توبه در مورد صفت پيغمبر اسلام (ص) ذكر شده است، نه در مورد صفت خداوند).
• سوره علق كه 5 آيه اول آن اولين آياتي است كه به پيغمبر (ص) نازل شده 19 سوره مانده به آخر قرآن يعني سوره 96 قرآن است
و 5 آيه اول آن كه اولين آياتي است كه بر پيغمبر (ص) نازل شده 19 كلمه دارد و 76 حرف است يعني19 X 4 = 76
• سوره علق 19 آيه و 285 حرف يعني 19 X 15 حرف دارد.
• سوره ناس آخرين سوره قرآن (سوره 114) است و 6 آيه دارد يعني 19 X 6 = 114
• سوره نصر سوره 110 قرآن كه بقولي آخرين سوره‌اي است كه بر پيغمبر(ص) نازل شده 19 كلمه دارد و آيه اول آن 19 حرف دارد.
• 9 آيه اول سوره قلم سوره 68 قرآن كه دومين آياتي است كه به پيغمبر (ص) نازل شده، 38 كلمه دارد كه مساوي 19 X 2 ميباشد.
• 10 آيه اول سوره مزمل سوره 73 قرآن، سومين آياتي است كه بر پيغمبر (ص) نازل شده كه 57 كلمه دارد يعني57 = 19 X 3
• حرف ”ق“ در سوره ق (سوره 50) و در سوره شوري (سوره 42)
كه در حروف مقطعه اول اين دو سوره ذكر شده 57 بار تكرار شده است يعني 19 X 3
در تمام حروف مقطعه قرآن اين روابط رياضي وجود دارد كه حدود 200 رابطه است.
• حرف ”ن“ در سوره قلم (سوره 68) 133 بار آمده است يعني 133 = 19 X 7
• حروف ”ي“ و ”س“ در سوره يس ( سوره 36) 285 بار آمده است يعني: 285 = 19 X 15
• حرف ”ص“ در سوره اعراف (سوره 7) 97 بار و در سوره مريم (سوره 19) 26 بار
و در سوره ”ص“ (سوره 38) 29 بار آمده كه جمع آن در سه سوره (152 = 97+ 26 + 29) مي باشد
يعني: 152 = 19 X 8
در قرآن هفت سوره پياپي (سوره هاي 40 تا 46) وجود دارد كه با حم "ح" و "م" شروع ميشود.
اين سوره‌ها با هم روابط رياضي عجيبي دارند كه نامي جز معجزه بر آنها نميتوان گذاشت.

• اگر تعداد ”ح“ و ”م“ اين هفت سوره را جمع كنيد عدد 2147 ميشود كه مساوي است با 19 X 113
و اگر ”ح“ هاي اين هفت سوره را جدا و ”م“ هاي آنها را جدا جمع كنيد و بعد رقم‌هاي بدست آمده را باهم جمع كنيد
درست همان عدد 113 بدست ميايد.
منظور از رقمها عدد نيست مثلاً رقمهاي عدد 380، (3) و (8) و (0)، و رقمهاي عدد 64 ، (6)‌ و (4) ميباشد.
• در اين هفت سوره تعداد ”ح“ و ”م“ بترتيب
• در سوره مؤمن يا غافر (سوره 40) ، 64 و 380،
• در سوره فصلت (سوره 41)، 48 و 276،
• در سوره شوري (سوره 42) ، 53 و 300
• در سوره زخرف (سوره 43) ، 44 و 324
• در سوره دخان (سوره 44) ، 16 و 150
• در سوره جاثيه (سوره 45) ، 31 و 200
• در سوره احقاف (سوره 46) 36 و 225 ميباشد.
64 + 380 + 48 + 276 + 53 + 300 + 44 + 324 + 16 + 150 + 31 + 200 + 36 + 225 = 2147
= 19 X 113
حالا اگر رقمهاي اين اعداد را با هم جمع كنيم:
6+4+3+8+0+4+8+2+7+6+5+3+3+0+0+4+4+3+2+4+1+6+1+5+0+ 3+1+2+0+0+3+6+2+2+5 = 113
مي ‌بينيم حاصل جمع اين رقمها درست 113 يعني مساوي خارج قسمت 2147 به 19 است.

