+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
سه شنبه تاریخی؛ پایان حیات سیاسی رفسنجانی؟
سه شنبه تاریخی /٢۴ اسفند ١٣٨٩ را روحانیون و علمای بلاد سنتی رقم خواهند زد، تعداد هواداران هاشمی معلوم است و طیف مقابل رفسنجانی هم تعداد آرای شان مشخص. این علماء هستند که می توانند میداء جدید را رقم بزنند.
مجلس خبرگان برخلاف آنچه که عده ای تصور می کنند،یکی از جدی ترین، حساس ترین و واقعی ترین عرصه های رقابت در ساختار جمهوری اسلامی است ،البته جدی بودن و حساس بودن مجلس خبرگان الزاما به معنای انطباق ساختار آن با عرف دموکراسی های مرسوم نیست، برقرار بودن عرف و اتمسفر و مناسبات علمایی و به اصطلاح آخوندی! خاص بر آن معادلات خبرگان را بسیار پیچیده و خاص کرده است، ضمن اینکه دخالت مستقیم و موثر در مجلس خبرگان تقریبا از هیچ نهاد و ارگان و جریان و جناح سیاسی و ...هم برنمی آید.

***

انتخابات آتی هیات رئیسه مجلس خبرگان مسلخ حیات سیاسی اکبر هاشمی رفسنجانی است و از جمله جدیدترین پیامدهای انتخابات دهم ریاست جمهوری است که همچنان ادامه دارد... اگر رفسنجانی نتواند "رئیس" شود، تقریبا با اطمینان می شود گفت که "حیات سیاسی" او به پایان می رسد، این نکته هم قابل توجه است که هاشمی در صورت رای نیاوردن برای ریاست خبرگان، نمی تواند در منصب و مسند نایب رئیسی جلوس کند(منصبی که دو دهه در کنار آیت الله مشکینی داشت)

در صورت شکست، هاشمی باید از جایگاهی که نزدیک به سی سال در هیات رئیسه خبرگان داشته است، "پایین" بیاید و مثل یک عضو عادی و مثلا امام جمعه گمنام یک شهرستان از "پایین " و از روی صندلی های قرمز کف مجلس، ریاست آقای مهدوی کنی و نایب رئیسی سیداحمد خاتمی و هاشمی شاهرودی را به نظاره بنشیند.


هاشمی رفسنجانی نشان داده است که روحیه اش با این شرایط سازگار نیست و هرگز به این وضع حقارت بار تن نمی دهد(رجوع به تجربه انتخابات مجلس ششم 1378 و آقاسی شدن و استعفا دادن از مجلس و تحولات بعدی ) به نظرم اگر رفسنجانی این بار رئیس خبرگان نشود، ممکن است از عضویت خبرگان و حتی مجمع تشخیص هم استعفاء دهد(اگر یادتان باشد اردیبهشت امسال، هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با مجله فرهنگ ارتباطات،زمزمه ای از این استعفا از مناصب نظام و بازگشت به قم را هم گفته بود که پالسی به طرف مقابل بود.)

مهمترین تحولی که این روزها شاهد آن هستیم و در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان(سه شنبه) به اوج می رسد، تبدیل "هاشمی رفسنجانی" از یک قدرت سی و دوساله استراتژیک به یک قدرت تاکتیکی است، هاشمی بدون خبرگان( و احتمالا مجمع) دیگر آن هاشمی ای که ما سی و دوسال است می شناسیم، نخواهد بود، همزمان با این تبدیل نازلانه، شاهد تبدیل یک قدرت تاکتیکی در صحنه سیاست ایران یعنی محمود احمدی نژاد به یک قدرت استراتژیک هستیم.(قدرت استراتژیک به معنای قدرت خودبنیاد و مختار، نه تابع ساختار حقوقی در عرصه سیاسی)

هیجان انگیزترین نکته این است که در همین زمان و مکان، احمدی نژاد در حال کسب "قدرت قائم به ذات" برای خودش و تبدیل به قدرت استراتژیکی در جمهوری اسلامی است، قدرتی که که هیچ رئیس جمهوری از بنی صدر تا هاشمی رفسنجانی و خاتمی (با وجود تلاش در جهت کسب آن با ائتلاف ها و ابزارهای گوناگون) نتوانستند به آن دست پیدا کند، کیست که منکر این نکته باشد که احمدی نژاد (با شناخت دقیق از صحنه و بازی زیرکانه) موفق شده است همه رقبا و حتی نهادهای مرجع و ذی نفوذ جامعه در همه سطوح و هر دو جناح سیاسی کشور را به انفعال بکشاند.