• حالا اگر همين كار را با سه سوره اول (سوره 40 و 41 و 42) بكنيم باز
مي ‌‌بينيم حاصل جمع ”ح“ و ”م“ هاي اين سوره‌ها را اگر به 19 تقسيم كنيم مساوي حاصل جمع رقمهاي ”ح“ و ”م“ اين سه سوره ميشود.
64 + 380 + 48 + 276 + 53 + 300 = 1121 = 19 X 59
6+4+3+8+0+4+8+2+7+6+5+3+3+0+0 = 59

• حال اگر 4 سوره بعد يعني سوره‌هاي 43 و 44 و 45 و 46 را مورد امتحان قرار دهيم باز همين رابطه بدست مي ‌آيد.
44 + 324 + 16 + 150 + 31 + 200 + 36 + 225 = 1026 = 19 X 54
4+4+3+2+4+1+6+1+5+0+3+1+2+0+0+3+6+2+2+5 = 54

• حال اگر ”ح“ و ”م“ سه سوره 41 و 42 و 43 را با هم جمع كنيم 1045 ميشود
كه اگر آنرا تقسيم به 19 كنيم عدد 55 بدست ميايد كه با حاصل جمع رقمهاي ”ح“ و ”م“ مساوي است.
48 + 276 + 53 + 300 + 44 + 324 = 1045 = 19 X 55
4+8+2+7+6+5+3+3+0+0+4+4+3+2+4 = 55

• حال اگر ”ح“ و ”م“ چهار سوره 44 و 45 و 46 و 41 را با هم جمع كنيم عدد 1102 بدست ميايد
كه خارج قمست آن به 19 عدد 58 بدست ميايد كه با حاصل جمع رقمهاي ”ح“ و ”م“ مساوي است.
16 +150 + 31 + 200 + 36 + 225 + 64 + 380 = 1102 = 19 X 58
1+6+1+5+0+3+1+2+0+0+3+6+2+2+5+6+4+3+8+0 = 58
حالا شما سعي كنيد با كامپيوتر 14 رقم ديگر پيدا كنيد كه چنين خاصيتي داشته باشند.
حالا فكر كنيد كه اگر بخواهيد هفت مقاله بنويسيد كه ”ح“ها و ”م“ هاي آن چنين خاصيتي داشته باشند.
چه زماني بايد صرف كرد؟
حالا فكر كنيد اگر كسي بخواهد بطور عادي هفت سخنراني بكند كه چنين روابطي در آن وجود داشته باشد، امكان دارد يا نه؟
با توجه به اينكه خداوند در آيه 29:48 سوره عنكبوت به پيغمبر (ص) ميفرمايد:
" تو قبلاً كتابي نخوانده بودي و با دستت چيزي ننوشته بودي
چون در آن حال كساني كه در صدد باطل ساختن رسالت تو هستند شك ميكردند"
يعني پيغمبر سواد خواندن و نوشتن نداشت.
شما سعي كنيد با كامپيوتر 14 رقم ديگر پيدا كنيد كه چنين حالتي داشته باشد تا بدانيد قرآن نميتوانسته كار پيغمبر بيسواد 14 قرن پيش باشد.
بلكه تمام مردم آن زمان هم نميتوانسته‌اند چنين كاري بكنند
و بيائيد واقعاً سعي كنيد چهار كلمه مثل (بسم الله الرحمن الرحيم) بسازيد كه 19 رابطه رياضي در آن باشد.
يا حتي سه رابطه رياضي از لحاظ حروف ابجد در آن باشد.
البته توجه داشته باشيد در آن زمان چرتكه هم وجود نداشته، چه رسد به ماشين حساب و كامپيوتر.
به كتاب Beyond probability نوشته آقاي عبدالله اريك مراجعه كنيد.
Home Page
(Quran – 005:032)
“…if any one kills a person - unless it be for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if
he killed all mankind: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of all mankind …”

According to this verse, anyone who kills an innocent person is not following the teachings of The Holy Quran - therefore is not walking in the path of Islam.

(قرآن مجيد – 005:032)
"... هر كس كسي را بكشد، بدون اينكه او كسي را كشته يا مرتكب فسادي در زمين شده باشد، مثل اين است
كه تمام مردم را كشته باشد، و كسي كه فردي را زنده بدارد، مثل اين است كه تمام مردم را زنده داشته است ..."


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
کوچکترین کارت کریسمس جهان به گفته پروفسور دیوید کامینگ در بیانیه ای در وب سایت دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند ۲۰۰ میکرومتر پهنا و ۲۹۰ کیلومتر بلندا دارد که کارشناسان دانشگاه نانوتکولوژی شهر گلاسکوی اسکاتلند با سرپرستی پرفوسور دیوید کامینگ آن را با فن آوری نانو ساخته اند.