وقتی یک قدرت استراتژیکی و شخصیت سیاسی در یک میدان مشخص به این نتیجه برسد که دیگر قادر به ادامه بازی جاری نیست، قاعدتا دو راه بیشتر ندارد: 1- تبدیل شدن به قدرت تاکتیکی و ادامه بازی در همان زمین سابق.2- تعریف زمین جدید بازی و ادامه بازی استراتژیکی در زمین جدید.

گفتیم که هاشمی روحیه اش بازی در قامت یک قدرت تاکتیکی نیست،پس یا باید بازی جاری با همه سختی هایش را ادامه دهد یا میدان بازی را عوض کند.

خروج کامل هاشمی رفسنجانی از زمین و میدان نظام بطور کامل و تبدیل شدن به "منتظری دیگر"- با وجود مشکلاتی که با هاشمی وجود دارد- گزینه مطلوبی برای حاکمیت نیست، ایجاد یک طیف روحانیون ناراضی معتقد به ساختار حقوقی و منتقد ساختار حقیقی در درون کشور، حتما مطلوب عقلا نخواهد بود،هاشمی هم با فرض همین نکته به کاندیداتوری اش اصرار دارد تا همه برگ های برنده اش را یکجا خرج کند و نتیجه بگیرد. (اظهارنظرهای متفاوت حسین فدایی و مقدم فر و بادامچیان را در باید چارچوب تحلیل کرد.(+)

با این اوصاف و با شناختی که از رفسنجانی دارم، هاشمی رفسنجانی احتمالا گزینه اول را انتخاب نخواهد کرد،ولی سر باقی ماندن بر جایگاه فعلی جانانه خواهید جنگید و در صورت جلونرفتن کار، گزینه دوم (میدان جدید) را انتخاب خواهد کرد و هزینه های این تغییر میدان بازی را به طرف مقابل تحمیل خواهد کرد.

این را هم در نظر داشته باشید که سال 1390 آخرین سال این دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام است و نتیجه خبرگان اثر مستقیمی بر ریاست و بافت مجمع هم خواهد داشت.

از سوی دیگر رای آوردن یکضرب و راحت هاشمی رفسنجانی در انتخابات هیات رئیسه هم به معنای اقبال خبرگان به یک "نخبه بی بصیرت" و خواص مردود شده است که قریب دوسال است زیر رگبار انتقاد است و اگر بدون گرفتن تضمینی از رفسنجانی برای نوع رفتارهای آتی سیاسی ، این نتیجه رقم بخورد، مطلوب حاکمیت نیست ....و از درون این موقعیت بسیار پیچیده و خاص است که "سه شنبه تاریخی" شکل می گیرد و با هر نتیجه ای به یک مبداء جدید در تاریخ جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.

سه شنبه تاریخی /٢۴ اسفند ١٣٨٩ را روحانیون و علمای بلاد سنتی رقم خواهند زد، تعداد هواداران هاشمی معلوم است و طیف مقابل رفسنجانی هم تعداد آرای شان مشخص. این علماء هستند که می توانند میداء جدید را رقم بزنند.

احمدی نژاد پدال گاز را پیدا کرده است ، سیستم موتور را هم خوب شناخته والبته خوب می داند ترمزی هم برایش در کار نیست و حالا کم کم سراغ "فرمان" می رود، امروز نفی احمدی نژاد عملا ممکن نیست، نقد علنی احمدی نژاد هم هزینه هایی به مراتب بیشتر دارد و دلیل قدرت مانور فوق العاده احمدی نژاد هم به همین نکته بازمی گردد، او می داند که از نقطه قابل بازگشت عبور کرده است و هرچه قدر بتازد و بگازد! مانعی نیست.

***

در جریان حوادث انتخابات دهم ریاست جمهوری هم احمدی نژاد کاملا زیرکانه عمل می کند، از هزینه کردن بیهوده خودداری می کند-و همین است که انتقاد شدید ولی بی فایده برخی اصولگرایان و از جمله دکتر امیدحسینی را برانگیخته است!- در عین حال بطور غیرمستقیم و با ابزارهای غیرمستقیم از خاموش شدن کامل قصه و عادی شدن وضعیت هم جلوگیری می کند چون می داند که در این قصه پای رفسنجانی گیر است و می تواند به اصطلاح شارژ کردن شرایط و تهییج هواداران نظام، موقعیت هاشمی را بیش از پیش تضعیف کند و موقعیت خودش را هم تقویت کند.