مقایسه با سر سنجاق که برابر است با 100 میکرومتر و هر میکرومتر برابر است با 1000 نانومتر

مقایسه با سر سنجاق که برابر است با ۱۰۰ میکرومتر و هر میکرومتر برابر است با ۱۰۰۰ نانومتر

این کارت کریسمس به اندازه ای کوچک است که با ۸۲۷۶ هزار از این کارت می توان یک کارت کریسمس کوچک را پوشاند.

یک نانومتر برابر است با یک میلیون از یک متر و پهنای موی انسان نیز برابر است با ۱۰۰ نانومتر.

روند تولیداین کار تنها ۳۰ دقیقه زمان برد و طراحی کردن این کارت بیشتر به زمان نیاز داشت.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
آخرین نیوز: حمیدرضا افراشته عضو گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری و داماد پروین احمدی نژاددر دیدار از خبرگزاری دولتی پانا


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲

خشکی دهان یک مشکل عادی است اما وقتی حالت همیشگی و مزمن پیدا می‌کند، می‌تواند نشان دهنده یک بیماری و مشکل جدی برای سلامتی باشد. در یک مقاله بهداشتی جدید، انستیتو ملی مطالعات دندانی و چهره‌ای، راهکارهایی را برای مقابله خشکی دهان که به صورت گه‌گاه بروز می‌کند، ارائه کرده است.

 

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، در این مقاله توصیه شده است که همواره یک بطری حاوی آب یا نوشیدنی‌های بدون قند را در دست داشته باشید و به طور منظم بنوشید.

- از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین پرهیز کنید چون به طور معمول می‌توانند دهان را خشک کنند.

- با استفاده از آدامس بدون قند یا آب‌نبات سفت، ترشح بزاق خود را افزایش دهید.

- از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

- اگر فکر می‌کنید خشکی دهان شما به دلیل استفاده از داروی خاصی است حتما در این باره با پزشک خود مشورت کنید تا دوز دارو را بنا به تشخیص خود عوض کند و یا آن را تعویض کند.

- در هنگام شب و موقع خواب می‌توانید از یک مرطوب کننده هوا در اتاق خود استفاده کنید.

salamatestan.com


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
اين گونه عروس دريايي مي‌تواند اين روند را به طور نامحدودي تكرار كند، به اين معني كه اين حيوان هيچ‌گاه به دليل سالخوردگي نخواهد مرد.
ایسنا: دانشمندان اولين گونه حيواني فناناپذير جهان را شناسايي كردند.

اين جانور يك گونه عروس دريايي موسوم به Turritopsis nutricula نام دارد كه مي‌تواند دوباره به مرحله اوليه پوليپ وارد شده و پس از جفت گيري، چرخه حيات خود را از ابتدا آغاز كند.

پوليپ در جانورشناسي يكي از دو نمونه يافت شده درشاخه‌هاي مرجانيان است.

اين گونه عروس دريايي مي‌تواند اين روند را به طور نامحدودي تكرار كند، به اين معني كه اين حيوان هيچ‌گاه به دليل سالخوردگي نخواهد مرد.

محققان اميدوارند كه بررسي اين گونه از عروس دريايي بتواند به پيشرفت‌هاي بزرگ علمي در معكوس كردن روند سالخوردگي در انسان منجر شود.

عروس‌هاي دريايي اصالتا به درياي كارائيب تعلق دارد اما در تمام جهان پخش شده‌اند.

   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲

خندیدن یک نیایش است...

اگر بتوانی بخندی، آموخته ای که چگونه نیایش کنی!

 هنگامی که هر سلول بدن تو بخندد، هر بافت وجودت از شادی بلرزد،

به آرامشی عظیم دست می یابی!

بگذار خنده ات، خنده ای از ته دل باشد. چنین خنده ای پدیده ای نادر است!

 کسی می تواند بخندد، که طنز آمیزی و تمامی بازی زندگی را می بیند.

 کوتاه ترین راه برای گفتن دوستت دارم لبخند است!

 شادی اگر تقسیم شود، دو برابر می شود! غم اگر تقسیم شود، نصف می شود!

همیشه با دیگران بخندیم و هرگز به دیگران نخندیم!

 یادت باشد: "انسان های خندان و شاد به خداوند شبیه ترند!"

 کمی موسیقی گوش کن، برقص، بخند (حتی به زور)، آنگاه بنشین و نظاره کن آثار شگرف همین حرکات به اصطلاح اجباری را!

 فراموش نکن! همین لحظه را، اگر گریه کنی یا بخندی! بالاخره می گذرد، امتحان کن!

 بهشت یعنی شادی، خنده، سرور و شعف!

 جای تأسف است! ما برای شاد بودن بهانه ای می خواهیم، ولی برای غمگین بودن نیاز به هیچ بهانه ای نداریم.

 با شادی خدا را و ضیافت زندگی را تجلیل می کنیم...

 سرور و شادی، خدای درون فرد است که از اعماق او برخاسته و متجلی می شود!

 شادی، یکی از راه های تقرب به درگاه خداوند است.

 ضرر نمی کنی! از هم اکنون لبخند زدن را تجربه کن.

 مطمئن باش همیشه یکی هست که عاشق لبخند تو باشد!!

کار ما خوب کردن انسانها نیست کار ما خوب دیدن انسانهاست!

الهی! از تو سپاسگزاریم که به ما آموختی تا به دیگران چیزی گرانبهاتر از مال و ثروت ببخشیم و آن سخاوت در کلام محبت آمیز است. پس ما را آنقدر توانگر کن تا بتوانیم در هنگام رسیدن به دیگران در بخشیدن کلام محبت آمیز سخاوتمند باشیم.

بزرگترین هدیه لبخند است، چرا که می توان آنرا به همه کس تقدیم کرد...

  منبع : تبیان

   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲

این ببر نر صبح پنجشنبه ۱۰ دی پس از تحمل یک دوره بیماری تنفسی جان باخته است.

هنوز از علت اصلی مرگ این گربه سان عظیم الجثه گزارش دقیقی در دست نیست، اما در اخبار منتشر شده، از سه بیماری به عنوان علت اصلی مرگ این حیوان کمیاب یاد شده است.

بیماری ناشی از خوردن گوشت خر، ایدز ویژه گربه سانان و بیماری مشمشه، سه بیماری هستند که خبرگزاری های ایرانی از آنها به عنوان علت مرگ این ببر نام برده اند.

چنانچه بیماری مشمشه علت تلف شدن این حیوان بوده باشد، به گفته آقای کهرم، حیوانات دیگر باغ وحش تهران و کارکنان این مکان هم در معرض سرایت بیماری خطرناک مشمشه هستند.

ببرهای مبادله شده قرار بود یکماه پس از ورود به ایران در زیستگاه میانکاله، واقع در شمال ایران، رها شوند و با زاد و ولد خود، جایگزین نسل منقرض شده ببر مازندران شوند.

آماده نشدن این زیستگاه در شمال ایران، باعث نگهداشتن این حیوانات در باغ وحش پارک ارم تهران شده بود و نهایتا پس از هشت ماه و چند روز، به مرگ یکی از این دو حیوان انجامید.

ببر مازندران آخرین بار در سال ۱۳۳۸ توسط یک شکارچی در گنبد کاووس دیده شد. در آن هنگام و به زبان محلی ببرها را "شیر سرخ" می نامیدند.

مبادله گونه های در معرض انقراض و ایجاد محیط زیست مناسب برای آنها یکی از مهم ترین مباحث محافل جانورشناسان در دنیاست.

  منبع : آفتاب نیوز

   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲

از دختر کبریت فروش بگیرید تا سرود کریسمس چارلز دیکنز

بچه که بودیم کریسمس برای مان در کارتون های تلویزیون خلاصه می شد. هر سال «اسکروچ» نگاه می کردیم و برای «دخترک کبریت فروش» اشک می ریختیم اما بقیه اوقات سال زیاد یاد این داستان ها نمی افتادیم و می رفت تا زمستان سال بعد. حالا درست است که احساسات کریسمسی ما به تناسب فرهنگ مان اصولا زیاد نبوده اما ظاهرا در کشورهای غربی هم داستان های کریسمس یک جور حالت فصلی دارند و هم زمان با برف و بابا نوئل و تعطیلات کریسمس سر و کله شان پیدا می شود. اما به هر حال کریسمس در ادبیات دنیا جایی برای خودش دارد و بعضی از رمان ها و داستان ها اصلا در محدوده زمانی کریسمس اتفاق می افتند. شاید نشود گفت داستان های مرتبط با کریسمس بهترین آثار نویسنده هاشان، هستند اما خب، ممکن است هر سال سر کریسمس خوانده بشوند و این یعنی همیشه مخاطبی برای این داستان ها هست.