در جریان تحولات و فتنه های سال 88 ، بخش عمده ای از طبقه متوسط و نخبگان و جوانان شهری که همواره جزو بدنه "اصلاح طلبان" بودند، از صحنه سیاست کنار رفتند...الگوی رقابت سنتی دو جناحی در جمهوری اسلامی به طور کل مخدوش شد، هاشمی رفسنجانی به عنوان یک قدرت استراتژیکی و اهرم تعادل جناحین به سمت قهقرا رفت، اما " توده مردم " که هستند، فرمان این "توده" در دست کیست و چه کسی توانست آنها را کاملا هدفمند جذب کند؟ جواب واضح است....واقعیت این است که هدفمندی یارانه ها به نفع سه دهک پایین جامعه تمام شد و این اقشار این نفع را از دست دولت و شخص احمدی نژاد می بینند و این سرمایه اجتماعی ایجاد شده در دست احمدی نژاد است و اوست که می تواند همان طبقه(و حتی طیفی از طبقه متوسط را) را با یکی دو بازی و پاسکاری تاکتیکی به مشایی تحویل بدهد و خودش هم پوتین شود.

بگذارید مسئله را شفاف تر بگویم، امروز موضوع هسته ای به عنوان حیثیتی ترین و اصلی ترین سوژه سیاست خارجی جمهوری اسلامی جز با سیاست و شگرد احمدی نژادی جلو می رود؟ حتی هدفمندی یارانه ها، سیستمی است که فقط "احمدی نژاد" از پسش برمی آید، ظاهرا ریاست جمهوری قبایی شده است برازنده محمود احمدی نژاد!


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
فائزه هاشمی جمعه شب به مجموعه تئاتر شهر آمد و در تالار سایه به تماشای نمایش «تماشاچی محکوم به اعدام» نشست.
فائزه هاشمی جمعه شب به مجموعه تئاتر شهر آمد و در تالار سایه به تماشای نمایش «تماشاچی محکوم به اعدام» نشست. 

دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به صورت سرزده به تئاتر شهر آمده بود، پس از پایان اجرا از گروه اجرایی این نمایش قدردانی کرد. 

نمایش «تماشاچی محکوم به اعدام» بر اساس متنی از ماتئی ویسنی یک و به کارگردانی روح‌الله جعفری در تئاتر شهر اجرا می شود.

در این نمایش بازیگرانی چون فرزین صابونی، سیروس همتی، الهام کردا، مجید رحمتی، نازگل نادریان، هدا ناصح، طوفان مهردادیان، امیرجنانی، رضا بهرامی، آیدا صادقی شیرین اسماعیلی و روح‌الله جعفری بازی می‌کنند.

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
عکس: بره میمون نما


رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت : این بره ، دوقلـوی یک بره سالم است که امروز در نیشابور به دنیا آمد و 8 ساعت زندگی کرد . جوادی نژاد افزود: بره میمون نما بـه علت مشترک بودن راه نای و ریه اش پس از خوردن نخستین وعده شیر ، براثر خفگی تلف شد

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶

در حالی که نزدیک به یک قرن از حادثه غرق شدن کشتی تایتانیک میگذرد اما هنوز هم این کشتی و اتفاقاتی که منجر به غرق شدن آن شده بود خبرساز است. اخیرا گروهی از شکارچیان ارواح برای احضار ارواح قربانیان این حادثه به محل غرق شدن آن عازم شده اند تا بتوانند با سیستم EVP  با ارواح قربانیان این حادثه در اعماق اقیانوس ارتباط برقرار کنند. [...]

برخی کارشناسان معتقدند که میتوان از وجود برخی قربانیان حادثه در اطراف لاشه کشتی اسناد و شواهدی را پیدا و ظبط کرد. این گروه از سوی انجمنی به نام ” انجمن شواهد بی واسطه پس از مرگ ” ساماندهی و به این ماموریت اعزام شده اند. آنها میگویند نظریه ای وجود دارد که بر طبق آن در جایی که تراژدی وحشتناکی اتفاق افتاده باشد هیجان های احساسات و حرکت ها حک می شوند. نکته جالب این است که این گروه قرار است از روش جالبی برای برقرار کردن این ارتباط استفاده کنند; مثلا فضای شب غرق شدن تایتانیک ایجاد شود, گروه همان غذایی را که در آن شب خورده شده بخورند و همان موسیقی ای که در آن شب نواخته شده شنیده شود تا با ارواح بهتر ارتباط برقرار شود برخی از افرادی که این گروه را همراهی میکنند میگویند به ارواح اعتقادی ندارند و تنها دنبال آثار به جا مانده از این حادثه هستند. Electronic Voice Phenomena به صداهایی گفته میشود که توسط یک دستگاه در سکوت ضبط شده اند و به نظر میرسد که صدای انسان است. اسن صداها کلمات یا جملات کوتاهی به صورت واضح یا مبهم اند که در اکثر مواقع حتی سن و جنسیت صاحب آن صدا قابل تشخیص است برای فردی که در نزدیکی دستگاه ضبط کننده قرار دارد, جوابی برای ضمیر ناخودآگاه او و یا چیزی که به آن فکر میکند.