وارد شدن کریسمس در ادبیات برای خودش داستانی دارد. ظاهرا در اوایل دوره ویکتوریا در قرن نوزدهم، جشن کریسمس رنگ و بوی قبلی اش را نداشته و اصلا حال و حوصه ای برای جشن گرفتن نمانده بوده. در واقع انقلاب صنعتی باعث شده بود که جوامع غربی خیلی تغییر کنند و آن قدر بحث کارگر و کارخانه و کار مهم باشد که کسی یاد جشن و شادی و خوش گذرانی نیفتد. اما ظاهرا همان وقت ها سنت تزیین درخت کریسمس و خواندن سرود های کریسمس یواش یواش به فرهنگ غرب بر می گردد و ماندگار هم می شود. داستان هایی هم که چارلز دیکنز- نویسنده انگلیسی- در همان قرن نوزدهم درباره کریسمس می نویسد، خیلی در به وجود آمدن این فضای کریسمس نقش بازی می کند و سنت داستان های کریسمسی در فرهنگ غرب جا خوش می کند. کریسمس در خیلی از آثار ادبیات کلاسیک غرب جای خودش را دارد اما بیشتر آن ها به اندازه نوشته های کریسمسی چارلز دیکنز وارد فرهنگ عامه نشده اند.

 

داستایفسکی/ درخت کریسمس و عروسی

این داستان کوتاه فئودور داستایفسکی شاید به اندازه رمان های او معروف نباشد اما خیلی تاثیرگذار است. ماجرا را مردی روایت می کند که به یک مهمانی کریسمس دعوت شده اما غیر از میزبان، هیچ کس را نمی شناسد و با هیچ کس هم حرف نمی زند. او با دقت هم مهمان ها را زیر نظر گرفته و درباره آن ها قضاوت می کند. نکته جالب درباره داستان این است که اولش راوی تاکید می کند که به یک مجلس عروسی آمده اما بعد یاد یک مهمانی کریسمس قدیمی می افتد و شروع می کند به تعریف کردن ماجرای آن شب کریسمس. این مهمانی ظاهرا به بهانه تولد یک بچه در شب کریسمس ترتیب داده شده اما در واقع برای این است که آدم های پولدار منطقه، همدیگر را ببینند و درباره کار و سرمایه گذاری با هم مذاکره کنند. پولدارترین مهمان در این مجلس که مردی است به اسم – جولین ماستا کوویچ – راوی داستان – اول توجهش به بچه ها و کادو هایی که گرفته اند جلب می شود. این کادو ها به تناسب موقعیت اجتماعی خانواده بچه ها داده شده و راوی به خاطر این خیلی دلزده می شود، مثلا دختر میزبان ثروتمند، یک عروسک گران قیمت کادو گرفته در حالی که پسر معلم منطقه، فقط یک کتاب کوچک و بدون عکس نصیبش شده. از طرف دیگر در میان همین توجه راوی به مهمانان، معلوم می شود ماستا کوویچ چشمش دنبال دختر ثروتمند میزبان و جهیزیه احتمالی او در سال های آینده است. آن مجلس عروسی که راوی در اول داستان واردش شده در واقع عروسی ماستا کوویچ با همین دختر است پنج سال بعد از آن مهمانی کذایی کریسمس.

 

کریستین اندرسن/ دخترک کبریت فروش

هانس کریستین اندرسن داستان غم انگیز کریسمسی را با الهام از اثر یک نقاش دانمارکی به اسم «یوهان توماس لاند بای» نوشت. این نقاشی در تقویم سال 1843 میلادی در دانمارک چاپ شده بود و تصویر کودک فقیری را نشان می داد که کبریت می فروشد. یک ناشر، این نقاشی را برای اندرسن فرستاد و از او خواست داستانی بر اساس این ایده بنویسد. همین طور هم شد و داستان اندرسن دو سال بعد، چاپ شد و شهرت جهانی پیدا کرد. ماجرا درست شب سال نو اتفاق می افتد و دختر بچه ای که دارد در سرما یخ می زند آخرین تلاش هایش را می کند تا کبریت هایش را بفروشد. دختر بچه می ترسد به خانه برگردد اما آن قدر هوا سرد است و آن قدر مردم به او بی توجهند که مجبور می شود کبریت هایش را یکی یکی روشن کند تا گرم بماند. دخترک کبریت فروش در شعله کبریت همه آرزو هایش را محقق می بیند و حتی روز های خوش گذشته همراه مادر بزرگش را به یاد می آورد. صبح روز بعد که سال نو شده، دخترک هم به دنیایی دیگر رفته و زندگی اش را نو کرده.

 

ترومن کاپوتی/ خاطره ای از کریسمس

این کتاب را ترومن کاپوتی نویسنده کله گنده و قدر آمریکا نوشته و یک جوری هم بیوگرافی او محسوب می شود. کتاب در سال 1956 میلادی منتشر شده اما داستانش به دهه 30 میلادی بر می گردد. دو بچه از یک فامیل همیشه موقع آغاز تعطیلات کریسمس به همراه خانواده شان کیک میوه ای می پزند و آن را برای دوستان و خویشاوندانی می فرستند که در طول سال با آن ها مهربان بوده اند. آن ها برای درست کردن کیک میوه ای بادام و فندق جمع می کنند و خلاصه بهترین خاطره زندگی بچه ها همان روز های نزدیک به کریسمس است. این کتاب، فضای ایام کریسمس را توصیف می کند اما در عین حال حس تنهایی آدم ها هم اصلا از داستان آن ها جدا نیست. از طرف دیگر، خانواده ای که هر سال کیک میوه ای برای کریسمس می پزند نسبتا فقیرند و خاطرات خوش بچه ها هم هر سال تکرار نمی شود و همین، خیلی ماجرا ها را واقعی می کند.

 

آگاتا کریستی/ پودینگ کریسمس

آگاتا کریستی ملکه داستان های جنایی هم کریسمس را از داستان های جذابش کنار نگذاشته و چندین رمان و داستان کوتاه دارد که وقایع آن ها هم زمان با کریسمس یا به مناسبت کریسمس اتفاق می افتد. دو داستان «پودینگ کریسمس» و «تراژدی کریسمس» و رمان «کریسمس آقای هرکول پوآرو» حال و هوای کریسمسی دارند. «پودینگ کریسمس» در سال 1960 میلادی چاپ شده و طبق معمول، هرکول پوآرو در آن حی و حاضر است. در این داستان، یک شاهزاده قرار است ازدواج کند اما ظاهرا پای زنی دیگر در میان بوده که جواهر گران قیمت و مهم شاهزاده را هم دزدیده. شاهزاده می ترسد که تمام ماجرا به یک آبروریزی بزرگ ختم شود و به همین خاطر، قرار می شود که هرکول پوآرو برای حل ماجرا در مهمانی کریسمس خانواده شاهزاده شرکت کند اما پوآرو همان شب یادداشتی دریافت می کند مبنی بر این که از پودینگ های کریسمس چیزی نخورد و البته کار درستی هم هست. چون یکی از مهمان ها با خوردن پودینگ کریسمس واقعا به دردسر می افتد. در رمان «کریسمس هرکول پوآرو» هم قتلی همزمان با شب کریسمس اتفاق می افتد و میزبان ثروتمند یک خانه به شکل فجیعی کشته می شود. هرکول پوآرو که در مهمانی مقتول شرکت داشته شخصیت تمام مهمان ها و انگیزه های احتمالی آن ها را بررسی می کند و قاتل را هم طبق معمول تحویل عدالت می دهد.

 

آنتوان چخوف/ ونکا

این داستان غم انگیز آنتوان چخوف یکی از معروف ترین نویسنده های داستان کوتاه های کریسمسی است. ونکا پسر بچه نه ساله ای است که مجبور شده در مسکو به سخت ترین کار ها تن بدهد و تنها در شب کریسمس مدت کوتاهی تنها مانده و از این فرصت استفاده کرده تا برای پدربزرگش نامه بنویسد. ونکا یادش می آید که وقتی کوچک بود، موقع کریسمس همراه پدر بزرگش به جنگل می رفت تا درخت کریسمسی برای ارباب بیاورند. ونکا در نامه اش به پدر بزرگ التماس می کند که بیاید و او را از مسکو پیش خودش ببرد چون خیلی دارد به او سخت می گذرد. نامه تمام می شود و ونکا آن را در پاکت می گذارد اما تنها چیزی که رویش می نویسد این است: «برسد به دست پدر بزرگ در دهکده!‍» او هیچ اطلاعات دیگری ندارد.