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
نگاهی به پیرامون خود بیندازیم، جهانی می بینیم، پر هیاهو، پر تنش و پر خبر، آموخته ایم كه باید به سوی پیشرفت حركت كرد، پیشرفتی كه باید برای آن دوید. پس هر روز می دویم. دویدن، سهم ماست از جهان مدرن، آموخته ایم كه بدویم، بدون آن كه بدانیم به كجا؟ به ناكجا می دویم. اینجا جهان مدرن است، جهان قرن بیست و یك، جهانی كه مردمانش در مدرنیته غرق شده اند و اگر یك روز از مظاهر این تمدن فاصله بگیرند نمی توانند به آسانی صبح خود را به شام برسانند...

به گزارش جهان به نقل ازمهر:اما شاید باور آن برای انسان كمی سخت باشد كه گروهی از مردمان هستند در همین نزدیكی، در كنار شهرهای ما، كه در زمان متوقف شده اند، ایشان دیگر نمی دوند، ایشان ایستاده اند...

گروهی از مردمان ایران زمین در روستایی در منطقه طالقان ساكن هستند كه بر تقلید از میرزا صادق مجتهد تبریزی (از علمای دوران مشروطیت) باقی مانده اند و با تبعیت از ایشان روستایی سنتی و ایستا را در این منطقه سامان داده اند. این مردمان بر زندگی دویست سال پیش ایرانیان توقف كرده اند، ایشان شناسنامه ندارند، از امكانات رفاهی جدید مانند آب لوله كشی ، گاز، برق ، تلفن، مطبوعات و رسانه و رادیو وتلویزیون، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و یارانه استفاده نمی كنند.

اهالی روستای ایستا واقع در شرق طالقان كه اصالتا تبریزی هستند، تاكید می‌كنند كه آخرالزمان فرا رسیده است. اوقات شرعی نماز را با شاخصه‌های خود استخراج كرده و آغاز و پایان ماه مبارك رمضان را نیز با رویت خویش تعیین می‌كنند، به رویای صادقانه معتقدند، آنان به شدت منتظر ظهور امام مهدی ‌(عج) هستند. فرزندان بعد از رسیدن به سن تكلیف مختارند كه با آنان زندگی كنند یا به شهر تبریز بازگردند، كودكان آن روستا به سبك سنتی و مكتب خانه‌ای با فراگیری دروسی همانند واجبات و محرمات فقهی، خوشنویسی و اصول عقاید سواددار می‌شوند. ساعت مچی و دیواری در محل زندگی «اهل توقف» وجود ندارد و سیمان و آهن در معماری خانه‌های آنان به كار نرفته است.

رسول جعفریان در خصوص مجتهد تبریزی چنین گفته است: «آقا مجتهد تبریزی معتقد بود مشروطه مجالی برای روشنفكران و متجددان بود تا اندیشه های خود را رواج دهند. میرزا صادق مجتهد تبریزی به این باور بود كه مشروطه از اساس، مشروعه شدنی نیست و انطباق و سنخیتی با سنت و دین ندارد... اگر برخی قوانین اسلامی در یك نظام غیر اسلامی تصویب و اجرا شود و برخی امور سلطنت مطابق قانون شرع باشد حكومت اسلامی ایجاد نمی شود. باید اساس و ماهیت یك حكومت اسلامی شود.» مردمان پیرو این مجتهد از هر نوع مظاهر تمدن دوری می كنند و از سازه های تكنولوژی امروز گریزانند. در روشنایی فانوس، شب را می گذرانند و با اسب و قاطر سفر می كنند.

حسین عسگری نویسنده كتابی در خصوص این روستا در یادداشتی چنین می گوید: « از هشتگرد راه افتادیم ... از حسن اتفاق در همین لحظه چند جوان به همراهی مرد میان سالی از خانه ای در انتهای كوچه مقابل ما بیرون آمدند. جوانان مرد را حلقه وار در میان گرفته پیش می آمدند، دوست ما به یك چشم بهمزدنی از ماشین پیاده شده خود را به او رساند و شروع به احوالپرسی كرد. سپس شادمانه به ما اشاره كرد كه نزدیك شویم. آقای ضیایی(بزرگ اهالی روستا) با خوشرویی ما را به داخل خانه اش دعوت كرد. از در بزرگ چوبی وارد خانه شدیم. حیاط خانه هیچ فضاسازی نداشت. از جوی خاكی كه حیاط را از باغچه مقابل آن جدا می كرد، آب گل آلودی جاری بود. معماری خانه تلفیقی از معماری كویری و نقاط سردسیری بود. سه اتاق بزرگ در یك ردیف ساخته شده ورودیه آنها داخل ایوان كوچكی بود كه در وسط قرار داشت. اتاق میانی در و پنجره ای به سبك ارسی های قدیم داشت.

آقای ضیایی ما را به یكی از اتاق ها هدایت كرد. اتاق نیز هیچ آرایه ای نداشت. همه چیز به صدسال پیش مانند بود. كف اتاق با حصیر فرش شده و دیوارها اندود خاك و گچ داشت (البته نه گچ كارخانه ای). تنها وسیله زندگی موجود در اتاق یك بخاری هیزمی دوكاره بود. آقای ضیایی توضیح داد این بخاری را یكی از جوانان مبتكر ساخته است. در كنار آتشدان بخاری محفظه فرمانندی اضافه كرده است كه از آن برای نان پزی استفاده می كنیم. سوخت ما از هیزم است. هیچ وسیله برقی یا گازی به كار نمی بریم. فقط برای روشنایی از نفت استفاده می كنیم زیرا استفاده از پیه سوز برایمان مقدور نیست یعنی روغن آن پیدا نمی شود. نان را از گندمی تهیه می كنیم كه در كشت آن شرایط خاصی رعایت شده است مثلا" بذر آن باید بومی باشد، در زمینی كه اصلاحات ارضی نشده و مالك آن حقیقی است با روش سنتی (گاوآهن) كشت شود، با آب چشمه یا رودخانه و قنات آبیاری كرده و كود حیوانی به آن داده باشند. در یكی از روستاهای طالقان یك كشاورز را پیدا كرده ام كه با این شیوه و شرایط كشاورزی می كند. هر سال بذر بومی به او می دهم و او برای گندم می كارد. خودم این گندم را در آسیاب آبی كه با دست خود ساخته ام آرد می كنم و می دهم نان می پزند. قاتق نانمان نیز بیشتر ماست و لبنیاتی است كه خود به عمل می آوریم. گوشت كم می خوریم و اگر بخوریم باید از حیوان نر باشد. پوشاك و مفرش مورد نیازمان نیز خود تهیه می كنیم یا از صاحب حقیقی آن می خریم. برای خرید لباس ترجیح می دهیم از پارچه های خارجی استفاده كنیم چون در استفاده از هر چیز كه دولت در تهیه آن دخیل است كراهت داریم.

از آقای ضیایی پرسیدم شما در این مورد از چه كسی الهام گرفته و پیروی می كنید. گفت: ما مقلد آیت الله میرزا صادق تبریزی هستیم كه از مجتهدین دوره مشروطیت بوده اند. ما در این تقلید بنا را بر توقف گذاشته ایم. چون ایشان حكومت مشروطه را شرعی نمی دانست و آنچه را كه با دولت در ارتباط بود مورد شبهه می دانست. لذا ما هم از همان اصول پیروی می كنیم. زیرا حكومتی كه از طرف مردم انتخاب شود به هر شكلی كه باشد مشروعیت ندارد. پرسیدم چرا توقف دارید مگر ایشان جانشینی برای خود مشخص نكردند؟ گفت: آقای سیدحسین نجفی طباطبایی از شاگردان ایشان بود كه در سال ۱۹۳۹ قمری فوت كردند. تا زمان حیات دویست خانوار از مقلدین آیت الله میرزا صادق از ایشان دستور می گرفتند. هر هفته در یك خانه مجمع داشتیم و در حضور خودشان جلسه تشكیل می دادیم و مسائل و مشكلات خود را حل و فصل می كردیم. بعد از فوت ایشان عده ای از مقلدین از پسرشان آقا سیدجواد كه از بهره علمی كافی برخوردار نبود تقلید كردند ولی حدود ۱۳ تا ۱۴ خانوار كه ما نیز از آن جمله هستیم ایشان را نپذیرفتند. چون ممكن بود اختلافی پیش آید در سال ۱۳۶۶ شمسی ما ۱۳ خانوار از تبریز كوچ كردیم. اول به تنكابن رفتیم و چون در آنجا دچار مشكلاتی شدیم در سال ۱۳۶۹ به طالقان آمدیم و در اینجا سكونت اختیار كردیم. طالقان را به این دلیل انتخاب كردیم كه در اخبار معصومین احادیثی راجع به طالقان وجود دارد به این مضمون كه برخی از یاران امام زمان در اینجا به امام می پیوندند. به علاوه، پیش از این سفرهای زیادی به طالقان داشتیم و با این منطقه آشنا بودیم. اول در نظر داشتیم كه در اورازان كه مردم آن بیشتر سید و عابد و پاكدامن هستند اقامت كنیم ولی چون دور از شهر بود پس از جستجوی زیاد اینجا را كه هم كنار رودخانه بود و به آب دسترسی داشتیم و هم به شهر نزدیك است مناسبتر یافتیم. مدتی در كنار رودخانه چادر زدیم و بعد زمین آن را از صاحبش خریداری كرده و خانه ساختیم.

پرسیدم آیا در همه احكام شرعی بنا را بر توقف گذاشته اید؟ گفت: طبق رساله ایشان عمل می كنیم در هر مورد كه حكم آن را ندانیم متوقف می شویم مثلا"، چون الان در مورد ازدواج جوانان نمی دانیم حكم چیست جوانان را از ازدواج منع كرده ایم. حتی برای بچه ها شناسنامه نمی گیریم. در بیرون از این محله به جستجوی كار نمی رویم. فقط به كارهایی كه زمینه آن در اینجا فراهم است مثل زراعت و دامداری در سطح خیلی محدود یا آهنگری و نجاری و بنایی در حد نیاز خودمان می پردازیم. مخارج زندگی خود را بیشتر از طریق فروش املاكی كه در تبریز داریم تامین می كنیم. آخرین سئوال این بود كه این وضع با این كیفیت چگونه و تا كی ادامه خواهد یافت و ایشان پاسخ دادند: زمان اكنون آخرالزمان است یعنی آخر آخر الزمان است. آخرالزمان از دوره مشروطیت شروع شد كه مردم در تعیین حكومت دخالت داده شدند.

اخباری وجود دارد كه بالای شهر ری زیر كوه سیاه اختلافی بین دو فرقه عجم پیدا شده دامنه آن گسترده و جهانی می شود. در اخبار است كه حكومت باید به هر صنفی برسد كه وقت ظهور كسی مدعی نباشد اگر حاكم شده بود عدالت را اجرا می كرد و حالا آن دوره است. لذا برای مسایل روز به اخبار آخرالزمان رجوع می كنیم. چكیده این اخبار برخلاف سلیقه اهل زمان است.»

آری ، این روستای ایستا، و مردمانش، ما را به این نكته توجه می دهند كه شاید تنها راه پیشرفت دویدن از پی مدرنیته و دویدن به دنبال ایشان نباشد. هرچند این تعبیر كمی سنگین می نماید، اما اگر خوب به اینان نگریسته شود می بینیم شاید ، شاید، مدرنیته در واقع برای ما هم هیچ نداشته باشد... شاید...


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
یکشنبه گذشته چند فرد ناشناس با مراجعه به منزل حجت الاسلام والمسلمین 'شیخ مهدی اسناوندی' از روحانیون سرشناس منطقه ورامین در استان تهران از وی تقاضا می کنند برای اقامه نماز میت بر جنازه یک شخص بی بضاعت با انان همراه شود.

به گزارش  جهان به نقل از شیعه نیوز‌،حجت الاسلام" اسناوندی" دعوت آنان را پذیرفته و با انان به طرف محل اقامه نماز حرکت میکند. جنایت کاران در مسیر حرکت وی را ربوده و به امامزاده هاجر واقع در جاده چرمشهر به ورامین منتقل نموده و ایشان را با طناب به ضریح امامزاده بسته و با ریختن بنزین به اتش میکشند و از محل متواری میشوند.

با شعله ور شدن اتش و دود ناشی از ان چند فرد که از نزدیکی امامزاده عبور میکردند متوجه اتش سوزی داخل امامزاده شده و پس از مراجعه با صحنه دلخراش و بدن نیمه جان این روحانی مواجه میگردند.

پزشکی قانونی اعلام نموده است این روحانی پیش از به اتش کشیده شدن مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

پیکر این شهید مدافع مکتب حقه تشیع روز دوشنبه گذشته با حضور پرشور علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت طی مراسم باشکوهی به خاک سپرده شد. برخی از افراد محلی از دست داشتن وهابیون در این جنایت هولناک خبر میدهند.


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
رييس ستاد اقامه نماز در جمع كاركنان نيروهاي مسلح تاكيد كرد: همانطور كه از آيات قرآن مي‌توان فهميد، تنها گذاشتن رهبر از ترك نماز بدتر است.
به گزارش فارس، همايش نماز نيروهاي مسلح صبح امروز با حضور سردار سرلشكر سيد حسن فيروزآبادي رييس ستاد كل نيروهاي مسلح و با سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي رييس ستاد اقامه نماز صبح امروز در مسجد جهاد ستاد كل برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي در اين همايش طي سخناني به برخي رموز و بركات نماز پرداخت و گفت: نماز در حقيقت هنر خداست كه تمام نعمت‌ها و بركات خود را در آن قرار داده است.

قرائتي با اشاره به آيات پاياني سوره جمعه تصريح كرد: خدا در اين آيات مردم را به دليل ترك نماز ملامت نكرد بلكه دليل ملايت خدا اين بود كه مردم رهبر خود را تنها گذاشتند و مشغول امور دنيوي شدند.

وي تصريح كرد: وقتي امام راحل(ره) فرمودند كه حفظ نظام از نماز هم واجب‌تر است، ما تعجب كرديم ولي وقتي به اين آيات رسيديم معني حرف امام(ره) را هم فهميديم.

اين مفسر قرآن افزود: اگز يك عمر هم نماز بخوانيم ولي رهبري درست نداشته باشيم، ضرر خواهيم كرد.

قرائتي با بيان اينكه بايد خدا را شكر كنيم كه امروز رهبر ما يك مجتهد عادل است، به حوادث اخير در منطقه اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي ما چون رهبري مانند امام(ره) را داشت به پيروزي رسيد ولي امروز مردم منطقه هرچند قيام كرده‌اند ولي نداشتن رهبري واحد به آنها ضرر زده است.

وي با اشاره به نقش رهبري سيد حسن نصرالله در لبنان يادآور شد: اين سيد كسي است كه نسيمي از ولايت به او خورده و مي‌بينيم كه امروز لبنان يك ملت سرافراز است اما كشورهاي ديگر در مقايسه با آنها در يك حالت سردرگمي به سر مي‌برند.

رييس ستاد اقامه نماز تصريح كرد: البته اينها به اين معنا نيست كه در كشور ما عيب و ايرادي وجود ندارد ولي وقتي در كل نگاه كنيم مي‌بينيم خدا بهترين نعمات خود را به اين كشور عطا كرده است.

   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
ركورد صدور هزينه تلفن همراه در سوريه با صدور يك برگ قبض به ميزان ۴۹۰ هزار ليره سوري (هر ليره برابر با ۲۴۰ ريال) براي يكي از مشتركان خط سيراتل شكسته شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اينترنتي 'كلنا شركاء'، منير عبيد مدير ارتباط شبكه‌اي موسسه ارتباطات سوريه با اعلام اين خبر افزود: تاكنون بيشترين رقم قبض تلفن همراه صادره در سوريه ۴۹۰ هزار ليره و شركت‌ام تي ان ۴۱۰ هزار ليره بوده است.

در حال حاضر دو اپراتور تلفن همراه در سوريه به نام‌هاي Syriatel و MTN فعاليت مي‌كنند.
هزينه يك دقيقه تماس با استفاده از تلفن همراه در سوريه ۶ ليره سوري است و تا دو ماه آينده قرار است اين رقم به ۵۰/۵ ليره كاهش يابد.

هزينه تلفن همراه به خط ثابت نيز ۵۰/۷ ليره سوري است كه اين رقم نيز قرار است به ۷ ليره طي دو ماه آينده كاهش يابد.

هزينه تماس از سوريه به خارج اين كشور نيز در هر دقيقه ۷۵/۲۴ ليره است كه تا دو ماه آينده اين رقم به ۵۰/۲۴ ليره كاهش يابد.

قرار است تصميم گيري نهايي در زمينه فعاليت سومين اپراتور تلفن همراه سوريه تا ماه آوريل اعلام شود.

مجوز فعاليت سومين اپراتور تلفن همراه سوريه بزودي با پرداخت ۹۰ ميليون يورو به عنوان حق امتياز صادر خواهد شد.

تاكنون سه اپراتور تقاضاي فعاليت به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه را مطرح كرده‌اند كه تقاضاي اين سه اپراتور در دست بررسي است.

اين سه اپراتور عبارتند از STC، Etisalat، Qtel كه به ترتيب متعلق به كشورهاي قطر، امارات و عربستان سعودي هستند.

دولت سوريه از ماه اوت سال گذشته از برنامه خود براي اعطاي مجوز فعاليت به سومين اپراتور همراه اين كشور خبر داده بود.

قرار است اپراتور سوم تلفن همراه سوريه خدمات ارزش افزوده جديد و چندرسانه‌اي به كاربران ارائه دهد تا بتواند با ديگر اپراتورها كه بخش عمده بازار را به خود اختصاص داده اند، رقابت كند.


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶

فرارو- برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که آلبوم جدید محمدرضا شجریان ماه‌هاست که در وزارت ارشاد منتظر صدور مجوز مانده است.

به گزارش فرارو، برخی اخبار حاکی از آن است که علیرغم این که چندین ماه از ارائه جدیدترین آلبوم محمدرضا شجریان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذرد، این وزارت‌خانه هیچ تصمیمی در خصوص صدور یا عدم صدور مجوز برای این آلبوم اتخاذ نکرده است. به همین دلیل برخی منابع آگاه احتمال می‌دهند شجریان از این پس آلبوم‌های خود را در خارج از ایران منتشر نماید.

سایت دل‌آواز که اخبار رسمی مربوط به این خواننده موسیقی ایرانی را منتشر می‌کند، هیچ خبری در خصوص آلبوم‌های جدید محمدرضا شجریان منتشر نکرده است. پیش از این شجریان اعلام کرده بود قصد دارد تا در مهرماه سال جاری در ایران کنسرت دهد که این امر نیز محقق نشد.

محمدرضا شجریان، خواننده سرشناس موسیقی ایرانی است که در کارنامه خود سابقه بیش از 40 سال فعالیت موسیقیایی دارد. وی با همکاری نوازندگان و آهنگ‌سازانی چون محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان، حسین علیزاده، کیهان کلهر، مجید درخشانی، داریوش پیرنیاکان و حاج قربان سلیمانی آلبوم‌هایی هم‌چون سپیده، به یاد عارف، بیداد، چشمه نوش، در خیال، یاد ایام، فریاد و شب، سکوت، کویر را منتشر نموده است.  چندین سال پیش نیز یکی از آلبوم‌های شجریان با نام قاصدک نیز از اخذ مجوز و پخش باز ماند. آهنگ‌سازی این کار بر عهده زنده‌یاد پرویز مشکاتیان بود. شجریان در سال‌های اخیر کارهای خود را به همراه گروه شهناز تحت سرپرستی مجید درخشانی ارائه می‌دهد.


   
+ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶

روش های مختلفی برای چند برابر کردن ثروت وجود دارد. خرید و فروش خانه و زمین یا سرمایه گذاری در بورس از جمله این روش هاست. داشتن پدر ثروتمند هم یکی از بی دردسر ترین این شگردهاست…!

فکر می کنید ثروت کوروش چقدر بوده؟! تا حالا راجع به این فکر کرده بودید؟ معمولا پادشاهان اموال بسیاری را برای خود جمع آوری می کردند. آیا روش کوروش هم همان روش بوده؟

حدس خودتونو بزنید. بعد می تونید به بیشتر بخوانید بروید و ادامه پست را بخوانید…

روایت است که این پادشاه همیشه پیروز, پس از هر فتحی تمام غنایم جنگی را بین سربازانش تقسیم می کردد و چیزی برای خودش بر نمیداشت. میگویند پیش از آنکه رابطه دوستانه او و کروزوس, پادشاه لیدی به خصومت و جنگ بینجامد یکبار کروزوس از او پرسید: ” چرا غنیمت های جنگی چیزی بر نمیداری همه را به سربازانت می بخشی؟ ” کوروش کبیر در پاسخش سوال کرد: ” اگر همه ی غنیمت های جنگی را برای خود نگه می داشتم, اکنون دارایی من چقدر بود؟ ” کروزوس پس از اندکی فکر کردن عددی بسیار بزرگ را به زبان آورد. گفت فلان قدر. کوروش کبیر چند جارچی و سرباز خبر کرد و به آنها دستو داد در شهر جار بزنند که کوروش برای کاری به مقداری پول و طلا نیاز دارد. پس از اینکه سربازان کمکهای مردم را جمع کردند, آن ها را شمردند و کروزوس با تعجب دید ارزش آنها بسیار بیشتر از چیزی است کع او تخمین زده بود. کوروش کبیر به او گفت: ” ثروت من این است. اگر آن را نزد خود نگه میداشتم, همیشه باید نگران مواظبت آن می بودم. ولی حالا پیش مردم است و من خیالم راحت است…”  یه آدم چقدر میتونه بزرگ باشه “


   

درباره وبلاگ

کافه فان / Cafefun.ir
سایت اطلاعات عمومی و دانستنی ها

موضوعات

تبليغات

.:: This Template By : web93.ir ::.

برچسب ها: اطلاعات عمومی ، آموزش ، موفقیت ، ازدواج ، دانستنی ، گیاهان دارویی ، تعبیر خواب ، خانه داری ، سخن بزرگان ، دانلود ، بازیگران ، روانشناسی ، فال ، اس ام اس جدید ، دکتر شریعتی ، شاعران ، آموزش یوگا ، کودکان ، تکنولوژی و فن آوری ، دانلود ، تحقیق ، مقاله ، پایان نامه ، احادیث ، شعر ، رمان ، عکس ، قرآن ، ادعیه ، دکوراسیون ، سرگرمی ، اعتیاد ، کامپیوتر ، ترفند ، ورزش ، کد آهنگ ، مقالات مهندسی ، طنز ، دانلود کتاب ، پزشکی ، سلامت ، برنامه اندروید ، زنان ، آشپزی ، تاریخ ، داستان کوتاه ، مدل لباس ، مدل مانتو ، مدل آرایش