 

چارلز دیکنز/ سرود کریسمس

این نوشته چارلز دیکنز، گاو پیشانی سفید داستان های کریسمسی است. «سرود کریسمس» داستان یک مرد پیر و بی احساس و خسیس به اسم ابنزر اسکروچ است که هیچ علاقه ای به کریسمس و شادی ندارد. او در لندن زندگی می کند و دقیقا معلوم نمی شود که شغلش چیست اما به هر حال پول خیلی ها را بالا می کشد و بهره آن را نصیب خودش می کند. دو رو بر اسکروچ، آدم هایی هستند که به زندگی عادی و شاد در میان خانواده اهمیت می دهند و پول را همه چیز نمی دانند اما خود اسکروچ دائم نشان می دهد که از فقرا نفرت دارد و ترجیح می دهد که سر به تن آن ها نباشد، اسکروچ آدم تنهایی است و حتی ازدواج هم نکرده. البته او نامزدی به نام بل داشته و می خواسته با او عروسی کند اما به خاطر اشتهای سیری ناپذیرش برای پول جمع کردن، دائم عروسی را عقب انداخته و آخر سر هم بل او را ترک کرده است؛ بنابراین، اسکروچ طبق معمول همه سال های زندگی اش، کریسمس را به تنهایی سپری می کند ولی موقع خواب، روح یک دوست قدیمی سراغش می آید؛ دوستی که مثل خود اسکروچ خسیس و کوتاه بین بود. این، تازه اول کار است و بعد از آن روح های «کریسمس گذشته»، «کریسمس حال» و «کریسمس آینده» هم سر اسکروچ خراب می شوند و او مجبور می شود حقیقت زندگی اش را در این زمان ها واقعا ببیند و تصمیم به تغییرشان بگیرد. ظاهرا حالا دیگر حس وجود فرشته ها و ارواحی که زندگی آدم را آخر هر سال بررسی می کنند یکی از مضمون هایی است که در فرهنگ مردم در کشور های غربی هم جا افتاده و با کریسمس عجین شده. از طرف دیگر، شخصیت اسکروچ آن قدر در زندگی مردم وارد شده که در فرهنگ های لغت هم کلمه اسکروچ به عنوان آدمی خسیس و تنگ نظر و حتی بدجنس معنی می شود و مردم هم خیلی از آن استفاده می کنند.

  منبع : تبیان

   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
مرغ سحر نیازی به معرفی ندارد. سروده ای از محمدتقی بهار در دوران مشروطه که پس از آغاز حکومت رضا شاه به صورت ترانه اجرا شد.

آهنگ این اثر، از مرتضی نی داوود، فوق العاده زیباست. آهنگ با وجود گیرایی، زیر و بالای چندانی ندارد بنابراین حتی کسانی که با خوانندگی آشنایی ندارند می توانند آن را براحتی بخوانند.

اکثر خوانندگان نامی نیز اجرایی از مرغ سحر را به نام خود ثبت کرده اند که می توان به ملوک ضرابی، قمرالملوک وزیری، نادر گلچین، هنگامه اخوان، محمدرضا شجریان و نیز اجراهای متفاوتی از فرهاد، همای و محسن نامجو اشاره کرد.

آنچه تا کنون به عنوان مرغ سحر شنیده ایم عبارتی است از بند اول این شعر:

مرغ سحر ناله سرکن، داغ مرا تازه تر کن

ز آه شرر بار این قفس را بر شکن و زیر و زبر کن

بلبل پر بسته ز کنج قفس درآ، نغمهٔ آزادی نوع بشر سرا

وز نفسی عرصهٔ این خاک تیره را، پر شرر کن

ظلم ظالم، جور صیاد آشیانم داده بر باد

ای خدا، ای فـلک، ای طبیعت، شام تاریک ما را سحر کن

نوبهار است، گل به بار است، ابر چشمم، ژاله بار است

این قفس، چون دلم، تنگ و تار است

شعله فکن در قفس ای آه آتشین

دست طبیعت گل عمر مرا مچین

جانب عاشق نگه ای تازه گل از این، بیشتر کن

مرغ بیدل شرح هجران مختصر٬ مختصر کن

 

اما شاید خیلی ها ندانند که این فقط نیمی از مرغ سحر است و این شعر بند دومی دارد که تقریبا هیچ خواننده ای تمایلی به خواندن آن ندارد!

بند دوم می گوید:

عمر حقیقت به سر شد، عهد و وفا بی اثر شد

ناله عاشق، ناز معشوق، هر دو دروغ و بی ثمر شد

راستی و مهر و محبت فسانه شد

قول و شرافت همگی از میانه شد

از پی دزدی، وطن و دین بهانه شد

دیده تر کن

جور مالک، ظلم ارباب، زارع از غم گشته بی تاب

ساغر اغنیا پر می ناب، جام ما پر ز خون جگر شد

ای دل تنگ ناله سر کن، از مساوات صرف نظر کن

ساقی گلچهره بده آب آتشین، پردهٔ دلکش بزن ای یار دلنشین

ناله بر آر از قفس ای بلبل حزین

کز غم تو، سینه من، پر شرر شد، پر شرر شد

 

اما چرا کسی این بند را دوست ندارد؟

بند اول شعری انقلابی است که به دستگاه ظلم می تازد، از زندانی و در قفس بودن آزادی خواهان گله می کند، آرزوی پایان شب تار ملت را دارد و مردم را به قیام و انقلاب جهت پایان دادن به ظلم و شکستن قفس فرا می خواند.

اما بند دوم شعری اجتماعی است. شاعر در این بند از رواج دروغ، منسوخ شدن حقیقت طلبی، از بین رفتن عشق واقعی میان عاشق و معشوق و گم شدن مهر و محبت و شرافت گله می کند و از کسانی می نالد که وطن و دین را بهانه ای برای دزدی کرده اند. اینان چه کسانی هستند؟ تنها حاکمان یا تمامی مردم؟ فضای حاکم بر این بخش از شعر به مورد دوم اشاره دارد. همچنین زمانی که شعر از جور مالک و ارباب شکایت می کند اغنیا را به عنوان طبقه ای از جامعه به باد نقد می گیرد نه به عنوان بخشی از وابستگان دولت.

در بند اول پیشنهاد شعله فکندن در قفس که همانا براندازی حکومت ظالم است مطرح می شود اما در مورد بند دوم شاعر هیچ راه حلی نمی یابد و در نهایت بلبل را فقط به بر آوردن ناله های حزین از دورن این قفس خود ساخته فرا می خواند.

مردم ما همیشه دوست داشته اند که ریشه مشکلات را در حکومت بشناسند و خود را از هر گونه اشکالی مبرا بدانند از این روی خوانندگان همان بخشی از مرغ سحر را خوانده اند و می خوانند که مورد پسند عامه مردم است. جالب این جاست که برخی بی توجهی به بند دوم را به دلیل سیاسی بودن آن دانسته اند که چنین دیدگاهی موجب شگفتی است.

ما تا به حال بارها به دستور بند اول عمل کرده ایم و قفس را آتش زده ایم اما پس از فرو نشستن شعله خود را در قفسی جدید یافته ایم. ای کاش یک بار هم که شده بند دوم را بخوانیم و همت کنیم بر اساس آن ارزش های انسانی را در جامعه ایرانی احیا نماییم.


   
+ ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
پزشک مایکل جکسون اعلام کرد خواننده معروف در سن 50 سالگی خودکشی کرده است.

این اظهارات قبل از جلسه رسمی دادگاه خبر ساز شده و نشان می دهد مایکل جکسون بعد از مرگ هم همچنان خبرساز است. تنها متهم این ماجرا دکتر کنراد مورای است که بعد از سال نوی میلادی 2011 باید در برابر دادگاه پاسخ دهد. وکلای این پزشک معروف رسما اعلام کرده اند که مایکل جکسون با استفاده از دز بالای پروپوفول که نوعی داروی بیهوشی است خودش را کشته است، اظهاراتی که اگر صحت و سقم آن بدست آید می تواند تا حد زیادی اتهام قتل مایکل جکسون توسط پزشکش را تخفیف دهد.

گفتنی است پروپوفول هوشبر داخل وریدی سریع الاثر است که می تواند برای القاء، نگهداری بیهوشی و نیز جهت ایجاد اثرات آرام بخشی در خارج از اتاق عمل به کار رود.

وکلای پزشک متهم به رسانه ها گفتند که مایکل خود درمانی کرده و با استفاده از دز بالای پروپوفول و ترکیب آن با داروی خواب آور دست به خودکشی زده است. به گفته وکلای مورای، مایکل جکسون از درد بی خوابی مزمن در رنج و عذاب بوده و مورای مدتی بوده تا با استفاده از پروپوفول و تزریق شبانه سعی می کرده مایکل بخوابد اما قبل از مرگ مایکل ظاهرا مورای سعی نموده تا با پایین آوردن میزان تزریق، از اعتیاد مایکل به این نوع داروها جلوگیری نماید.

مورای پیشتر نیز اعلام کرده بود در مرگ مایکل هیچ گونه دخالتی نداشته و مقصر نیست. بازپرسان بعد از مرگ 25 ژوئن 2009 مایکل جکسون انگشت اتهام را به سوی مورای دراز کرده و اگر وی در دادگاه محکوم شود، حداقل چهار سال زندان در انتظارش خواهد بود. باید تا 4 ژانویه منتظر بود تا ببینیم در دادگاه چه اتفاقی خواهد افتاد.

  منبع : خبرآنلاین

   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش